Ymmärrän. Tälläisillä foorumeilla ongelma on se, että ohjeistukset/muut tulevat yksittäiseltä käyttäjältä. Ei niihin kannata sokeasti luottaa.Kaasujalka77 kirjoitti: ↑11 Loka 2023, 13:55Joo, kyllä jäi pska maku suuhun tästä automaattilaatikon öljynvaihdosta. Toisaalta tässä ryhmässä on vakuutettu, että vaihto kannattaa tai jopa pitää tehdä (huuhtelemalla) ehkä noin 90-120 tkm kohdalla oma-aloitteisesti, toisaalta kun vein merkkiliikkeeseen tehtäväksi, sitä ei voitu tehdä huuhtelemalla ja tehtiin valuttamalla, sekä kerrottiin että öljyt ovat ns. ikuiset (eli ei tarvitsisi koskaan vaihtaa). Mutta tuli tehtyä nyt enkä satavarmasti tee tätä toimenpidettä enää toiste, vaikka auto olisi ajossa miljoonaan kilometriin saakka.-OPC- kirjoitti: ↑05 Loka 2023, 13:54Ai, minulle tehtiin kyllä huuhtelemalla. Valuttamalla ei kaikki öljy tule pois, joten vaihto on likipitäen turha, sinne saattaa nimittäin jäädä 30-40% vanhaa öljyä vielä sisään.Kaasujalka77 kirjoitti: ↑05 Loka 2023, 13:45 Huoltoraportointia tänne kaiken muun keskustelun lomaan:
Automaattilaatikon öljyt vaihdettiin ns. valuttamalla, huuhtelemalla ei kuulema tässä yksilössä onnistunut jostain teknisestä syystä (hintakin olisi ollut tuplat). Mittarissa n. 100tkm ja tosiaan vm-19 1.6T.
Tekivät myös huoltokutsussa mainitun päivitystyön, nyt ajettu reilu 500km eikä mitään eroa havaittavissa kulutuksessa, tehoissa tai muissa yksityiskohdissa.
Samaa minulle aikoinaan tällä foorumilla sanottiin että "Ei ne 2.8 v6 Vectran ketjut kestä kuin 100 000km" eli jollain raasulla mennyt ketju noilla kilometreillä = kaikki ketjut menevät. Perus mustavalkoinen ajattelu. Itse ajelin Vectralla yli 200tkm ilman vian vikaa. Että silleen....