Dynokäyrän hämmästelyä
Lähetetty: 26 Syys 2020, 17:04
Kadett C vihdoin kävi penkissä, käyrien muodot hiukan ihmetyttää kun vertaa vastaaviin mitä netistä löytää samantyylisestä moottorista,
heittäkää tietävämmät kommentteja...?
Esim tehoa alkaa olla vasta ylhäällä, ja taas vääntö aika tasainen huipusta eteenpäin, yleensähän vääntö käy
ylempänä tuossa ns keskialueella?
Ehkä lievä pettymys ajossa, vanha ahdettu CIH oli selkeesti kiukkuisempi jollain Valmetin ahtimella ja 7 puristuksilla.
Toki alhaalta tämä herää ihan eri tavalla.
Valitettavasti ahdot ei tuossa käyrässä näy, 1.2-1.3bar oli ja sähköisesti ohjattuna ATeculla,
säätäjän mukaan toimii hyvin säätö.
Moottorina C20XE pohjainen, 8.5 ruttuja, BorgWarner EFR 6758 ahtimena.
Vakio XE nokat, ajoitettu vakioarvoihin.
https://photos.app.goo.gl/GLi7tnSA5iD1zjuR7
heittäkää tietävämmät kommentteja...?
Esim tehoa alkaa olla vasta ylhäällä, ja taas vääntö aika tasainen huipusta eteenpäin, yleensähän vääntö käy
ylempänä tuossa ns keskialueella?
Ehkä lievä pettymys ajossa, vanha ahdettu CIH oli selkeesti kiukkuisempi jollain Valmetin ahtimella ja 7 puristuksilla.
Toki alhaalta tämä herää ihan eri tavalla.
Valitettavasti ahdot ei tuossa käyrässä näy, 1.2-1.3bar oli ja sähköisesti ohjattuna ATeculla,
säätäjän mukaan toimii hyvin säätö.
Moottorina C20XE pohjainen, 8.5 ruttuja, BorgWarner EFR 6758 ahtimena.
Vakio XE nokat, ajoitettu vakioarvoihin.
https://photos.app.goo.gl/GLi7tnSA5iD1zjuR7