Meriva 1.8 easytronic vaihteistovikaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
or10
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Helmi 2022, 18:01

Re: Meriva 1.8 easytronic vaihteistovikaa

Viesti Kirjoittaja or10 »

Rookeri kirjoitti: 22 Helmi 2022, 14:19
or10 kirjoitti: 22 Helmi 2022, 13:54 Hei!
Opel Zafira teki eilen F ilmoituksen. Käytin näitä vinkkejä ja lisäsin öljyä. F hävisi näytöstä, mutta auto ei starttaa. Osaatteko sanoa mikä voisi olla seuraava asia mitä kokeilla?
Starttasko se ennen tuota öljyn lisäämistä?
Hei! Ei startannut
or10
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Helmi 2022, 18:01

Re: Meriva 1.8 easytronic vaihteistovikaa

Viesti Kirjoittaja or10 »

Auto tosiaan jäi kadun varteen laakista. Toimi hyvin ja sammutettiin, niin siihen jäi. F varoitus vaihdenäytössä ja jakari auton päällä. Nyt tosiaan öljyä lisää mällä sain F varoituksen pois mutta auto ei startttaa. Oplen yirttänyt "nollata" autoa ottamalla akun kengän pois 10min ajaksi, mutta ei vaikutusta. Joku rele siellä vetää, kun avaimesta kääntää, mutta muuta ei kuulu kuin tuo vaimea naksahdus. Akun jännite on yli 12v...
MeriVaan
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2020, 16:15

Re: Meriva 1.8 easytronic vaihteistovikaa

Viesti Kirjoittaja MeriVaan »

Tervehdys!
Onkos näille edellämainituille ongelmille löytynyt ratkaisuja?
Itselläni Meriva A easytronic, ja loota lopetti toimintansa.
Auto käynnistyy normaalisti, eikä polttele mitään vikavaloja, mutta kytkettäessä D, kuuluu ainoastaan harvaa naksetta eikä auto liiku. Kierroksia lisätessä naksuminenkin loppuu, ja auto käy kuin vapaalla, vaikka D on päällä.
Pakin (R) kytkentä sammuttaa moottorin välittömästi.
Kertokoon, jolla tietoa easytronikin ihmeellisestä maailmasta.. :wink:
MeriVaan
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2020, 16:15

Re: Meriva 1.8 easytronic vaihteistovikaa

Viesti Kirjoittaja MeriVaan »

Ihan ekana kiitokset FätÄässille. Löysin sen kytkimen litkusäiliön.
Tyhjänä.
Eikun jarrunesteet kuppiin, ilmausruuviin letkunpätkä ja porakoneella sitä ruuvia, joka on "tynnyrinkorkin" alla, ensin myötäpäivään loppuun saakka.
Ja sitten vastapäivään sama juttu.
Toistin toimenpiteen ja letkuun ei enää tullut kuplia.
90tuhatta ajettu Meriva ei oo ikinä vaihtanut näin sujuvasti.
Mutta, ihmettelen ettei auto ilmoittanut millään vikakoodilla nesteen määrän vähyydestä.
Ooppelihan on kuuluisa kaikenmaailman vikakoodien vilkuttelusta, muttei näinkin tärkeän aineen loppumisesta!
Kytkimen toimimattomuus saa lootan säpäleiksi ja sitä ei saksalainen insinööri ole ymmärtänyt!🤬
Vastaa Viestiin