Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Ajelin noin luokkaa 150km lenkin ihan ajatuksena fiilistellä toimivuutta. Ihan ok:ta tuntui eikä alustasta kuulunu mitään ylimääräistä kolinaa tms. Lämmöt ei ihan noussu "90°C", ulkolämpötila noin 3-5°C. Jää seurantaan ja tarvittaes termostaatti vaihtoon. Ei huomannu tarkistaa kiertikö nesteet jäähdyttimelle. Lenkin tarkoitus oli myös josko nokipolton ois tehnyt. Semmonenhan tuos lienee, oli ainakin edellisessä. Jarrutkin tuntui parantuneen hiukan, olivat aavistus ruosteiset levyt ja täristi jarrutuksissa.
Peräkärryn pistoke otettava käteen, irto kokonaan ja puhdistettava. Josko sitten vilkut sais toimiin. Yllättävän timmin tuntuinen alusta 330tkm, yleensä/monesti jotain täytyisi vaihella, iskaria tms. Hiukan öljyn käryä nokkaan tuli ja siihen liittyen josko lähipäivinä sais nosturille tutkailun merkeissä.
Peräkärryn pistoke otettava käteen, irto kokonaan ja puhdistettava. Josko sitten vilkut sais toimiin. Yllättävän timmin tuntuinen alusta 330tkm, yleensä/monesti jotain täytyisi vaihella, iskaria tms. Hiukan öljyn käryä nokkaan tuli ja siihen liittyen josko lähipäivinä sais nosturille tutkailun merkeissä.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Huviksi tutkin nettiä... Onko kukaan vaihtanu sisustan osia jalopuujäljelmäisiin osiin? Muutaman löysinkin, erityisesti buick regal merkkiin tarjolla hyvinkin. Se lienee sama kuin eu insignia, näyttää ainakin siltä. Tuollaisella sisustan muutoksella erottuisi hyvinkin massasta, ois jotain "toisenlaista".
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Tänään sain auton nosturille. Tarkoituksena tutkia niitä näitä. Pohjamuovi keulasta poikki, 1/4 osa puuttui. Kohtuu öljyinenkin. Näytti juoksuttaneen jostain suunnalta. Nyt vain puhdistelin kunnolla niin pitkältä kuin käsi vain ulettu/mahtui. Ajatuksena seuraavalla huoltokäynnillä tarkastella uudestaan. Myös pohjamuovin aattelin etsiä. Liekö purkuautoista löydettävissä, ehkä niissä aina rikkoutunut.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Ensimmäinen takaisku... Koukun sähköt ei toimi ihan täydellisesti. Vilkut on pimeenä. Johdotukset ja itse rasia tarkastettu. Rasia (13-nap) oli yllättävän puhdas ja hyvä kuntoine. Johtimetkaan ei ollu hapettunu yhtään. Sitten kaivoin ohjaimen takalonkasta. Niitä oli kaksi. Toinen on mittauksieni mukaan ehjä. Toisen tuomitsin rikkinäiseksi mittauksissa, piirilevystä suoritettuna. Signaalit siihen tulee kuten pitää mutta lähdöt on pimeenä, erityisesti vilkuile ei lähde mitään. Muut lähdöt on kunnossa. Piirilevyllä on pari pientä satiaista joiden tyyppimerkinnän mukaan hain datalehden joten pääsi kärryile mitä ne ovat. Ei olleet puolijohteita. Sen kun mittasi niin kaksi virtapiiriä poikki. Komponentti on eräänlainen pienenpieni "sulake". Tuo nyt näköjään olettamus uuden tutkinnan johdosta. Nyt on uusi boxi tilattuna, jaeger:in tekemä.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Onkos näissä koneissa, cdti, moottoriöljylle tasoanturia. Vai millä semmosta kutsutaa,, englanniksi oil level sensor. Siis en tarkoita öljypaineanturia. Koittanu tutkia kuviakin mutta jotenkin nyt en löydä sille varmuutta.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Kiitos , näin otaksuin, ihan faktaa en löytäny ohjekirjastakaan. Kilometrejä ajellu noin 500km ja vilkaisin öljytikkuun, oli ja on todella vaikea havaita öljyn määrää, puhdas öljy tai ei kastunu. Seuranta on aktiivista johtuen jossain olevan vuodon johdosta. Koneen etupuolelle paikallistin kun puhdistelin alakautta. Epäilyksenä ahtimeen liittyvät linjat, meno-paluu, venttiilikopan tiiviste tai pelkona syvemmältä. Siihen oli öljyt "juuri" vaihdettu varmaan ehkä imemällä kun suodattimen seutu 100% kuiva, olettamus. Sen irroitus kun hiukan aina sotkee.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Itsellä vastaavia ongelmia samanikäisen Opel Astran kanssa - se vaijerirakenteinen öljytikku on maailman huonoin öljytikku, eli öljymäärän päättely on huippuvaikeaa sottaavan tikunnoston takia.
Itse edellisen öljyvaihdon yhteydessä puhalsin öljytikusta paineilmaa - sain aikaiseksi sotkua rasvamonttuun - itse ongelma ei poistunut.
Itse edellisen öljyvaihdon yhteydessä puhalsin öljytikusta paineilmaa - sain aikaiseksi sotkua rasvamonttuun - itse ongelma ei poistunut.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Minä vatipää lisäsin eilen öljyä..nyt aamulla tarkistin ja ylitäytön olin saanu aikaiseksi. Ei muuta kuin pajalle ja imaisin hiukan pois..kyllä voi olla tyhymä mutta hyvä kun itte huomas . Löyty ikivanhat roiskeläpät varastosta, jopa Opel tekstillä varustettuna. Josko ne värkkäisi taakse. Myöskin löyty E-mallin burg teippisarja mutta se on niin erimallinen ettei kannata yrittää. Toki menis jo överiksi...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Milläs olette kiilottanu nuo kiiltävät alimiinilistat näistä insignioista? Koitin normi vahaa mutta sen teho ei riitä poistamaan vuosien lättiä ym. Videon löysin jossa käytettiin 0000 -luokan villaa ja kiillotuspastaa (autosol tms). Itellä ei tietoa onko nuo listat lakattu vai pelkästään kiillotettu.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Tuli takuttua autocom:in kanssa melko kauan. Ei ollut mitään ohjetta tms käytettävissä. Sain kuiten toimimaan ja yhteydenkin ajoneuvoon. Tiesin jotta takaa parkkisensori kiukuttelee ja sen koodin sain poistettua. Tosin generoituu varmasti uudestaan, täytyis uusi anturi hommata. Saapa ihan luettua jos jotain ihmeellistä tuntuu tms. Ei ole tarkoitus mitään yrittää muuttaa..noh takalasin pyyhkijän toiminnon muutos ettei peruuttaessa hiutele mikäli pyyhkijät käytössä.. esim talvella on takasulka varmasti jäätyny ja rikkoo helposti sen moottorin tai mekaniikan...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Sen takalasinpyyhkiän saa myös niist omista valikoista poistettua...
Maailmanturhin keksinto koko pyyhin...
Maailmanturhin keksinto koko pyyhin...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Huomasin tuon valikoista taannoin. Ei antanu muuttaa, palautui aina entiseen asetukseen. Tuli yritettyä varmaan kymmenen kertaa... Oisko pitäny olla kirves jotta ois saanu bitin kaarettua kumoon...
Se on tosiaan yksi aivopieru tänne pohjolaan..takalasin sillä vain tuhoaa jopa kesällä kun hiekkapölyä alkaa sateessa pyyhkimään... Tokkopa on yhtäkään naarmutonta insigian takalasia..ainakaan näis vanhemmis versioissa...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Joku puhdistava autovaha, missä on vähän hiovaa ainetta matkassa, kirkastaa listat aika hyvin.Kamppi kirjoitti: ↑15 Huhti 2022, 17:41 Milläs olette kiilottanu nuo kiiltävät alimiinilistat näistä insignioista? Koitin normi vahaa mutta sen teho ei riitä poistamaan vuosien lättiä ym. Videon löysin jossa käytettiin 0000 -luokan villaa ja kiillotuspastaa (autosol tms). Itellä ei tietoa onko nuo listat lakattu vai pelkästään kiillotettu.
Tuon jälkeen vielä normaali vaha päälle.
Raakaa käsityötä, mutta kyllä se kiilto sieltä tulee kun jaksaa hinkata.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Kokemuksia/havaintoja: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Perhana, eipä toimi peräkärryn vilkut uudellakaan ohjaimella. Signaali auton vilkuilta tosiaan tulee. Johdot ohjaimelta rasialle on kunnos. Muut valot, tarvittavat, toimii. Ei vain voi käsittää mikä hitto tuos nyt on vialla...
Joutuuko jotain omaa viritelmää laittamaan...sekään ei ole pois suljettu mahdollisuus..
Kärryn valot toimii muissa talouden autois, mutta ei tässä opelis. Niin, tuos on kaksi boksia. Vilkut lähtee siitä jonka uusin. Samoin auton vilkkujen signaali tulee tuohon samaan. Toisesta boksista menee vain oikea ja vasen parkki sekä jarruvalo (jotka toimivat) nyt on ihmeellinen vika...
Muistelen nyt, itse rasian sisällä ei ole mikrokytkintä. Sielä on kuiten johto jossa liitin päässä. Siihen liittyen etsiny kytkentäkaaviota varmistukseksi mihin mikrokytkimen toinen johdin tulisi liittää. Josko nyt se ohjain ei "tiedä" jotta pistoke on liitetty.. Mikäli ohjaimen otan pois niin herjan antaa "näytölle" ettei vilkut toimi takana (ilman kärryä). Rasia on 13-napainen joka on sisältä puhdas.
En ole kattonu näkyykö pc:llä tuohon ohjaimeen liittyvää. Liekö se edes luettavissa, siis onko väyläs. Luulis jotta resetoituu kun on irti autosta.....vai onkohan vain luulosairautta ...
Harmiksi kellään tutulla ei ole koukullista insigniaa niin voisi kokeilla varmistaen jotta ohjaimet, kummatkin, olisi toimintakuntoisia...
Joutuuko jotain omaa viritelmää laittamaan...sekään ei ole pois suljettu mahdollisuus..
Kärryn valot toimii muissa talouden autois, mutta ei tässä opelis. Niin, tuos on kaksi boksia. Vilkut lähtee siitä jonka uusin. Samoin auton vilkkujen signaali tulee tuohon samaan. Toisesta boksista menee vain oikea ja vasen parkki sekä jarruvalo (jotka toimivat) nyt on ihmeellinen vika...
Muistelen nyt, itse rasian sisällä ei ole mikrokytkintä. Sielä on kuiten johto jossa liitin päässä. Siihen liittyen etsiny kytkentäkaaviota varmistukseksi mihin mikrokytkimen toinen johdin tulisi liittää. Josko nyt se ohjain ei "tiedä" jotta pistoke on liitetty.. Mikäli ohjaimen otan pois niin herjan antaa "näytölle" ettei vilkut toimi takana (ilman kärryä). Rasia on 13-napainen joka on sisältä puhdas.
En ole kattonu näkyykö pc:llä tuohon ohjaimeen liittyvää. Liekö se edes luettavissa, siis onko väyläs. Luulis jotta resetoituu kun on irti autosta.....vai onkohan vain luulosairautta ...
Harmiksi kellään tutulla ei ole koukullista insigniaa niin voisi kokeilla varmistaen jotta ohjaimet, kummatkin, olisi toimintakuntoisia...
Re: Kokemuksia/havaintoja: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Mulla oli aikas vastaava vika edellellises inkussa niin kokeilin faijan autosta adapteria niin rupes toimiin... adapteri oli mulla syyllinen... ja kyllä mun mielest siel rasiassa on mikrokytkin mitä esim c vectrassa ei taas ollut..Kamppi kirjoitti: ↑01 Touko 2022, 16:52 Perhana, eipä toimi peräkärryn vilkut uudellakaan ohjaimella. Signaali auton vilkuilta tosiaan tulee. Johdot ohjaimelta rasialle on kunnos. Muut valot, tarvittavat, toimii. Ei vain voi käsittää mikä hitto tuos nyt on vialla...
Joutuuko jotain omaa viritelmää laittamaan...sekään ei ole pois suljettu mahdollisuus..
Kärryn valot toimii muissa talouden autois, mutta ei tässä opelis. Niin, tuos on kaksi boksia. Vilkut lähtee siitä jonka uusin. Samoin auton vilkkujen signaali tulee tuohon samaan. Toisesta boksista menee vain oikea ja vasen parkki sekä jarruvalo (jotka toimivat) nyt on ihmeellinen vika...
Muistelen nyt, itse rasian sisällä ei ole mikrokytkintä. Sielä on kuiten johto jossa liitin päässä. Siihen liittyen etsiny kytkentäkaaviota varmistukseksi mihin mikrokytkimen toinen johdin tulisi liittää. Josko nyt se ohjain ei "tiedä" jotta pistoke on liitetty.. Mikäli ohjaimen otan pois niin herjan antaa "näytölle" ettei vilkut toimi takana (ilman kärryä). Rasia on 13-napainen joka on sisältä puhdas.
En ole kattonu näkyykö pc:llä tuohon ohjaimeen liittyvää. Liekö se edes luettavissa, siis onko väyläs. Luulis jotta resetoituu kun on irti autosta.....vai onkohan vain luulosairautta ...
Harmiksi kellään tutulla ei ole koukullista insigniaa niin voisi kokeilla varmistaen jotta ohjaimet, kummatkin, olisi toimintakuntoisia...