Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat +1

Esittele Opel-projektisi tai autosi
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995 + Jääratapommi mv6

Viesti Kirjoittaja @@po »

KuvaJuu u
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995 + Jääratapommi mv6

Viesti Kirjoittaja @@po »

Pöly on laskeutunut ja homma vähän selvinnyt. Tosiaan vectra oli parkissa ja 30tn rekka "vähän hipas takavaloa". Onneks oli nurmikon laidalla niin pääs liikkumaan, soralla jos olis ollut niin kylmästi olis käynnyt. Tosin lopputuloksen ties jo ette sitä suostuta korjaamaan.

Vahinkotarkastukset tehty tällä viikolla ja perjantaina vakuutusyhtiökin soitteli. Ei korjata ja vaihtoehdot on kertakorvaus tai lunastus. Ensin tarjos niin huonoa diiliä että saatoin rumastikkin sanoa takaisin että eikai tää ole mitään jokkista että auto ajetaan paskaks ja siitä saa 5 banaania korvaukseks. Keskusteltiin henkeviä ja sanoin että soittelen maanantaina.

Mutta eikai tässä ihan vielä lunastukseen laiteta kun rikki on vaan takavalo, valojen välipaneeli, kontin luukku ja takapuskurin maalaamaton osa. Rahaa siitä nyt tulee kuitenkin kertakorvauksella sen verran että valmiiks aika heikko luukku saadan vaihdettua ja loput osat on jo omasta takaa. Muutenhan se on ok.

Lunastusarvo kuitenkin mahtavat 1200€
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Nooniin elikkäs mitään suurempaa ei oo tapahtunut, mutta jotain pikkuhommia on tehty. Tallia tyhjennetty rankalla kädellä kaikesta romusta niin alko mahtumaan auto tupaan. Samalla tuli koulusta valmistuttua niin nyt hetken joutaa jotain tehdäkkin tolle rätkylle.

Kuva
Saatiin yks perjantai mahti idea että tuupataan raato sisään ja pilkotaan

Kuva
Homma toimii ja kalaa tulee. Kaikkea jekkua tuli löydettyä kun purkas, mm lootan ja öljypohjan liitoshan oli tässä aikasemmin liimattu tukkoon kun vissiin takastefa vuoti, tässä oli kuitenkin jo vähän tehty hommaa kun oli oikein tehty hitsaamalla pellistä ja pulteista tulppa tonne öp-kytkinkoppa liitokseen :D Kaikkea sitä ihminen keksii.. Samaten aika moni pultti oli löysällä, ilmastoinnin kompurasta ja moottorin kannakkeista sai sormin pyöriteltyä pultit/mutterit irti.
Kuva

Jakoremmi oli kans ihan sisäänajetun näkönen, olishan sillä laulattanu vielä kun ei oo edes katki
Kuva
Kuva



Kaikkea roinaa tuli ruuvailtua irti ja irtoshan se moottorikin sitte lopuks. Moottorinostinta ei oo tullu vielä hommattua, mutta pitäs varmaan. Ei muuten oo edes aidot tanakat, mutta noita yksilöitä on kyllä testiajettu aika rankasti jo eikä ne hajoa :D
Kuva


Aikasemmin oli puhetta ettei ollu edes kamalan törkynen moottori sisältä ja nyt tuli otettua kuviakin pikkusen.
Kuva
Kuva
Kuva
Sinne se jäi nyt roikkumaan pukkiin, ja saanee varmaan siinä lepäillä kunnes osia alkaa tulemaan. Täytyy kyl sanoa ettei tollanen kutoskone näytä painavalta mutta voi jeesus se painaa.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Kuva
Kuva

Ei ollu kellarikaan mikään törkynen mutta eiköhän sieltä ne laakerit ja männänrenkaat uusita.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Oliko minkä verran ajettu omegan.koneella tai millainen huoltokirja?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

228tkm siinä on mittarissa mutta tiedä sitten kun minkään näköstä huoltokirjaa ei mukana tullut :-?
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja ?! »

