Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
soap95
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Marras 2019, 12:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Rookeri kirjoitti: 05 Loka 2022, 12:39 Tuossa on esim 2020-2022 kartat:
https://www.ebay.co.uk/itm/225176196580 ... BMwLWZ-PRg
Inkkuun 2013 saakka.
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Nible kirjoitti: 05 Loka 2022, 17:21 Jos siinä on jo muutenkin Android Auto tai Apple Carplay, jonka kautta ne navit saa sieltä puhelimesta siihen näytölle.
Juu saa Carplayn kautta tuoreet kartat, mutta opastuksia ei saa HUD:n näytölle tai karttaa digimittaristoon, kuten auton navista.
tume_81
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:24
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tume_81 »

Millaisia kulutuksia on muilla 2018 1.5 automaatti yhdistelmällä. Ostin kyseisen auton ja kulutus on kyllä hivenen yllättänyt yläkanttiin. Speksin mukaan pitäisi matkassa taittua reilusti alle kuuden litran mutta tuossa näyttää pyörivän todellinen kulutus lähes seiskassa max. 100 nopeuksissa. Laitoin renkaisiinkin eco paineet 2.7 mutta ei ollut mielestäni mitään vaikutusta. Kyselin tiskiltä moottorin ja laatikon päivityksistä niin tuohon ei ole tehty mitään ja lupasivat tehdä ne seuraavassa huollossa, josko kulutukseen vaikutusta ?
Toinen mitä ihmettelin niin bensamittarin käytös. Laskee todella nopeasti ja bensavalon sytyttyä ja alle 100km jäljellä olevien kilometrien kohdalla saan tankkiin maksimissaan 47litraa, tankki pitäisi kuitenkin olla 61 litraa
Mikael64
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Tammi 2022, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Mikael64 »

tume_81 kirjoitti: 08 Loka 2022, 16:47 Millaisia kulutuksia on muilla 2018 1.5 automaatti yhdistelmällä. Ostin kyseisen auton ja kulutus on kyllä hivenen yllättänyt yläkanttiin. Speksin mukaan pitäisi matkassa taittua reilusti alle kuuden litran mutta tuossa näyttää pyörivän todellinen kulutus lähes seiskassa max. 100 nopeuksissa. Laitoin renkaisiinkin eco paineet 2.7 mutta ei ollut mielestäni mitään vaikutusta. Kyselin tiskiltä moottorin ja laatikon päivityksistä niin tuohon ei ole tehty mitään ja lupasivat tehdä ne seuraavassa huollossa, josko kulutukseen vaikutusta ?
Toinen mitä ihmettelin niin bensamittarin käytös. Laskee todella nopeasti ja bensavalon sytyttyä ja alle 100km jäljellä olevien kilometrien kohdalla saan tankkiin maksimissaan 47litraa, tankki pitäisi kuitenkin olla 61 litraa
Hyvin pitkälti samat kokemukset täällä 1.5 automaatista, ilmoittele jos päivitykset auttaa. Pitää sitten itsekin käydä kyselemässä huollosta.
Jubilee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Kesä 2020, 16:03

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

Meiltä lähti kesäkuussa kiertoon 2020 uutena perheeseen ostettu Insignia ST 1.5 automaatti. Meidän perhe ei ole "tarvinnut" autoa arjessa enää vuosiin, ja ainoa syy olla auto on se, että jos haluaa vaikkapa ajaa sillä sateella kauppaan, voi sen tehdä.

Joten vaihdoinme autoverkkokaupan "leasing autoilijoiksi". Käyttötarpeen vähentyminen entisestään ja Opelissa kiinni ollut iso omarahoitusosuus olivat ne todelliset syyt, mutta kyllä päätöstä osaltaan vauhditti Opel kulutus/tehosuhde. Satunnaisia kesäloma ja lentokenttäreissuja lukuunottamatta ajamme 95% ajoista vain Tampereen keskusta-alueella. Jos pelkästään maantiellä ajettuja ajoja ei lasketa, ei kahden vuoden aikana yksikään tankillinen mennyt alle 8l/100km. Maantiepainoitteisten siirtymien kulutukset olivat nekin aina yli 6l/100km, lähemmäs 7l / 100km. Kylmillä ilmoilla (syksystä kevääseen) automaattisen webaston ansiosta kulutus oli aina keskimäärin 9-10l/100km eikä 11-12l/100km kulutuskaan ollut poikkeus.
Ja nyt täytyy muistaa, että noin korkea kulutus mutta mihinkään ei Opel kulkenut, niin surkea oli tehopaino0-100/80-100kmh-suhde.

Puhelimesta löytuneen kirjanpidon mukaan kahden vuoden aikana kerran meni tankkiin 51l. Muuten keskimäärin tankkiin meni 40-45l kerrallaan, ja melko tyhjästä täyteen tuli aina tankattua. Mutta ilmeisesti ihan täyteen se ei mennyt, koska bensamittarin neula ei pysynyt "tapissaan" kuin korkeintaan kotimatkan ajan.

Varsinaisesti ei ole Insigniaa ikävä. Edelleen OPC line Insignia saa pään kääntymään, niin hyvännäköinen se on, ja agr-penkkejä muistelen lämmöllä.
Tilalle tullut Captur on korkeana, kapeana ja lyhyenä täydellinen vastakohta eikä penkitkään ole yhtä hyvät, mutta muilta osin, hiljaisuudessa taloudellisuudessa, jopa kulkupuolessa pesee Opelin 2-0.
Mutta jos joskus manasin opelin tietoviihdejärjestelmiä tai nitinöitä/räminöitö, niin nämä asiat eivät ranskalaiseen vaihtamalla mainittavasti ainakaan parantuneet :D
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Jubilee kirjoitti: 09 Loka 2022, 17:26 Meiltä lähti kesäkuussa kiertoon 2020 uutena perheeseen ostettu Insignia ST 1.5 automaatti. Meidän perhe ei ole "tarvinnut" autoa arjessa enää vuosiin, ja ainoa syy olla auto on se, että jos haluaa vaikkapa ajaa sillä sateella kauppaan, voi sen tehdä.

Joten vaihdoinme autoverkkokaupan "leasing autoilijoiksi". Käyttötarpeen vähentyminen entisestään ja Opelissa kiinni ollut iso omarahoitusosuus olivat ne todelliset syyt, mutta kyllä päätöstä osaltaan vauhditti Opel kulutus/tehosuhde. Satunnaisia kesäloma ja lentokenttäreissuja lukuunottamatta ajamme 95% ajoista vain Tampereen keskusta-alueella. Jos pelkästään maantiellä ajettuja ajoja ei lasketa, ei kahden vuoden aikana yksikään tankillinen mennyt alle 8l/100km. Maantiepainoitteisten siirtymien kulutukset olivat nekin aina yli 6l/100km, lähemmäs 7l / 100km. Kylmillä ilmoilla (syksystä kevääseen) automaattisen webaston ansiosta kulutus oli aina keskimäärin 9-10l/100km eikä 11-12l/100km kulutuskaan ollut poikkeus.
Ja nyt täytyy muistaa, että noin korkea kulutus mutta mihinkään ei Opel kulkenut, niin surkea oli tehopaino0-100/80-100kmh-suhde.

Puhelimesta löytuneen kirjanpidon mukaan kahden vuoden aikana kerran meni tankkiin 51l. Muuten keskimäärin tankkiin meni 40-45l kerrallaan, ja melko tyhjästä täyteen tuli aina tankattua. Mutta ilmeisesti ihan täyteen se ei mennyt, koska bensamittarin neula ei pysynyt "tapissaan" kuin korkeintaan kotimatkan ajan.

Varsinaisesti ei ole Insigniaa ikävä. Edelleen OPC line Insignia saa pään kääntymään, niin hyvännäköinen se on, ja agr-penkkejä muistelen lämmöllä.
Tilalle tullut Captur on korkeana, kapeana ja lyhyenä täydellinen vastakohta eikä penkitkään ole yhtä hyvät, mutta muilta osin, hiljaisuudessa taloudellisuudessa, jopa kulkupuolessa pesee Opelin 2-0.
Mutta jos joskus manasin opelin tietoviihdejärjestelmiä tai nitinöitä/räminöitö, niin nämä asiat eivät ranskalaiseen vaihtamalla mainittavasti ainakaan parantuneet :D
Tämä Jubileen kokemusperäinen viesti vahvistaa käsitykseni oikeaksi, eli ajo-ominaisuuksien näkökulmasta onneksi tuli hankittua Inkku 1.6T koneella ajoon, eikä 1.5 koneella. 200 hv ja flexiride-alusta ovat kyllä ilmeisen hyviä ominaisuuksia verrattuna 165-hevoksiseen normialusteiseen nähtynä.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
puuluu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Syys 2021, 19:27

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja puuluu »

Suht kallis tuollaisen nox-anturin vaihto. Töineen 1030 e. Mutta pakko oli vaihtaa kun mene katsastuksesta läpi jos nox-vikakoodi löytyy.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

1.5T Autom. GS Inkku meni matka-ajossa kesäkelillä 6.2-6.4L/100km, moottorijarrutukset ja ennakoinnit maksimoiden, ja erittäin siististi ajaen.

Nyt ajossa oleva 1.4T Autom. ST 150hv K-Astra menee tasan litran vähemmällä kaikissa olosuhteissa. Toki autokin on pienempi.

Inkun kulutusta on moitittu tässäkin viestiketjussa jo heti kun ensimmäiset autot tuli ajoon. 2010-luvun loppupuolen tekniikalla ja ominaisuuksilla olisi kuitenkin pitänyt päästä jo silloin 0.5L pienemmällä kulutuksella matka-ajossa, ja yli litran vähemmällä kaupungissa, kuin mitä todellisuus oli.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Jubilee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Kesä 2020, 16:03

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

Kaasujalka77 kirjoitti: 11 Loka 2022, 11:15
Jubilee kirjoitti: 09 Loka 2022, 17:26 Meiltä lähti kesäkuussa kiertoon 2020 uutena perheeseen ostettu Insignia ST 1.5 automaatti. Meidän perhe ei ole "tarvinnut" autoa arjessa enää vuosiin, ja ainoa syy olla auto on se, että jos haluaa vaikkapa ajaa sillä sateella kauppaan, voi sen tehdä.

Joten vaihdoinme autoverkkokaupan "leasing autoilijoiksi". Käyttötarpeen vähentyminen entisestään ja Opelissa kiinni ollut iso omarahoitusosuus olivat ne todelliset syyt, mutta kyllä päätöstä osaltaan vauhditti Opel kulutus/tehosuhde. Satunnaisia kesäloma ja lentokenttäreissuja lukuunottamatta ajamme 95% ajoista vain Tampereen keskusta-alueella. Jos pelkästään maantiellä ajettuja ajoja ei lasketa, ei kahden vuoden aikana yksikään tankillinen mennyt alle 8l/100km. Maantiepainoitteisten siirtymien kulutukset olivat nekin aina yli 6l/100km, lähemmäs 7l / 100km. Kylmillä ilmoilla (syksystä kevääseen) automaattisen webaston ansiosta kulutus oli aina keskimäärin 9-10l/100km eikä 11-12l/100km kulutuskaan ollut poikkeus.
Ja nyt täytyy muistaa, että noin korkea kulutus mutta mihinkään ei Opel kulkenut, niin surkea oli tehopaino0-100/80-100kmh-suhde.

Puhelimesta löytuneen kirjanpidon mukaan kahden vuoden aikana kerran meni tankkiin 51l. Muuten keskimäärin tankkiin meni 40-45l kerrallaan, ja melko tyhjästä täyteen tuli aina tankattua. Mutta ilmeisesti ihan täyteen se ei mennyt, koska bensamittarin neula ei pysynyt "tapissaan" kuin korkeintaan kotimatkan ajan.

Varsinaisesti ei ole Insigniaa ikävä. Edelleen OPC line Insignia saa pään kääntymään, niin hyvännäköinen se on, ja agr-penkkejä muistelen lämmöllä.
Tilalle tullut Captur on korkeana, kapeana ja lyhyenä täydellinen vastakohta eikä penkitkään ole yhtä hyvät, mutta muilta osin, hiljaisuudessa taloudellisuudessa, jopa kulkupuolessa pesee Opelin 2-0.
Mutta jos joskus manasin opelin tietoviihdejärjestelmiä tai nitinöitä/räminöitö, niin nämä asiat eivät ranskalaiseen vaihtamalla mainittavasti ainakaan parantuneet :D
Tämä Jubileen kokemusperäinen viesti vahvistaa käsitykseni oikeaksi, eli ajo-ominaisuuksien näkökulmasta onneksi tuli hankittua Inkku 1.6T koneella ajoon, eikä 1.5 koneella. 200 hv ja flexiride-alusta ovat kyllä ilmeisen hyviä ominaisuuksia verrattuna 165-hevoksiseen normialusteiseen nähtynä.
Silloin kun autoa ostin, sattui "sopiva" yksilö löytyä juuri jämyn omasta hallista. Ja kyllä, väri, tumman sininen ja executive classic varusteet lisättynä webastolla olivat ne oikeat. Hyvän tovin siinä arvoin, että laitanko kättä reilun 4000€ verran syvemmälle taskuun ja odotan autoa kolmisen viikkoa vai en. Koska auto oli myyjän suosituksesta se "sopiva", sen saa ylihuomenna eikä ne lisähevoset juuri missään näy, ostin auton suoraan siitä myymälän lattialta.

Aika nopeasti rupesi harmittamaan, että taas tuli säästetty ja oikaistua väärässä kohtaa.
Käsitykseni, ja myös täältä luetun mukaan 200hv on alustan lisäksi muutenkin parempi ja järkevämpi vaihtoehto mm. suorituskyvyn ja jopa polttoainetalouden osalta.. mutta tehty mikä tehty. Eli vinkiksi Insigniaa pohtivalle. Osta suosiolla 200hv malli :D
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

nupaha kirjoitti: 30 Syys 2022, 23:19
nupaha kirjoitti: 19 Syys 2022, 18:16
nupaha kirjoitti: 05 Elo 2022, 20:46
Msaber kirjoitti: 04 Elo 2022, 21:13 Onkos kukaan irroittanut Grand Sportista takasisälokareita äänieristämistä varten.
Lähinnä kysyn, jotta tarviiko esivelmisteluja työkalujen tai varaosakiinnikkeiden suhteen.

Irroitusvinkeistä olisin myös tosi kiitollinen.

- Äänieristematot jo odottelee tallissa asennusta ;)
Just tultiin lomareissulta ja takakontti täynnä tavaraa niin oli hiljaisempi eli sieltä takaa ääntä tulee aika paljon. On toi GS aika surkee esitys tuon äänieristyksen kans. Mä oon nyt tyttären mopoautoa eristänyt äänen ja talven pakkasten suhteen niin 60km/h vauhdis se alkaa olemaan hiljaisempi rengasäänten suhteen kuin Inkku.🤦 Totta kai se mauton moottorin pörinä tulee vielä sisälle.
Ei muuten mutta tuo on se asia, jonka takia Inkus ärsyttää sitten pienemmätkin asiat (esim temppuileva navi ja aktiivivakkari), kun tuo rengasääniongelma häiritsee.
No niin, sinne meni Inkku. Nyt on mietinnässä, että minkä merkin foorumille sitä seuraavaksi lähdetään haukkumaan autoa.😝
Inkussa oli hyvät noi agr-istuimet. Noiden jälkeen on kovat vaatimukset seuraavan auton penkeille.👍
No niin, tuli hankttua Mondeo farkku hybrid, St Line.
Työsuhdeautoksi kun tulee niin siinä oli sopivat speksit. Kunhan saa kilsoja alle niin voin heittää muutamat kommentit vertailun vuoksi.
Nyt kun on ollu Opel ja Ford niin eiköhän taivaspaikka ala olla ansaittu, kun on kokenu maan päällä helv…in.😂
Ihan ilman sarvia ja hampaita niin kyllä sillä vaan on iso vaikutus, kun ne rengasäänet jää enempi tuonne ulkopuolelle. Mondeo on 18” renkaista huolimatta selkeesti hiljaisempi ja kyllä se sitä kautta, ainakin itselle, antaa heti laadukkaamman vaikutelman. Varusteita tuossa on melkein kaikki ja niiden toimivuus selviää ajan kuluessa. Summa summarum, vaihto Mondeoon on lyhyen kokemuksen perusteella ihan hyvä ratkaisu.😊
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

nupaha kirjoitti: 11 Loka 2022, 20:52
nupaha kirjoitti: 30 Syys 2022, 23:19
nupaha kirjoitti: 19 Syys 2022, 18:16
nupaha kirjoitti: 05 Elo 2022, 20:46
Msaber kirjoitti: 04 Elo 2022, 21:13 Onkos kukaan irroittanut Grand Sportista takasisälokareita äänieristämistä varten.
Lähinnä kysyn, jotta tarviiko esivelmisteluja työkalujen tai varaosakiinnikkeiden suhteen.

Irroitusvinkeistä olisin myös tosi kiitollinen.

