Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1049
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Keskinen84 kirjoitti: 11 Heinä 2021, 09:45 Mr. Musclella on korjailtu noita karstottuneita siipiä, mutta dpf pitää ottaa pois, kun autolla lähtee ajamaan niitä karstoja pois.

Ekana, kun turbo puolelta tulee kodeja, niin kannattaa putsata maf, manuaalisesti jumpata siipien säätötankoa(huomaa helposti myös jumiiko se) tarkistaa alipaine ja ahtoputket. Näistä jos ei vikaa löydy, niin sitten se alipaineventtiili ja viimeisenä miettiä ahtimen vaihtoa.
Eilen otin sen erg säätöventtiilin ulos ja putsasin huolella cleanerillä. En löytänyt ahtaista tiloista tuota mafia.
Näytti erg säätöventtiili toimivan ongelmitta. Hetken lueskelin ja kävin ostamassa forten putelin turbocleaneria. Ajelin noin 100km korkeilla kieroksilla manualisesti automaatilla. Sitten vielä illalla perus ajoa noin 150km. Ei mennyt limp tilaan ja tuntui että puhdistui moni muu osa mikä oli kans likainen.

Ongelmana vieläkin että huolla auto valo palaa edelleen.
Auton keulassa on todella ahtaat paikat liikuttaa käsiä.
Mistä kohtaa voisin löytää tuon dpf:n? Irrotin eilen samalla muuten turbosta suodattimelle menevät kaks antria jotka olivat kans todella likaisia ja putsasin ne samalla huolella.
Elämä on sitä mitä teet siitä
Keskinen84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
Paikkakunta: Kauhava

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Keskinen84 »

Maf on imusarja paineanturi ja se on ainoa joka mittaa ahtopainetta, löytyy siitä imusarja päältä. Oletko liikuttanut säätötangosta niitä turbon siipiä jumittaako ne?
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Keskinen84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
Paikkakunta: Kauhava

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Keskinen84 »

Huli86 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 10:09
Keskinen84 kirjoitti: 11 Heinä 2021, 09:45 Mr. Musclella on korjailtu noita karstottuneita siipiä, mutta dpf pitää ottaa pois, kun autolla lähtee ajamaan niitä karstoja pois.

Ekana, kun turbo puolelta tulee kodeja, niin kannattaa putsata maf, manuaalisesti jumpata siipien säätötankoa(huomaa helposti myös jumiiko se) tarkistaa alipaine ja ahtoputket. Näistä jos ei vikaa löydy, niin sitten se alipaineventtiili ja viimeisenä miettiä ahtimen vaihtoa.
Eilen otin sen erg säätöventtiilin ulos ja putsasin huolella cleanerillä. En löytänyt ahtaista tiloista tuota mafia.
Näytti erg säätöventtiili toimivan ongelmitta. Hetken lueskelin ja kävin ostamassa forten putelin turbocleaneria. Ajelin noin 100km korkeilla kieroksilla manualisesti automaatilla. Sitten vielä illalla perus ajoa noin 150km. Ei mennyt limp tilaan ja tuntui että puhdistui moni muu osa mikä oli kans likainen.

Ongelmana vieläkin että huolla auto valo palaa edelleen.
Auton keulassa on todella ahtaat paikat liikuttaa käsiä.
Mistä kohtaa voisin löytää tuon dpf:n? Irrotin eilen samalla muuten turbosta suodattimelle menevät kaks antria jotka olivat kans todella likaisia ja putsasin ne samalla huolella.
Näyttää noi sun koodit kyllä anturivialta. Turbon ohjausventtiili vaihtoon siitä Rinta pellistä. Seuraa actuaattorilta alipaineletua, niin löydät sen.
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Keskinen84 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 15:56 Maf on imusarja paineanturi ja se on ainoa joka mittaa ahtopainetta, löytyy siitä imusarja päältä. Oletko liikuttanut säätötangosta niitä turbon siipiä jumittaako ne?
Juu testasin tätä siipien liikkuvuutta ja tuntui omaan käteen toimivalta eikä ollu yhtään jumiutuneen tuntuinen. Löysin tuon mafin oli siinä suoraan suodadin boksin lähtöputkessa kiinteessä putken kaulassa ja näytti ok ja putsasin sen kans huolella cleanerilla.
Elämä on sitä mitä teet siitä
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Kuva
Keskinen84 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 16:02
Huli86 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 10:09
Keskinen84 kirjoitti: 11 Heinä 2021, 09:45 Mr. Musclella on korjailtu noita karstottuneita siipiä, mutta dpf pitää ottaa pois, kun autolla lähtee ajamaan niitä karstoja pois.

