Alan harrastaja?
Alan harrastaja?
Mikä tekee teistä alan harrastajan? Onko se 3 Ooppelia pihalla tai joku muu mikä? Henk, kohtaisesti en tiedä mikä tekee minusta harrastajan vai olenko säälittävää pelle jolla sattuu olemaan muutama opeli pihassa joilla liikkuu päivittäiiset siirtymät.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Alan harrastaja?
Ei se ooppelien määrää katso.
Ehkä ennemminkin se mielenkiinto merkkiä kohtaan.
Ehkä ennemminkin se mielenkiinto merkkiä kohtaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Alan harrastaja?
Niin no. Astra sattui jäämään harrasteeksi, kun aikoinaan tykkäsin siitä niin paljon, että päätin etten myy koskaan pois. Johtunee siitä, että ajettavuus oli 90 luvun autoista kärkiluokkaa. Ja varmaan siitäkin, että se oli ensimmäinen kokonaan omilla ansioilla ostettu ja vieläpä uudehko auto.
Merkki sinällään ei tunteita herätä, eikä käyttisautoksikaan omegan jälkeen uudemmat opelit ole enää kelvanneet.
Merkki sinällään ei tunteita herätä, eikä käyttisautoksikaan omegan jälkeen uudemmat opelit ole enää kelvanneet.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Alan harrastaja?
Olen ns. Vanhan liiton mies joka ostaa/ ajelee sellaisella autolla johon riittää ns. Liitu jolla piirtää. Jotenkin vain tuntuu että vanhojen Opelien hinnat karkaavat käsistä. Kadettien hinnat on taivaissa puhumattakaan mantoista tai muista Opeleista. En tiedä mistä johtuu tämä hintojen nousu mutta hehk koht. Alkaa katselmusta siirtyä muihin merkkeihin.
Re: Alan harrastaja?
Ja puhun nyt harrasteikäisestä autosta! On mulla käyttöautona k astra mutta maahantuojan vaitumiisesta en oikein pidä. Joensuussa Timosen auton vaihtuminen Laakkoseen ei oikein lämmitä. Oikeesti vituttaa tuo säätö ja johtaa mulla auton vaihtoon jollain aikajananalla koska en pidä Laakkosen tyylistä hoitaa asioita. Timosen auto oli kuin olisi mennyt mummolaan kylään, kaikista asioista voi neuvotella jota ei voi sanoa Laakkosesta.
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Alan harrastaja?
Aikoinani ensimmäisen autoni, Peugeot 309:n jälkeen ostin ekan Opelin. F Astra 2.0i Gt ja siitä se lähti.
Ei mulla mitään omaa verstasta ole tai raatoja pihassa. Käyttiksellä mennään ja korjataan tarpeen vaatiessa joko pajalla tai kerrostalon pihalla.
Näihin on vaan tullut perehdyttyä jonkun verran, että tietää mitä vikapaikkoja näissä on tai mitkä saattaa jopa kestää?
Samaa kertonevat muiden merkkien harrastajat, että heillä on hyvä idea siitä merkistä ja mitä sellasella ajaminen vaatii.
Periaatteessa samoja matopurkkeja nää on siinä missä muutkin merkit, mutta jos laitetaan pari autoa vierekkäin, niin Opel on tutumpi ja siten turvallisempi valinta mulle.
Ei mulla mitään omaa verstasta ole tai raatoja pihassa. Käyttiksellä mennään ja korjataan tarpeen vaatiessa joko pajalla tai kerrostalon pihalla.
Näihin on vaan tullut perehdyttyä jonkun verran, että tietää mitä vikapaikkoja näissä on tai mitkä saattaa jopa kestää?
Samaa kertonevat muiden merkkien harrastajat, että heillä on hyvä idea siitä merkistä ja mitä sellasella ajaminen vaatii.
Periaatteessa samoja matopurkkeja nää on siinä missä muutkin merkit, mutta jos laitetaan pari autoa vierekkäin, niin Opel on tutumpi ja siten turvallisempi valinta mulle.
prööt
Re: Alan harrast
Minä en koskaan ole ollut merkkifanaatkko mutta olen käytänössä huomannut että Opeli on ollut”helpoin” auto kun on tullut joku vika päälle. Sillä on merkitystä kun liikutaan hintaluokassa alkaen 1000 € Minusta Opel on käyttöautona aivan verraton mutta harrasteautona hinnat ovat karanneet valitettavasti lukemiin joihin ei minulla ainakaan varat riitä. Olen seurannut autojen hintaa tämän vuoden ja tullut siihen tulokseen että noin 6000 -8000 € ei ole JÄRKEVIÄ OPELEITA Tarjolla. Vaatimuksenani on alkuperäinen ja HITSAAMATON takaveto opeli jonka sais museoleimaan.