- Äänieristematot jo odottelee tallissa asennusta ;)
Just tultiin lomareissulta ja takakontti täynnä tavaraa niin oli hiljaisempi eli sieltä takaa ääntä tulee aika paljon. On toi GS aika surkee esitys tuon äänieristyksen kans. Mä oon nyt tyttären mopoautoa eristänyt äänen ja talven pakkasten suhteen niin 60km/h vauhdis se alkaa olemaan hiljaisempi rengasäänten suhteen kuin Inkku.🤦 Totta kai se mauton moottorin pörinä tulee vielä sisälle.
Ei muuten mutta tuo on se asia, jonka takia Inkus ärsyttää sitten pienemmätkin asiat (esim temppuileva navi ja aktiivivakkari), kun tuo rengasääniongelma häiritsee.
No niin, sinne meni Inkku. Nyt on mietinnässä, että minkä merkin foorumille sitä seuraavaksi lähdetään haukkumaan autoa.😝
Inkussa oli hyvät noi agr-istuimet. Noiden jälkeen on kovat vaatimukset seuraavan auton penkeille.👍
No niin, tuli hankttua Mondeo farkku hybrid, St Line.
Työsuhdeautoksi kun tulee niin siinä oli sopivat speksit. Kunhan saa kilsoja alle niin voin heittää muutamat kommentit vertailun vuoksi.
Nyt kun on ollu Opel ja Ford niin eiköhän taivaspaikka ala olla ansaittu, kun on kokenu maan päällä helv…in.😂
Ihan ilman sarvia ja hampaita niin kyllä sillä vaan on iso vaikutus, kun ne rengasäänet jää enempi tuonne ulkopuolelle. Mondeo on 18” renkaista huolimatta selkeesti hiljaisempi ja kyllä se sitä kautta, ainakin itselle, antaa heti laadukkaamman vaikutelman. Varusteita tuossa on melkein kaikki ja niiden toimivuus selviää ajan kuluessa. Summa summarum, vaihto Mondeoon on lyhyen kokemuksen perusteella ihan hyvä ratkaisu.😊
Eka pidempi reissu heitetty Mondeolla. Onhan toi ”hybridi” nykypäivän mittapuulla aika naurettava esitys, kun akun kapasiteetti on 1,4kwh. Ei sillä sähköllä paljoa ajella, mutta toisaalta vähän koukuttavaa yrittää päästä sähköllä mahdollisimman paljon.
Kyllä tällaiselle 188cm kaverille Inkun agr-istuimet oli paremmat, mutta kovin isosti ei pääse noita Mondeon sportti-istuimiakaan moittimaan.
Katoin, että sisälokarit on muoviklipsuilla kiinni niin taidan paiskata sisälokarin päälle vielä bitumimattoa, kun sitä on jääny tyttären mauton ääneneristyksestä. Jospa suht hiljainen auto vielä hiljenisi. Ihan mukava matkakumppani, vaikka ei se 5-sarjan Bemulle pärjää, jollainen on ollu myöskin.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Olen tuollaisen hybridi Mondeon koeajanut ja omat huomiot siitä:
- hybriditekniikka toimi odotuksia paremmin
- pieni kulutus
- hiljainen ja mukava maantiellä
- liian iso auto kaupunkikäyttöön
- mittariston ilmoituksista ei saa selvää
Ei huono auto ollenkaan, mutta Opeliin verrattuna aika lailla toisenlainen ja vähän laivamainen fiilis. Joku tämmöinen hybriditekniikka olisi kyllä pitänyt saada Insigniaankin vuonna ’20.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »



Tuollainen video tuli vastaan. GS-malliin saatavilla sähköinen takaluukun nosto/lasku jollakin jälkiasennuspaketilla.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Ztrim
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ztrim »

Vähän offtopic, mutta tuleeko kenellekään muulle mieleen, että tämä Cadillacin sähköuutuus Celestiq https://www.cadillac.com/electric/celestiq olisi muotoilullisesti Opel Monza Conseptin (2013) https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 02893).jpg jatkokehitelmä?
Avatar
RJuuso
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 501
Liittynyt: 13 Maalis 2016, 09:46
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RJuuso »

Ztrim kirjoitti: 20 Loka 2022, 21:18 Vähän offtopic, mutta tuleeko kenellekään muulle mieleen, että tämä Cadillacin sähköuutuus Celestiq https://www.cadillac.com/electric/celestiq olisi muotoilullisesti Opel Monza Conseptin (2013) https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 02893).jpg jatkokehitelmä?
Mulla tulee vaan mieleen audi etron GT ja insignia B farmarin risteytys 😂
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Vastaa Viestiin