Ekana, kun turbo puolelta tulee kodeja, niin kannattaa putsata maf, manuaalisesti jumpata siipien säätötankoa(huomaa helposti myös jumiiko se) tarkistaa alipaine ja ahtoputket. Näistä jos ei vikaa löydy, niin sitten se alipaineventtiili ja viimeisenä miettiä ahtimen vaihtoa.


Eilen otin sen erg säätöventtiilin ulos ja putsasin huolella cleanerillä. En löytänyt ahtaista tiloista tuota mafia.
Näytti erg säätöventtiili toimivan ongelmitta. Hetken lueskelin ja kävin ostamassa forten putelin turbocleaneria. Ajelin noin 100km korkeilla kieroksilla manualisesti automaatilla. Sitten vielä illalla perus ajoa noin 150km. Ei mennyt limp tilaan ja tuntui että puhdistui moni muu osa mikä oli kans likainen.

Ongelmana vieläkin että huolla auto valo palaa edelleen.
Auton keulassa on todella ahtaat paikat liikuttaa käsiä.
Mistä kohtaa voisin löytää tuon dpf:n? Irrotin eilen samalla muuten turbosta suodattimelle menevät kaks antria jotka olivat kans todella likaisia ja putsasin ne samalla huolella.
Näyttää noi sun koodit kyllä anturivialta. Turbon ohjausventtiili vaihtoon siitä Rinta pellistä. Seuraa actuaattorilta alipaineletua, niin löydät sen.
https://cdn.autoteilexxl.de/uploads/gen ... fi/319.jpg

Onkohan kyseinen anturi tämän näköinen tai tännepäin?
Elämä on sitä mitä teet siitä
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Huli86 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 20:30 Kuva[quote=Keskinen84 post_id=2463914 time=<a href="tel:1626094939">1626094939</a> user_id=65441]
[quote=Huli86 post_id=2463905 time=<a href="tel:1626073755">1626073755</a> user_id=73311]
[quote=Keskinen84 post_id=2463851 time=<a href="tel:1625985933">1625985933</a> user_id=65441]
Mr. Musclella on korjailtu noita karstottuneita siipiä, mutta dpf pitää ottaa pois, kun autolla lähtee ajamaan niitä karstoja pois.

Ekana, kun turbo puolelta tulee kodeja, niin kannattaa putsata maf, manuaalisesti jumpata siipien säätötankoa(huomaa helposti myös jumiiko se) tarkistaa alipaine ja ahtoputket. Näistä jos ei vikaa löydy, niin sitten se alipaineventtiili ja viimeisenä miettiä ahtimen vaihtoa.


Eilen otin sen erg säätöventtiilin ulos ja putsasin huolella cleanerillä. En löytänyt ahtaista tiloista tuota mafia.
Näytti erg säätöventtiili toimivan ongelmitta. Hetken lueskelin ja kävin ostamassa forten putelin turbocleaneria. Ajelin noin 100km korkeilla kieroksilla manualisesti automaatilla. Sitten vielä illalla perus ajoa noin 150km. Ei mennyt limp tilaan ja tuntui että puhdistui moni muu osa mikä oli kans likainen.

Ongelmana vieläkin että huolla auto valo palaa edelleen.
Auton keulassa on todella ahtaat paikat liikuttaa käsiä.
Mistä kohtaa voisin löytää tuon dpf:n? Irrotin eilen samalla muuten turbosta suodattimelle menevät kaks antria jotka olivat kans todella likaisia ja putsasin ne samalla huolella.
[/quote]

Näyttää noi sun koodit kyllä anturivialta. Turbon ohjausventtiili vaihtoon siitä Rinta pellistä. Seuraa actuaattorilta alipaineletua, niin löydät sen.
[/quote]

https://cdn.autoteilexxl.de/uploads/gen ... fi/319.jpg

Onkohan kyseinen anturi tämän näköinen tai tännepäin?
[/quote]
Huli86 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 20:30 Kuva
Keskinen84 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 16:02
Huli86 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 10:09
Keskinen84 kirjoitti: 11 Heinä 2021, 09:45 Mr. Musclella on korjailtu noita karstottuneita siipiä, mutta dpf pitää ottaa pois, kun autolla lähtee ajamaan niitä karstoja pois.

Ekana, kun turbo puolelta tulee kodeja, niin kannattaa putsata maf, manuaalisesti jumpata siipien säätötankoa(huomaa helposti myös jumiiko se) tarkistaa alipaine ja ahtoputket. Näistä jos ei vikaa löydy, niin sitten se alipaineventtiili ja viimeisenä miettiä ahtimen vaihtoa.


Eilen otin sen erg säätöventtiilin ulos ja putsasin huolella cleanerillä. En löytänyt ahtaista tiloista tuota mafia.
Näytti erg säätöventtiili toimivan ongelmitta. Hetken lueskelin ja kävin ostamassa forten putelin turbocleaneria. Ajelin noin 100km korkeilla kieroksilla manualisesti automaatilla. Sitten vielä illalla perus ajoa noin 150km. Ei mennyt limp tilaan ja tuntui että puhdistui moni muu osa mikä oli kans likainen.

Ongelmana vieläkin että huolla auto valo palaa edelleen.
Auton keulassa on todella ahtaat paikat liikuttaa käsiä.
Mistä kohtaa voisin löytää tuon dpf:n? Irrotin eilen samalla muuten turbosta suodattimelle menevät kaks antria jotka olivat kans todella likaisia ja putsasin ne samalla huolella.
Näyttää noi sun koodit kyllä anturivialta. Turbon ohjausventtiili vaihtoon siitä Rinta pellistä. Seuraa actuaattorilta alipaineletua, niin löydät sen.
https://cdn.autoteilexxl.de/uploads/gen ... fi/319.jpg

Onkohan kyseinen anturi tämän näköinen tai tännepäin?
Vai tämä

https://m.autodoc.fi/meat-doria/15098902
Vai pitääkö molemmat osat vaihtaa?
Elämä on sitä mitä teet siitä
Keskinen84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
Paikkakunta: Kauhava

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Keskinen84 »

Huli86 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 20:39
Huli86 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 20:30 Kuva[quote=Keskinen84 post_id=2463914 time=<a href="tel:1626094939">1626094939</a> user_id=65441]
[quote=Huli86 post_id=2463905 time=<a href="tel:1626073755">1626073755</a> user_id=73311]
[quote=Keskinen84 post_id=2463851 time=<a href="tel:1625985933">1625985933</a> user_id=65441]
Mr. Musclella on korjailtu noita karstottuneita siipiä, mutta dpf pitää ottaa pois, kun autolla lähtee ajamaan niitä karstoja pois.

Ekana, kun turbo puolelta tulee kodeja, niin kannattaa putsata maf, manuaalisesti jumpata siipien säätötankoa(huomaa helposti myös jumiiko se) tarkistaa alipaine ja ahtoputket. Näistä jos ei vikaa löydy, niin sitten se alipaineventtiili ja viimeisenä miettiä ahtimen vaihtoa.


Eilen otin sen erg säätöventtiilin ulos ja putsasin huolella cleanerillä. En löytänyt ahtaista tiloista tuota mafia.
Näytti erg säätöventtiili toimivan ongelmitta. Hetken lueskelin ja kävin ostamassa forten putelin turbocleaneria. Ajelin noin 100km korkeilla kieroksilla manualisesti automaatilla. Sitten vielä illalla perus ajoa noin 150km. Ei mennyt limp tilaan ja tuntui että puhdistui moni muu osa mikä oli kans likainen.

Ongelmana vieläkin että huolla auto valo palaa edelleen.
Auton keulassa on todella ahtaat paikat liikuttaa käsiä.
Mistä kohtaa voisin löytää tuon dpf:n? Irrotin eilen samalla muuten turbosta suodattimelle menevät kaks antria jotka olivat kans todella likaisia ja putsasin ne samalla huolella.
Näyttää noi sun koodit kyllä anturivialta. Turbon ohjausventtiili vaihtoon siitä Rinta pellistä. Seuraa actuaattorilta alipaineletua, niin löydät sen.
[/quote]

https://cdn.autoteilexxl.de/uploads/gen ... fi/319.jpg

Onkohan kyseinen anturi tämän näköinen tai tännepäin?
[/quote]
Huli86 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 20:30 Kuva
Keskinen84 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 16:02
Huli86 kirjoitti: 12 Heinä 2021, 10:09
Keskinen84 kirjoitti: 11 Heinä 2021, 09:45 Mr. Musclella on korjailtu noita karstottuneita siipiä, mutta dpf pitää ottaa pois, kun autolla lähtee ajamaan niitä karstoja pois.

Ekana, kun turbo puolelta tulee kodeja, niin kannattaa putsata maf, manuaalisesti jumpata siipien säätötankoa(huomaa helposti myös jumiiko se) tarkistaa alipaine ja ahtoputket. Näistä jos ei vikaa löydy, niin sitten se alipaineventtiili ja viimeisenä miettiä ahtimen vaihtoa.


Eilen otin sen erg säätöventtiilin ulos ja putsasin huolella cleanerillä. En löytänyt ahtaista tiloista tuota mafia.
Näytti erg säätöventtiili toimivan ongelmitta. Hetken lueskelin ja kävin ostamassa forten putelin turbocleaneria. Ajelin noin 100km korkeilla kieroksilla manualisesti automaatilla. Sitten vielä illalla perus ajoa noin 150km. Ei mennyt limp tilaan ja tuntui että puhdistui moni muu osa mikä oli kans likainen.

Ongelmana vieläkin että huolla auto valo palaa edelleen.
Auton keulassa on todella ahtaat paikat liikuttaa käsiä.
Mistä kohtaa voisin löytää tuon dpf:n? Irrotin eilen samalla muuten turbosta suodattimelle menevät kaks antria jotka olivat kans todella likaisia ja putsasin ne samalla huolella.
Näyttää noi sun koodit kyllä anturivialta. Turbon ohjausventtiili vaihtoon siitä Rinta pellistä. Seuraa actuaattorilta alipaineletua, niin löydät sen.
https://cdn.autoteilexxl.de/uploads/gen ... fi/319.jpg

Onkohan kyseinen anturi tämän näköinen tai tännepäin?
Vai tämä

https://m.autodoc.fi/meat-doria/15098902
Vai pitääkö molemmat osat vaihtaa?
[/quote]

Eka kuva on maf=imusarja paineanturi joka tunnistaa imusarja paineesta Ahtopaineen ja jälkimmäisessä en nähnyt kuvaa, mutta googletin osanumeron ja se näytti actuaattorilta. Näihin osiin koodit ei sovi. Mutta jälkimmäisen kuvan mötikästä menee alipaine putki Ahtopaineen säätöventtiiliin, johon sun vikakoodit ilmeisesti liittyy. Se pitäis olla siinä keulassa lähellä tuulihakaa.
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Keskinen84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
Paikkakunta: Kauhava

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Keskinen84 »

Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Sen osan koodin kun saisi :) oliko se semmon joka on heti pellin avattua kiinni keulassa oleva missä on kaksi ohutta letkua kiinni hatussa? Valkoinen mötikkä hattu. Irrotin tänään ihan mielen kiinnosta liittimen irti siitä ja testasin antaako mitään herjaa ja totesin että auto on jatkuvassa limp tilassa jos liitin on irti ja sit kun kytkin sen kiinni takaisin limp tila oli poissa. Mahtaakohan koko vika olla kyseisessä osassa?
Elämä on sitä mitä teet siitä
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Huli86 kirjoitti: 11 Heinä 2021, 09:28
icoman kirjoitti: 31 Tammi 2019, 11:25 Terve. Auto on toiminut tuon vian vikatilan osalta osalta hyvin. En tiedä missä vika oli, mutta se polttoainesuodattimenkin voihtokin saattoi vaikuttaa asiaan.

Mitä tulee Map anturiin niin on keskellä ylhäällä konetta, rintapellin puolella, neliskanttinen kapine ulospäin, jotain siitä piti purkaa edestä pois, olisiko huohottimen letku ollut edessä. Yhdellä Torxsilla kiinni, mutta pitää muoviklipsua taivuttaa että pääsee tulemaan siitä pesästä pois mihin on asennettu. Ei ollut liian helppo poisotettava. Itse rikoin sen klipsun mutta pysyy näköjään paikoillaan sillä pelkällä ruuvillakin. Paskottuu tosi hyvin
Tuolta löytyy senkin puhdistus ja sijainti
https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-2- ... BODY-CLEAN
Minulla on opel zafira 2012 cdti cosmo 2.0
Tehnyt näitä samoja oireita mitä teillä muilla.
Antaa liikkeen testerillä vikakoodeja p2565 ja p003A
Olen tehnyt kaikki temput mutta ei vielä ole auttanut.
Tänään projetina tuon mafin putsaus/ahtopaine anturi.
Katsotaan meneekö sillä tuo ohi autolla ajettu 285tkm.
Autoon laitettu niin paljon pennejä viime vuosina että haluan kokeilla jatkossa kaikki korjaukset itse vaikka en näistä nyt mitään ymmärrä. On vain niin hienoa että on olemassa tämmöinen paikka missä on monen monta kohtalo veljeä mukana josta löytyy paljon vastauksia kaikkeen vaivaan pienellä vaivannäöllä :)

Elikkäs tämän näköinen
https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk ... jpg.93691/
Elämä on sitä mitä teet siitä
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1049
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Yleensä noissa asennoittimissa ( https://www.autodoc.fi/meat-doria/15098902 ) olevan mustan liittimen kautta mitataan säätötangon asentoa (3 napainen potentiometri, jossa uloimpien napojen välillä on 5V referenssijännite ja keskimmäisessä navassa asentosignaalin jännite jotain n. 1-4V)

Vikakoodit:
P003A: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit
P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High
viittaa säätötangon asentosignaaliin. Voi olla, että pelkkä asennon kalibrointikin riittää.

Tuolla aiemmin tais maffit ja mapit mennä sekasin.
MAF = mass air flow sensor
MAP = manifold absolute pressure sensor
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

ovc2z22yh kirjoitti: 13 Heinä 2021, 00:06 Yleensä noissa asennoittimissa ( https://www.autodoc.fi/meat-doria/15098902 ) olevan mustan liittimen kautta mitataan säätötangon asentoa (3 napainen potentiometri, jossa uloimpien napojen välillä on 5V referenssijännite ja keskimmäisessä navassa asentosignaalin jännite jotain n. 1-4V)

Vikakoodit:
P003A: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit
P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High
viittaa säätötangon asentosignaaliin. Voi olla, että pelkkä asennon kalibrointikin riittää.

Miten isosta prosessista on kalibroinnista kyse? Osaako tavan tallaaja sitä manualisesti itse kalibroida vai vaatiiko ihan tohtorin softapuolisen kalibroinnin koneella?

Joo mulla meni tosiaan maffit ja mapit sekasin 😅 tosin sen maffin putsasin ja map en vielä paikantanut tarkkaa sijaintia ja se varmaan kans pitäs putsata?

Olihan reissu ajaa tänne tänään härmään 5h täydellä kuormalla kun limppiä pukkas ainekin 30kertaa ja ei päässy ohittelee kun puski heti limppiä päälle. Huolla auto syttyi ainekin 100kertaa matkan aikana 😂

Torstaina pitäs ajella takas kotikonnuille ja yrittää suorittaa toi mapin paikannus ja putsaus ja ihmetellä tota kalibrointia.

Onko niin että vaikka uuden tuon linkin takana olevan säätimen ostaisi niin sekin täytyisi kalibroida jos ei ole alkuperäinen?

Mulla tulee näitä loistavia vasemman jalan saapas kyssäreitä koko aika ja Kiitos miljoonasti kun olet auttanut hirmuisesti tässä tämän asian tiimoilta 💪

Tuolla aiemmin tais maffit ja mapit mennä sekasin.
MAF = mass air flow sensor
MAP = manifold absolute pressure sensor
Elämä on sitä mitä teet siitä
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1049
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Ei mulla ole mitään tietoa miten tuo Opeleissa kalibroidaan. Merkkikohtasilla testereillähän noita yleensä tutkitaan ja kalibroidaan.
Keskinen84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
Paikkakunta: Kauhava

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Keskinen84 »

ovc2z22yh kirjoitti: 13 Heinä 2021, 00:06 Yleensä noissa asennoittimissa ( https://www.autodoc.fi/meat-doria/15098902 ) olevan mustan liittimen kautta mitataan säätötangon asentoa (3 napainen potentiometri, jossa uloimpien napojen välillä on 5V referenssijännite ja keskimmäisessä navassa asentosignaalin jännite jotain n. 1-4V)

Vikakoodit:
P003A: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit
P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High
viittaa säätötangon asentosignaaliin. Voi olla, että pelkkä asennon kalibrointikin riittää.

Tuolla aiemmin tais maffit ja mapit mennä sekasin.
MAF = mass air flow sensor
MAP = manifold absolute pressure sensor
Joo pahoittelut sekaannuksesta. :lol:
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Vastaa Viestiin