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Alan harrastaja?
Taitaa ne hitsaamattomat olla jo maatuneet tai paalattu?
Omegoidenkin muovisten helmojen alta ei enää tahdo peltiä löytää.
Museokilvistä puhuttaessa puhutaan kuitenkin 30 vuotta vanhasta, eli 1990 luvun autosta. Noihin aikoihin Opelit olivat suosittuja, mutta ruostesuojaus oli ihan kuraa. Ruoste meni sielä suojausten alla menojaan ja pintaan jäi vain maali.
Ruostesuojaus alkoi paranemaan vasta 2000 luvulle tullessa.
Omegoidenkin muovisten helmojen alta ei enää tahdo peltiä löytää.
Museokilvistä puhuttaessa puhutaan kuitenkin 30 vuotta vanhasta, eli 1990 luvun autosta. Noihin aikoihin Opelit olivat suosittuja, mutta ruostesuojaus oli ihan kuraa. Ruoste meni sielä suojausten alla menojaan ja pintaan jäi vain maali.
Ruostesuojaus alkoi paranemaan vasta 2000 luvulle tullessa.
prööt
Re: Alan harrastaja?
Kalusto vähenee joka vuosi ja alkaa kysyntää olla suhteessa tarjontaan enempi.Ei kait se hinnan nousu juurikaan muuta vaadi,monilla muilla merkeillä hintataso kuitenkin huomattavasti ylempänä.Hurtsi kirjoitti: ↑22 Touko 2020, 22:50 Olen ns. Vanhan liiton mies joka ostaa/ ajelee sellaisella autolla johon riittää ns. Liitu jolla piirtää. Jotenkin vain tuntuu että vanhojen Opelien hinnat karkaavat käsistä. Kadettien hinnat on taivaissa puhumattakaan mantoista tai muista Opeleista. En tiedä mistä johtuu tämä hintojen nousu mutta hehk koht. Alkaa katselmusta siirtyä muihin merkkeihin.
Toteutuneet myyntihinnat saattaa kuitenkin olla ihan jtn muuta kuin pyyntihinnat.Osa autoista kuitenkin ollut jo vuosia myynnissä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Alan harrastaja?
On totta että kun kalusto vähenee niin jäljellä olevien hinta nousee. Merkistä riippumatta tämä osittain johtuu mielestäni siitä että jos on joku auto”halvalla” myynnissä niin joku pisnesmies sen ostaa ja pistää uudelleen myyntiin hieman tarkistetulla (ylöspäin)hinnalla. Tämä osittain nostaa hintoja ja alkaa raadotkin tämän seurauksena olla kohtuuttomissa hinnoissa. Se on tuo tunnearvo aika hankala hinnoiteltava!
Re: Alan harrast
Juu,kyllähän moni asia niitä pyyntejä nostaa,monet myynnissä olevat vaan näyttää lähinnä varaosaautoilta mun silmissä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Alan harrastaja?
Juuri eilen sovin kaupat kriteerit täyttävästä autosta. Merkki säilyi Opelina.
Re: Alan harrastaja?
Eikä helppoo se harrastaminen ole aina näiden brittiautojenkaan kans.Lurttinen kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 00:35 Taitaa ne hitsaamattomat olla jo maatuneet tai paalattu?
Omegoidenkin muovisten helmojen alta ei enää tahdo peltiä löytää.
Museokilvistä puhuttaessa puhutaan kuitenkin 30 vuotta vanhasta, eli 1990 luvun autosta. Noihin aikoihin Opelit olivat suosittuja, mutta ruostesuojaus oli ihan kuraa. Ruoste meni sielä suojausten alla menojaan ja pintaan jäi vain maali.
Ruostesuojaus alkoi paranemaan vasta 2000 luvulle tullessa.
Joku Manta, Calibra, vanha Kadett coupe olis Opel puolella ihan jees harraste omaan makuuni.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR