Astra K

Esittele Opel-projektisi tai autosi
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Yksi tappaja voisi olla se öljyntäyttöputken o-rengas mutta se olisi kyllä valoa vilkutellut.

Varmaan paras purkaa koko kone sen sijaan että ottaisi koneen irti ja käyttäisi pelkän kampiakselin koneistamolla ettei jää silppuja kiertoon
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tuota inkun konetta hiukan purkanut ja kampuran lakrut siellä ol kaksinkerroin kk-lakrut ei vielä olleet jumineet. Mitä tässä kuullostellut yms niin tässä 50km säteellä on kahesta samanlaisesta kapistuksesta juminut alakerran samalla tapaa ilman varoituksia ja yhestä muuten vain kone nalkannut. Tais ekalla kertaa jakopää räjähtää ja sen, kun parsi kasaan niin nokka-akseli katkes joten kone oli siinä. Tuosta nyt saisi sitten alakertaan tarvittavat hilppeet jos näyttää siltä että ei kiillotukset riitä.
Mitä tässä maailmalta lueskellut niin on aika murheenryyni ollut muuallakin tämä masina. Työ pumpun ja imuputken välinen tiiviste on aika susi ja muutamia koneita on laakeroitu ajoissa ennen totaalijumia. Noissakin ollut tuon tiivarin vaihto edessä niin samalla otettu pukit auki ja todettu että on lakrut vaihtokunnossa. Joky ryssien video oli missä purkuautojen koneide löivät palasiksi joissa oli laakerit jo aika urilla. Joten aika remontin sais vaihtokoneelle tehä jotta uskaltaisi paikalleen lyödä ettei kävisi samalla tapaa. Noissa videoissa oli jotain tarinaa mitä eroa vanhempaan 1.9 ja mikä mennyt pieleen tämän 2.0 version kanssa joka alkujaan tuli johonkin alffaa ja siitä levis sitten näihin opeleihin yms. Eli kannattanee se tiivari sinne uusia ja ei varmaan pahitteeksi samalla kahtoa lakrujen kunto. Jonkin videon näin missä sinne väliin oli pieni spaceri tehty jotta tuo tiivari oli vähän enemmän kasassa. Näyttii että sen tiivisteen korko on aika nafti että en ihmettele yhtään ojan saatossa hiukan "kitistyy" niin alkaa ilmoja ottamaan ja näin ollen voitelu heikkenee ja lopputulema on sitten mitä on. Tiedä sitten onko se aikonaan tehty softapäivitys ollut hyvästä jossa tuo liian herkän varotustekstin tauluun ilmaantusmista vähän muokattiin.
Mutta kyllä sais se inssi tuon koneen purkaa kerran joka sen on suunnitellut. Mikä järki joka paikka kasasta pitkillä pinnapulteilla kun lyhemmätkin ois riittänyt ja näin ollen ois vähän vähemmällä purkamisella säästynyt. Ja tuo koneen johtosarja miksi siinä päällä ei voi olla pistoketta joka nipulle vaan jätetty yks ilman jonka takia pitää koko nippu purkaa sinne lootalle asti. Ö-pohjan kun ottaa pois niin sieltä saa helpolla irti vetolevyn turbiinista joten suhte helppo sitten nostaa kone pois kunhan kaikki letkut yms purkaa ensin pois.

astralla tul vuoteen kilsoja joku 22tkm ja keskikulutus sekalaisessa ajossa ol 6.87l/100km. Melko vähillä korjauksilla tuolla menty. Öljyjä vaihellut ja romukopasta vaihoin nesteiden lämpötila-anturin
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Noilla kilometreillä astra on halvempi ajellakin kun dieselin ja bensan hintaero vaeltaa 20-30sentin välillä.

Mutta hienoa että laitetaan takaisin ajoon
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH +Astra G +Astra K

Viesti Kirjoittaja DEAD »

No tämmöstä tällä kertaa eli taloon tuli tuommoen vm2019 farkku K astra 1.4t ja tomaatilla ajettu hätäseen 100tkm ja innovation plussa varustelu. Ollut yhellä omistajalla joka eläkkeen kynnyksellä vaihtoi tuoreempaan. Jarrut tuohon jo laitettu ympäriinsä viime syksynä muuten menty normi huolto-ohjelmalla. Lootan öljyt vaihatan ja muutenkin saa leimallinen pulju huollot tehä että ei tule sanomista jos tarvetta tulee noille takuukorjauksille. Hediniltä tämä tuli ja siellä se hedinin mikä lie 12kk takuu vaihokeilla ja tähän sain yhen lisävuoden. Jospa tämä kestäs.

Oli melko tuskaa auton hankinta 2kk meni ennen, kuin mieleinen tuli pihaan ja myös jäi. Oli audia koeajossa samoin tojotaakin harkihin sitten tuli pihaan asti yks j astra a16letillä siinä sai laittaa sen takas menemään eli vikatilaan löi konetta koeajolla. Rahat palautui kaikkinensa kun oli selvä vika ja etäkauppa vielä. Inkkuja kahtelin ja parista soitin mutta millon ei ilmon varusteet ollut sitä mitä piti millon oli koppaa hitsattu sähköiskaria vikatilassa jne kumminkin ehjää etin että ei tarvii rempata joten se hinta oli toissijainen eli ehjästä ois voinut maksaa ja rikkonaista en ota, kun on jo yksi tallissa oottamassa.

Sitten työkaverin vm muistaakseni -16 farkku manuaali 1.4sta kävin kopasemassa ja parilta muultakin kaverilta näistä kyselin niin siitä sitten alko tämmösen metästys. Kriteerit oli että farkku vetokoukku ajettu n.100 ja väh innovation varustelu ja bensakone. Muutamaa soittelin jotka meni nenän edestä noilla oli ajettu 60-80t osa oli manuaaleja osa automaatteja. Tämäkin meinas mennä, kun pyysin ensin tarjousta ja kun soittelin että otan niin ei vastannut soitti sitten takas niin oli jo joku lähössä koeajolle. Tämänkin ostin sitten näkemättä muutaman kuvan perusteella eikä tuossa vielä ole sanomista löytynyt mitä ei normikoeajolla ois huomannut. Ei ehi etäälle kahtomaan ja onhan sillä etäkaupalla se 14vrk purkuoikeus. Vähän on pappa rengastus mutta ajaa loppuun nuo nahkat kahtoo sitten. Enempää en tätä askartele kuin että roiskeläpät laitan ja töpöttelen parit kiven iskut ja maalipinnan hieroo niin helpompi pitää puhtaana.

Inkun koirakalteri kävi yläpäästä suoraan astran kannakkeisiin. alapään kannakkeet otin irti ja vetäsin niskatukiin kiinni niin saa kelvata toisaalta vähän fiksumman näkönen tämä viritys, kuin astran oma. Koiraveräjätä sai sitten nostaa hiukan pystymään ja pikku lisäpalan askartelin putkikannakkeista ja sähköputkesta. Uusi maksaa nykyään 600e joten jos koittas tällä pärjätä tai jos vaihettua saisi käypäseen.



Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Parhaimmasta päästä opeleita.
Ledmatrixit ainoa mitä tarttee vähän pelätä jos ei oo jo korjailtu

Roiskeläpät laittaisin eteen :peukku:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tais tuossa olla ihan normisoihut ei oo niin tarkasti vielä tullut tutkittua.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja DEAD »

DEAD kirjoitti: 20 Touko 2023, 21:44 Tais tuossa olla ihan normisoihut ei oo niin tarkasti vielä tullut tutkittua.
Eeku ledit tuossa onkin
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Inkku läks maailmalle. Nyt on enää tuo k astra ja calibra riesana. Inkun alustasarja jäi vielä itelle sekä nuo solarplexiuksen tummennuspleksi joten jos jollakulla noille tarvetta niin joutaa myydä pois
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Astra kävi 60tkm huollossa hedinillä. Varuilta tuokin nyt piti teettää merkkiliikeessä niin ei tule mitään jos takuun kanssa joutuu leikkimään. Samalla vaihtoivat takuuseen ostaessa jo temppuilleen kuskin turvavyön oli tuonkin saapuminen pitkässä juoksussa mitä tässä meni yli 2kk.

Mökkireissulla puhkes takarengas ja joutui vehviläisellä käymään että laittaa jonkun vereksen nahkan tilalle niin pääsee loppureissun ajamaan. Kovin kummonen ite reikä ollut mutta runko sieltä oli myös pettänyt ja tulin tulokseen että uusittava koko kierros. Tilasin sitten ruotsista uudet renkaat tällä kertaa otin nuo Hankook Ventus Prime 4:set pari muuta merkkiä oli kanssa tyrkyllä mutta saatavuuden takia päädyin näihin tuntu nuo ihan ok ajettavilta mitä noilla nyt 100km porhaltanut. Hiljasemmat ainakin on kuin alla olleet kontit. Vähän meni persiilleen rengashommat oli alkujaan meininki ostaa talvirenkaat näille vanteille ja ens kesäksi uudet vanteet ja nahkat mutta ajetaan nyt tällä setillä mahollisesti ens kesäkin ja seuraava. Hirveästi ei ole intoakaan tätä alkaa "koristelemaan" kahtoo sitten kun jotain pitää uusia että mitä laittaa.

Ol jonkinmoinen säätö huollossa tuon bensan sekaan laitettavan litkun kanssa. Eka oli että ei sitä ole laiteltu että ei tarvii toinen oli että puoleen tankkiin se pullo ja yks sitten että täyteen ja lopulta sielä ei ollutkaan koko litkua. Ihmetyttä vaan sen huoltolistan kohta että pullollinen lisättävä ainetta aina jos tankki on täynnä tjs ja tuo kohta oli jätetty ruksimatta ja tankki oli täynnä. No tilasin motonetistä pari pulloa niin laittaa ite. Huonosti on kuopiossa ollut mitä tarvitsee renkaan paikka-aineen sai kaveri tuoda varkaudesta ja tuota litkuakaan ei ollut niin katoin että tilaan postin kautta niin säästyy käymisen vaiva kuopion päässä lie lopulta +-0 kun laskee polttoaineet vrt postikulut. Tippu tuo huollon hinta maksuvaiheessa mutta oli tuossa silti maksamista tiedä lopulta mitä kaikkea siellä suhasivat kun meni aikaa se 3h. Lie viimonen tuo iso huolto minkä tuolla teetän tai kahtoo sitten 2v päästä mikä on meininki.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Niin monesti ristiin rastiin vaihtelee nuo edustukset että ei se ihme ole että vedetään perseelleen jossain.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin