Grandland X

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1347
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Nible »

Ainakin waze ja tidal on toiminut Android Auton kautta ihan ok. Spotifyn tilaus tuli lopetettua ja siirryttyä Tidalin käyttöön. Halvempi hinta ja parempi laatu (tosin ei siitä bt:n yli taida mitään hyötyä olla).

Ei ole ollut eroa onko sitten käytössä ollut Oneplus Nord tai nyt Nothing Phone (1)
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1061
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

hurubaw kirjoitti: 21 Loka 2022, 14:10 Kannattaa ehkä kokeilla toista puhelinta. Android auto pyörii lähes kokonaisuudessaan puhelimessa, hyvin vähän tapahtuu enää auton päässä.
Jos Android auto pyörii lähes kokonaisuudessaan puhelimessa ja hyvin vähän tapahtuu enää auton päässä, niin miten se toinen puhelin toimisi paremmin
auton päässä?

Nothing Phone??? Onko tämä joku siru päässä?
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1347
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Nible »

ovc2z22yh kirjoitti: 21 Loka 2022, 14:57
Nothing Phone??? Onko tämä joku siru päässä?
https://fi.nothing.tech/ OnePlussan perustajan uusi yritys.

Ja ettei nyt ihan offtopicksi mene, niin tiistaina lopetti vakkari kesken ajosta toimimasta. Ilmoitteli vaan että epäsuotuisat olosuhteet. Ei toiminut keskiviikkona, eikä tänäänkään vielä kuin vasta neljännellä ajokerralla. Ennen tuota neljättä ajokertaa auto oli kyllä hetken aikaa lämpimässä parkkihallissa, niin en tiedä auttoiko se sen verran paljon. Tuli siinä jo ennenkuin se alkoi toimimaan ajettua useampi kilometri. Tiistainakaan ei kyllä satanut ja oli märkä ilma, tosin ei se kosteus edes tiestä siten noussut että olisi vaikuttanut.

Ei mitään muita virheilmoituksia, kamera toimi ok. Kaistavahti siis toimi, Tutkakin ilmeisesti, kun näytti kumminkin siinä vakkarin kuvakkeessa harmaalla oliko edessä autoa vai ei. Ja kaistavahtinäytössäkin oli auto, jos auto edessä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Avatar
scarecrow
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 150
Liittynyt: 20 Tammi 2022, 13:51

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja scarecrow »

Nible kirjoitti: 21 Loka 2022, 15:54 Ja ettei nyt ihan offtopicksi mene, niin tiistaina lopetti vakkari kesken ajosta toimimasta. Ilmoitteli vaan että epäsuotuisat olosuhteet. Ei toiminut keskiviikkona, eikä tänäänkään vielä kuin vasta neljännellä ajokerralla. Ennen tuota neljättä ajokertaa auto oli kyllä hetken aikaa lämpimässä parkkihallissa, niin en tiedä auttoiko se sen verran paljon. Tuli siinä jo ennenkuin se alkoi toimimaan ajettua useampi kilometri. Tiistainakaan ei kyllä satanut ja oli märkä ilma, tosin ei se kosteus edes tiestä siten noussut että olisi vaikuttanut.

Ei mitään muita virheilmoituksia, kamera toimi ok. Kaistavahti siis toimi, Tutkakin ilmeisesti, kun näytti kumminkin siinä vakkarin kuvakkeessa harmaalla oliko edessä autoa vai ei. Ja kaistavahtinäytössäkin oli auto, jos auto edessä.
Jotenkin ei mahdu itselleni päähän tuo että auto päättää milloin voin vakkaria käyttää. Vanhassa Audissa vakkari veti läpi tuiskun ja tuulen, eikä mitään ongelmaa. Eikä siinä, kiva että turvallisuudesta pidetään huoli, mutta kun se pirun vakkari päättää aivan mystisissä olosuhteissa ettei nyt olekaan kiva homma mennä päälle, että sano heippa vakkarille. Tai pudottaisi edes sen adaptiivisen puolen siitä pois? Itsellänikin useamman kerran auto päättänyt että nyt ei käytetä vakkaria, ja olisiko vain yhden kerran niistä ollut kuraisen talviset olosuhteet että sen voin ehkä taikamusteella allekirjoittaa. Joko aivan typerää holhousta, tai sitten anturit ja automatiikka perseellään.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1347
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Nible »

scarecrow kirjoitti: 21 Loka 2022, 16:54
Jotenkin ei mahdu itselleni päähän tuo että auto päättää milloin voin vakkaria käyttää. Vanhassa Audissa vakkari veti läpi tuiskun ja tuulen, eikä mitään ongelmaa. Eikä siinä, kiva että turvallisuudesta pidetään huoli, mutta kun se pirun vakkari päättää aivan mystisissä olosuhteissa ettei nyt olekaan kiva homma mennä päälle, että sano heippa vakkarille. Tai pudottaisi edes sen adaptiivisen puolen siitä pois? Itsellänikin useamman kerran auto päättänyt että nyt ei käytetä vakkaria, ja olisiko vain yhden kerran niistä ollut kuraisen talviset olosuhteet että sen voin ehkä taikamusteella allekirjoittaa. Joko aivan typerää holhousta, tai sitten anturit ja automatiikka perseellään.
Kovemmilla vesisateilla on muutamaan kertaan tiputtanut vakkaria pois päältä ja viime keväänä jossakin Kotkan ja Haminan välillä moottoritiellä.
Kesärenkaat, 120 rajoitus, lunta satoi, niin ihmettelin kun auton perä lähestyi ja ei lähde hiljentämään, no vasemmalle kaistalle ja sen auton rinnalla tipahti vakkari pois. B-tilassa vielä, niin oli aika tiukahko hidastus siinä loskaisella kaistalla. Kotiin kun pääsin niin olihan se selvää että miksei se tutka toiminut, kun keulassa ei ollut kuin valoissa pienet sulat kohdat.

Talvella tuo temppuilee enemmän, kun siinä ei mitään lämmitystä ole. Kesällä sitten aika märät kelit saa olla että tiputtaa. Nyt ei tietoa miksi se tuolleen oli pidempään pois toiminnasta.
Tosin vajaa parikuukautta sitten etupuskuri maalattu uusiksi ja joku kuukausi sitten vedetty pinnoitus sitten siihen taas päälle. Oli jo ajatuksissa että onko sieltä lähtenyt tutkan johdot irti tai jotain muuta.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Ahnuld kirjoitti: 20 Syys 2022, 13:29 Hyvä huomio... Itsekin pitäisi moiset hankkia.
Amazonilla olisi noita useampiakin.
Nämä näyttää oikein mainioilta:
Nämä tulivat Saksasta. Ovat laadukkaan oloiset ja istuvat edessä erittäin hyvin:
https://photos.app.goo.gl/18RHwEDeUMJoT8647
Mutta takana taitaa hybridissä olla hieman ahtaampi tuo väli, joten menevät vähän ryppyyn:
https://photos.app.goo.gl/s3ZJg5EosnKK1REPA

Renkaanvaihdon jälkeen kesärenkaita varastoon viedessä huomasin, että perskeles auton mukana tuli ostettaessa originaalit kumimatot :lol:
En yhtään muistanut, että tuollaiset tuli nakattua varastoon.. :roll:
Eli jos jotakuta kiinnostaa, niin voin diilata Grandin orkkikset kumimatot edukkaasti sellaisia tarvitsevalle. :wink:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 231
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja PHN »

PHN kirjoitti: 02 Loka 2022, 17:03 Tulipa siis seurattua syksyn sähkön kulutusta taas taloudellisuusajo hattu päässä. Pääkaupunkiseudulla asioiden hoitamista, kehätietä, pikkutietä, 65 km yhteensä. Lämpötila +12, range arvio 48 km, liikkeelle esilämmitetyksen jälkeen.

Moottori hyrähti lämpeämään 51 km kohdalla, moottorilla ajo alkoi 53 km kohdalla. 65 km kaupunki ja seka-ajoa siis yhteensä, bensankulutus 0,6 l.

Itse tykkään rullata kun ajan säästöhattu päässä, B päälle ennakoivasti sitten aina jarrutuksen sijaan esim valoihin tultaessa tai kun näkee että liikenne hidastuu. On mielestäni päässyt vähän parempiin tuloksiin näin. YMMV (!) ajo- ja matkaprofiilista riippuen, toki.
Tänään 75 km lenkki kuten yllä, +8c, range 34 km, moottori käyntiin n. 43 km kohdalla, kulutus 1,4 l. Esilämmitys ennen lähtöä latauspiuha kiinni.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 231
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja PHN »

^Ja nyt taas täyden latauksen jälkeen range 42 km. Ilmeisesti lyhyet kaupoissa käynnit ilman että piuha kiinni ja esilämmitys näkyivät tuossa edellisessä arviossa.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Nyt oli aamulla -6 mittarissa ja moottori pörähti samantien käyntiin.
Sinänsä hassua, että piti koneen käynnissä. Mutta ei vetoa päällä kokonaan matkan muksun päiväkodille.
Eli reilun 6km, tosin 50 tai alle aluetta koko matka.
Auto oli esilämmitettynä.

Päikyltä eteenpäin taasen lähti automaattisesti electric moodissa.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
hurubaw
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Maalis 2022, 19:30

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja hurubaw »

ovc2z22yh kirjoitti: 21 Loka 2022, 14:57
hurubaw kirjoitti: 21 Loka 2022, 14:10 Kannattaa ehkä kokeilla toista puhelinta. Android auto pyörii lähes kokonaisuudessaan puhelimessa, hyvin vähän tapahtuu enää auton päässä.
Jos Android auto pyörii lähes kokonaisuudessaan puhelimessa ja hyvin vähän tapahtuu enää auton päässä, niin miten se toinen puhelin toimisi paremmin
auton päässä?

Nothing Phone??? Onko tämä joku siru päässä?
Niin siis mikä on epäselvää? Toiset puhelimet hidastelee Android Auton kanssa, toiset ei. Googlettaa "Android Auto slow down", paljastuu, että melko yleistä, ja puhelinkohtaista toimiiko kunnolla vai ei. Auto siis ainoastaan näyttää puhelimesta tulevan kuvan ja äänen Android Auto -näkymässä.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1347
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Nible »

Ahnuld kirjoitti: 24 Loka 2022, 08:36 Nyt oli aamulla -6 mittarissa ja moottori pörähti samantien käyntiin.
Sinänsä hassua, että piti koneen käynnissä. Mutta ei vetoa päällä kokonaan matkan muksun päiväkodille.
Eli reilun 6km, tosin 50 tai alle aluetta koko matka.
Auto oli esilämmitettynä.

Päikyltä eteenpäin taasen lähti automaattisesti electric moodissa.
ns. normaalia toimintaa. Jos mittarissa pakkasta aamun ensimmäinen käynnistys, niin hybrid tilaan ja bensakone käyntiin. Käy sen muutaman minuutin ja sammuu, voi siirtyä electric tilaan. Seuraavan kerran sama vähän pakkasesta riippuen 8h-12h jälkeen.

-10 astetta, niin ei suostu enää electric tilaan siirtymään, mutta ajo tapahtuu silti sähköllä ja moottorikin sammuilee.
-20 niin ei välttämättä enää sammuta bensaa, mutta ajelu tapahtuu sähköllä silti.
-25 niin ei enää mennä sähköllä vaan bensalla. Riippuu tosin vähän onko akku kuinka lämmin.

Niin ja talvella se akku kannattaa ladata täyteen ajelun päätteeksi. Sitten sen saa täyteen, kun kylmää akkua se ei täyteen lataa.

Nämä siis ilman erillistä moottorinlämmitintä ja autokatoksessa auto.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
wsaarja
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Loka 2022, 09:55

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja wsaarja »

Onko käytännön kokemuksia 300hv Grandland X:llä n.1000km kokonaispainoisen kärryn vetämisestä matka-ajossa akut tyhjänä, että paljonko on kulutus? Millaiseen kulutukseen pääsee normimatka-ajossa ilman kärryä kun akut tyhjenee?
Avatar
HeseJoki57
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 11:42
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja HeseJoki57 »

Onko tietoa miten saa bensaluukun auki jos se ei napista painaen aukea?
Olen lukenut tuolta FB:n sähköauto sivustoilta kun latauksia ei saa päättymään niin sähköjohtoa ei saa autosta irti. Tiedätkö miten sen saa irti jos näin käy? Yritin etsiä olisiko peräkontissa luukun takana jokin aukaisumekanismi, en löytänyt. Ei onneksi vielä ole näitä ongelmia ollut.
Enemmänkin näitä autoja on ollut, tässä vain muutama viimeisin. Volvo V50 -04 > Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 FWD PHEV -21 > Opel Grandland Executive 225 PHEV FWD -23 > ??
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1347
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Nible »

wsaarja kirjoitti: 25 Loka 2022, 09:58 Onko käytännön kokemuksia 300hv Grandland X:llä n.1000km kokonaispainoisen kärryn vetämisestä matka-ajossa akut tyhjänä, että paljonko on kulutus? Millaiseen kulutukseen pääsee normimatka-ajossa ilman kärryä kun akut tyhjenee?
Ei tuon painoisen mutta 200km kuomukärry perässä (jarruton), joista puolet siten että kyydissä ~200kg tavaraa ja puolet tyhjänä. Bensaa meni 13litraa, kun viikkoa aiemmin sama ajo ilman kärryä 6,3 litraa ja viikkoa myöhemmin 5,6 litraa. Tosin nuo kerrat on käytetty akkua noin 1,5 kertaisesti, kun tuo kärryreissu oli yhdellä akullisella. Ja kärryreissulla satoi vettä.

Sitten ilman kärryä pidemmät ajelut.
Tässä vuoden aikana tullut useampikin tuollainen reilu 300km päiväajelu, yhdellä akullisella, niin siellä 5,8-6,4 l/100km ollut keskikulutus reissulta.
Kelistä vähän riippunut, enemmän kuin että, onko ollut talvi- tai kesärajoitukset.

Sitten yksi 580km ajelu 1,5 akullista 5,8l/100km (Suurinosa motaria 120km/h)
Ja sama kolmella akullisella 4,8l/100km.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
wsaarja
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Loka 2022, 09:55

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja wsaarja »

Aika rankka on tuo kulutus kärryn kanssa kyllä... ei taida olla veneen veturiksi...
Vastaa Viestiin