https://www.dropbox.com/s/hnuo4yge4n8xw ... R.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/g7kw9voxudu7f ... R.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/w6qu74rwx2j3t ... R.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/kd6rbu2thxzo6 ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/gxyhf3uk7ix8j ... 4.jpg?dl=0
Noin.. Tuossa muutama kuva härvelistä. Kangaskatto on lähes virheetön ja mekaniikka toimii hienosti, eikä yksikään sylinteri vuoda.
Varusteita olettaisin tähän ruksatun lähes kaikki mahdolliset, itse en ole keksinyt muita kuin etupenkkien reisituen pituussäädön puute.
Autossa on siis mm.navi, onStar, 6CD vaihtaja, xenonit, aut.ilmastointi.
Sisusta on mustaa nahkaa ja yllättäin täysin ehjä, tosin kaipaa perusteellista pesua. Tuulilasin ex omistaja oli laitattanut kesällä 20, mutta mielestäni siinä on taittovirhe, että saattaa mennä vielä uusiksi.
Katon jo pesinkin ja käsittelin Hempelin venekuomun kyllästeellä, -> Ei jatkoon.
Tilasin Gtechnicin Smart Fabric guardia, käsitellään ennen kevään käyttöönottoa. Antennin vaihdoin tuollaiseen minipatukkaan, ostaessa oli tuuning mallinen alumiininysä, joka oli hapettunut karuun kuntoon eikä edes Nova kuulunut
Venttiilivarrenkumien vuoto selvisi jo ostaessa, siniset pölähdykset juorusivat Z20LET:n vakiovaikeuksista. Putken vuotamista ei oikein voi olla kuulematta, ja tuo pakoputkisto on niin röyhkeä toteutus muutenkin, että joutuisi ehjänäkin "vasaran alle".
Takaluukun joku aikaisempi seppä on tasoitellut, hankin jo yhdestä purkuCoupesta luukun, mutta katsotaan jaksanko alkaa muuttamaan takaisin, korvaava luukku kun on pronssinvärinen..
Avaimen kaukosäädin ei toiminut ostaessa ja edes merkkiliike ei saanut tähän uutta kauko-ohjainta koodattua. Syynä kuulemma varashälytin ja Opel ei enää toimita hälyn kanssa keskustelevaa kakea..
Sain kuitenkin korjattua auton mukana tulleen kaukosäätimen tinaamalla patterin yhteet takaisin kiiinni piirilevyyn ja toimii.
On muuten aika jees kun voi ajaa katon auki ja kiinni kauko-ohjaimella.
Autossa oli ostaessa 16" OE alut kitkoilla.
Änkesin ensi töikseni alle nuo kuvissa näkyvät Inter Actionin 18" Meshit, jotka oli tallissa toimettomina. Kapeammat ja matalammat renkaat noille täytyy hankkia mikäli noilla jatkan, nyt 225/40 ja raapii kaariin. Vaihtoehtoina on kuitenkin vielä pari erilaista 17" vannetta, joita on sattumalta jäänyt nurkkiin Saabismin vuoksi. Alustaan joku aiempi on panostanut, näytti olevan keltaiset Bilsteinit Eibachin vietereillä, on riittävän matala omaan makuun. Auto on tiettävästi tuotu 2006 Saksasta Suomeen.
Jarruttaessa vatkaa, valillä helvetisti ja välillä ei yhtään, tuo johtunee jostain muualta kuin jarrulevyistä? Ymmärtääkseni kiero levy vatkaa aina jarrutettaessa
Mikäli jollakulla on auton historiasta tietoa, niin kuulisin mielelläni.