Opel PSA:lle

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jartsa kirjoitti: 03 Loka 2020, 21:55
jarkkis kirjoitti: 02 Loka 2020, 10:43 Jälleenmyyjä listaha muokkaantu rajusti suomes, mielenkiintonen nähdä millo psa reagoi ja ihmettelee tätä touhua. Täälä Seinäjoella ei enää myyntiä eikä huoltoa, lähin reilu 60km pääs Vaasas, henkilökohtaisesti vaikeutu melkosesti arkena huollattaminen siellä enkä aio moista tehdäkkään, päivä hukkaan aina. Täs oli kätevä ku aamusta veit pääsi sijarilla takas töihin ja ruokiksella kydä taas auto vaihtamas. Enää ei moinen onnistu ja mitä kuulostellu ni monella sarvi pääs tuan takia ku Seinäjoki katos kartalta.
Eikös huolto jäänyt rinta-joupille? muistaakseni huoltohallissa opeleita oli. varaosia ainakin sai kun juuri kävin hakemassa ja ihan opelin ohjelmistosta kaivoi varaosanumeron.
Olisko viikko sitten kun facebookin ocf ryhmässä oli että nyt oli mennyt lisenssit kiinni.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

1,2sorsa kirjoitti: 03 Loka 2020, 22:00
Jartsa kirjoitti: 03 Loka 2020, 21:55
jarkkis kirjoitti: 02 Loka 2020, 10:43 Jälleenmyyjä listaha muokkaantu rajusti suomes, mielenkiintonen nähdä millo psa reagoi ja ihmettelee tätä touhua. Täälä Seinäjoella ei enää myyntiä eikä huoltoa, lähin reilu 60km pääs Vaasas, henkilökohtaisesti vaikeutu melkosesti arkena huollattaminen siellä enkä aio moista tehdäkkään, päivä hukkaan aina. Täs oli kätevä ku aamusta veit pääsi sijarilla takas töihin ja ruokiksella kydä taas auto vaihtamas. Enää ei moinen onnistu ja mitä kuulostellu ni monella sarvi pääs tuan takia ku Seinäjoki katos kartalta.
Eikös huolto jäänyt rinta-joupille? muistaakseni huoltohallissa opeleita oli. varaosia ainakin sai kun juuri kävin hakemassa ja ihan opelin ohjelmistosta kaivoi varaosanumeron.
Olisko viikko sitten kun facebookin ocf ryhmässä oli että nyt oli mennyt lisenssit kiinni.
Okei. Taitaa siitä kohta pariviikkoa olla kun kävin.

On kyllä kunnon perseilyä :bonk:

Mutsikin vaihtoi muutama kuukausi sitte coupe bertonen vajaa 60tkm ajettuun 1.4T Sport Astraan, loppuu sitten senkin huoltokirjan merkkihuolto historia, jollai fixus huollon leimoilla ole vitunkaan virkaa niin huolletaan tämäkin sitten itse.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jartsa kirjoitti: 03 Loka 2020, 22:26
1,2sorsa kirjoitti: 03 Loka 2020, 22:00
Jartsa kirjoitti: 03 Loka 2020, 21:55
jarkkis kirjoitti: 02 Loka 2020, 10:43 Jälleenmyyjä listaha muokkaantu rajusti suomes, mielenkiintonen nähdä millo psa reagoi ja ihmettelee tätä touhua. Täälä Seinäjoella ei enää myyntiä eikä huoltoa, lähin reilu 60km pääs Vaasas, henkilökohtaisesti vaikeutu melkosesti arkena huollattaminen siellä enkä aio moista tehdäkkään, päivä hukkaan aina. Täs oli kätevä ku aamusta veit pääsi sijarilla takas töihin ja ruokiksella kydä taas auto vaihtamas. Enää ei moinen onnistu ja mitä kuulostellu ni monella sarvi pääs tuan takia ku Seinäjoki katos kartalta.
Eikös huolto jäänyt rinta-joupille? muistaakseni huoltohallissa opeleita oli. varaosia ainakin sai kun juuri kävin hakemassa ja ihan opelin ohjelmistosta kaivoi varaosanumeron.
Olisko viikko sitten kun facebookin ocf ryhmässä oli että nyt oli mennyt lisenssit kiinni.
Okei. Taitaa siitä kohta pariviikkoa olla kun kävin.

On kyllä kunnon perseilyä :bonk:

Mutsikin vaihtoi muutama kuukausi sitte coupe bertonen vajaa 60tkm ajettuun 1.4T Sport Astraan, loppuu sitten senkin huoltokirjan merkkihuolto historia, jollai fixus huollon leimoilla ole vitunkaan virkaa niin huolletaan tämäkin sitten itse.
Ei muuta kuin huoltamaan. Kirjoittaa itte vaan omalla kynällä ylös sinne vihkoon ja osista kuitti kansioon :peukku:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ei takuun alaisia huoltoja enää tehdä. Merkkitarvikkeita saa. Luulin et merkkihuolto jää mut kyl seki loppu ku varmistelin et onko kerhoalennukset voimassa.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Tuli muutama vuosi sitten palattua takaisin Opeleihin, kun tuotteet näytti olevan kunnossa. Huoltopuoli ei näytä edelleenkään olevan sillä tasolla millä toivoisi ja vielä kun täällä keskusteluissa on viime aikoina ollut esillä aika tähtitieteelliseksi nousseita huoltohintojakin sekä jälleenmyyjä ja huoltoketjun muutokset pakottaa katselemaan muita merkkejä. Ja tuo PSA-pohjaisuus. Mutta mihin merkkiin, tuotteen pitäisi olla kunnossa, hinta/laatusuhteen kunnossa ja premiumlisiä ei kiinnosta huolloista maksaa. No voisihan se ratkaisu olla ajaa vanhoilla Opeleilla ja huoltamalla ne itse, kun niihin ei tarvisi enää huoltoleimoja keräillä takuun ylläpitämiseksi.
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

1,2sorsa kirjoitti: 03 Loka 2020, 21:59
grandlandx kirjoitti: 03 Loka 2020, 16:16
1,2sorsa kirjoitti: 01 Loka 2020, 18:08 Jos politiikkaan mennään niin britanniahan säästi juuri 80miljardia euroa kun ei tarvinut osallistua koronatukipaketteihin
Tämä on mielenkiintoinen väite ja herätti mielenkiinnon. Millä tavalla Britannia säästi, koska he ottavat elvytykseen tarivttavan rahan toisesta paikasta joka tapauksessa?
Tämähän liittyy siihen kritisoituun tulojen siirtoon.
Britannia on suomen tavoin eu nettomaksaja mutta isommassa mittakaavassa. Esim suomi maksaisi 6,6miljardia ja saisi 3,2miljardia.
https://yle.fi/uutiset/3-11457708

Koko eu budjetti elvytykselle siellä 1000miljardin luokkaa
Kansantalouksien taloudenpitoa ei voi käsitellä samalla tavalla kuin kotitalouden taloudenpitoa, niin kuin näytit asiaa tekevän. Ei se mitään - kansantalous on eri asia kuin yksityistalous. Nimittäin tuolla logiikalla kaikkein "halvinta" olisi jättäytyä tukipaketeista pois kun "se ei maksa mitään".

Esimerkiksi ilman EKP:n hartioita, Suomi joutuisi ottamaan rahat huomattavasti korkeammalla korolla bondiriskien noustessa. Lainamäärät ovat sellaisia, että pelkkiin korkoihin katoaisi erotus. Jos mietitään keneltä Suomi lainaa rahaa kun se lainaa EKP:lta, niin se lainaa itseltään koska on yksi EKP:n omistaja. Tässä on yksi keskeinen ero miksi kansantalouskien taloudenpitoa ei voi käsitellä keittiömatikalla, jossa lasketaan kuluja ja tuloja - joskin kummassakin ne ovat merkittäviä asioita. Perspektiivi on vain toinen. Enempiä en lähde kommentoimaan tästä aiheesta, koska pitkien perusteluiden ja kaavojen esittäminen tuskin vaikuttanee puoleen tai toiseen.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja Masi »

Jees - nyt saadaan varmaan hienoa nostetta Opelille kun jo sinällään modernia ja luotettavaa PSA:n tekniikkaa saadaan täydennettyä Fiatin osaamisella.
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

Grandland, joka on PSA-tuote, siinä ei ole ollut ongelmia ja auto on mukava ajaa. Jos tällainen auto ei ole hyvä, niin millainen on hyvä auto?
Miksiköhän muuten PSA:n Opel-omistus koetaan rasitteeksi? Näyttää siltä, että mielikuvat johtavat keskusteluita, "amerikkalainen GM", "ranskalainen PSA".
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
majuhoxx
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 08 Loka 2017, 11:15

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja majuhoxx »

grandlandx kirjoitti: 11 Marras 2020, 07:09 Grandland, joka on PSA-tuote, siinä ei ole ollut ongelmia ja auto on mukava ajaa. Jos tällainen auto ei ole hyvä, niin millainen on hyvä auto?
Miksiköhän muuten PSA:n Opel-omistus koetaan rasitteeksi? Näyttää siltä, että mielikuvat johtavat keskusteluita, "amerikkalainen GM", "ranskalainen PSA".

Tätä samaa olen ihmetellyt jo pitkään.. Pajalla nuo muutkin merkit on ihan kiitettävästi, ja tietääköhän kaikki edes kenen valmistama moottori omassa autossa on? Voi olla yllätys...
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja tikola »

majuhoxx kirjoitti: 11 Marras 2020, 23:09 Tätä samaa olen ihmetellyt jo pitkään.. Pajalla nuo muutkin merkit on ihan kiitettävästi, ja tietääköhän kaikki edes kenen valmistama moottori omassa autossa on? Voi olla yllätys...
Olen ollut pitkään samaa mieltä - ihan turha sanoa, että joku merkki on laadukkaampi kuin toinen. Samoja Boschin bokseja ja Isuzun dieselkoneita kaikissa merkeissä on. Totta kai joku ehkä on keksinyt jotain parempaa kuin toinen, mutta noin yleisenä linjana on väärin sanoa, että joku merkki on toistaan parempi. Toisilla on parempi maine ja jollain saattaa olla jotain toista parempaa onaa juttua, mutta kyllä se suurin ero hintaan tulee mielikuvista ja ehkä valmistusmaan työkustannuksista.

Kyllä mersuja ja audejakin korjataan siinä missä halvempiakin merkkejä ja eroja varmasti on, mutta eivät ne niin mustavalkoisia ole, että se merkki olisi ainoa asiaan vaikuttava tekijä.
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

grandlandx kirjoitti: 11 Marras 2020, 07:09 Grandland, joka on PSA-tuote, siinä ei ole ollut ongelmia ja auto on mukava ajaa. Jos tällainen auto ei ole hyvä, niin millainen on hyvä auto?
Miksiköhän muuten PSA:n Opel-omistus koetaan rasitteeksi? Näyttää siltä, että mielikuvat johtavat keskusteluita, "amerikkalainen GM", "ranskalainen PSA".
Itse olen ajanut pitkään Opeleilla siksi, että mielestäni ne ovat konstailemattomia perusautoja, joissa yhdistyy huokeat hankinta- ja ylläpitokulut suhteellisen hyvään ajettavuuteen ja toimintavarmuuteen. Mikäli tämä filosofia jatkuu, en jaksa murehtia taustakonsernia sen enempää.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja usvaa »

grandlandx kirjoitti: 11 Marras 2020, 07:09 Grandland, joka on PSA-tuote, siinä ei ole ollut ongelmia ja auto on mukava ajaa. Jos tällainen auto ei ole hyvä, niin millainen on hyvä auto?
Miksiköhän muuten PSA:n Opel-omistus koetaan rasitteeksi? Näyttää siltä, että mielikuvat johtavat keskusteluita, "amerikkalainen GM", "ranskalainen PSA".
Joku täällä taisi jo todeta, että bensalla käyviin keksintöihin ei ole syytä sekaantua ja olen samaa mieltä. PSA:n dieseleitä mulla on ollutkin ja ne ovat suht toimivia.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

usvaa kirjoitti: 12 Marras 2020, 19:34
grandlandx kirjoitti: 11 Marras 2020, 07:09 Grandland, joka on PSA-tuote, siinä ei ole ollut ongelmia ja auto on mukava ajaa. Jos tällainen auto ei ole hyvä, niin millainen on hyvä auto?
Miksiköhän muuten PSA:n Opel-omistus koetaan rasitteeksi? Näyttää siltä, että mielikuvat johtavat keskusteluita, "amerikkalainen GM", "ranskalainen PSA".
Joku täällä taisi jo todeta, että bensalla käyviin keksintöihin ei ole syytä sekaantua ja olen samaa mieltä. PSA:n dieseleitä mulla on ollutkin ja ne ovat suht toimivia.
Minäkin muistelen tällaiseen keskusteluun osallistuneeni, mutta en löytänyt ketjusta. No, samaa mieltä olen. VTi:t, THP:t ja Puretech:it saavat mun osalta jäädä kauppaan, mutta PSA dieselit kävisi kyllä, jos dieselille tarvetta olisi. SIllä on merkitystä, mitä konepellin alta löytyy. Ja nyt bensakonevaihtoehdot on aika vähissä. Ulkonäöllisesti PSA:lla on monta onnistunutta mallia niinkuin Opelillakin, joten siitä ei jää kiinni.
Avatar
grandlandx
'Senator'
'Senator'
Viestit: 433
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja grandlandx »

JPopeli kirjoitti: 12 Marras 2020, 20:54 Minäkin muistelen tällaiseen keskusteluun osallistuneeni, mutta en löytänyt ketjusta. No, samaa mieltä olen. VTi:t, THP:t ja Puretech:it saavat mun osalta jäädä kauppaan, mutta PSA dieselit kävisi kyllä, jos dieselille tarvetta olisi. SIllä on merkitystä, mitä konepellin alta löytyy. Ja nyt bensakonevaihtoehdot on aika vähissä. Ulkonäöllisesti PSA:lla on monta onnistunutta mallia niinkuin Opelillakin, joten siitä ei jää kiinni.
Minulla on tullut tosi korkea kynnys vaihtaa tällä hetkellä mihinkään. Uusi auto ei ole aina onnen tae, vaikka näin voisi olettaakin. Jos on tällä hetkellä huipputyytyväinen omaan autoon ja etenkin sen toiminnallisuuteen, niin ei viitsisi pelkästä vaihtamisen ilosta tehdä. Nimittäin mitä jos uusi auto ei olekaan niin mukava käyttää kuin tämä? Mitä jos se on maanantaikappale? Mitäs jos siellä on huonot sofat jotka lagaa? Tai mitä jos uusi auto onkin huono talvella?

Kun kaikki on jees, niin hullun hommaahan se olisi vaihtaa pelkästä ilosta... pitää yrittää olla keksimättä syitä :)
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Opel PSA:lle

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

grandlandx kirjoitti: 13 Marras 2020, 00:31
JPopeli kirjoitti: 12 Marras 2020, 20:54 Minäkin muistelen tällaiseen keskusteluun osallistuneeni, mutta en löytänyt ketjusta. No, samaa mieltä olen. VTi:t, THP:t ja Puretech:it saavat mun osalta jäädä kauppaan, mutta PSA dieselit kävisi kyllä, jos dieselille tarvetta olisi. SIllä on merkitystä, mitä konepellin alta löytyy. Ja nyt bensakonevaihtoehdot on aika vähissä. Ulkonäöllisesti PSA:lla on monta onnistunutta mallia niinkuin Opelillakin, joten siitä ei jää kiinni.
Minulla on tullut tosi korkea kynnys vaihtaa tällä hetkellä mihinkään. Uusi auto ei ole aina onnen tae, vaikka näin voisi olettaakin. Jos on tällä hetkellä huipputyytyväinen omaan autoon ja etenkin sen toiminnallisuuteen, niin ei viitsisi pelkästä vaihtamisen ilosta tehdä. Nimittäin mitä jos uusi auto ei olekaan niin mukava käyttää kuin tämä? Mitä jos se on maanantaikappale? Mitäs jos siellä on huonot sofat jotka lagaa? Tai mitä jos uusi auto onkin huono talvella?

Kun kaikki on jees, niin hullun hommaahan se olisi vaihtaa pelkästä ilosta... pitää yrittää olla keksimättä syitä :)
Näinhän se on. Jos itse on tyytyväinen, ei kannata kuin ajella eteenpäin. On tullut tehtyä tämä moka, vaihtanut uuteen, vaikka vanhaan täysin tyytyväinen. Ei se autokaan aina vaihtamalla parane. Ja uusissa autoissa alkaa olemaan turhia ja vikaherkkiäkin varusteita, esimerkkinä vaikka nuo bensojen hiukkassuodattimet ja jatkuvasti lisääntyvät erilaiset avustimet.
Vastaa Viestiin