B20DTH - ad-blue

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Niinhän se suurinpiirtein on ettei varsinaista tyyppivikaa ole. Antureita ja säiliöitä lähinnä vähän joka malliin. Se vain ei ole kovin kivaa kun ne osat on kalliita
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

Toisinsanoen keskeneräinen viritys hätäisesti tehty autoille ja artisti maksaa.

Merillä on sox ja nox pesureita ja toimii isommassa kaavassa paljon paremmin ja on eri ympäristö
Avatar
Summit
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 23:47
Paikkakunta: Oulun alue

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja Summit »

Tähän tarinaan lisättäväksi ( ja ehkä avuksi jolleki? ):
Tein taka NOX anturille itse "pesun".

Eli anturi irti putkesta, astiaan 98 bensaa ja Forten fuel emission imprower apaut 50/50 seos.
12h lillumista nesteessä. Tämän jälkeen CRC air sensor clean pro suihkeella niin kauan kuin vähänkin tuli minusta näkyvää "likaa" kuppiin.
Lopuksi kuivaus elektroniikka puhistamiseen tarkoitettulla aerosoli pullolla kuivaus. Anturi kiinni ja käyntiin.
Toimii kuten pitääkin! :thumbsup:

Opin tässä hässäkässä sen, että JOS se nox anturi näyttää jotakin poikkevaa lukemaa, niin se ei välttämättä ole rikki.
Se on "paskanen".
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
atso123
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Joulu 2021, 14:39

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja atso123 »

Onkohan tuo pesu edelleen pitänyt varoitusvalot poissa ? Olisi tarkoitus testata pesua noilla ohjeilla/litkuilla. P11DC vikakoodi päällä NOx lohko 2 teho alhainen. Uuden anturin hinta merkkiliikkessä 800€ + koodaus ja vaihtotyöt päälle. Vaihto kuulostaa rahstukselta jos anturi onkin vain likainen eikä rikki.
Avatar
Summit
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 23:47
Paikkakunta: Oulun alue

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja Summit »

Samat noxi anturit edelleen paikallaan ja vikakoodeja :o
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Summit kirjoitti: 30 Joulu 2021, 15:56 Damat noxi anturit edelleen paikallaan ja vikakoodeja :o
Siis antureiden pesu kokeilu ja vikakoodien nollaus auttoi sen vajaa puoli vuotta?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Summit
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 23:47
Paikkakunta: Oulun alue

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja Summit »

1,2sorsa kirjoitti: 30 Joulu 2021, 17:45
Summit kirjoitti: 30 Joulu 2021, 15:56 Damat noxi anturit edelleen paikallaan ja vikakoodeja :o
Siis antureiden pesu kokeilu ja vikakoodien nollaus auttoi sen vajaa puoli vuotta?
Tarkennus, eli toimii edelleen. Ei ongelmia.
Huomisesta en tiedä.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Summit kirjoitti: 30 Joulu 2021, 18:55
1,2sorsa kirjoitti: 30 Joulu 2021, 17:45
Summit kirjoitti: 30 Joulu 2021, 15:56 Damat noxi anturit edelleen paikallaan ja vikakoodeja :o
Siis antureiden pesu kokeilu ja vikakoodien nollaus auttoi sen vajaa puoli vuotta?
Tarkennus, eli toimii edelleen. Ei ongelmia.
Huomisesta en tiedä.
Tämähän oli erikoista
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Summit
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 23:47
Paikkakunta: Oulun alue

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja Summit »

Joo, en uskonut itsekkään, että auttaa kovin kauaa.
Mutta, pelittää edelleen.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
piirer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Maalis 2020, 13:00

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja piirer »

Tuolla aiemmin kysyttiin AdBlue järjestelmän ohjelmoinnista pois käytöstä. Onko tuo siis mahdollista ja laillista, siis että kärry menee katsastuksesta sen puolesta läpi?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ei laillista. Mahdollista. Menee läpi katsastuksessa kun ohjelmoidaan niin ettei jää vikakoodeeja roikkumaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Oskari 55
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Huhti 2022, 19:17

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja Oskari 55 »

Kuka niitä ohjelmointeja tekee?
piirer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Maalis 2020, 13:00

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja piirer »

Summit kirjoitti: 11 Tammi 2022, 07:01 Joo, en uskonut itsekkään, että auttaa kovin kauaa.
Mutta, pelittää edelleen.
Oma kottero alkoi näyttää oranssi moottorihäiriövaloa ja vikakoodia joka viittaa juurikin anturiongelmaan. Tämän myötä mielenkiinto aiheeseen kummasti lisääntyi. Vieläkö olet päässyt ilman ongelmia tuon pesun jälkeen?
Meinasin tehdä samat temput tässä jonain päivänä.
piirer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Maalis 2020, 13:00

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja piirer »

Suoritin etummaisen NoX- anturin pesun tuossa kesäkuun puolivälissä. Liuottimena toimi ihan vaan diesel noin parin tunnin ajan ja loppupuhdistus ilmamassa-anturin puhdistukseeen tarkoitetulla sprayllä.
Ei ole sen jälkeen oranssia moottorivaloa näkynyt ja kilometrejä pesun jälkeen on kertynyt pari-kolme tuhatta. Hyvältä siis näyttää.
Jari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Elo 2002, 03:00

Re: B20DTH - ad-blue

Viesti Kirjoittaja Jari »

2017 Insignia 2.0 diesel farmari alkoi antaa vikoodia U029E eli "U029E Lost Communication with NOx sensor B". Ei muita koodeja.
Anturi puhdistettu, eikä ollut mitenkään kovin likainen. Johdot, liittimet ja elektroniikkaboxi sen (40cm) anturijohdon päässä näyttää ulospäin aivan ok.
Onko foorumilaisilla tietoa, viittaako tuo vika kommunikointiin (CAN?) elektroniikkaboxin ja moottoriohjaimen tai vastaavan välillä VAI anturin ja anturielektroniikan välillä?

Sivuhuomiona muuten, auto kävi takaisinkutsupäivityksessä tunnus KBT, jossa kirjeen mukaan auton ohjelmistot päivitetään. Huollon vastaanottajan mukaan vain jarruohjaimen ohjelma päivitettiin. Tuo vikakoodi tuli kolmannella auton käynnistyksellä huollosta lähdön jälkeen. Kun resetoin koodin, se tulee kolmannella käynnistyksellä takaisin.
Vastaa Viestiin