Eipä noilla kilsoilla motista kuluvatkaan ole mennyt miksikään jos huollettu ja kunnollisella ilmansuodattimella ajettu,öljyjä on ainakin vaihdettu kun on noin siisti pannu.
Itsekkin kun purkasin oman 93vm let moottorin niin laakerit näytti lähes uusilta,vain pieni rusehtava pinta öljyurasta.
Omegan toisen merkkisestä motista vm89 laakerit oli myös virheettömät vaikka veivi tuli lohkosta läpi(ahdot karkas)oli kuitenkin edellinen vuosi kierretty moottoriratoja yms.ei niin nättiä ajoa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Toiki kone on kyl hyvin sisäänajettu viime talvena. Öljyähän se vähän vuosi mutta jääradat ja ojat koluttiin kyllä. Kuitenkin tolla omegalla on ollu suomessa vissii toistakymmentä omistajaa sitten 2003 vuoden :D


Tuli kannet avattua, kannentiivisteet vissiin joku kertaalleen ainakin vaihdettu. Sylinteriputkissa ei ollut oikeastaan kulumaa, jotain pienia naarmuja muutama mutta muuten hoonausjäljetkin näky. Kannet lähtee varmaankin ensviikolla käymään koneistuksessa niin sitten lisää juttua.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995 ”all the moti is gone”

Viesti Kirjoittaja @@po »

No ei menny ihan 10kk että muistin että mullahan on tää topikkikin. Noh, mitä ollaan saatu aikaseks? Vectra leimattu kertaalleen, takaluukku on edelleen väärän värinen ja kaikki kutoskoneet kadottaa öljyä :D Yks kaikenlisäks säksättää ja tekee ties mitä järjenvastaista.

Noh, viime syksynä meni vähän kaikki motivaatio ton vectran kanssa tehdä mitään jäi talliin seisomaan. Aikaa kulu jonnekki joulukuulle kunnes auton tarve oli kriittinen. Ei oo oikein koskaan kiinnostanu tota vectraa loskassa sotkea, vaikka ei se mikään priima ole mutta tuskin toista saan käsiini. Siispä nettiautosta kattelemaan omegoja, tälläkertaa valmiiks leimattu sellanen että pääsis kaatamaan keppejä ja jos ei muuten niin pilkkois sen sit keväällä. Noh jostain kuusankosken peräkulmalta löyty myynnistä aito "3.0 classic crv". Noh automaatti mutta leimaa syyskuulle eli pyöreesti 9kk. Lootassa kuulemma "jotain vikaa mutta saattais parantua öljynvaihdolla".. NIIN NIIN. Noh mentii nopesti kattelemaan tietysti illalla ettei nää mitään, ja tuli kateltua lampunkanssa että joo on se omega. Liikku eteen, liikku taakse.

Kuva
No sehän oli sitten 3.0 sportti johon oli uutena joku valinnut automaattilootan varusteeksi. Ehkä tyhmin teko mitä tälläselle voi tehdä mutta saksalainen on saksalainen.
Varusteitakin tähän on jotain satunnaisia saatu kuten tällänen räkytin:
Kuva
Mielenkiintosia kommentteja aiheuttaa ihmisissä kun on 20 vuotta vanhassa ooppelissa puhelin ja navi-soitinmankka-paketti. Puhelin ei vielä oo sitä mieltä että olis valmis toimimaan, eikä vissiin nykyisillä sim-korteilla toimikkaan? Näyttöyksiköstä näyttökin toiminut satunnaisesti miten sattuu mutta saksasta tulossa uutta näyttöä ja katellaan mitä se siitä sanoo.
[+] Varusteet
Vehicle equipment
Code Name
2J1 Cover, floor inner, standard
80I Interior-black
80X Body interior trim-black
87L Exterior paint, see model catalogue foreword paint chart
A32 Electrically operated windows, front
A33 Electrically operated windows, rear
A50 Up to year 2000 launched models = sport seats, from year 2000 launched models = comfort seats
AJ3 For driver air bag
AJ4 For passenger air bag
AM9 Rear seat, split collapsible
AP0 For side air bag, lh
AP1 For side air bag, rh
AP9 Load compartment net
AR6 Belt, rear seat, center, 3 point
AT0 Head restraint, rear, cloth, full
AU0 Door lock, with remote control
AV7 Used with removable cargo restraint
AY5 Head restraint, rear, cloth, center
B18 Ornamentation, aluminium
B75 Cover, assy., luggage
C60 Air conditioning
C68 For electronic air conditioning
C87 Reading lamp, rear
C90 Door lamp
CE4 Headlamp washer
CF5 Sun roof, transparent, electric
D44 Cover, mirror housing, o/s, painted
D63 Box, deposit, floor, front
D64 Visor, sun, with illuminated mirror, passenger
D74 Visor, sun, with illuminated mirror, driver side
GU8 Axle ratio 3. 90
K09 Alternator, 120amp
K30 Cruise control
L81 30 petrol engine
LHD Left hand drive
ML4 Automatic transmission, 4 speed
N33 For tilting steering column
N89 Wheel, road, aluminium, 71/2jx17
NA5 Emission, 3 way catalytic converter, variant 2
NC0 Equipment, european union
NP5 Steering wheel, leather
NV7 Power steering, variable effort
QUE Tyres, 235/45 r17-94w
T6B Trim panel, inner, stripped
T96 Front foglamp
T97 Headlamps, xenon
TN7 Battery, 66ah
U07 Horn, fanfare
U97 Speaker, 7
UE2 Navigation system
UF6 Lamp, air vents
UR7 Radio am/fm stereo, seek, multi cd, etr, phone, navigation, fader
UV5 Multi-function display, vat3
UV9 Display, navigation system
W1Y For steering wheel radio operation
W2A Lettering, opel/vauxhall, rear, delete
W2M Lettering, omega, rear, delete
W2N Lettering, lateral, delete
W6J Trim, cloth, sport, variant 2
W7P Nameplate, sport
W8Y Sound package
W9M For additional onstar or navigation system parts
XG3 For germany
XJ2 Lowered sports chassis
Z1B Nozzle, washer, heated
Z1F Km/h speedometer
Kuva
Omegan kans onki sitte käyty ties ja missä.

