Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Öljystä pitäisi löytyä nuo luokitukset:
Vanhempiin Insignioihin käy JWS 3309 (euro 4) , uudempiin sitten JWS 3324 (Euro 5).

Mobil ATF 3309 1l
Comma ASW 1l ATF 3309 automaattiöljy
Mannol ATF Multivehicle, (L23) JWS 3309, 8218, Korkealaatuinen

Tuo Mobilin ATF-320 ei omaa noita kumpaakaan luokitusta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Jaska80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Elo 2011, 16:32

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto TOPIKKI

Viesti Kirjoittaja Jaska80 »

Mitäs näin yleensäkin olette mieltä Insignian automaatin toiminnasta.

Kuuluuko tämän laatikon olla niin pehmoinen ja "kuminauhamainen" kun tuntuu että luistattaa huomattavasti enemmän mitä moni muu automaatti mitä olen kokeillut?
En nyt jaksa uskoa että mikään vikakaan on kun ollut monta vuotta jo samanlainen.
Nyt toki kun laitettiin ohjelmalla lisää voimaa niin tuntuisi menevän huomattavasti kevyemmin.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto TOPIKKI

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jaska80 kirjoitti: 02 Maalis 2021, 13:39 Mitäs näin yleensäkin olette mieltä Insignian automaatin toiminnasta.

Kuuluuko tämän laatikon olla niin pehmoinen ja "kuminauhamainen" kun tuntuu että luistattaa huomattavasti enemmän mitä moni muu automaatti mitä olen kokeillut?
En nyt jaksa uskoa että mikään vikakaan on kun ollut monta vuotta jo samanlainen.
Nyt toki kun laitettiin ohjelmalla lisää voimaa niin tuntuisi menevän huomattavasti kevyemmin.
Itsellä oli useammassa Insigniassa kuminauhamainen laatikko... luisti urakalla, kun painoi kaasua kunnolla. On mielestäni ominaisuus. Tavallaan vaihteistoon menee tehoa ja vääntöä hukkaan.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Jaska80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Elo 2011, 16:32

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Jaska80 »

Tätä itsekin epäilen.
Toisaalta olisi jännä kuulla miten eri merkkisissä autoissa tämä sama laatikko toimii, aika yleisesti tuota kuitenkin käytetty.
Turbiini kun olisi viritetty vähän alemmaksi niin vois tulla ihan toimiva?
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jaska80 kirjoitti: 06 Maalis 2021, 11:58 Tätä itsekin epäilen.
Toisaalta olisi jännä kuulla miten eri merkkisissä autoissa tämä sama laatikko toimii, aika yleisesti tuota kuitenkin käytetty.
Turbiini kun olisi viritetty vähän alemmaksi niin vois tulla ihan toimiva?
Vastaavia ominaisuuksia on Volvoon ja Saabiin - liitetyissä Aisinin 6v automaateissa. A20DTR- koneen kanssa Insigniassa luisto ja kuminauhamaisuus oli vielä suurempi. Arvelen, että seuraava vaihde voisi lukittua aiemmin... vaihteiston pitäisi kuitenkin teknisten tietojen mukaan kestää 400 Nm vääntö.
Bemareihin optimoidaan varsin paljon vaihteistoja... äkkiseltään tarkasteltuna Opeleihin, Volvoihin ja Saabeihin ei niinkään. Kannattaa kysellä, jos jossain onnistuisi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Jaska80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Elo 2011, 16:32

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Jaska80 »

Onko tietoa mistä kannattaisi etsiä edullista Gen2 venttiilipöytää?
Vai muistanko ihan väärin vai niitähän ilmeisesti taisi joku jopa korjata ihan täällä suomessa?

Talvet aina toimii laatikko hienosti mutta näin kesäisin alkaa N-D vaihto viivästymään ja ryskymään aika inhottavasti.
Öljyn vaihdolla pysyy vähä aikaa pois.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Jaska80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Elo 2011, 16:32

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Jaska80 »

Yksinpuhelu jatkuu.
Tuli siinä sitten Perjantai illalla vietettyä laatuaikaa Insignian kanssa ja venttiilipöytä vaihdettua mutta pelkkä koneiston vaihto ei ongelmaa poistanut.

