Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juu eli jäi käteen tollanen OPC Astra jossa kanki poikki ja lohkossa reikä. Briteistä sais kyllä LEH motteja mutta mulla oli tossa XE lohkoja hyllyssä. XE/LET lohkolla poistuisi se sylinteriputken halkeamisongelma. LEH lohkossa on ilmeisesti jotkut erilliset öljysuihkut männille?

Eli kysymys kuuluu saako tollasesta XE/LET lohkosta tehtyä/sovitettua alakerran Z20LEH moottoriin järkevällä työllä?

Jos jollain on LEH alakerran osia ylimääräisenä niin saa tarjota :)
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kyllähän tuossa eräässä valkoisessa b omega turbossa oli xe lohkoon tehty motti leh kannella.Oli kylläkin myös xe kampiakselilla,öljysuihkuista en tiedä kun en purkanut,jakopää näytti ainakin xe uudemmalta ellei ollut sitten ihan tämä ecotec malli.

En kyllä nyt keksi mikä siinä olisi vaikeasti sovitettavaa ylipäätään.
Vai onko noissa jtn tasapainoakseli hommeleita?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juu niin muistelin että Omegassa oli XE alakerta. LEH motissa ei mun mielestä ole tasapainoakseleita ja siinä on kaksoismassa VP. Z20LET motissa taas on tp akselit mutta kova VP.

LEH lohkossa on jotkut öljysuihkut männille. Jos laittaa XE lohkon vaikka H profiili kangilla niin silloin siinä ei ole suihkuja. Toki ne Bemarin suuttimet vois upottaa runkopukkeihin mutten tiedä jaksaako sellasta alkaa vääntää johonki 300hv mottiin.

Tosiaan Briteistä löytyy kyllä noita LEH mottejakin niin se olis helpoin ratkaisu kyllä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Viesti Kirjoittaja Jarno »

XE/LET lohkoon joutuu lisäksi tekemään isommat kierteet öljypohjan kiinnitykseen.
Myöskään alakerran korsetille ei ole lohkossa paikkoja tehdä kiinnitykselle kierteitä joten jos haluaa korsetin joutuu käyttämään ihan perinteistä vahvikelevyä.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Kyllä siinä swapissa sitten puuhaa riittää. Taidan vaan hommata LEH motin ja laittaa sinne H-profiili kanget. Kai toi LEH lohko nyt 300hv kestää vakio pakopainepillerillä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
StarBreakeR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1626
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

Jos päädyt ostamaan briteistä lohkon niin semmosta myyjää kannattaa välttää kuin csautos http://csautos.net
Se on kusettanut ihan huolella porukkaa postimyyntinä. En tiedä yhtäkään suomalaista jotka olisi siltä mitään edes kohtuullista saanut vaan kaikki tapaukset ollu että se on lähettänyt ihan puhdasta roskaa sieltä.

Tässä jotain ajatusta LEx lohkoihin.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Ok. Csautosin sivuilta olen kattellu jotain osaa, hyvin löytyy osaa sieltä ja kohtuuhinnoin. Tietty jos ihan sontaa myyvät niin ei ihme että halpaa :D

Joo toi sylinteriputken tukeminen oli tiedossa. Ajattelin vain josko XE lohkosta tekis kellarin ku semmosia olis nurkissa valmiina.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
StarBreakeR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1626
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

vectraTBO kirjoitti: 14 Kesä 2020, 19:19 Ok. Csautosin sivuilta olen kattellu jotain osaa, hyvin löytyy osaa sieltä ja kohtuuhinnoin. Tietty jos ihan sontaa myyvät niin ei ihme että halpaa :D

Joo toi sylinteriputken tukeminen oli tiedossa. Ajattelin vain josko XE lohkosta tekis kellarin ku semmosia olis nurkissa valmiina.
Sinuna tekisin XE:stä, koska ei se juurikaan sen työläämpi ole ja sinulta luonnistuu tarvittavat soveltamiset.
Itse en jaksa uskoa siihen että noilla tuilla päästäisiin xe tasolle, mutta ovat kuitenkin varmasti tyhjää paremmat.
Ilmeisesti se csautos ihan ok f2f kaupoissa, mutta sitten kun pitäis lähetellä niin taitaa kaivaa romukopasta roskat ja lähettää.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Saku_Tiainen
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 21 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Kouvola

C20XE ja XEV lohkojen erot?

Viesti Kirjoittaja Saku_Tiainen »

Haulla haeskelin, muttei tähän juuri löytynyt vastausta.

Eli eroaako XE ja XEV lohkot toisistaan ja jos niin miten? Pelkästä lohkosta siis kysymys.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: C20XE ja XEV lohkojen erot?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Saku_Tiainen kirjoitti: 08 Syys 2020, 13:59 Haulla haeskelin, muttei tähän juuri löytynyt vastausta.

Eli eroaako XE ja XEV lohkot toisistaan ja jos niin miten? Pelkästä lohkosta siis kysymys.
X20xev 93-95 on ilman tasapainoakseleita ja yksiosaisella peltipohjalla. Eli voisi sopia ristiin.

Uudempi lohko on sitten erillainen 2-osaisella öljypohjalla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Z20LEH vs C20LET/XE alakerrat

Viesti Kirjoittaja Sämä »

On muutakin eroa kuin ne tasapainorojut nuissa eri ikäpolvien XEVssä.
Uudemmat XEVithän on täysin erilaisella lohkon yläpäällä, avonaisempi vedenkierto.

Vanhat XEVit on lähelle XE:tä, mutta lohkosta uupuu se kannen öljynpaluun rajotin joka kyllä askarreltavissa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20XE ja XEV lohkojen erot?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Saku_Tiainen kirjoitti: 08 Syys 2020, 13:59 Haulla haeskelin, muttei tähän juuri löytynyt vastausta.

Eli eroaako XE ja XEV lohkot toisistaan ja jos niin miten? Pelkästä lohkosta siis kysymys.
Jos pelkkää lohkoa olet vailla niin 8v lohko on yhtälailla hyvä aihio
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Vastaa Viestiin