Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Jos minua on tarkoitettu tuolla edellä, niin...
Ei tietenkään kannata konetta rikkoa, jonkun alle tonnin remontin takia.
Tarkoitan itseni kohdalla sitä, että niin kauan kuin tuo välähdys on sekunnin murto-osan ja sekin satunnainen (otsikon mukaan "randomi"), niin en tee asialle mitään. Ei se siitä hajoa tai, jos niin sitten jostain ihmeen syystä käy, niin sitten käy
Odottelen milloin se mahdollisesti "pahenee" ja sitten mietitään ratkaisuja. En ala kohta 14 vuotta vanhaan ja 260 tkm ajettuun noin 5-6 tonnin autoon tekemään tonnin remonttia tässä vaiheessa. Mielummin vaihdan sitten auton.
ps. tämä randomi välähdys on minulla ollut jo 2,5 vuotta ja 180 tkm ... 260 tkm ajan täysin samanlainen. Ei ainakaan pahentunut. Välillä tuntuu, että se häviää kokonaan.
Ei tietenkään kannata konetta rikkoa, jonkun alle tonnin remontin takia.
Tarkoitan itseni kohdalla sitä, että niin kauan kuin tuo välähdys on sekunnin murto-osan ja sekin satunnainen (otsikon mukaan "randomi"), niin en tee asialle mitään. Ei se siitä hajoa tai, jos niin sitten jostain ihmeen syystä käy, niin sitten käy
Odottelen milloin se mahdollisesti "pahenee" ja sitten mietitään ratkaisuja. En ala kohta 14 vuotta vanhaan ja 260 tkm ajettuun noin 5-6 tonnin autoon tekemään tonnin remonttia tässä vaiheessa. Mielummin vaihdan sitten auton.
ps. tämä randomi välähdys on minulla ollut jo 2,5 vuotta ja 180 tkm ... 260 tkm ajan täysin samanlainen. Ei ainakaan pahentunut. Välillä tuntuu, että se häviää kokonaan.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
En tarkoittanut tietenkään kohdistaa kehenkään. Yleisesti kuitenkin tiedossa että näistä on moottoririkkoja aiheutunut (kk-laakerit, yläpää, ahdin yms). Itse otan ainakin tällaiset vakavasti heti alkuun ja laitan omalla ajalla ja rahalla kuntoon.
Ei se 5-6 tonnin autokaan enää moottorivaurioisena ole kuin 2-3 tonnia, jos sitäkään. Ja sitten kun se vaurio päättää kerran tulla yllättäen niin myöhäistä viedä liikkeeseen vaihdossa.
Ei se 5-6 tonnin autokaan enää moottorivaurioisena ole kuin 2-3 tonnia, jos sitäkään. Ja sitten kun se vaurio päättää kerran tulla yllättäen niin myöhäistä viedä liikkeeseen vaihdossa.
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Niin ja kuten aiemmin mainitsin, oli yksi tarjouksista (niistä kahdesta) 710€. Varmaan joku osaava paja tekee 300-400€ (Briteissä tuntuu oleva yleisesti tuota luokkaa). Itse en ole 13 vuoteen yhtään autoa huollattanut liikkeissä enkä aio. Kyselin nuo tarjoukset sillon siitä syystä, että saisin myyjäliikkeen vastuuseen ja reklamaation kautta edes vähän gutaa itselle. Lopulta sainkin 400€ ja sillä rahalla tuli tuo remontti tehtyä ja samalla ahdinkin vaihdettua. Taispa jäädä kymppi tai pari vielä käteenkin.Magirus kirjoitti: ↑20 Joulu 2021, 15:21 En tarkoittanut tietenkään kohdistaa kehenkään. Yleisesti kuitenkin tiedossa että näistä on moottoririkkoja aiheutunut (kk-laakerit, yläpää, ahdin yms). Itse otan ainakin tällaiset vakavasti heti alkuun ja laitan omalla ajalla ja rahalla kuntoon.
Ei se 5-6 tonnin autokaan enää moottorivaurioisena ole kuin 2-3 tonnia, jos sitäkään. Ja sitten kun se vaurio päättää kerran tulla yllättäen niin myöhäistä viedä liikkeeseen vaihdossa.
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
No nyt on neurootikon mukava seurata öljynpaineita
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Kasataanko öljypohja pelkällä tiivisteliimalla? En ainakaan nähnyt missään myytävän erikseen öljypohjaan tiivistettä tuohon a20dth moottoriin, pelkkiä liimoja vaan kaupattiin.
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Ainakin pari kertaa ollut asia esillä kahdella viimeisellä sivulla.ooppeli666 kirjoitti: ↑29 Joulu 2021, 00:24 Kasataanko öljypohja pelkällä tiivisteliimalla? En ainakaan nähnyt missään myytävän erikseen öljypohjaan tiivistettä tuohon a20dth moottoriin, pelkkiä liimoja vaan kaupattiin.
Mutta joo, ei ole tiivistettä, liimalla kasataan.
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Magirus laittanutkin hyvät ohjeet edelliselle sivulle, itse vaihdoin myös nelikkoon tuon tiivisteen joskus aiemmin ja lintassahan se oli kun uuteen vertasi. Tuskin oli koskaan aiemmin vaihdettu, taisi olla 320tkm ajettu auto tuolloin. Mulla teetti vetarin sisäpää joka oli juminut jakovaihteistoon, irtosi sitten lopulta kuitenkin.
Itse vaihdoin heti kun tuo merkkivalo ensimmäisen kerran kovalla pakkasella käynnistyksen yhteydessä syttyi (oli etukäteen tiedossa että tämmöstä kyseisen moottorin yhteydessä esiintyy). Tarkistin samalla että alakerta silminnähden kunnossa, nyt ajettu 30tkm lisää ja kone käy hienosti.
Tiedossa itsellä yksi tapaus jossa oli alakerta selvä kun tuota tiivistettä alettiin vaihtamaan, en muista oliko kuinka kauan herjaillut öljynpaineita.
Itse vaihdoin heti kun tuo merkkivalo ensimmäisen kerran kovalla pakkasella käynnistyksen yhteydessä syttyi (oli etukäteen tiedossa että tämmöstä kyseisen moottorin yhteydessä esiintyy). Tarkistin samalla että alakerta silminnähden kunnossa, nyt ajettu 30tkm lisää ja kone käy hienosti.
Tiedossa itsellä yksi tapaus jossa oli alakerta selvä kun tuota tiivistettä alettiin vaihtamaan, en muista oliko kuinka kauan herjaillut öljynpaineita.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko sulla manuaali vai automaatti? Onkohan tuo vetarin rakenne automaatissa ja manuaalissa erilainen? Automaatissa ainakin oli tuo vetari sellanen lyhyt tumppi, eli sisemmässä nivelessäkin vaan nysä jossa boorit. Ja tuo sisempi nivel kiinnittyy väliakseliin (jota ei tarvinnut purkaa), joka puolestaan kiinnittyy sitten jakovaihteistoon. Lähinnä sillä kysyn, kun mainitsit että oli juminut jakovaihteistoon (että onko sulla manuaali).Wlle kirjoitti: ↑29 Joulu 2021, 20:27 Magirus laittanutkin hyvät ohjeet edelliselle sivulle, itse vaihdoin myös nelikkoon tuon tiivisteen joskus aiemmin ja lintassahan se oli kun uuteen vertasi. Tuskin oli koskaan aiemmin vaihdettu, taisi olla 320tkm ajettu auto tuolloin. Mulla teetti vetarin sisäpää joka oli juminut jakovaihteistoon, irtosi sitten lopulta kuitenkin.
Itse vaihdoin heti kun tuo merkkivalo ensimmäisen kerran kovalla pakkasella käynnistyksen yhteydessä syttyi (oli etukäteen tiedossa että tämmöstä kyseisen moottorin yhteydessä esiintyy). Tarkistin samalla että alakerta silminnähden kunnossa, nyt ajettu 30tkm lisää ja kone käy hienosti.
Tiedossa itsellä yksi tapaus jossa oli alakerta selvä kun tuota tiivistettä alettiin vaihtamaan, en muista oliko kuinka kauan herjaillut öljynpaineita.
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Automaatti. Ja siis oli jumissa juurikin tuossa väliakselissa. Jotain punaista kovaa ainetta siellä oli joka takersi ja ei päästänyt lukkorengasta löysäämään. Useampi ilta ihmeteltiin ja kokeiltiin jos vaikka ja mitä. Lopulta antautui kun rakensin niihin väliakselin pultinreikiin jonkin sortin ulosvetäjän ja sain sillä pikkuhiljaa vetarin pakotettua ulos. Nätisti meni kyllä putsattuna takaisin paikolleen.
Mitä Vauxhalli ryhmiä seurannut kun näiden oil seal ongelmien kanssa painivat niin aika moni on sitä mieltä että olisi hyvä vaihtaa samalla kertaa myös öljypumppu kun tuon tiivisteen uusii, toki vaatii sitten jo vähän enemmän purkamista. Onko porukka nuita pumppuja uusinut?
Mitä Vauxhalli ryhmiä seurannut kun näiden oil seal ongelmien kanssa painivat niin aika moni on sitä mieltä että olisi hyvä vaihtaa samalla kertaa myös öljypumppu kun tuon tiivisteen uusii, toki vaatii sitten jo vähän enemmän purkamista. Onko porukka nuita pumppuja uusinut?
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Hei mikä ois öljypohjan momentti? Pitäs ruveta tänään purkamaan
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
M6 pultit 9Nm
M8 pultit 25Nm
M8 pultit 25Nm
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Oke
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Nyt on öljypohja irti vajaa pari tuntia meni purkamisessa. Noi päätymmäiset ö-pohjan pultit oli noita m6. Hankalassa paikassa noi 2 m6 pulttia siellä kytkinkopan ja ö pohjan välissä ei ollu sopivaa torx hylsyä tai oli mut liian paksuja nii sain ne auki torx meisselillä
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Ostin Insignian 2.0 dsl manuaali etuveto, pari kuukautta sitten ja ensimmäisellä yli 20 asteen pakkasella ilmoitti matalasta öljynpaineesta, ostosta oli kulunut reilu viikko. Soitin myyneeseen liikkeeseen ja kysyin miten edetään, korvaako liike kuinka paljon, sanoin että oma arvioni on 0% tai 100% tai jotain siltä väliltä.
Liike lupasi maksaa mutta ensimmäinen arvio oli 1300e, se oli tehty epäilyksellä että kyseessä on ns. hankalampi vaihteisto jolloin pitää ottaa myös vaihteisto irti.
Tutkittiin ja autossa on M40 vaihteisto jossa kolot kahdelle takimmaiselle öljypohjan pultille ja saa irrotettua ilman vaihteiston irrotusta. M32 vaihteistossa ei koloja ole ja vaatii vaihteiston irrotuksen ja siitä tuli 1300e arvio.
Nuo kolot huomaa kun alta kurkistelee.
Merkkihuollossa maksoi remontti muistaakseni 760e, sisältäen osat, moottoriöljyt jne.
Kannattaa vaihtaa sillä seuraavana edessä on nokka-akselin katkeaminen yms. kalliimpia ongelmia.
Liike lupasi maksaa mutta ensimmäinen arvio oli 1300e, se oli tehty epäilyksellä että kyseessä on ns. hankalampi vaihteisto jolloin pitää ottaa myös vaihteisto irti.
Tutkittiin ja autossa on M40 vaihteisto jossa kolot kahdelle takimmaiselle öljypohjan pultille ja saa irrotettua ilman vaihteiston irrotusta. M32 vaihteistossa ei koloja ole ja vaatii vaihteiston irrotuksen ja siitä tuli 1300e arvio.
Nuo kolot huomaa kun alta kurkistelee.
Merkkihuollossa maksoi remontti muistaakseni 760e, sisältäen osat, moottoriöljyt jne.
Kannattaa vaihtaa sillä seuraavana edessä on nokka-akselin katkeaminen yms. kalliimpia ongelmia.
Insignia Sports Tourer CDTi -09, Kadett B1900 gr2
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Ei ole rahastuksen makua, m32 kanssa tosiaan joutuu poraamaan kahdelle pultille reiät tai sitten ottamaan askin pois. Asiaa paljon käsitelty brittifoorumuilla esimerkiksi.
Insignia Hatchback A20DTE