Ilmeisesti tarvii vielä TCM nollauksen mikä ei OP-comilla onnistu. Ei kukaan sattumoisin tiedä Seinäjoella tai lähiseudulla ketään jolla olisi TECH2?
Jos ei sillä tule kuntoon niin ilmeisesti TCM vaihtoon :banghead:
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Aabelix
OCF Member 2017
Viestit: 590
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 22:56
Paikkakunta: ii

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Aabelix »

Jaska80 kirjoitti: 13 Kesä 2021, 10:05 Yksinpuhelu jatkuu.
Tuli siinä sitten Perjantai illalla vietettyä laatuaikaa Insignian kanssa ja venttiilipöytä vaihdettua mutta pelkkä koneiston vaihto ei ongelmaa poistanut.

Ilmeisesti tarvii vielä TCM nollauksen mikä ei OP-comilla onnistu. Ei kukaan sattumoisin tiedä Seinäjoella tai lähiseudulla ketään jolla olisi TECH2?
Jos ei sillä tule kuntoon niin ilmeisesti TCM vaihtoon :banghead:
Oletko kokeillut SLC1 solenoidin säätöä C1 säätöruuvista, se vaikuttaa tuohon N -> D vaihtoon, jos päällekytkentä nopea ja iskevä niin säätöruuvia myötäpäivään (vähentää kytkentäpainetta), jos vaihteen päällemeno aikailee ja kytkeytyy iskemällä niin säätöruuvia vastapäivään ( lisää kytkentäpainetta ) SLC1 solenoidin säätö vaikuttaa myös 5 -> 4 vaihtoon. Kannattaa mitata työntömitalla tuon säätöruuvin alkumitta ja pyöräyttää vain 1/2 kierrosta kerrallaan.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Jaska80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Elo 2011, 16:32

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Jaska80 »

No ei onneksi tarvinnut lähteä tuota konstia kokeilemaan.

Saatiin tänään automaattilaatikon ohjainyksiköstä opetetut arvot nollattua ja opetettua uudestaan ja nyt taas toimii.

Eli vinkiksi muillekkin se pelkkä VB vaihto EI riitä.
Tai oppiihan se TCM itsestäänkin kun vaan aikansa ryskyttelee mutta en kyllä suosittele.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

hyvä että tuli kuntoon, kuinka hoidit tuon laatikon nollauksen ja uudelleen opetuksen?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Jaska80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 30 Elo 2011, 16:32

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Jaska80 »

Jartsa kirjoitti: 15 Kesä 2021, 23:29 hyvä että tuli kuntoon, kuinka hoidit tuon laatikon nollauksen ja uudelleen opetuksen?
Pakko oli viedä tutulle korjaamolle joka noita tekee... eipä tuohon oikein konsteja ole ilman testeriä.
Opcom olis itselläkin mutta sillä ei onnistunu.
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pyöräkuormaajissa kalibroidaan pakat aina öljynvaihdon jälkeen. Vaihtohetket pehmeni joskus huomattavastikin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Onhan noita nollauksia tullut tehtyä ihan vain asiakkaan valituksen perusteella testerillä ja sen jälkeen suositeltu vielä huollattamaan vaihteistoa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
M...
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Kesä 2021, 18:57

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja M... »

Tätä aihetta lainatakseni oma Insignia A 1.6 bensa turbon automaatti laatikko alkanut herjaamaan ettei vaihdekeppi ole P-asennossa. Yleensä riittänyt, että painaa uudestaan ”liipasimesta”, mutta välistä joutuu enemmänkin heiluttelemaan keppiä. Eikä tee kun satunnaisesta tuota. Muistelisin joskus lukeneeni tällä forumilla aiheesta, mutta nyt en haulla löytänyt. Onko ongelmaan koti ratkasuita löytynyt?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

M... kirjoitti: 23 Kesä 2021, 12:23 Tätä aihetta lainatakseni oma Insignia A 1.6 bensa turbon automaatti laatikko alkanut herjaamaan ettei vaihdekeppi ole P-asennossa. Yleensä riittänyt, että painaa uudestaan ”liipasimesta”, mutta välistä joutuu enemmänkin heiluttelemaan keppiä. Eikä tee kun satunnaisesta tuota. Muistelisin joskus lukeneeni tällä forumilla aiheesta, mutta nyt en haulla löytänyt. Onko ongelmaan koti ratkasuita löytynyt?
Olen tainnut kaksi vaihdekeppiä vaihtaa tuon takia.
Löytyy jostain päin foorumia tuosta juttua kun harkitsi sen korjaamista jotenkin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin