Alan harrastaja?
Re: Alan harrastaja?
30 vuotta, ja 17 päivää on ollut Opeleita tässä perheessä. Sitä ennen 14v Volvoilla. Ajettu vajaat 2milj.km. tuona aikana. Olisko 40kpl ex.Opeleita lähellä. Nyt ei ole talossa kuin 6kpl kun mutsi lipsahti ja osti 18v Corsa ja Astra putken jälkeen Hybridi-Yariksen.
Pakko sanoa että kokeilun vuoksi seuraava voisi olla jotain muuta. Ai miksikö? No kun kaikki 85-2015 mallit on käyty läpi. Osa useampaan kertaan.
Pakko sanoa että kokeilun vuoksi seuraava voisi olla jotain muuta. Ai miksikö? No kun kaikki 85-2015 mallit on käyty läpi. Osa useampaan kertaan.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Alan harrastaja?
Kyllä niitä hyviäkin vielä löytyy,harvassa vaan alkavat olemaan.Lurttinen kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 00:35 Taitaa ne hitsaamattomat olla jo maatuneet tai paalattu?
Omegoidenkin muovisten helmojen alta ei enää tahdo peltiä löytää.
Museokilvistä puhuttaessa puhutaan kuitenkin 30 vuotta vanhasta, eli 1990 luvun autosta. Noihin aikoihin Opelit olivat suosittuja, mutta ruostesuojaus oli ihan kuraa. Ruoste meni sielä suojausten alla menojaan ja pintaan jäi vain maali.
Ruostesuojaus alkoi paranemaan vasta 2000 luvulle tullessa.
Mulla nyt kesäautona melko hyvin säilynyt -90 Omega .En ainkaan ole löytänyt yhtäkään kohtaa korista jota olisi korjattu.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Agila'
- Viestit: 1
- Liittynyt: 25 Kesä 2020, 06:37
Re: Alan harrastaja?
Ite sain hommattua just opel rekord berlina 2.3d 1981. Jos jollakulla kokemuksia niin onko mitään vinkkejä mitä vanhus saattaa piilotella??
Re: Alan harrastaja?
Ollut aina käyttiksenä opel mitä kortti ollut reilu 20 vuotta ja sitä ennenkin jo tuli kilpaa ajettua Corsalla. Ekana kortin saatua ajoin isän Kadetilla ja sitten hommasin oman ja toinen sitten olikin jo GSI minkä jälkeen noita erikoisempia versioita ollut muutamia jos tuota allekirjoitusta katsoo ja onhan noita osiakin talliin jonkun verran kertynyt b kadetista aina 2000 luvulle.
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Alan harrastaja?
Mulla nyt on semmonen käsitys että myös Omega B hyvät yksilöt loppuu kuten nappisilmä Ladat ja kusiais Fiiut , jotenka koitan tallentaa osia ja hyviä yksilöitä ja kasata niin monta parhailla osilla joita oon käsiini saanu , yx 1999 museoon kelpaava on myös-jää perikunnan harmix -ikäni ei riitä
Luulin että niitä on 14 mutta emäntä oikaisi että 16 Omegaa ja yx V6 Vectra on kotipihassa .
Seppo
Luulin että niitä on 14 mutta emäntä oikaisi että 16 Omegaa ja yx V6 Vectra on kotipihassa .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Alan harrastaja?
Onko paljonkin vuosia takana jos passaa kysyä?sepse kirjoitti: ↑25 Heinä 2020, 00:17 Mulla nyt on semmonen käsitys että myös Omega B hyvät yksilöt loppuu kuten nappisilmä Ladat ja kusiais Fiiut , jotenka koitan tallentaa osia ja hyviä yksilöitä ja kasata niin monta parhailla osilla joita oon käsiini saanu , yx 1999 museoon kelpaava on myös-jää perikunnan harmix -ikäni ei riitä
Luulin että niitä on 14 mutta emäntä oikaisi että 16 Omegaa ja yx V6 Vectra on kotipihassa .
Seppo
Ja ootko tunkannut omegat irti maasta tai katon alle?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Alan harrastaja?
Eläke ikää odotellaan näköjään
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Alan harrastaja?
Omegat on kyllä pyörillään ulkona mutta meillä on tässä täys hiekka maasto joten vesi ei jää autojen alle elikä kaikki missä jotakin kasvaa on tuotu siirtona (ruokamulta) ja niissä kohdin ei ole autoja . Talvella autoissa jotka eivät ole ns hylsyjä on 1-2 kosteuden poistaja purkkia kussakin -tämä on parasta mitä minä pystyn näiden hyväksi tekemään näillä resursseilla .Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Alan harrastaja?
Tuossapa alan harrastajille joulukalenteri: https://www.sportfahrer-zentrale.com/en ... t-calendar
Re: Alan harrastaja?
Mä keksin tähän sellaisen melko varman säännön, että ainakin on harrastaja.
Eli jos korjaa Ooppeleita ajokuntoon ja/tai ajaa Ooppeleita korjauskuntoon eikä saa siitä palkkaa niin melko varmasti sitten on alan harrastaja. Jos saa palkkaa, niin on ammattilainen, vaikka olisikin harrastelija.
