Sivu 1/2

C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 11 Maalis 2019, 21:28
Kirjoittaja Opelisti3000
Tarkoituksena istuttaa C18XE kone B Corsaan

Onko foorumilaisilla tietoa C18XE sekä C20XE koneiden kiinnityksistä. Onko suuria eroavaisuuksia?

Briteistä löytää C20XE koneen muutossarjan B Corsaan mutta ei C18XE koneeseen. Voinko siis käyttää C20XE kiinnikkeitä C18XE koneen kanssa?

Tarkoitus nypätä F Astrasta tms. elinten luovuttajasta moottori apulaitteineen ja johtosarja jonka kaiken sovittais Corsaan. Myös leimalle pitäisi saada joten kiinnikkeiden teko itse ei ole mahdollista. Etujarrut päivitän isompiin, ilmeiseti pitäisi sopia levyt sekä satulat F Astrasta. Myös jäykempää vakaajaa sekä puslaa ja vähän parempaa alustasarjaa suunnitelmissa.

Muuten laittaisin C20XE koneen, mutta nyky lainsäädösten mukaan ei Corsaan ilmeisesti saa laittaa 2 litrasta kun vertailumoottorina on GSi:n 1.6 litrainen? Jos siis lasketaan tarkan kuutiotilavuuden mukaan sekä maksimi 30% tilavuus erolla.

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 11 Maalis 2019, 21:48
Kirjoittaja 1,2sorsa
Hei. Sopisi paremmin tekniikan vaihdot alueelle

Vertailu nakkisarjan tehokkain eli gsi
Abs jarrut pitää olla eli loppupään b corsa tai tigrasta abs osat. Vakaajat löytyy gsi tai 1,7td mallista

Suositelisin pikkulohko moottoreita koska sopivat suoraan tigran 1,4 ta 1, 6 korvakkeilla. Ja painoltaan kevyempiä ja voit käyttää vakio vetarit ja f13 f15 tai f17 laatikkoa.
https://www.opelclubfinland.fi/viewtopi ... 7&t=257690

Isolohkoon vaatii sitten isomman laatikon ja vetarit.
Ja sen etummaisen moottorin korvan.

C20xe ei saa tuohon leimattua.
109hvx1,2
Eli x20xev 136hv menee. Paremmin saatavilla ja yhtä potenttiaalinen vaikka vakio sisuksien kestävyys hieman heikompi.

Lohkon kiinnitykset pääkkepäin samat c18xe ja c20xe vaikka eivät sukua olekkaan.

https://www.opelclubfinland.fi/viewforum.php?f=57
Tuolla alueella on tarkemmin mun erittelemänä
Eroavaisuuksia moottorien ja vaihteistojen kesken.

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 11 Maalis 2019, 21:51
Kirjoittaja 1,2sorsa
Vakio etujarrut on 236mm jäähdyttämätön ja gsi 236mn jäähdytetty. Isolohko astrasta sopii 256mm levyt ja satulat suoraan. Takajarrut on kaikissa b corsissa samat mutta paineensäätimissä taitaa olla ero ja takana gsi mallissa myös alb venttiili abs jarrujen kanssa.

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 12 Maalis 2019, 10:34
Kirjoittaja ?!
Samat kiinnikkeet menee.
Ja muuten tuommonen xe on melko hyvä lähtokohta,stanssi sarjalla pystyy ratkomaan monia ongelmia.

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 12 Maalis 2019, 11:55
Kirjoittaja 1,2sorsa
Joo mutta c20xe ja c18xe (ecotec) kannet on niin erillaiset että sen erottaa silmät ummessakin

Sen sijaan x20xev c18xe x18xe c18xel on ihan identtiset päällepäin.

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 12 Maalis 2019, 12:47
Kirjoittaja Wesku79
Opelisti3000 kirjoitti: 11 Maalis 2019, 21:28 nyky lainsäädösten mukaan ei Corsaan ilmeisesti saa laittaa 2 litrasta kun vertailumoottorina on GSi:n 1.6 litrainen? Jos siis lasketaan tarkan kuutiotilavuuden mukaan sekä maksimi 30% tilavuus erolla.
Tilavuusero saa olla 25%. 2 litraisen meneminen on kyllä tosi hankala rajatapaus. Menee jos katsastajalle kelpaa luvut 1.6 ja 2.0
Ei mene jos yhtään tarkemmin haluaa laskea tilavuudet.


Ja vinkkinä, Omegan Y- tai Z22XE myös päällepäin identtinen C18XE:n kanssa :peukku: (stanssisarjattuna)

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 12 Maalis 2019, 12:57
Kirjoittaja ?!
Jokaisella on omat mielipiteensä,mun mielestä ainoastaan kyseisten moottoreiden harrastaja/rakentaja erottaa noi keskenään.Imusarjatkin on nopealla katsomisella ihan samanlaiset.

Ja edelleen moottori tunnistus tapahtuu lohkosta,ei venttiilin kopasta.

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 12 Maalis 2019, 15:55
Kirjoittaja hukka
Eikös enää voi käyttää sitä dieselin 1.7 tilavuutta verrokkina

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 12 Maalis 2019, 16:27
Kirjoittaja Juho M-P
Tottakai voi. Kuten painonkin. Tehon kanssa se suuri ongelma on C20XE:ssä.

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 12 Maalis 2019, 18:04
Kirjoittaja 1,2sorsa
Samat tehot saa tuosta x20xev aihiosta huomattavasti edulkisemmin c18xe nokilla. Ja ottaa alkupään malkin ilman tasapainoakseleita

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 25 Maalis 2019, 09:14
Kirjoittaja kolkoti
1,2sorsa kirjoitti: 12 Maalis 2019, 11:55 Joo mutta c20xe ja c18xe (ecotec) kannet on niin erillaiset että sen erottaa silmät ummessakin
Niinhän sitä luulisi mutta todellisuus on sitten taas ihan eri. :)

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 25 Maalis 2019, 10:47
Kirjoittaja 1,2sorsa
Kyllä ne erottaa. Tuo mulle punakantinen kansi venakopalla eteen (ecotec löytyy) niin varmasti tunnistaa silmät sidottunakin

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 25 Maalis 2019, 11:16
Kirjoittaja Juho M-P
1,2sorsa kirjoitti: 25 Maalis 2019, 10:47 Kyllä ne erottaa. Tuo mulle punakantinen kansi venakopalla eteen (ecotec löytyy) niin varmasti tunnistaa silmät sidottunakin
Kyllä tosi harrastaja erottaa 1.9 ja 2.0 Cih moottoritkin toisistaan vaikka olisi numerot hiottu pois.

Se että joku harrastaja erottaa XEV ja XE kannet toisistaan ei tarkoita että 99% muista suomalaisista sen osaisi tehdä.

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 25 Maalis 2019, 11:58
Kirjoittaja 1,2sorsa
maxresdefault.jpg
C20xe
$_86.JPG
X20xev uudempi. C18xe ei ole egr venttiiliä ja öljytikku toisella puolella pakosarjaa.

Re: C18XE vs. C20XE kiinnitys

Lähetetty: 25 Maalis 2019, 16:46
Kirjoittaja Juho M-P
Niinkö???