Saa irti. Saabissa piti ainakin perää pudottaa jonkun verran alaspäin, että sen sai pois. En tiedä saako putsattua, mutta uus maksoi 500 euroa muutamia vuosia sitten.Opel Insignia kirjoitti: ↑12 Joulu 2023, 22:13 Vikakoodi: Takatasauspyörästön kytkimen ohjaumoduuli C0408 61 Takatasauspyörästön kytkimen solenoidiventtiili Juuttunut
Onko joku ottanut tuollaista solenoidia irti, onko putsattavissa tai saako tuollaista solenoidia jostakin varaosana?
Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
-
- 'Kadett'
- Viestit: 33
- Liittynyt: 14 Helmi 2015, 22:11
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Latviasta lupaavat soleinoidin Amerikan toimituksena hintaan 600 €. Suomesta ei löydy myyjää joka edes tarjoaisi pelkkää solenoidia. Laittaa ihmetyttämään miten Latviasta käsin onnistuisi.
Jäin vielä empimään, kun kuulin ettei vika välttämättä johdu solenoidista, vaikka vikakoodi näin ilmoittaa. Turhan kallis kokeilu. Kuulema muutkin viat, esim. kytkinlevyissä, antaa tuon "Takatasauspyörästön kytkimen ohjaumoduuli C0408 61 Takatasauspyörästön kytkimen solenoidiventtiili Juuttunut" vikakoodin. Vain kaapelivika antaa erilaisen ilmoituksen.
Lisäksi tuntuu että kun auto seissyt tovin ja sen käynnistää uudelleen ja lähteen ajamaan, niin neliveto pelittää kunnes antaa herjan "Huolla AWD" ja "Huolla taka-akseli". Joten miksi toimisi eden tovin jos jokin on oikeasti juuttunut -> ei tee tehtäväänsä??
Jäin vielä empimään, kun kuulin ettei vika välttämättä johdu solenoidista, vaikka vikakoodi näin ilmoittaa. Turhan kallis kokeilu. Kuulema muutkin viat, esim. kytkinlevyissä, antaa tuon "Takatasauspyörästön kytkimen ohjaumoduuli C0408 61 Takatasauspyörästön kytkimen solenoidiventtiili Juuttunut" vikakoodin. Vain kaapelivika antaa erilaisen ilmoituksen.
Lisäksi tuntuu että kun auto seissyt tovin ja sen käynnistää uudelleen ja lähteen ajamaan, niin neliveto pelittää kunnes antaa herjan "Huolla AWD" ja "Huolla taka-akseli". Joten miksi toimisi eden tovin jos jokin on oikeasti juuttunut -> ei tee tehtäväänsä??
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
huutokaupat.comissa näyttäisi olevan nelivetorikkinäinen country tourer rohkeimmalle:
https://huutokaupat.com/4611138/opel-insignia-2014
https://huutokaupat.com/4611138/opel-insignia-2014
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Itsellä tuli AWD herja kylmänä. Lämpimäksi ajaessa ja uudelleen käynnistys poisti vian kunnes taas voimansiirto oli kylmä. Tuo oli siis selvä solenoidi vika.Opel Insignia kirjoitti: ↑24 Tammi 2024, 13:30 Latviasta lupaavat soleinoidin Amerikan toimituksena hintaan 600 €. Suomesta ei löydy myyjää joka edes tarjoaisi pelkkää solenoidia. Laittaa ihmetyttämään miten Latviasta käsin onnistuisi.
Jäin vielä empimään, kun kuulin ettei vika välttämättä johdu solenoidista, vaikka vikakoodi näin ilmoittaa. Turhan kallis kokeilu. Kuulema muutkin viat, esim. kytkinlevyissä, antaa tuon "Takatasauspyörästön kytkimen ohjaumoduuli C0408 61 Takatasauspyörästön kytkimen solenoidiventtiili Juuttunut" vikakoodin. Vain kaapelivika antaa erilaisen ilmoituksen.
Lisäksi tuntuu että kun auto seissyt tovin ja sen käynnistää uudelleen ja lähteen ajamaan, niin neliveto pelittää kunnes antaa herjan "Huolla AWD" ja "Huolla taka-akseli". Joten miksi toimisi eden tovin jos jokin on oikeasti juuttunut -> ei tee tehtäväänsä??
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Tossa video perus Haldexhuollosta jos joku semmosta haluu kokeilla itse.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- 'Kadett'
- Viestit: 33
- Liittynyt: 14 Helmi 2015, 22:11
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Iso kiitos.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 33
- Liittynyt: 14 Helmi 2015, 22:11
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Antaako jonkun vikakoodin jos Haldexin öljymäärä alhainen?
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Pakoputkee ei tarvi ottaa pois, hieman ahdasta mutta onnistuu.
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Toi mun koodi C0407-64 tuli luultavasti alhaisesta öljymäärästä vaikka onkin AWD pumpun koodi. Jos on kattonut ton mun videon niin siinäkin sanottu että Haldexista tuli 300ml öljyä pois ja uutta meni 350ml tilalle. Pieni ero mutta kuitenkin. Rempan jälkeen on nyt heitetty 1500km reissu jossa 2x400km ja 2x270km siirtymää plus joku 100km sekalaista ajoa. Ennen remppaa pukkas vikavalot ja koodin aina noin 150-200km ajon jäkeen. Ja perässä oli noin 50ml enemmän mitä edellisessä perän öljynvaihdossa niin mahdollisesti voi vähän vuotaa se välitiiviste. Mutta täytyy vaan ajaa nyt ja kattoo kuinka pitkälle pääsee ennenku koodia pukkaa taas. Harvemmin öljynvaihdolla "korjataan" mitäänOpel Insignia kirjoitti: ↑05 Maalis 2024, 18:26 Antaako jonkun vikakoodin jos Haldexin öljymäärä alhainen?
Toki. Onhan joku onnistunu tuossa ilman perän pudotustakin. Ilman perän pudotusta ja pakoputken poistoa saa vaan helpolla menemään hiekkaa ym pa**aa sinne koteloon ahtauden vuoksi niin ei oo mun mielestä hyvä vaihtoehto ja putsaaminen on hankalampaa. Varsinkin pakoputki lähtee ainakin OPC mallissa todella helposti pois, katin laipasta 2 pulttia auki ja koko ränni lähtee vetämällä takakannakkeista.
Jokainen tietty tekee niinku parhaaksi näkee.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10