Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
V-koneissahan venttiilikoneisto on rinnan kytketty, mutta kiertokanget sarjassa
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
No ei pitäiskään https://fi.wikipedia.org/wiki/Nelitahtimoottori
Ruskit purkaa tuossa Omega V6:n, näissähän sytyt on 1,2,3,4,5,6 (lohko1 vasen parittomat) ja 10:30 näkyy 1:n pakonokka ylhäällä, kun pytty tulossa työvaiheeseen jne. 12:00 tuossa käsitellään vielä öljyjäähdyttimen ja -pumpun tyyppiviat.
Jos V6 esim. parillisen lohkon nokat on 180 astetta vaihesiirrossa, niin parillisten pyttyjen vaiheet on siirtyneet 2/5, 4/1, 6/3 parittomien kanssa yhtaikaisiksi.
normi/siirtynyt työvaihe:
1 0
2 60/240
3 120
4 180/360
5 240
6 300/480
1 360
2 420/600
3 480
jne.
Hukkakipinällä tuollanen V6 käy kuin tupla sylinterinen R3 ja muuten vain toisella lohkolla https://fi.wikipedia.org/wiki/R3-moottori
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
No nyt pelittää.
No muutama vika siinä vielä on. Flekti huutaa ainakin heti kun avaimesta kääntää ja ihan kuin se kompuran yläpuolella oleva pumppu olisi vähän ääntänyt.
No muutama vika siinä vielä on. Flekti huutaa ainakin heti kun avaimesta kääntää ja ihan kuin se kompuran yläpuolella oleva pumppu olisi vähän ääntänyt.
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Hyttiin ei tule oikein lämmintä. Muistanko lukeneeni jostain oikein, että tämä ilmaa itsensä vai tarviiko jäähdytysjärjestelmä ilmata?
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Kiitos kaikille jotka auttoivat vastauksineen. Omega on takaiskaria vaille valmis leimalle.
Tosin puutteitakin on.
-Ei puhalla kunnolla lämmintä kabiiniin
-Akku tyhjentyy yön aikana
-Flekti huutaa
No kai ne siitä pikkuhiljaa tulee selvitettyä. Auto on nyt ainakin toistaiseksi pelastettu romutukselta, tämä on viimeksi leimattu 4.9.2013.
Tosin puutteitakin on.
-Ei puhalla kunnolla lämmintä kabiiniin
-Akku tyhjentyy yön aikana
-Flekti huutaa
No kai ne siitä pikkuhiljaa tulee selvitettyä. Auto on nyt ainakin toistaiseksi pelastettu romutukselta, tämä on viimeksi leimattu 4.9.2013.