Harmi, olen toisella maakunnalla, elikkä Ilmajoella. Saatan ehkä yrittää piirtää kytkentäkaavion noista ohjaimista, siis sisäinen piirikaavio. Josko pääsis kärryille mitä hittoa se vielä "vaatii" toimiakseen. Sisällä useita pieniä releitä joita ohjataan transistorien (2kpl) ja parin mikropiirin avalulla. Mikropiirien datalehteä vaikea löytää, ehkä ovat jaegerille erikseen tehtyjä...
Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Harmi, olen toisella maakunnalla, elikkä Ilmajoella. Saatan ehkä yrittää piirtää kytkentäkaavion noista ohjaimista, siis sisäinen piirikaavio. Josko pääsis kärryille mitä hittoa se vielä "vaatii" toimiakseen. Sisällä useita pieniä releitä joita ohjataan transistorien (2kpl) ja parin mikropiirin avalulla. Mikropiirien datalehteä vaikea löytää, ehkä ovat jaegerille erikseen tehtyjä...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Jääny mainitsematta, kokeiltu kahdella eri adapterilla. Vilkkujen jännite ei tule 13-napaiseenkaan. Ellei sitten ohjaimet edellytä että 13-napaiseen rasiaan on liitettävä pistoke jotta toimii asianmukaisesti. Taidan hakia uuden rasian ja 13-napaisen pistokkeen ja tekasen koekytkennän.... Jotain tolkkua siihen saatava...
Toki tutkittava onko siinä irtoliittimellisessä piuhas jännite vai onko se mais. Sekä kumpaanko ohjaimeen se on vedetty ja mihin se vie ohjaimen sisällä mikäli kykenee selvittämään. Piirilevyt on kummassakin kaksipuoleisia.
Toki tutkittava onko siinä irtoliittimellisessä piuhas jännite vai onko se mais. Sekä kumpaanko ohjaimeen se on vedetty ja mihin se vie ohjaimen sisällä mikäli kykenee selvittämään. Piirilevyt on kummassakin kaksipuoleisia.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Kiitos vinkistä/tiedosta. Muistelen jotta muiden valojen liittimille tuli jännite,,täytyypä uudestaan tutkia, saatan muistaa väärinkin.Tänään kokeilin yhdellä erillisellä lampulla mutta heikoin tuloksin. Ois kait syytä kokeilla ja kattoa onko ohjaimella jokin "hätä"...
Jopas tuntuu olevan vaikea löytää samanlaista johtosarjaa ohjaimineen joka tuossa on kiinni.. monet löytämäni on yhdellä ohjaimella... . Oikeastaan kaikissa sarjoissa (jaeger jonka boxeja nuo ovat) näyttäisi että olisi piuha vedettävä obd-pistokkeelle... Kiinni olevasta sarjasta ei lähde erillistä piuhaa tms nippua siihen suuntaan. Sarjan johtosarja on liittimillä kytketty auton johtosarjaan, ikään kuin väliin. Siitä takanurkasta löytyy myös erillinen boxi jonka uskon olevan tehdasasenteinen. Itseasias niitä on kaksi, joista toisen olen päätellyt olevan takatutkien ohjain, tästä toisesta ei käsitystä mikä lienee. Koukun johtonippu ja tämän yhden boxin johtosarja on niin "solmussa" keskenään etten ole päässyt selvyyteen onko ne yhteydessä toisiinsa. Koukun sähköt on jälkeen asennettu, niiden ohjaimien kiinnitysruuvit kun olivat tyyppiä mitä sattuu pakista löytyy. Toki tuo nyt mikään 100% :nen päätelmä tietenkään voi olla...
Tämä lisänä, kärryssä ihan normaalit polttimet, ei ledejä. Hehkulampput pitävät kohtuu hyvin kuoret sulana, kärryn käyttö painottuu ~80%:sti talviaikaan jolloin olisivat ledejä käytettäessä lumen peitossa..
Jopas tuntuu olevan vaikea löytää samanlaista johtosarjaa ohjaimineen joka tuossa on kiinni.. monet löytämäni on yhdellä ohjaimella... . Oikeastaan kaikissa sarjoissa (jaeger jonka boxeja nuo ovat) näyttäisi että olisi piuha vedettävä obd-pistokkeelle... Kiinni olevasta sarjasta ei lähde erillistä piuhaa tms nippua siihen suuntaan. Sarjan johtosarja on liittimillä kytketty auton johtosarjaan, ikään kuin väliin. Siitä takanurkasta löytyy myös erillinen boxi jonka uskon olevan tehdasasenteinen. Itseasias niitä on kaksi, joista toisen olen päätellyt olevan takatutkien ohjain, tästä toisesta ei käsitystä mikä lienee. Koukun johtonippu ja tämän yhden boxin johtosarja on niin "solmussa" keskenään etten ole päässyt selvyyteen onko ne yhteydessä toisiinsa. Koukun sähköt on jälkeen asennettu, niiden ohjaimien kiinnitysruuvit kun olivat tyyppiä mitä sattuu pakista löytyy. Toki tuo nyt mikään 100% :nen päätelmä tietenkään voi olla...
Tämä lisänä, kärryssä ihan normaalit polttimet, ei ledejä. Hehkulampput pitävät kohtuu hyvin kuoret sulana, kärryn käyttö painottuu ~80%:sti talviaikaan jolloin olisivat ledejä käytettäessä lumen peitossa..
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... 17+37+001/
Tossa näkyvässä setissä näkyvässä ohjausyksikössäpiti olla noi tietyt kirjaimet et koukku pelaa ja johdossa näkyvä harmaa palikka on mikrokytkin... ton näkösen setin mä rakentelin yhteen vanhoista insignioista... osa oli ebay ja osa merkkiliikkeest..
Tossa näkyvässä setissä näkyvässä ohjausyksikössäpiti olla noi tietyt kirjaimet et koukku pelaa ja johdossa näkyvä harmaa palikka on mikrokytkin... ton näkösen setin mä rakentelin yhteen vanhoista insignioista... osa oli ebay ja osa merkkiliikkeest..
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Näyttää tuola olevan ohjain numerolla 13317368... Lienee ihan perusvalojen ohjaukseen/käyttöön.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Löytyi jaeger:n vanhempi datalehti. Kyseisessä oli maininta jotta moduli 321095 "vaatisi" sen mikrokytkimen rasiaan. Näin siitä ymmärrin, mut sehän ei mitään takaa... On vaikea harmi selvitettävä... Kätevin toki ois asentaa uusi koko sähkösarja, mut eihän se nyt käy...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Niin sulla on tosiaan jotku tarvike sähköt kun alkuperäsessä tarvi vaan vaihtaa takavalojen ohjaus boxi koukun sähköjä ohjaavaan versioon... ja tökkiä johdot liittimen tyhjiin kohtiin kiinni...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Siis juurikin näin, ei tehdas asennettu esim. Vaan After market koukku vermeineen päivineen. Jaegerin moduleilla varustettuna.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
No kannattaa varmaan se mikrokytkin homma kattoo...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Juuri tutkin hiukan lisää. Sen mikrokytkimen kautta modulin pienoisrele "vetää"...näin ymmärsin mittauksissani piirilevyltä. Toki oli transistori vielä kaverina.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Jaahas, sain ohjaimen releet vetämään, itseasias pari relettä nakutti vilkun ollessa päällä. Tosin nakutti tiheään, olin näköjään pienen sulakkeen rikkonu näiltä ohjaimilta. Kytkin lampun avulla mikrokytkimelle tarkoitetun piuhan maihin. Kait jokin karva ryntäs maihin... Tuo kokeilu lähti ajatuksesta jossa kärryn sumuvalon, joka toimii vastuksena transistoripiirille mahdollistaen releen vetämisen. Tuo nyt taas omia pähkäilyjä kun sillä karvalla on yhteys releiden ohjaukseen.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Joutunee rasian vaihtamaan, siis vaihdetaan. Melkoisen viileetä nyt joten lämpimämpiä kelejä ootellen. Näyttääkin jotta rasia on joskus vaihdettu, johtimissa ei ole päätteitä jotka otaksun valmiissa johtosarjassa olevan. Vilkut ei ole siten pistokkeessa piitkään aikaan toimineet. Nyt vain päätettävä kytkeekö mikrokytkimen toinen johto kolmosnastaan vai esim 13:staan. Takana olevasta liittimesta pieni veto maihin ruuvin alle. Vahva fiilis jotta noin se toimiis. Originaali ohjeessa oli/on mikrokytkin kuvattu liitimin mutta toisen johtimen liitoskohtaa ei näy, johtimen väri on merkattu elikkä bn.
Laittaisin kuvan mutta sen liittäminen vaatiis jonkin kuvapalvelimen käyttöä...näin olen ymmärtäny...
Laittaisin kuvan mutta sen liittäminen vaatiis jonkin kuvapalvelimen käyttöä...näin olen ymmärtäny...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
www.caravanchronicles.com/guides/iso-11 ... nections//
Löysin tommosen saitin, hyvää infoa vaikka lähestyykin karanaavarien lähtökohdista. Saatan tutkia onko nastaan nro 12 vedetty piuha ja jos on niin mihin se kulkeutuu. Mielestäni se oli vapaa, ei johtoa.
Löysin tommosen saitin, hyvää infoa vaikka lähestyykin karanaavarien lähtökohdista. Saatan tutkia onko nastaan nro 12 vedetty piuha ja jos on niin mihin se kulkeutuu. Mielestäni se oli vapaa, ei johtoa.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Voisko olla vaan sen boksin ohjelmoinnista kiinni?
Muistaakseni joskus omasta autossa kävin OPCOMilla tutkimassa niin muistaakseni pystyi esim. valitsemaan onko kärryssä LED vai tavalliset valot.
Mulla on tässä Seinäjoella samanlainen koukullinen auto (toki sillä 7-nap pistokkeella)
ja jos ohjelmoida tarvii niin löytyy Opcom, Wow, Autocom ja GDS2
Muistaakseni joskus omasta autossa kävin OPCOMilla tutkimassa niin muistaakseni pystyi esim. valitsemaan onko kärryssä LED vai tavalliset valot.
Mulla on tässä Seinäjoella samanlainen koukullinen auto (toki sillä 7-nap pistokkeella)
ja jos ohjelmoida tarvii niin löytyy Opcom, Wow, Autocom ja GDS2
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Ei ole ohjelmoinnista kiinni. Noita jaeger:in bokseja ei voi ohjelmoida. Ei ollut käyttämässäni Autocom:ssa siihen liittyvää, ehkä se pitäis päivittää.
Sähköjen asennusohjeessa oli erityisesti kuvan kera maininta mikrokytkimen liitoksesta. Kokeilin boksilla vetää johdon maihin jolloin vilkujen tahdissa alkoi pienoisreleet vetämään. Siten pistokkeen tai adapetrin ollessa kiinni ohjain "tietää" kärryn olevan kytketty jolloin jännite viedään vilkuille. Siten eivät turhia naksuta kun pistokkeessa ei ole mitään. Jotenkin hämärästi muistelen edellisessä inkussamme jotta auton takavalot olivat pimeenä kun kärryn pistoke oli kytketty, eihän ne edes näkyisi kärryn takaa. Tämä nyt vain on muistikuva. En ole vielä ehtiny rasiaa vaihtamaan, kiinni olevas rasias ei ole paikkaa mikrokytkimelle, liekö joskus vaihdettu ja tilalle tullut versio ollutkin "väärä". Ei tuo ihan helppo ollut selvittää mikä mättää, yksi ohjain tuli tilattua hiukan turhia mutta ompa sitä tullut tutkittua melkoisesti miten toimii, niin ainakin luulen...
Ihan normi hehku lamput kärrys, ledit ei tule koskaan kyseeseen. Niin monesti nähnyt ledivaloin varustettuja kärryjä joiden valot ihan lumen peitossa, edellyttäis lämmityksellä olevat versiot. Hehkuilla kärryn valot jotenkin näkyy talvella lumen pöllytessä ja tarttuessa kuoriin. Talvisin tuota kärryä pääasias vedetäänkin, kuluneena talvena neljästi pohjosen reissu.
Sähköjen asennusohjeessa oli erityisesti kuvan kera maininta mikrokytkimen liitoksesta. Kokeilin boksilla vetää johdon maihin jolloin vilkujen tahdissa alkoi pienoisreleet vetämään. Siten pistokkeen tai adapetrin ollessa kiinni ohjain "tietää" kärryn olevan kytketty jolloin jännite viedään vilkuille. Siten eivät turhia naksuta kun pistokkeessa ei ole mitään. Jotenkin hämärästi muistelen edellisessä inkussamme jotta auton takavalot olivat pimeenä kun kärryn pistoke oli kytketty, eihän ne edes näkyisi kärryn takaa. Tämä nyt vain on muistikuva. En ole vielä ehtiny rasiaa vaihtamaan, kiinni olevas rasias ei ole paikkaa mikrokytkimelle, liekö joskus vaihdettu ja tilalle tullut versio ollutkin "väärä". Ei tuo ihan helppo ollut selvittää mikä mättää, yksi ohjain tuli tilattua hiukan turhia mutta ompa sitä tullut tutkittua melkoisesti miten toimii, niin ainakin luulen...
Ihan normi hehku lamput kärrys, ledit ei tule koskaan kyseeseen. Niin monesti nähnyt ledivaloin varustettuja kärryjä joiden valot ihan lumen peitossa, edellyttäis lämmityksellä olevat versiot. Hehkuilla kärryn valot jotenkin näkyy talvella lumen pöllytessä ja tarttuessa kuoriin. Talvisin tuota kärryä pääasias vedetäänkin, kuluneena talvena neljästi pohjosen reissu.