Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Öljystä pitäisi löytyä nuo luokitukset:
Vanhempiin Insignioihin käy JWS 3309 (euro 4) , uudempiin sitten JWS 3324 (Euro 5).
Mobil ATF 3309 1l
Comma ASW 1l ATF 3309 automaattiöljy
Mannol ATF Multivehicle, (L23) JWS 3309, 8218, Korkealaatuinen
Tuo Mobilin ATF-320 ei omaa noita kumpaakaan luokitusta.
Vanhempiin Insignioihin käy JWS 3309 (euro 4) , uudempiin sitten JWS 3324 (Euro 5).
Mobil ATF 3309 1l
Comma ASW 1l ATF 3309 automaattiöljy
Mannol ATF Multivehicle, (L23) JWS 3309, 8218, Korkealaatuinen
Tuo Mobilin ATF-320 ei omaa noita kumpaakaan luokitusta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto TOPIKKI
Mitäs näin yleensäkin olette mieltä Insignian automaatin toiminnasta.
Kuuluuko tämän laatikon olla niin pehmoinen ja "kuminauhamainen" kun tuntuu että luistattaa huomattavasti enemmän mitä moni muu automaatti mitä olen kokeillut?
En nyt jaksa uskoa että mikään vikakaan on kun ollut monta vuotta jo samanlainen.
Nyt toki kun laitettiin ohjelmalla lisää voimaa niin tuntuisi menevän huomattavasti kevyemmin.
Kuuluuko tämän laatikon olla niin pehmoinen ja "kuminauhamainen" kun tuntuu että luistattaa huomattavasti enemmän mitä moni muu automaatti mitä olen kokeillut?
En nyt jaksa uskoa että mikään vikakaan on kun ollut monta vuotta jo samanlainen.
Nyt toki kun laitettiin ohjelmalla lisää voimaa niin tuntuisi menevän huomattavasti kevyemmin.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto TOPIKKI
Itsellä oli useammassa Insigniassa kuminauhamainen laatikko... luisti urakalla, kun painoi kaasua kunnolla. On mielestäni ominaisuus. Tavallaan vaihteistoon menee tehoa ja vääntöä hukkaan.Jaska80 kirjoitti: ↑02 Maalis 2021, 13:39 Mitäs näin yleensäkin olette mieltä Insignian automaatin toiminnasta.
Kuuluuko tämän laatikon olla niin pehmoinen ja "kuminauhamainen" kun tuntuu että luistattaa huomattavasti enemmän mitä moni muu automaatti mitä olen kokeillut?
En nyt jaksa uskoa että mikään vikakaan on kun ollut monta vuotta jo samanlainen.
Nyt toki kun laitettiin ohjelmalla lisää voimaa niin tuntuisi menevän huomattavasti kevyemmin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Tätä itsekin epäilen.
Toisaalta olisi jännä kuulla miten eri merkkisissä autoissa tämä sama laatikko toimii, aika yleisesti tuota kuitenkin käytetty.
Turbiini kun olisi viritetty vähän alemmaksi niin vois tulla ihan toimiva?
Toisaalta olisi jännä kuulla miten eri merkkisissä autoissa tämä sama laatikko toimii, aika yleisesti tuota kuitenkin käytetty.
Turbiini kun olisi viritetty vähän alemmaksi niin vois tulla ihan toimiva?
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Vastaavia ominaisuuksia on Volvoon ja Saabiin - liitetyissä Aisinin 6v automaateissa. A20DTR- koneen kanssa Insigniassa luisto ja kuminauhamaisuus oli vielä suurempi. Arvelen, että seuraava vaihde voisi lukittua aiemmin... vaihteiston pitäisi kuitenkin teknisten tietojen mukaan kestää 400 Nm vääntö.
Bemareihin optimoidaan varsin paljon vaihteistoja... äkkiseltään tarkasteltuna Opeleihin, Volvoihin ja Saabeihin ei niinkään. Kannattaa kysellä, jos jossain onnistuisi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Onko tietoa mistä kannattaisi etsiä edullista Gen2 venttiilipöytää?
Vai muistanko ihan väärin vai niitähän ilmeisesti taisi joku jopa korjata ihan täällä suomessa?
Talvet aina toimii laatikko hienosti mutta näin kesäisin alkaa N-D vaihto viivästymään ja ryskymään aika inhottavasti.
Öljyn vaihdolla pysyy vähä aikaa pois.
Vai muistanko ihan väärin vai niitähän ilmeisesti taisi joku jopa korjata ihan täällä suomessa?
Talvet aina toimii laatikko hienosti mutta näin kesäisin alkaa N-D vaihto viivästymään ja ryskymään aika inhottavasti.
Öljyn vaihdolla pysyy vähä aikaa pois.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Yksinpuhelu jatkuu.
Tuli siinä sitten Perjantai illalla vietettyä laatuaikaa Insignian kanssa ja venttiilipöytä vaihdettua mutta pelkkä koneiston vaihto ei ongelmaa poistanut.
Ilmeisesti tarvii vielä TCM nollauksen mikä ei OP-comilla onnistu. Ei kukaan sattumoisin tiedä Seinäjoella tai lähiseudulla ketään jolla olisi TECH2?
Jos ei sillä tule kuntoon niin ilmeisesti TCM vaihtoon
Tuli siinä sitten Perjantai illalla vietettyä laatuaikaa Insignian kanssa ja venttiilipöytä vaihdettua mutta pelkkä koneiston vaihto ei ongelmaa poistanut.
Ilmeisesti tarvii vielä TCM nollauksen mikä ei OP-comilla onnistu. Ei kukaan sattumoisin tiedä Seinäjoella tai lähiseudulla ketään jolla olisi TECH2?
Jos ei sillä tule kuntoon niin ilmeisesti TCM vaihtoon
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Oletko kokeillut SLC1 solenoidin säätöä C1 säätöruuvista, se vaikuttaa tuohon N -> D vaihtoon, jos päällekytkentä nopea ja iskevä niin säätöruuvia myötäpäivään (vähentää kytkentäpainetta), jos vaihteen päällemeno aikailee ja kytkeytyy iskemällä niin säätöruuvia vastapäivään ( lisää kytkentäpainetta ) SLC1 solenoidin säätö vaikuttaa myös 5 -> 4 vaihtoon. Kannattaa mitata työntömitalla tuon säätöruuvin alkumitta ja pyöräyttää vain 1/2 kierrosta kerrallaan.Jaska80 kirjoitti: ↑13 Kesä 2021, 10:05 Yksinpuhelu jatkuu.
Tuli siinä sitten Perjantai illalla vietettyä laatuaikaa Insignian kanssa ja venttiilipöytä vaihdettua mutta pelkkä koneiston vaihto ei ongelmaa poistanut.
Ilmeisesti tarvii vielä TCM nollauksen mikä ei OP-comilla onnistu. Ei kukaan sattumoisin tiedä Seinäjoella tai lähiseudulla ketään jolla olisi TECH2?
Jos ei sillä tule kuntoon niin ilmeisesti TCM vaihtoon
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
No ei onneksi tarvinnut lähteä tuota konstia kokeilemaan.
Saatiin tänään automaattilaatikon ohjainyksiköstä opetetut arvot nollattua ja opetettua uudestaan ja nyt taas toimii.
Eli vinkiksi muillekkin se pelkkä VB vaihto EI riitä.
Tai oppiihan se TCM itsestäänkin kun vaan aikansa ryskyttelee mutta en kyllä suosittele.
Saatiin tänään automaattilaatikon ohjainyksiköstä opetetut arvot nollattua ja opetettua uudestaan ja nyt taas toimii.
Eli vinkiksi muillekkin se pelkkä VB vaihto EI riitä.
Tai oppiihan se TCM itsestäänkin kun vaan aikansa ryskyttelee mutta en kyllä suosittele.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
hyvä että tuli kuntoon, kuinka hoidit tuon laatikon nollauksen ja uudelleen opetuksen?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Pakko oli viedä tutulle korjaamolle joka noita tekee... eipä tuohon oikein konsteja ole ilman testeriä.
Opcom olis itselläkin mutta sillä ei onnistunu.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Pyöräkuormaajissa kalibroidaan pakat aina öljynvaihdon jälkeen. Vaihtohetket pehmeni joskus huomattavastikin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Onhan noita nollauksia tullut tehtyä ihan vain asiakkaan valituksen perusteella testerillä ja sen jälkeen suositeltu vielä huollattamaan vaihteistoa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Tätä aihetta lainatakseni oma Insignia A 1.6 bensa turbon automaatti laatikko alkanut herjaamaan ettei vaihdekeppi ole P-asennossa. Yleensä riittänyt, että painaa uudestaan ”liipasimesta”, mutta välistä joutuu enemmänkin heiluttelemaan keppiä. Eikä tee kun satunnaisesta tuota. Muistelisin joskus lukeneeni tällä forumilla aiheesta, mutta nyt en haulla löytänyt. Onko ongelmaan koti ratkasuita löytynyt?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Olen tainnut kaksi vaihdekeppiä vaihtaa tuon takia.M... kirjoitti: ↑23 Kesä 2021, 12:23 Tätä aihetta lainatakseni oma Insignia A 1.6 bensa turbon automaatti laatikko alkanut herjaamaan ettei vaihdekeppi ole P-asennossa. Yleensä riittänyt, että painaa uudestaan ”liipasimesta”, mutta välistä joutuu enemmänkin heiluttelemaan keppiä. Eikä tee kun satunnaisesta tuota. Muistelisin joskus lukeneeni tällä forumilla aiheesta, mutta nyt en haulla löytänyt. Onko ongelmaan koti ratkasuita löytynyt?
Löytyy jostain päin foorumia tuosta juttua kun harkitsi sen korjaamista jotenkin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.