Remmiahdin

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Remmiahdin

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Remmiahdin on mulle ihan uusi tuttavuus. Jos täällä on ihmisiä jotka on pelannu
niitten kanssa niin voisiko vähän valaista niitten toiminnasta?

Ensinnäkin, kun hihnapyörästä pyörittää käsin tuntuu pykäliä.
Johtuuko tämä siitä että on ratas välitteinen? (Eatoni Mersusta)
Vai rikki, toivottavasti ei. Ainakin se myytiin toimivana laitteena.

Toisekseen, onko väliä miten/mihin kulmaan sen asentaa?
Voiteluhan on sisäinen, onko öljykammio täynnä jottei vaikuta asennusasentoon?
Sehän se kai ainut vaikuttava asia. Jossain mesen moottorissa se näyttää olevan "kyljellään" 90 asteen kulmassa.

Tossa Eatonissa on sähköinen kaasuläppä(bypass tms),
pystyykö sitä ohjaamaan jollain 12v kytkennällä? Vai toimiiko noi läpät yleensä 5voltilla?
Liitin on 6 napainen, muusta ei hajua. Tai sitten vaihtaa siihen normaali kellolla toimivan läpän.

Kaasuläpän sijainnista on netissä puhuttu paljon, että onko se ennen vai jälkeen remmin.
Jos jälkeen normipaikassa imusarjassa niinkuin kompuramersussa näyttäisi olevan, toimiiko toi oma bypass sillei
että alipaineilla se aukeaa ja näyttäisi (rakennetta katsomalla)siltä että ilma kiertää ahtimen ohi
tai pääsee tekemään sellainen lenkin siinä putkistossa takaisin imupuolelle?