Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Keskustelua Opeleista
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

No niin, vilkut kärrylläkin toimii jälleen. Huomasin touhua aloitellessa jotta rasian pohjassa on paikka mikrokytkimelle. Siihen sitten asennin uuden rasian mukana tullut mikrokytkin ja vetäsin piuhan oikeaan paikkaan. Uudesta otin myös rasian kopan jossa oli jousikuormitteinen haitta. Niin alkoi pienet releet naksuttaan kun adapteri oli paikallaan, siten ei sitä tule pidettyä turhia paikoillaan. Rasiaa täytyy pitää "puhtaana" jottei mikrokytkimen haitta jumiudu kurasta ym. Nytpä osaa tuonkin toiminnan :D
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

No niin, tässäkin yksilössä havaituna pakkasilla öljypaine herjaa. Täytynee vaihattaa samalla kun öljypohjan tiiviys korjataan. Hiukan tihkuttaa allensa ja viimeisessä katsastuksessa oli tullut merkintä. Siten varmasti kattovat tarkemmin. Sitä tiivistettä ei taida saada muualta kuin merkkihuollosta.
Myöskin akku tulee varmaan vaihdettua/hommattua uusi. Viikon seisokin jälkeen huomaa ettei ole terävimmillään käynnistettäessä. Joku kerta kuuntelin suuttimia stetoskoopilla, kolme piti melkoista möykkää, yksi oli selkeesti hiljaisempi. Noin 2000km reissu jotenkin tuntui auttavan käyntiääneen mutta voi kuuntelija jo tottunu meteliin. Kovin sievästi nämä dieselit ei nykyisin käy verrattuna johoinkin toisiin tekeleisiin joita ollut (VAG).
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Joutui sitten tähän yksilöön vaihtamaan sen pienen tiivisteen öljyputkeen. Se jonka vuotaminen aiheuttaa sen öljypaine hälytyksen kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Tässä sitä alkoi ilmeneen pakkasella, käynnistäessä ekaa kertaa. Melkoinen työ (~3.5h), joutui vaihelaatikon irrottamaan jotta ne pari 6mm ruuvia sai irti, riittävä rako jotta työkalu ruuveineen sai pois. Toki muutakin purkamista joutui tekeen. Tuos oli esiintyny öljyvuotoa, ehkä pohjasta juurikin. Siten sekin ehkä nyt korjaantui, tasoanturin läpivienti myös tihkui, sekin tiivistettiin. Imuputken tiiviste oli hiukan kovahko, näki ettei ollut painanu riittävästi vastinpintaan, nimittäin suoraan. Katotaan nyt oliko hommasta apua. Mieletön homma moisen tiivisteen takia. Mutta, parinkymmenen asteen pakkasesta käynnistäminen hirvitti, kuuli ettei öljyä heti ollut kierrossa riittävästi. Taikka niin tulkitsin asian olevan..
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja petrisa »

^ Kyllä se tuo tiiviste lähes varmasti on ollut syynä.

Tätä ongelmaa ei ole 1.9CDTI koneissa poislukien Saabin kaksoisahdettu 1.9TTiD, jossa tuo imuputken rakenne on sama ja myös sitten tämä sama vaiva.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Sinänsä jännä toteutus. Tässä tuli mieleen eräs pointti... Kun tiivisteen vaihtaa niin öljypohja tulisi painaa paikalleen täysin suoraan. Siten vois ajatella jotta tiiviste painaa tasoon suoraan. Nyt tosiaan pistin merkille vastetasosta tiivisteen huulen jättämää jälkien perusteella jotta yhestä kohdin ei ehkä painanut riittävästi. Materiaalin kovettuessa sekä pakkasen yhteydessä hoti ilmaa sekunnin-pari. Tuo nyt ihan täysin omaa olettamusta, ei siis absoluuttista faktaa...
Vastaa Viestiin