Opel omega 2.0 dti virittäminen

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
kapa86
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2013, 17:13

2.0 Dti

Viesti Kirjoittaja kapa86 »

Tahtois kokeilla talli keinoin nostaa tehoja vectraan jotta menis työmatkat joutavammin ja sais mahdolliseti kulutusta pienennettyä. On kuulemma laitettu jotain vastuksia johtojen väliin jolla on huijattu aivoja.... Ei kellään olisi antaa vinkkejä tällaiselle tietämättömälle rasvahanskalle?
kapa86
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2013, 17:13

Re: 2.0 Dti

Viesti Kirjoittaja kapa86 »

Selvisihän kuinka pientä viritystä voi kokeilla.
Onkohan mitään hajua mikä vois olla vikana kun kylmällä koneella ei oikein jaksa vääntää alakierroksilla mutta reilussa 2000rpm alkaa vasta tapahtua, lämpöisenä ero on pienempi?
whoaaa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 21 Maalis 2007, 18:04

Re: 2.0 Dti

Viesti Kirjoittaja whoaaa »

Imusarja tukossa EGR:n. Meno muuttu aivan eriksi, kun 400 tkm mittarissa eka putsaus ja massamitarille 15 KOhm vastus.
kapa86
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2013, 17:13

Re: 2.0 Dti

Viesti Kirjoittaja kapa86 »

Kiitoksia vinkistä... Kuinkahan egr kannattais tulpata ( poistaa käytöstä)? Olen kuullut et ajan mittaa aiheuttaa ongelmia eli tukkii paikkoja
mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 214
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: 2.0 Dti

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Itse sorvasin sopivan tulpan sinne egr venan tilalle. O-renkailla tiivistetty ja päälle hitsattu levyn palanen jossa päissä reiät, jotka sattuvat egr venttiilin omiin kiinnitys reikiin.

Onko katalysaattorin poistolla suurta vaikutusta kulkuun? Koneena x20dth ja rullattu yli 500tkm
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Re: 2.0 Dti

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Niin sitten kun tuo 10 kohm tai 15kohm vastus on tinattu riittää kun poistaa egr venttiilin letkun ja tukkii sen vaikka ruuvilla.Suositeltava toimenpide ehdottomasti.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
J-P-84
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Elo 2014, 12:15

Re: 2.0 Dti

Viesti Kirjoittaja J-P-84 »

Olisiko kuvaa siitä, mihin tuo 15 Kohm vastus kolvataan? Kiitos! :)
Hänmiez
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Syys 2020, 23:25

Opel omega 2.0 dti -99

Viesti Kirjoittaja Hänmiez »

Morjens! Meikällä olis tollanen otsikon mukanen obelix niin osaisko joku neuvoa että mihin väliin ja minkälainen vastus tulee laittaa ecuun että sais vähä lisempää potkua?
Hänmiez
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Syys 2020, 23:25

Opel omega 2.0 dti virittäminen

Viesti Kirjoittaja Hänmiez »

Mistäköhän mahtais saaha map anturille säätövastuksen? :roll:
Garlo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Tammi 2003, 02:00

Re: Opel omega 2.0 dti virittäminen

Viesti Kirjoittaja Garlo »

Älkää vaan nyt millään vastuskombinaatioilla yrittäkään lisätä tehoja. Koneet vaan paukkuu...
Hänmiez
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Syys 2020, 23:25

Re: Opel omega 2.0 dti virittäminen

Viesti Kirjoittaja Hänmiez »

Garlo kirjoitti: 18 Syys 2020, 18:57 Älkää vaan nyt millään vastuskombinaatioilla yrittäkään lisätä tehoja. Koneet vaan paukkuu...
Miksi paukkuis?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Opel omega 2.0 dti virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vie se ohjelmoitavaks enneku sotkit koko vehkeen. Kaverilla oli sellanen Omega johon jonnet oli yrittäny viritellä kaikenmaailman vastuksia. Ei sitä saanu ehjäksi enäö erkkikään.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
NIls AslakJotunheim
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 23:12

Re: Opel omega 2.0 dti virittäminen

Viesti Kirjoittaja NIls AslakJotunheim »

Onko mitään hyötyä laittaa 2.2 moottorin turbo ja suuttimet 2.0 koneeseen, tai onko ne edes erilaiset?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Opel omega 2.0 dti virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

On hyötyä. Suuttimet isommat joten enemmän naftaa menee sylinteriin.-> lisää tehoa.

Turbo on muuttuvasiipinen 2.2 koneessa(ei Fronterassa/Sintrassa). Mutta kompurapesä mielestäni sama. Kyseenalainen hyöty
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin