Sivu 47/48

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 24 Maalis 2023, 17:09
Kirjoittaja vectraTBO
vectraTBO kirjoitti: 16 Touko 2022, 22:26 Vectra on nyt ajossa ja vaihtelinkin siihen juuri öljyt koneeseen. Vakkari on alkanut tippuilemaan pois päältä, varmaan alkavaa cimmivikaa tiedossa.
No vielä ei ole ajossa mut vihdoin sain käytyä tuon cimmin läpi, samalla tein siitä videon:


Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 06 Kesä 2023, 21:59
Kirjoittaja vectraTBO
Päivitellääs tätäkin vähän vaikka kauheita ei oo tapahtunu. Photobucketti rupes uhkailee että tili poistetaan jos en jatka kk maksuja niin pakko se oli jatkaa. Menee satoja kuvia hukkaan projektiketjuista jos tili poistetaan vaikka tuskimpa moni enää foorumeita selaa :lol:

Inkkuun vaihtelin talvella 115tkm kohdalla tulpat, imaria siinä joutu purkamaan toisin kuin Vectrassa. Samalla vaihtu öljyt ja putsari. Pari kuvaa aiheesta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vectralla käväsin työreissulla Tervolassa 700km päässä, keskikulutus 7,4l/100km pelkällä pikatieajolla. Mukana muutama reipas ohituskin. Ja on hieno ajaa nyt kun vakkarikin pelaa :D

Avon otin ajoon 3 viikkoa sitten, silläkin on vaan ajettu. Penkkiin tarvis päästä sen kanssa, pelaa hyvin ja vetojakin tuntus oleva.


Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 07 Kesä 2023, 08:25
Kirjoittaja asco gt 16v
-(z)- Hyvin on vetoja

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 07 Kesä 2023, 20:34
Kirjoittaja opelvisio
mä oon vielä jaksanut vaihdella tulppia imusarja paikallaan, vähän joutuu koneen päällä makaamaan mut selkä on notkee (vielä)

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 08 Kesä 2023, 05:54
Kirjoittaja vectraTBO
opelvisio kirjoitti: 07 Kesä 2023, 20:34 mä oon vielä jaksanut vaihdella tulppia imusarja paikallaan, vähän joutuu koneen päällä makaamaan mut selkä on notkee (vielä)
Niin mäkin olen Vectraan vaihtanut, Inkkuun ei onnistu. Imusarja on erilainen kaasuläpän kohdalta ja ainakin yksi tulppa jää vaihtamatta jos ei pura imaria.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 08 Kesä 2023, 09:28
Kirjoittaja rala
Mitkä tulpat laitoit Inkkuun? Pitäis omaankin tulpat vaihtaa ja pohtinu NGK, Denso välillä.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 08 Kesä 2023, 11:35
Kirjoittaja vectraTBO
rala kirjoitti: 08 Kesä 2023, 09:28 Mitkä tulpat laitoit Inkkuun? Pitäis omaankin tulpat vaihtaa ja pohtinu NGK, Denso välillä.
NGK Iridiumit niinku kuvassakin näkyy. DILFR7B10G, sellaset siellä on alkuperäisenäkin.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 08 Kesä 2023, 14:38
Kirjoittaja tt__
olisit ajanu samalla rovaniemellä kahvilla ku kävit tervolassa.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 08 Kesä 2023, 15:40
Kirjoittaja opelvisio
vectraTBO kirjoitti: 08 Kesä 2023, 05:54
opelvisio kirjoitti: 07 Kesä 2023, 20:34 mä oon vielä jaksanut vaihdella tulppia imusarja paikallaan, vähän joutuu koneen päällä makaamaan mut selkä on notkee (vielä)
Niin mäkin olen Vectraan vaihtanut, Inkkuun ei onnistu. Imusarja on erilainen kaasuläpän kohdalta ja ainakin yksi tulppa jää vaihtamatta jos ei pura imaria.
Aaivan tämä olikin uutta tietoa

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 26 Elo 2023, 07:30
Kirjoittaja vectraTBO
Kulkeutui tuollainen farkku OPC Vectra mulle. Mutta eihän se meinaa riviin oikeen sopia mustana mitenkään :whack:

Kuva
Kuva
Kuva

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 26 Elo 2023, 08:03
Kirjoittaja VECTRA GT 16v
Komia on rivi sinulla. 👍

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 09 Helmi 2024, 10:26
Kirjoittaja vectraTBO
Kuva
Kuva
Kuva


Jahas, alkaa toi Inkku vaatia näköjään vähän huomiota taas. Tuli heitettyä pieni Lapin reissu ja jo alku menomatkasta sylkäs ekaa kertaa mun aikana nelikon koodit mittaristoon. Sen verran pysäsin ja kattoin auton alle että mitään vuotoja ei näy ja takaa ei kuulu mitään rutinoita tai/perä ei pompota niin en kääntynyt takaisinpäin. Auton kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin vikailmoitus tulee uudelleen noin 150-200km ajon jälkeen. Lapissa ollessani hain Rovaniemeltä ELM327 WIFI palikan ja koitin sen ja puhelimen avustuksella lukea koodeja siinä kuitenkaan onnistumatta. Kotiin tulomatkalla poikkesin Kempeleellä Elekmalla jossa koodit luettiin(kuvassa OP-COM koodi kotona luettuna), sieltä ostin mukaan Haldex huoltopaketin eli tiiviste+putsari+öljy. Pessimistinä oon varma ettei tähän vikaan auta pelkkä Haldex huolto.

Taustaa nelikosta sen verran että autoon on vaihdettu uusi Haldexpalikka 64tkm kohdalla, peräöljyt on vaihdettu 13tkm auton ollessa maahantuojan esittelykäytössä ja 86tkm jonka tein itse. Ajattelin pitää 60tkm Haldex huoltovälinä mutta se oli näköjään liikaa, nyt mittarissa 122tkm.

Tuon lisäksi menomatkalla nelikonkoodien jälkeen lensi vastaantulevan rekan kärryn katolta joku jääklimppi tielle mun eteen jota en kerinnyt väistämään ja se osui johonkin keulaan. Pysäsin tarkastamaan vauriot niin etupuskurin yläkulma irvisti mutta meni painamalla takas paikalleen. Mitään maalivaurioita ei näkynyt. Jääklimppi osui varmaan eka tiehen ja siitä puskurin alle. Täytyy kattoo tarkemmin kun pääsee auton alle. Per**le just alkuvuodesta vaihdettiin uusi tuulilasi kun edessä olevasta rekasta lensi kivi lasiin ja se raapi katostakin maalit. Ajoin rekan silloin kiinni ja vauriot maksettiin rekan vakuutuksesta, katto on vielä maalaamatta.

"Eikä siinä vielä kaikki". Takaisin tulomatkalla tein reippaan nelosella kaasupohjassa ohituksen rekasta ja sen perässä olleesta autojonosta, kuului taas tuttu plim plom merkkiääni ja mittaristoon "huolla auto" koodi+tehot/ahdot katos kokonaan. Nopee pysähdys ja buuttaus niin tehot tallella taas. Samantyylinen case on käynyt tällä aiemminkin ja silloin koodina P0234-00 eli yliahtoa. Silloin korjauksena uusi magneettivena ahtojen ohjaukseen ja samaa koodia tarjos nytkin kun kotiin päästyäni koodit luin. Tilasin silloin aiemmin 2kpl noita Pierburgin venoja eli semmonen löytyy nyt hyllystä, tämä vika tosin aiheuttaa kaikkein vähiten päänvaivaa.

Lisäksi:

-Öljynvaihto moottoriin 2tkm sisällä.
-Kaikki jarrut alkaa olee loppu, leimalla jo kaks vuotta niistä huomauteltu. Osat on tosin ollut jo yli vuoden hyllyssä mutta niiden arvokkuuden takia vaihdan vasta sitten kun vanhat on oikeesti loppu.
-Kitkarenkaat alkaa olemaan myös vaihtokunnossa.

Taidan tuupata auton talliin levolle ja ottaa OPC Vectran ajoon :bonk:

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 09 Helmi 2024, 11:43
Kirjoittaja 1,2sorsa
Onhan alkupään malleissa ollut niitä välitiiviste ongelmia,
Katsoo onko öljyä oikea määrä oikeissa paikoissa.
Rockautosta ainakin sai merkkiliikettä huomattavasti edullisemmin.

Ja ei tosiaan kannata uusilla jarruosilla autoa seisottaa

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 09 Helmi 2024, 18:48
Kirjoittaja JJ
vectraTBO kirjoitti: 09 Helmi 2024, 10:26
Taustaa nelikosta sen verran että autoon on vaihdettu uusi Haldexpalikka 64tkm kohdalla, peräöljyt on vaihdettu 13tkm auton ollessa maahantuojan esittelykäytössä ja 86tkm jonka tein itse. Ajattelin pitää 60tkm Haldex huoltovälinä mutta se oli näköjään liikaa, nyt mittarissa 122tkm.
Saabin kans touhutessa jäin kokeneempien puheesta siihen tulokseen, että vähintään vuoden välein öljyt vaihtoon ja joka toinen vuosi öljy, suodatin, tiiviste ja putsaus ajoi sitten miten paljon tai vähän tahansa.

Tosin, eipä tuo auttanut itsellekään vaan solenoidi tuli tiensä päähän. Vaikka sen toiminta tuskin on riippuvainen kuin usein niitä öljyjä vaihtelee.

Taitaa olla tuuria, arpapeliä, herran hallussa ja henkimaailman käsissä tuo Haldex Gen4. Rahalla selviää.

Monesti tulee haaveiltua, että haluais vaihtaa Corsan Inkkuun, mutta sitten muistaa tuon nelivedon. :lol:

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 09 Helmi 2024, 19:29
Kirjoittaja tt__
kävit kaverilta palikan hakemassa!mikset luettanut kaverilla koodeja,hänellä on op-com myöskin