Ei ihme, että posliinit halki, kun Boschin tulpat kyseessä. Lopetin muutama vuosi sitten ko.merkin käytön, kun jatkuvaan oli posliinit halki tai pyörivät tulpankannassa ympyrää.
Deme79 kirjoitti: ↑19 Huhti 2023, 04:01
Ei ihme, että posliinit halki, kun Boschin tulpat kyseessä. Lopetin muutama vuosi sitten ko.merkin käytön, kun jatkuvaan oli posliinit halki tai pyörivät tulpankannassa ympyrää.
Ei huono teoria,kyseessä kuitenkin NGK tulpat.
Lähes ainahan tuollaiseen rikkoontumiseen löytyy syy asentajasta,itse en vain keksi miten olisin saanut nuo rikottua.
Deme79 kirjoitti: ↑19 Huhti 2023, 04:01
Ei ihme, että posliinit halki, kun Boschin tulpat kyseessä. Lopetin muutama vuosi sitten ko.merkin käytön, kun jatkuvaan oli posliinit halki tai pyörivät tulpankannassa ympyrää.
Ei huono teoria,kyseessä kuitenkin NGK tulpat.
Lähes ainahan tuollaiseen rikkoontumiseen löytyy syy asentajasta,itse en vain keksi miten olisin saanut nuo rikottua.
Sitä se tekee, kun kolmelta heräsin...Vilkasin vaan kuvan äkkiä, että Boschin paskoja ovat, olivatkin ngk:n paskoja . Ei ollu asentajasta kiinni se posliinien pyöriminen, vetivät reilut 20000kpl sillon myynnistä pois Boschin tulppia...
?! kirjoitti: ↑20 Huhti 2023, 09:08
^ juu,näissä tulpissa ei ole tullut noita ongelmia ennen vastaan.Monta vuotta ollut tämä tulppamalli käytössä ongelmitta.
Oli posliinit siis 4&6syl murtuneet.
6.syl on sen verta takana ettei siihen pitkällä jatkolla pääse suoraan vaan vähän vääntää vinoo.
Tulpat tosin viimeksi kiinnitetty moottori irrallaan.
Viime syksynä ennen purkua ei sytkävikaa ollut.
Veikkaan jonkinlaista asentajan virhettä tällä kertaa.
Huomasin että oppilailla kun on magneetti tulpanavain hylsy hajoaa posliini huomattavasti useammin kun sillä vanhanliiton kumirenkaalla varustetulla.
1700km pyörähtänyt nollattuun orggismittariin gps-toimisena ja kolme paria hyviä käytettyja takarenkaita ajettu loppuun.Parisarjaa löytyy saman näköisiä vanteita ,"sudittelu vanteina" on käytössä Evo 500 orggis vanteet
E85 kulutus pyörii siinä 20-23l /100km seka-ajossa,tai no lähinnä nurkissa pyörimistä ollut.
Rauhallisessa matka-ajossa lienee kulutus tippuisi reilusti
3500km olisi nyt mittarissa.
Aika pienin korjauksin on menty.Teslan kanssa taannoin hippasilla meni vaihdekepin teline poikki ja kepakko sen seurauksena tippui kardaanin pultteja vasten pärisemään.
Viime viikolla tuli rasvat vaihdettua myllyyn.
Nopeusmittarin tarkkuuskin tuli ihan viralliselta tahdolta selvitettyä juhannuksena.
Kulutus AC päällä tippunut alle 20l/100km eli hiukan on mennyt vähempi kuin keväällä.Lienee matkassa menee n.15l/100km,joka olisi jo ihan kohtuullinen tuolla puunhalauspensalla ja 80-luvun korilla/tekniikalla.
Parin viikon päästä olisi tarkoitus ajella Kalajoelle ja mahdollisesti koittaa kiihdytystäkin.
Tietty mitään yllätyksiä tuskin tuloksen suhteen on tiedossa.
Veikkaisin johonkin korkeeseen 12s. aikaan ja 190km/h loppunopeuteen voisi olla teoreettiset mahdollisuudet,60ft kiinan kumeilla varmaankin 2.3-2.5s välillä.