Eli jos korjaa Ooppeleita ajokuntoon ja/tai ajaa Ooppeleita korjauskuntoon eikä saa siitä palkkaa niin melko varmasti sitten on alan harrastaja. Jos saa palkkaa, niin on ammattilainen, vaikka olisikin harrastelija.
Kuka käski mennä Ooppelin ostamaan?
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Re: Alan harrastaja?
Alan harrastaja, Opelistia alussa tarkoitettiin.
Olen täysin Datsun harrastaja, ollut sitä 1984 saakka ja sellaiseksi itseni esittelen.
Harrasteautona on myös Opel ja moni on lähes lynkannut kun olen kertonut että vaihdoin Datsun 240Z projektini Opel Kadett projektiin 2012.
Kadetilla olen kiertänyt historic ratakisoja 2014 vuodesta saakka.
Suosittelen kaikille jotka ovat olleet pitkään vain yhden merkin harrastajia että kokeilkaa jotain täysin eri merkkiä, erityyppinen korimalli, eri valmistusmaa. Se on erittäin opettava ja silmiä avaava kokemus. Yhteen merkkiin keskittyessä on kuin laput silmillä ja "asioiden tajuaminen" hyvin kapea-alaista.
Uuden merkin hankkiessa joutui opettelemaan "pitkän Kadett kurssin" erittäin lyhyessä ajassa.
Kadetin kanssa totesin että että osien hankkiminen on pääasiassa helppoa, Suomessa hyvä tarjonta Opelin osille ja ulkomailtakin saa osaa sen kuin vaan nettikaupasta näppäimistöllä klikkailee ja hupsista, osat ovat kotiovella.
Jäseneksi liityin Opel 60-70 clubiin heti ja siellä on hienoa sekä auttavaista porukkaa, yllätyin miten hyvin otettiin porukkaan.
Tähän foorumiin liityin kun hankin käyttöautoksi Insignia DSL farkun ja ratkaisuja ongelmiin etsin.
Minulle ja minun mielestä tuollainen Insignia ei ole millään tavalla harrasteauto enkä näe siinä mitään harrastamisen aihetta, se vie paikasta A paikkaa B ja siihen se on tarkoitettu ja hankittu.
Ei tuollainen "uudehko" perusmallin käyttöauto oikein miltään kantilta näytä tai tunnu harrasteelta.
Niin millä perusteella voi sanoa alan harrastajaksi.
terveisin Datsun harrastaja...
Kadett jää eläkkeelle kisahommista, jotain kisoja ajan ja seuraava kilpuri onkin taas Datsun.
ps. kilpureita rakennellessa olen todennut että jos helpolla haluaa päästä niin pitää ostaa Ford Escort, kaikkia mahdollisia osia saa uutena, toki maksaa mutta niitä saa rahalla. Toki Opeliinkin on jotain osaa että ei edes raha auta mutta tuuri ja suhteet auttavat.
Olen täysin Datsun harrastaja, ollut sitä 1984 saakka ja sellaiseksi itseni esittelen.
Harrasteautona on myös Opel ja moni on lähes lynkannut kun olen kertonut että vaihdoin Datsun 240Z projektini Opel Kadett projektiin 2012.
Kadetilla olen kiertänyt historic ratakisoja 2014 vuodesta saakka.
Suosittelen kaikille jotka ovat olleet pitkään vain yhden merkin harrastajia että kokeilkaa jotain täysin eri merkkiä, erityyppinen korimalli, eri valmistusmaa. Se on erittäin opettava ja silmiä avaava kokemus. Yhteen merkkiin keskittyessä on kuin laput silmillä ja "asioiden tajuaminen" hyvin kapea-alaista.
Uuden merkin hankkiessa joutui opettelemaan "pitkän Kadett kurssin" erittäin lyhyessä ajassa.
Kadetin kanssa totesin että että osien hankkiminen on pääasiassa helppoa, Suomessa hyvä tarjonta Opelin osille ja ulkomailtakin saa osaa sen kuin vaan nettikaupasta näppäimistöllä klikkailee ja hupsista, osat ovat kotiovella.
Jäseneksi liityin Opel 60-70 clubiin heti ja siellä on hienoa sekä auttavaista porukkaa, yllätyin miten hyvin otettiin porukkaan.
Tähän foorumiin liityin kun hankin käyttöautoksi Insignia DSL farkun ja ratkaisuja ongelmiin etsin.
Minulle ja minun mielestä tuollainen Insignia ei ole millään tavalla harrasteauto enkä näe siinä mitään harrastamisen aihetta, se vie paikasta A paikkaa B ja siihen se on tarkoitettu ja hankittu.
Ei tuollainen "uudehko" perusmallin käyttöauto oikein miltään kantilta näytä tai tunnu harrasteelta.
Niin millä perusteella voi sanoa alan harrastajaksi.
terveisin Datsun harrastaja...
Kadett jää eläkkeelle kisahommista, jotain kisoja ajan ja seuraava kilpuri onkin taas Datsun.
ps. kilpureita rakennellessa olen todennut että jos helpolla haluaa päästä niin pitää ostaa Ford Escort, kaikkia mahdollisia osia saa uutena, toki maksaa mutta niitä saa rahalla. Toki Opeliinkin on jotain osaa että ei edes raha auta mutta tuuri ja suhteet auttavat.
Insignia Sports Tourer CDTi -09, Kadett B1900 gr2