Mun OPC Astran M32-laatikkoon vaihdettiin sivuakselin ulkolaakeri neljä vuotta ja 50 tkm sitten. Ei vaihdettu mitään muita laakereita. Nyt on taulussa n. 120 tkm.
RedLinen öljyt olen pari kertaa sinne uudet laittanut ja kivasti on pelannut.
Uumoilen, että nyt olis tasauspyörästö alkanut ääntämään? Mitään vaihdekepin vatkausta tms. ei ilmene. Ääni alkaa kuulua vaimeasti n. 45 km/h ja on ehkä selkeimmin kuultavissa n. 85 km/h nopeudella vitosella/kutosella kevyellä pintakaasulla körötellessä. Sen suuremmissa nopeuksissa häviää tuulen suhinaan/nastarengasmeluun yms.
Melkoisesti muistuttaa pyöränlaakeriääntä, mutta esim. kurvailut ei voimista/vaimenna ääntä, vaan se on tasainen hurina koko ajan, myös kytkin pohjaan painettaessa.
Alustava arvaukseni olisi siis tasauspyörästön laakerit?
Tuo Quaifen "rataslukkoperä" taitais muutoinkin olla aika passeli tähän vekottimeen alkuperäisen tilalle, mutta paria asiaa pohdiskelen mielessäni...
Miten mahtaa lisätä vetoakselien murrosnivelien rasitusta ja vaikkapa raidetangonpäiden rasitusta? Renkaiden kulutushan saattaisi jopa vähentyä tahattoman sutimisen loputtua? Entäs alapalloihin kohdistuva rasitus? Onko kokemusperäistä tietoa tai hyviä arvauksia kellään, kantsisko tuollaista alkaa funtsimaan.
Quiafe ATB LSD
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Quiafe ATB LSD
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Quiafe ATB LSD
Atb lukko, hiljainen eikä levylukon tapaan kuluvia osia.
E corsa opc on tämän tapainen lukkovakiona ja öljynvaihto kerran vuodessa.
Autokäyntiin ja yrittää ruuvimeiselillä kuunnella laakereita?
E corsa opc on tämän tapainen lukkovakiona ja öljynvaihto kerran vuodessa.
Autokäyntiin ja yrittää ruuvimeiselillä kuunnella laakereita?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Quiafe ATB LSD
Juu, täytyy kyllä syynätä äänen lähde tarkemmin ensin, ettei tule turhia hankintoja tehtyä.
Etupää vaan saatava ilmaan ensin ja ehkä pyörätkin pois tieltä...
Eilen totesin, että kuuluu ajossa ainakin kolmosella, nelosella, vitosella ja kutosella. Ykkösestä ja kakkosesta en ole vielä ihan varma.
Uskoiskohan tuota race.fi-sivuston arviota "Asennushinnat liikkuvat noin 200 - 300 eurossa riippuen autosta ja asentajasta" ?
Etupää vaan saatava ilmaan ensin ja ehkä pyörätkin pois tieltä...
Eilen totesin, että kuuluu ajossa ainakin kolmosella, nelosella, vitosella ja kutosella. Ykkösestä ja kakkosesta en ole vielä ihan varma.
Uskoiskohan tuota race.fi-sivuston arviota "Asennushinnat liikkuvat noin 200 - 300 eurossa riippuen autosta ja asentajasta" ?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Quiafe ATB LSD
Mitä ihmettä? Saattaa paikat jopa kestää paremmin kun molemmat pyörät vetää eikä tuu niitä nykäyksiä niinkuin vakio tasauspyörästöllä.PolarSeaBlue kirjoitti: ↑11 Tammi 2018, 12:10 Tuo Quaifen "rataslukkoperä" taitais muutoinkin olla aika passeli tähän vekottimeen alkuperäisen tilalle, mutta paria asiaa pohdiskelen mielessäni...
Miten mahtaa lisätä vetoakselien murrosnivelien rasitusta ja vaikkapa raidetangonpäiden rasitusta? Renkaiden kulutushan saattaisi jopa vähentyä tahattoman sutimisen loputtua? Entäs alapalloihin kohdistuva rasitus? Onko kokemusperäistä tietoa tai hyviä arvauksia kellään, kantsisko tuollaista alkaa funtsimaan.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Quiafe ATB LSD
Ok! Kiitos. Hyvä tietää, että tämän puolesta siis ei kannata tasauspyörästön muutosta hirveemmin arastella.
Pitänee arvioida vielä parin muun valmistajan (MFactory, Wavetrac) vastaava tuote hinta/laatusuhteeltaan ja tosiaan varmistua siitä, että sivuääni tulee perästä eikä laatikosta.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET