Astra K

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Perussiisti inkku :peukku:
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

vuos tul yhteiseloa tämän inkun kanssa olko toissa päivänä ja kilsoja tuli lisää vain joku 35t. Aika paljon väheni ajut, kun vaihtu työpaikka ja muutettiin lähemmäksi työpaikkaa. Tammikuussa mentiin vielä vajaan 50t vuosi ennusteella mutta sitten tippu ajot aika paljon, kun ei ole tallillakaan joutanut olemaan saati mökillä käymään. Kerran kk kun käy tankilla niin siinä ne ajot voi ynnäillä kun ennen sai väh kerran viikossa käydä.

Takapöyrän laakerit huutaa pitäs ne vaihtaa ja tursia nuo helmat. Kesä-Börjekin trimmerillä ajeli ruohoa niin sen jäljiltä vielä homma kesken että mimmosen fiksin teettää valtion piikkiin. En ole joutanu kunnolla pesemään niin näkis kunnolla mitä tuli mutta ainakin konepellissä on orkosia ja tuulilasiin tuli pieniä halkeamia. Nuokin huomasi aamulla, kun ruikki lasinpesinestettä niin tuli näkyviin. Ilmanputsarin ja raikkarin vaihdoin ja totesin että ei niitä huoltoohjelmia toinna noudattaa tekee niin kuin parhaaksi ite näkee.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tähän tuli toinen takanapa vaihdettua ja toisen kanssa meni hermot mutta eipä tuo vielä ulvo samalla tapaa, kuin tuo toinen. Leimat tuli haettua ja samalla muutosleima alustalle ja noille vanteille. Korjauskehtotus tul töötistä ja rekkarinvalosta. Lie ollut käyttäjässä vika, kun kyllä tuo töötti toimii ja syttyi se rekkarinvalokin. Mutta lienee tuossa valossa tulossa tiensä päähän tuo muunnin palikka, kun lämmettyä sammuttaa valon eli ei ollut pitkäikäisiä nämä led-versiot. Ei löytynyt tämän kipon tyyppihyväksyntä numerolla, kuin otteella olevat 17-18 rengaskoot niin piti muutoskatsastaa noille 20:"lle. Ihmetteli se inssikin, kun normaalisti näissä on varmaan kaikki koot mitkä sinne saa mahtumaan. Meinas mennä tämäkin leima viime tippaan. Varasin ajan niin kaks kertaa siirsivät, kun oli kipeenä muutosleimoja tekevät inssit. Mutta lopulta tais jäädä vielä yks arkipäivä pelivaraa.

Valtionkonttorilla on menossa raha-anomus jonka käsittelyaika on vaatimattomat 6-9kk joten kahtoo keväämmällä mitä tekee. Peräkonttiin tuli viskeltyä varastosta lojuneita vaimennusmattoja mutta lisää noita on hommattava. Piti olla vielä yks täyslaatikko mutta löytyikin vain yks vajaa loota missä ol pari riepua.

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Eipä tämän kohdalla ole ihmeellistä tapahtunut. Leima haettu ajettu, toinen takanapa vaihdettu, etunavat oottas motivaatiota, helmat maalattu. Niin ja jumahti kone jumiin tuossa viikko sitten joten kahtoo millon kehtaa alkaa tutkimaan mikä siellä porsi. Tästä on turha vielä mitään arvuutteluja tehä saati oireita arpoa selviää sitten, kun purkaa vähän. Menee varmaan pitkälle keväälle ennen kuin mitään tapahtuu. Just talli muutettiin ja siinä on oma savotta vielä että kaikki on paikallaan että yleensä voi alkaa jotain tekemään.

Piti sitten äkkiä kulkine ettiä että pääsee vähän liikkumaan joulunpyhinä. Aika huonosti ol opeleita täällä tarjolla järkihintaan. Hätäpäissään sitten yhtä 9-3 saabia mentiin kahtomaan Iisalmeen oli semmonen esitys että jäi koeajamatta paljon kertoo sankareista myös kun tekeillä mb 3l suoralla kutosella ja vielä 16v kannella. Matkalla sitten yks omega käytiin vain kahtomassa ei voi olla totta mimmosia oikeesti paskoja on tarjolla. Pienin bugi mitä ei kerrottu oli sen verta lommolle ajetut takavanteet että hyvä että ilmat pysy sisässä. Sitten oli tarjotuttavat paikallisen liikkeen astraan joka seisonut oisko lokakuusta samassa paikkaa ja päällä oli koko talven lumet. Ei ollut paljoa odotuksia mutta sinne kun sisälle pääs niin läks kerrasta käyntiin ja siitä sitten pääsi vielä ajamalla auratulle tiellä missä puhisteltiin ja katottiin mitä sieltä löyty. Näytti ihan välttävältä muutaman satasen autoksi. Kriteerit sinälläään täyttyi kun läks käyntiin leimaa on melkein vuos ja kone kävi nätisti nyt vain enää koeajo että pysyykö kasassa. Tuosta sitten tuli kaupat tehtyä ja olko sama ilta kun vietiin tallille kesärenkaat niin kaveri alko niitä lappuja katella mitä mukana tul ja soitti kaverilleen joka tuon historiata vähän urkki. Itse sen verta vain katoin että jakopää pitää tehä, koska huoltokirjassa vanhoilla tiedoilla kerrottu seuraava vaihto ajankohta. Sen verta selvisi jos ei liikkeitä lasketa niin ekalla omistajallla ollut 4v samoin tokalla kolmannella sitten 12v joka hylsyn saatua möi seuraavalle joka parsi kuntoon. Ja oliko tällä sitten ollut pari vuotta kunnes tuli tuonne vaihdossa. jarrut tuohon oli laittettu samoin uus tuulilasi, läjä antureita, uus akku nyplätty vaihdella kaikki rikkonaiset polttimot. imusarja oli putsattu samoin egr ja samalla vaihdettu termostaatti. Pikasella vilkasulla ei tuossa tarvii kuin tuo jakopää tehä ja startti vaihtaa joka vähän temppuilli noilla yli 20 pakkasilla. Kait siellä on kosteutta joka vähän jäätää. Liitokset sieltä kahtelin jo läpi eikä nyt ole temppuillut muta uus startti oottaa niin sama se vaihtaa ja pantilla hakee sitten jakopään rojut tuohon. Ilmastointi tuossa kanssa on joka huollettu vuos sitten ja samalla moniurahihna uusittu. Noilla kovilla pakkasilla toinen etuiskari vähän rutisi ja takaata ehkä joku kolina montuissa kuului lie vakaajan hela jos tässä semmoset on. Tämän vuoden leimalla oli hylsy tullut renkaista niin oli uudet laittanut talvirenkaina sitten on nokian nastat jotka tuntuu ihan ok toimivan vaikka ikää taitaa noilla jo olla. Enempää tuota koppaa en ole ihmetellyt takakaaressa pohjamaalit toisella puolen kun kaiketi kukan alkua parsittu muuten koppa näytti terveeltä samoin pohja. takaluukun opelin merkin kohalla lommo kahtoo jos kehtaa oikoa. Ihmee vähän merkkailee liekkö öpohjan tiivari vaihettu kun pohja ihan puhas hiukan on muraa siinä lohkon etupuolella suodattimen alapuolella liekkö sieltä joskus vuotanu. Orkkis kuosissaan tuo on soitinta myöten ja taitaa alkuperäiset olla myös nuo molemmat 15" vannesarjat 100v tarrat merkkeinä niin liekkö tämä niitä 99 vuoden opeli 100v versioita. Koneena on tuo x16xel ja kilsoja takana joku 270t ja ite tuolla ajanut joku 1000km kultus ollut aika tasan 7l mitä tuossa vähän laskeskellut. Kahtoo nyt jättääkö tämän itelle varautoksi kun melko halpa pitää. Vakuutukset ol joku 230 osakaskolla ja verot vajaa 300. Eikä ole turhia hienouksia sähkölasit ja keskuslukko tosin kaken paristotelineet pitää tinata jotta toimis kunnolla napista ovien avaus. Lohkolämppäri oli mallia tempro ja harvassa on johdot joten naru poikki ja jatkoksi defan pistoke hyllystä niiin saa auton roikkaan ja samalla laitoin jemmasssa olleen defan mini sisätilalämppärin. Lämminhän tämä on tuon inkun jälkeen noilla kovilla pakkasillakin piti jo lämpöjä pudottella kun meinas lämmin tulla. Sisätilan puhaltimen moottoria pitää kahtoa onko miten paskassa kun tuntuu 4 nopeudella vähän värisee joten ei ihan tasapainossa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kätevä ostos ja varmaan hyvä sellainen. Onko öljy maistunu?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ei tuohon ole tarvinnut lisäillä pari kertaa katellu öljyt niin ei tuolle taida maistua kun ei ainakaan radikaalisti ole tikku kuivunut. Kontissa oli 5l tonkka öljyä josta jäljellä reilu litra. Liekkö loput viime öljynvaihosta joka tehty syksyllä ja olkohan ajettu joku 500-1000km ennen, kuin tuli minulle joten pieni olettamus että ei ihan litra tolkulla tonnille mene jos nyt se vajaa 2 ajettu ja kaiketi ole tarvinnut lisätä. eikä tuo merkkaille niin ei varmaan paljoa vuodakkaan
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Hyvä homma. Usein ollu näisä x16xel venttiilivarrenkumien myötä öljynkulutusvikaa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

1,2sorsa kirjoitti: 29 Joulu 2021, 20:16 Hyvä homma. Usein ollu näisä x16xel venttiilivarrenkumien myötä öljynkulutusvikaa.
niinhän näissä on ollut. On minulla ollut jokusen vuoden jemmassa vectra samalla koneella ja siihenkään tarvinnut lisäillä vaihtovälillä. Tuostakin pitänyt kone nostaa poikkeen jo vuosia ja ottaa jotain muutakin talteen ja laittaa loput paaliin mutta ei ole joutanut. Tuolla koneella ol joku 200t ajettu ja verovelkojen takia sillon jäi säilöön.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

startin sain astraan vaihettua ja ol aika kyrpä vaihella. Meinas vähän ahas olla sorkkia se ylempi pultti muttereineen irti ja takas. Uusi startti tuli valeon merkkinen mimmonen vanhakin oli ainoa ero minkä huomasin että oli herätenarun liitin järkevämmässä paikassa ja johtokin siihen ylsi ilman ongelmia ja solenoidi pöntön kuoret oli metallia kun vanhassa mitä lie muovilla pinnotettua peltiä. Alle 100e jäi startin vaihoille hintaa, kun vei vanhan vaihossa. En tuolla hintaa kehdannut edes alkaa vanhaa avaamaan ja kahtomaan oisko pelkkä puhistus ja kuivaus riittänyt. Jakopää kitin vesipumpun kera hain motonetistä mitähän n.110€ se tuli maksamaan valeon oli pumppu ja olkohan inan se jakopääpaketti.
Vielä ois paljon tallissa laitettavaa että ois rojut paikoillaan. Kahtoo loppiaisena josko vähän paikkoja laittelisi ja vkl tekis tuon jakopään.

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

jakopää vaihettu ja viikolla ol 37min joutilasta aikaa niin ehti vaihtaa taakse iskarit. Ol aivan lopussa molemmat pamput. Toinen paukahti jumiin ja toinen oksensi mehut pihalle tais olla liikaa ralli noiden korotettujen suojateiden yli. Jotkut 25e pamput tuonne tul, kun ei ehtinyt tilaamaan ei olisi ollut bilsteinit/monroet kuin 10e kalliimmat maailmalla mutta ottaa sieltä nyt kesällä eteen jos siltä alkaa tuntua. Termostaatin vaihoin, kun kesällä vaihettu näytti että ei jaksa enää lämpöjä pidellä tosin kopissa tarkeni niin sinällään hätä ois ollut. Siskon pösöön termarin tilasin niin otin tähän samalla. Ei taida febi bilteinin termarit olla kummosia, kun kerran aukes niin sen jälkeen lämmöt pysyy 62 asteessa. Ei ollut muuta tunnetumpaa tarjolla tähän kahtoo jos vielä kesämmällä vaihtas uudelleen. Ilmastointi tuntuu toimivan mikä ol vähän yllätys tosin en lämpöjä mittaillut mutta ainakin kompura tarttas ja alko viilenemään. Pe töissä ehti talven paskat huuhtelemaan ol vähän yllätys missä kunnossa paikat ol paskan alla.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Inkkua tänään jaksoin vähän purkaa. Alakerta siellä on jumissa oisko kk-laakrut kaksinkerroin. Suodattimessa ol metallihilettä. Kahtoo miten innostaa alkaa kahtomaan mitä sieltä loppujen lopuksi on paskana. Vähän siinä kahen vaiheilla että lyökö osiksi ja loput paaliin vai parsiiko vielä läjään. Ei ainakaan nämä muuttuneet ajomäärät dieselinhinta yms yhtä houkuttele toisekseen vastaavien pyynnit on samaa luokkaa kuin mitä ite vajaa 3v sitten maksoin joten hintansa tämä on pitänyt. Mutta kumminkin nyt laitoin myyntiin nuo kesä ja talvivanteet. Ajot mitä ajelen nykyisin niin on nuo leveet vanteet vähän huonot siihen touhuun. Lisäksi ois uudet skf:n etunavat jouten jos joku tarvii ite en noita ihan heti ole paikoilleen laittamassa ja vuoden ainakin ovat jo odotelleet hyllyssä. Sitten ois 4h ennen koneen hajoamista ostettu uus exide akku joka kanssa joutas jollekulle jolla ois sille käyttöä. Ite tuota vain laturissa käyttänyt niin ei ainakaan piloille mene.
Astralla nyt porhaltanut ajella pilkkureissut yms. Paremmin tuohon menee ahkiot kyytiin, kuin inkkuun. Kulutus ollut reippaassa matka-ajossa kahen yli 110kg ukon ja pilkkivehkeiden kera 6.3l ja tässä pätkäajossakin töihin ja takas 7-7.5l.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Paljonkos inkussa oli kilometrejä hajotessaan?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Jos en väärin muista niin 262tkm.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Vähänlaisesti kyllä vaurioon nähden
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH +Astra G

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Se tuossa ihmetyttääkin. Kumminkin lyhyvillä vaihtoväleillä öljyjä vaihdeltu eli ei ole sitä 30tkm ja vuotta ajettu ja muutenkin huollettu ajallaan. Ite tuolla sen joku 80t tainut ajaa. Valvolineä tuonne tuli laitettua paitsi kaks vikaa kertaa tais mennä gmn litkut. Ekoilla ajoin joku 12tkm ja sisällä olleilla öljyillä oli kilsoja takana joku 7tkm. Pakkasta tuollon oli joku 17 kun porsi. Töissä oli roikassa ja sieltä ajoin kotio ja tunnin päästä läksin kartinkia ajamaan niin tuonne 20km päähän piti traileri hakea.

Jakohihnalla oli 100tkm ja 5v noin suunnilleen ajettu. Aika koppura se ol kun pois otti ja ol aika pölyä koppa täynnä. Kesällä piti tuo jakopäätehä mutta taitaa se olla nyt viimeisin homma sitten joskus.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin