Opel Insignia eber

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Juu Tampereen Vianorilla ilmeisesti joku Rane tms. tietää näistä aiempien viestien perusteella, mutta ihan sinne asti ei huvittaisi ajella.

Osanumeroita tai verkkokauppoja haeskelen, käykö tähän tehdaseberiin samat sisuskalut kuin jälkiasennusmalleihin? Kyseessä siis 5kW bensamalli vm.2015.
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Www.eeperi.com kuulemma sama runko kuin yleismallisissa, ainoastaan opelin oma "aivo"yksikkö. Tuolta itse tilailin tiivisteet ja sukan kun purin ja putsasin oman
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Avatar
Summit
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 23:47
Paikkakunta: Oulun alue

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja Summit »

vecculi92 kirjoitti: 15 Tammi 2021, 21:53 mulla alkuperäinen eber ja kake missä muutama nappula. alkuun luulin että hehku olisi huono kun ilmojen kylmetessä lakkasi toimimasta. nyt kumminkin -24asteen pakkasessa lähti toimimaan. mikähän tuotakin vaivaa. polttoainepumppu onko jossain takana? nakuttaa ainakin hetken mutta se ei ole vaikuttanut käyntiin lähtöön. eli nakuttaa tai ei niin lähtee tai ei. kannattaako tuollasen huolto vai suosiolla uusi paketti
Mulla kävi sellainen juttu sen pa pumpun kanssa, että pumppu oli halki, kun aloin tutkimaan. Otin kouraan ja vettähän sieltä tippas.. Ongelmana oli siis se, että välillä lähtee ja välillä ei. Pumppu on oikealla takarenkaan "etupuolella" pohjassa kiinni kumi lenkillä (vm11 inssi, cdti2.0)

Nyt on vm15 inssi ja orggis eberillä. Pakkasessa apt -5 ja alle, lähtee moitteetta tulille. Ja pelittää -36 pakkasessa moitteetta :thumbsup:
Mutta kun on lähellä nollaa ja koittaa laittaa päälle, niin se on vikakoodit 30 ja 52. Joko "ominaisuus" se on...
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja vecculi92 »

Summit kirjoitti: 29 Huhti 2021, 15:06
vecculi92 kirjoitti: 15 Tammi 2021, 21:53 mulla alkuperäinen eber ja kake missä muutama nappula. alkuun luulin että hehku olisi huono kun ilmojen kylmetessä lakkasi toimimasta. nyt kumminkin -24asteen pakkasessa lähti toimimaan. mikähän tuotakin vaivaa. polttoainepumppu onko jossain takana? nakuttaa ainakin hetken mutta se ei ole vaikuttanut käyntiin lähtöön. eli nakuttaa tai ei niin lähtee tai ei. kannattaako tuollasen huolto vai suosiolla uusi paketti
Mulla kävi sellainen juttu sen pa pumpun kanssa, että pumppu oli halki, kun aloin tutkimaan. Otin kouraan ja vettähän sieltä tippas.. Ongelmana oli siis se, että välillä lähtee ja välillä ei. Pumppu on oikealla takarenkaan "etupuolella" pohjassa kiinni kumi lenkillä (vm11 inssi, cdti2.0)

Nyt on vm15 inssi ja orggis eberillä. Pakkasessa apt -5 ja alle, lähtee moitteetta tulille. Ja pelittää -36 pakkasessa moitteetta :thumbsup:
Mutta kun on lähellä nollaa ja koittaa laittaa päälle, niin se on vikakoodit 30 ja 52. Joko "ominaisuus" se on...
juu tuli itse uusittua tuo eberi. ilmeisesti ohjainlaite tai joku muu vika en ole tutkinut kun kovat pakkaset oli tulossa niin piti kuntoon saada. pa pumppua enkä vesipumppua vaihtanut vaan jätin varalle viel.
mulla ainakin automaattisesti lähtee vielä +5 ( auton ja puhelimen mittarin ) mukaan pöhisemään. ajastuksella en oo kokeillukkaan enää tuossa lämmössä.
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
JeeSe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 02 Touko 2021, 08:30

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Sama vika rahikaisella. Itekö tuo pitää korjata?
Vai onko jossain joku paja, missä oikeasti vielä osataan tehdä jotain?
Länsiauto osasi nollata vikakoodit ja huomasi ettei toimi silti. Muutamasta paikkaa kysellyt ja yhdessä ehkä jotain olisi saatettu sille tehdäkin, mutta vastauksen perusteella ei ainakaan suomea osanneet, niin jäi sinne viemättä.
Kuka käski mennä Ooppelin ostamaan?
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Avatar
Summit
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 23:47
Paikkakunta: Oulun alue

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja Summit »

JeeSe kirjoitti: 02 Touko 2021, 22:37 Sama vika rahikaisella. Itekö tuo pitää korjata?
Vai onko jossain joku paja, missä oikeasti vielä osataan tehdä jotain?
Länsiauto osasi nollata vikakoodit ja huomasi ettei toimi silti. Muutamasta paikkaa kysellyt ja yhdessä ehkä jotain olisi saatettu sille tehdäkin, mutta vastauksen perusteella ei ainakaan suomea osanneet, niin jäi sinne viemättä.
No sellainen paja löytyy kuin https://www.janilehto.com/category/56/w ... r-varaosat
Tietysti voi olla "kaukana", mutta ohjain yksikkö kolvaantuu kuntoon esimerkiksi tuolla...
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
JeeSe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 02 Touko 2021, 08:30

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Summit kirjoitti: 08 Touko 2021, 23:25
JeeSe kirjoitti: 02 Touko 2021, 22:37 Sama vika rahikaisella. Itekö tuo pitää korjata?
Vai onko jossain joku paja, missä oikeasti vielä osataan tehdä jotain?
Länsiauto osasi nollata vikakoodit ja huomasi ettei toimi silti. Muutamasta paikkaa kysellyt ja yhdessä ehkä jotain olisi saatettu sille tehdäkin, mutta vastauksen perusteella ei ainakaan suomea osanneet, niin jäi sinne viemättä.
No sellainen paja löytyy kuin https://www.janilehto.com/category/56/w ... r-varaosat
Tietysti voi olla "kaukana", mutta ohjain yksikkö kolvaantuu kuntoon esimerkiksi tuolla...
No vähän reilut 500 km. Eihän tuo nyt tietysti mukavalla autolla ole reissu eikä mikään.
Osia ainakin saisi tuolta.

Taitaa mennä taas "tein itse ja säästin" osastolle tämäkin.
Pitäisi muut perheenjäsenet vaan saada lähetettyä jonnekin pois auttamasta siksi aikaa.. :hammer:
Kuka käski mennä Ooppelin ostamaan?
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

ab^] kirjoitti: 13 Huhti 2021, 20:54 Www.eeperi.com kuulemma sama runko kuin yleismallisissa, ainoastaan opelin oma "aivo"yksikkö. Tuolta itse tilailin tiivisteet ja sukan kun purin ja putsasin oman
Kiitokset, tilasin tuolta uuden hehkun, sukan ja tiivisteet. Tänään vaihdoin ja eberi lähti toisella yrittämällä tulille, kun sai bensaa :peukku:

Osien vaihto onnistui irroittamatta eberiä, vaikka olikin hiukan ahdasta. Samalla sai putsattua palopesää ja lämmönvaihdinta. Ehkä hankalin vaihe oli vanhan hehkun liittimien irroitus moninapaliittimestä ilman kunnon työkaluja.

Tässä vielä kuvat vanhasta hehkusta ja sukasta, hehku hiukan kärsinyt mut ei mahoton. Sukka tummunut, ei puhki kuitenkaan. Nuo osanumerot käyvät ainakin 2015 inkkuun, missä B5WS eberi.

Hehkutulppa 252106011300
Hehkusukka 201752990102
Tiivistesarja 201820990001

Kuva
Kuva

P.S. Kaken näyttämä sisälämpötila oli 40C, kun laitoin vehkeen tulille. Annoin käydä puolisen tuntia :D
Harppa77
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Joulu 2016, 03:47

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja Harppa77 »

Minulla oli edellisessä autossa (Insignia CDTI -13) eberissä ongelmaa, vikakooodit 30 ja 52 tulivat silloin, kun ei toiminut ja välillä lämmitin toimi. Ensin kokeiltiin puhdistusta ja sukan vaihtoa, osat tuli eeperi.com ja osasivat myydä osat auton vuosimallin ja lämmitinmallin mukaan. Ei auttanut, joten seuraavaksi ohjainyksikkö irti ja sercap (www.sercap.fi) hoiti sen kuntoon.
Yhteenvetona: jos lämmitin antaa vikakoodeja 30 ja 52 niin luultavasti ohjausyksikössä kylmäjuotosvikaa. Tarkista ensin paloilmapuhallin ja jos se toimii niin ohjausyksikössä tod. näköisesti vika.
hytar
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Elo 2021, 20:45

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja hytar »

Mulla on ongelma johon pitäisi saada ratkasu. Ostin inkun 11vm ja tässä on eber d5ws enkä löydä mistään mitkä kokoiset sulakkeet pitäisi olla ton eber omassa 3 paikkasessa omassa rasiassa. Tuon kun avasi niin ei ollut kuin 2 5A sulaketta.
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Mykistyi sitten nyt tuo eberi, vikakoodeja antaa ihan satunnaisesti eri koodeja. Merkkiliikkeestä uus laite tiluuseen, olipa muuten yllättävän edullinen, 470euroa. Ei paljoa kannata vanhoja edes yrittää korjailla.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
OpelAtsa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Kiuruvesi

Insignia -14 Eberspächer ongelma

Viesti Kirjoittaja OpelAtsa »

Eli 2014 vm 2.0 CDTI Insignia kyseessä. Ostin auton kevät talvella ja on ollut yhdellä omistajalla ja löytyy merkkiliikkeen huoltokirja tähän päivään asti. Hehkut, jakopää ja turbon vaihto viimeisimpänä ennen minulle siirtymistä. Kilometrejä nyt mittarissa 310tkm. Nyt kelien kylmettyä alkoi eberi temppuilla. Pöläytteli ensin silloin tällöin valkoista savua, nyt viime viikolla ei lähtenyt parina aamuna ohjaimesta käyntiin ja nyt tänään puski valkoista savua urakalla kun kävin kaupoilla. En siis ole nyt kauko-ohjaimella edes yrittänyt mutta auto yrittää sitä ajossa välillä itse päälle. Nyt näytti että pakoputki on juuresta kostea että polttoainetta ainakin menee. Eberi on mallia Hydronic D5WS 5kW. Lähin huoltoliike on vielä syyslomalla 27.10 asti, että sinnekkään ei pääse. Onko näitä foorumilaiset purkaneet kuinka paljon ja kannattaako alkaa itse tekemään mitään. Hehku, palopesä ja ohjainyksikkö vikoja ainakin vanhemmissa ebereissä tuntuu olevan. Irroitus ei sinänsä ole vaikeaa kun on tuossa tulipellissä kiinni heti konepellian alla.
jmm79
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 22:17
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Insignia -14 Eberspächer ongelma

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Saatko kaukosäätimestä vikakoodit ulos painamalla molempia nuolia yhtä aikaa eberin yrittäessä tai päällä ollessa? Oma antoi erinäisiä vikakoodeja ja vika oli ohjainlaitteessa jonka saa helposti irti ja korjattavaksi.. Toista talvea jo toimii korjauksen jälkeen.
Ongelmat juuri samat savua eikä käynnisty kuin ajottain ja vikakoodit vaihteli aina
Opel Vectra -99 2.0 16v
Insignia 4x4 cdti -15
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Rookeri kirjoitti: 16 Loka 2021, 06:52 Vanhan korjaus 100-150e että kyllä se kannattaa yhä.
Jos paloilma puhaltimen ja ohjainlaitteen saat tohon rahaan niin on edullista. Pelkkä puhallin oli 180e ja ohjain laitetta ei edes uutta saa...
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
RokiSoko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 16 Tammi 2021, 22:39

Re: Opel Insignia eber

Viesti Kirjoittaja RokiSoko »

Missäs kannattaisi korjauttaa eberi etelä-Suomessa? Jos siis ei itse jaksa alkaa ahertamaan..

Mulla eberi ”herää”, alkaa suht reilusti savuttamaan ja sammuu parin minuutin kuluttua. Kait mulla toi sama d5ws, autona Insignia vm. -14 facelift.

On letkulämmitinkin että osittain pärjää mutta olis toikin kiva olla toiminnassa. Ja on tehdasasenteinen.
-(z)- Insignia -14 A20DTE -(z)-
-(z)- Corsa -99 X12XE -(z)-
:bonk:
Vastaa Viestiin