Noh se automaatin vikahomma?
Kuva
Näitä se aika kovasti heitti ja öljyt värjäs 100km ajolla ihan mustaks eli loota aika loppu. Ajeltiin sekin ns loppuun eli oli pakko vaihtaa kun ei meinannu päästä enään edes kotiin viime ajoilla.

Kuva
Kaikkee pientä tarveosaa tuli haalittua kevään aikana.

Kuva
Kuva
Lootaöljyt mallia 500km ja geneerinen takastefan vuoto.

Noh, automaattiloota ulos ja "kytkinkoppa" irti ja talteen. Avattiin vähä ja kateltiin mitä siellä on meneillään.
Kuva
Kuva
Noh lootassa varmaan kuuluu olla noita kuulia mutta se että ne on öljypohjassa ei liene oikea paikka. Kaikkien omegamiesten rakastama muovinen välysprikkakin OLI paikallaan ja kokonainen. Joku sielläkin vissiin käynnyt, oli aika raffin näköset ne vastinpinnat kuten kuvasta näkee.

Kuva
Osina tietenkin käytettiin niitä mitä halvalla sai. Piti siis duunailla pikku spaceri painelaakerin alle. Nyt myös tiedän miks siinä spacerissa pitää olla se pieni olake. Sylinteri nimittäin oksentaa nesteet ulos takakautta jos siinä ei sitä ole :roll:
Kuva
XE littupyörä ja sintteri best. Käyttikseen melko raffi mutta sen kanssa kyllä oppii elämään. Asetelman alkuperää en tiedä, ei löytyny mitään muuta merkintää kun stanssattu "180". Mutsi käynny kaupassakin tällä ja kuulemma ei muuten oo mitään mutta "kytkin on turhan jäykkä käyttää"

Noh kaikkineen saatiin manuaalina toimimaan. Kaikkea muutahan tässä on ollut, kone säksättää mystisesti muttei se lopeta toimimistakaan.
Leimahan se oli kans tossa ja tuli irrotettua muovihelmat..
Kuva
Leimattu kuitenkin 2018 ilman mitään korroosio ongelmaa.
Kuva
Muutama ilta Ö-luokan sähköliiman levitystä ja peltiä. Tostakin jatkui toi paikka vielä takapäätä kohden kun oli vähän pehmeää. Järkevintä olis ollu vaihtaa helmat kokonaan, sillä oli molemmin puolin sen alakumilistan alla 5-6 reikää. Viisaita miehiä ei ollut yhtään joten reilusti laikkakoneella pala irti ja uutta tilalle pellit päittäin ja 100% saumalla kiinni. Piti muistuttaa itseään muutaman kerran sillä että tää on vaan kepinkaataja. Noh, happoo, maalia kotelosuojaa ja ties mitä ja vehkeet nippuun. Etukäteen leimalle vaihdettiin kallistuksenvakaajan pystytangot kun olivat jo edellisenä vuonna olleet korjaushehotuksena. Leimalla kävi sitte siillen ettei menny päästöistä läpi ja kaukovalojen reffi vähän liikaa. Noh vingutettiin sitten oikein lämpöseks ja saatiin päästölappu millä saatiin leima. Jotain siinä on taas meneillään kun repsikan sylinteripankki oksentelee bensaa miten sattuu. Kaks kattiakin hajotti repsikanpuolelta huomaamatta. Noh tällähetkellä tutkitaan mikä tän aiheuttaa ja siitä ketjukin tuolla tekniikkapuollella olemassa.



Noh topikkihan on vectrasta alunperin. Viime syksystä oikeestaan seisonu ja leimakin meni kylmäks. Tossa keväällä/alkukesästä käytettiin leimalla suoraan tallista suuremmin mitään kattelematta ja ei siellä kai ollu kun väljä alapallo. Molemmat alapallot ja samalla tukivarsien takimmaiset puslat uusittiin ja leima paperiin. Porukoilla oli 4500km verran lainassa ja 500km omia ajoja tälle vuodelle.
Kuva
Kuva
Oli tossa kulmilla myynnissä tollaset rh:t 17x8.5" kokosena ja sellasia on tohon tullu kateltua pidemmän aikaan niin pitihän ne käydä lunastamassa pois. Kumithan noissa on vectraan liian isot, oiskohan ollu 225/45. Sopivampi koko lienee 205/40. Pitänee kans hommata -60 jouset kun jää vähän korkean näköseks noilla nykysillä -35 jousilla.
Kuva
Et näissä aika julma 53 eli adapterivanteet. Kuvassa takana 20mm ja edessä 5mm spaceri.

Noh vectraanhan on olemassa se x30xe moottorikin, ja siellä se on tallissa on pyöriny pukissa. Vectrasta tykkään tollasenaan ja kyllä toi kutosen ääni on sitä jotain. Kiinnostais tunkea vaan keulille saab-tekniikka. Ei toi kutonen ei oikein mitenkään päin pärjää pudjetti/viritys/teho suhteessa saabbi-tekniikalle. Vectran kutosena säilyttämiseks kyselin jo miten tollasen omegan kanssa menee, saako sinne muutoskatsastettua saabbi-tekniikkaa kun se on 2001 mikä käyttöönotettu 2000. Katsastuskonttorilta ei saannut minkään näköstä vastausta mutta kattellaan.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat

Viesti Kirjoittaja @@po »

Vectra kaiveltu tallinkulmasta pois. Omegaa (mustaa farkkua) pitäs saada remontoitua niin vectra ajossa nyt. 8 kuukauttakohan se seiso tallin nurkassa mutta ei se muuta kun akku kiinni ja käyntiin. Leimakin olis tulossa tossa kuun loppuun mennessä mutta ei pitäs olla mitään. Onhan vaarallisen tuntunen vehje kun omegalla menty pääasiassa.

Vectraan vanteet saatiin kasattua ja kumit päälle. Takavanteet pitää kuitenki tiivistää uudestaan, alkoivat vuotaa jostain syystä. Tiedä sitte mikä käynnyt kun kasattu eri iltoina pareittain. Noh, vakiovanteet takasin alle ja homma kulkee.
Kuva
Kuten kuvasta voi huomata, -35 jousi-setti ei ihan riitä. Ei sinällään yllätys kun perä nous silloin asentaessa sentillä. Kutoskone vähän rajoittaa tota jousivalikoimaa mutta KAW merkkisenä löytyy 60/40 tai 70/45 settiä. Kattelee kummat tilaa kun saa vastausta mikä saatavuus. TA-Technix olis tietysti ns coilover alusta muttei oo kyllä jäännyt mitään hyvää makua sen valmistajan alustoihin :D

Kuva
Takaluukku edelleen väärän värinen, joskin petosta peitetty gt-siivellä. Kuitennii ruosteeton A2 konepelti,ajovalojen alle tuleva lista, ehjä puskuri ja jotain muuta pikkutuotetta hommattu. Takaluukku kun löytys vielä niin menis kiusaamaan maalaria. Moni ei uskois miten vaikeeta on löytää ruosteeton luukku, vaikka jonku mestarin omasta mielestä luukku on ruosteeton, se ei tarkota ettei siitä menis sormet läpi paikanpäällä.

Kuva
Kerrankin mahtu etupäässä vanteet liimapainoilla paikalleen. 16" vanteitakin olis varmaan saannut silmään istuvina mutta ehkä sille on joku takaa-ajatus että piti olla 17"

Noh, omegoiden kanssa on ollu kaikennäköstä hommaa.

Kuva
Mtg takapyöränlaakeri hyytyi, vaihettiin se ja ei ollu edes isohomma vaikka joku niin valehtelis. Parkkiksella en välttis tekis kuitenkaan. Tähän hommattuna valmiiks venavarrenkumiremonttiin tarvikkeet. Samalla vaihtaa pakosarjat mistä hitsattu tukkoon kaikki "turha"


Omegat alkaa olee pikkihiljaa ongelmakin. Osia alkaa olemaan nurkissa niin paljon että ne pitää johonkin sijoittaa.
Kuva
Noh kävi sillee tyhmästi että vanhakunnon raippi nexi eksy kulmille. Alettu myymään osina pois eli puutteita on. Nyt vissiin harsitaan leimalle jos puuttuvat osat saa jostain haalittua. Puutteita on, mm öljypohja ja etu-akselipalkki sahattu poikki :D
Kuva
Ehjä etu-apurunko. Aika kivenalla loppuunsa m57 moottorisen kyseinen tuote. Kuvan palkki 2.2dti 16v alta mutta mystisesti muuttunut 2.5dti palkiks.

Nexi lepäilee nyt ja odottelee että löytyy öljypohja jostain. Ei oo ihan jokanurkalla noita m57 öljypohjia. Jos ei muuten löyty niin sitte tarvii taas toteuttaa itteään. Tai purku&paalaus.

Katellaan taasen kun saadaan jousia vectraan niin kaarien hakkaamista, tai leimajuttuja. Tai työkoneomegaan öljypohjaa.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat

Viesti Kirjoittaja @@po »

Elikkäs juuh. Kaikennäköst ja ei oikeestaan mitään tehty.

Vectralle ei oikeestaa tehty muuta kun ajettu. Perinteisesti välillä antaa sinisen voimasavupilven, vaan eipä se korjaudu jos sille ei mitään tee :D
Vanteille saatiin kumit takasin, nyt jopa mahtavasti kolme neljästä pitää. Aikasemmin mystisesti rengasraudalla seivästetyt liimasaumat vuoti, nyt sitten eri koneella kummit päälle millä ei nii tarvi väkivaltaa. Tietenkin ettei homma onnistuis heti niin repsikan eturengas vuotaa kumin ja vanteen välistä :D Taas vaihteeks käytettiin kummia pois vanteelta ja olihan siellä jotain roinaa välissä, mutta ei loppujen lopuks mitään isompaa. Nyt katellaan pitääköse vai ei.
On siihen toki metsästetty kirkkaat sivuvilkut ja muuta muttei sit oikeestaan mitään isompaa. Kummallisesti se on vaan toiminut.
Kuva

Omegabisnes sitten taas vaan pyörii. Ensin oli yks omega, sitten toinen. No nyt niitä on viis. "Pari paaliin ja loput ajoon"

Nexiä aka p*skalaatikkoa on potkittu eteenpäin. Ensin alotettu projekti motivoituneena, masennuttu, laitettu osina myyntiin ja sitten taas alotettu tekemään. Koko vehkeeseen masentumisen jälkeenhän meinattiin nostaa toi tekniikka 740 volvon keulille, mutta väännetään nyt sitten tota omegaa. Kyseiseen volvoon on kyllä sovitettu jo x20xev moottoria r25 lootan kanssa joten tehdään se sitten sillä kun aika tulee.

Elikkäs se kauan kaivattu öljypohja:
Kuva
On muuten suhteellisen haluttu tuote tollanen m57 etusumppu öljypohja, kun niitä löytynee vaan 2.5dti omegasta ja e38 bemarista. Joko ei yksinkertasesti löydy, tai sitte hinta on ihan älytön. Uutena saattais saada mut hinta about 600€. Tämä yksilö löyty saksasta, ja mukana ei tietenkään öljypumpulle imuputkea eikä öljytikkua. Jos kuvaa kattoo oikein tarkasti, saattaa siinä huomata jotain kyseenalaista liittyen tohon aikasempaan.

Kuten arvata saattaa,kun kaks eri merkkiä yhdistetään tehtaalla, tulee lopputuloksesta vähintään mielenkiintonen. EeeKolmekasi bemarin öljypohja on etusumppu, kuten omegan kanssa tarviikin. Omegan "omassa" m57 öljypohjassa käsittääkseni on sellanen ns. kyhmy kuskinpuolla eroks tohon e38 pohjaan. Nyt on kolmekasin öljypohja asennettuna ja todettu että menetettään yksi aika tärkeä juttu: öljytikku. Noh, bmw on premium merkki ja eihän sellaset moottorit vie öljyä. Kuitenkin jäljelle jää tasoanturi, joka toivottavasti syttyy ennen öljynpainevaloa :roll:

Nexin kanssa väännöstä otin muka kuviakin mutta eipä niitä nyt taas löydy kun kaipais. Ehkäpä siitä saadaan kuvia nyt kun sille aktiivisesti jotain tehdään. Tiedossa olis mm kaikkien polttoainelijojen uusiminen. Vanhat linjat on sen näköset että tekemisen meininkiä on ollut :ruoska:
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat

Viesti Kirjoittaja @@po »

Kuva

Badumtsss

Moottori jumissa, elikkäs siihen loppunee nexin tarina. Myytävät irti ja loppu kouraan.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kuva ei näy
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Tulee entistä V6 A-Vectraa ikävä näitä kuvia katsellessa. Myyminen kadutti jo viikon päästä. :bonk:
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat

Viesti Kirjoittaja @@po »

Talvi tulee, kempatkaa perät..

Omegassahan oli katsastuksen aika, ja leimallahan ton kanssa tulee aina paha mieli.

Kuva
Ensin vaihettiin putkistoa (missä taas vaihteeks tiiviste palanu), rapsittiin lisävalo, xenonit yms pois. Valotkin kaikki toimi käytännössä eli leimalle.

Kuva
No, leimaahan ei herunut koska viimetalvena huomattu välitangon välys oli nyt ilmeinen. Kumma kyllä ei huomannut ajossa mitenkään, mutta toisaalta en ihmettele yhtään kun alla on 90% ajasta eriparia olevat renkaat etu/taka-akseleilla ja painotus niissä on mitä on. Leimalle kuitenkin laitettiin samaa kokoa edes. Noh, vaihdettiin seinällä roikkunut välintanko ja takas konttorille. Nosturilla sitten laitoin ton säätötangon takasin kiinni. Yllättäen valot näyttää nyt ihan ok, kunnes hallista ulos ajaessa valot näyttää about metrin päähän. Leima tuli, valoja ei vaan käytönnössä ole :D

Sit kävi silmään facebookin marketissa omegan xenon etuvalot ihan nurkilta. Kuulemma ehjät sisältä ja silleen:
Kuva
Noh, ainahan noi on noissa rikki, purkuautosta tempasin yhet halogeniumpiot irti ja tietenkin vasta purkamisen jälkeen huomas että niissähän on sama vika ja korjattu rautalangalla kannakkeet. Noh käärmeen muistilla varasto kakkosessa on tycin tummaoptiikka projektorituikut. Niistä löytyi sitten sopiva korvaava osa ja hirvee linssin kiillotus käyntiin:
Kuva

Kuva
Lopputulos on se että valot näyttää jo välttävästi. Umpioihin olis vielä tulossa päivitysosia ja sun muuta. Mahdollisesti toisen umpion sisuskalut pitäs laittaa tohon toiseen uuteen, kun näemmä heijastinpinnat on vähän heikot. Toinen etupuskurikin olis, toi nykynen näyttää siltä että on vähän työnnelty mitä sattuu. Se vaan pitäs maalata, mikä omegan tapauksessa tehdään ite, näkee sitte mitä siitäkin tulee.

Omegast tulee kohta varmaan kuvia ja juttua, odottaa tallissa pientä remonttia. Tälläkertaa vaan venttiilinvarrenkumia, moottorin johtosarjaa ja pakosarjojen vaihtoa. Jakopäänkin vois samalla tehdä, alkaa nykysellä olemaan aika lopussa.

Kuva

Random kuva vectrast vetämäs kärriä. Neljävuotta tätä tilannetta odotettiin ja vihdoin oli pakko laittaa koukku paikalleen :D
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Vastaa Viestiin