Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Tenox
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 05 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Rauma

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Tenox »

tume_81 kirjoitti: 08 Loka 2022, 16:47 Millaisia kulutuksia on muilla 2018 1.5 automaatti yhdistelmällä. Toinen mitä ihmettelin niin bensamittarin käytös. Laskee todella nopeasti ja bensavalon sytyttyä ja alle 100km jäljellä olevien kilometrien kohdalla saan tankkiin maksimissaan 47litraa, tankki pitäisi kuitenkin olla 61 litraa
Samansuuntaiset kokemukset. 15tkm kulutus seka-ajossa on ollut noin 7l / 100km ja matka-ajossa pienin kulutus mihin ollaan päästy on tainnut olla jotain 6,4l / 100km luokkaa. Bensamittari laski täydestä siihen ekaan yläviivaan alle 40km matkalla ja tankkiin ei koskaan mennyt niin paljon, kuin olisi voinut kuvitella. Kaikki juttuja joiden kanssa pystyi elämään. Erinomaisen hieno ja varusteltu auto (oli AGR penkit, adaptiivinen vakkari, HUD yms.), mutta rengasmelu sisällä oli kyllä ihan jotain muuta, kuin pitäisi.

Myin omani just autoliikkeelle, kun sain kohtuullisen summan. Meni sieltä nähtävästi eteenpäin ennen kuin saivat edes myyntikuvia nettiautoon.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Tenox kirjoitti: 22 Loka 2022, 13:14
tume_81 kirjoitti: 08 Loka 2022, 16:47 Millaisia kulutuksia on muilla 2018 1.5 automaatti yhdistelmällä. Toinen mitä ihmettelin niin bensamittarin käytös. Laskee todella nopeasti ja bensavalon sytyttyä ja alle 100km jäljellä olevien kilometrien kohdalla saan tankkiin maksimissaan 47litraa, tankki pitäisi kuitenkin olla 61 litraa
Samansuuntaiset kokemukset. 15tkm kulutus seka-ajossa on ollut noin 7l / 100km ja matka-ajossa pienin kulutus mihin ollaan päästy on tainnut olla jotain 6,4l / 100km luokkaa. Bensamittari laski täydestä siihen ekaan yläviivaan alle 40km matkalla ja tankkiin ei koskaan mennyt niin paljon, kuin olisi voinut kuvitella. Kaikki juttuja joiden kanssa pystyi elämään. Erinomaisen hieno ja varusteltu auto (oli AGR penkit, adaptiivinen vakkari, HUD yms.), mutta rengasmelu sisällä oli kyllä ihan jotain muuta, kuin pitäisi.

Myin omani just autoliikkeelle, kun sain kohtuullisen summan. Meni sieltä nähtävästi eteenpäin ennen kuin saivat edes myyntikuvia nettiautoon.
Jep, se on jännä juttu miten paljon fiilikseen vaikuttaa sellainen perusominaisuus kuin rengasmelu. Eihän toi Inkku muuten huono auto ollut. Diesel oli kohtuu tehokas, mutta ei toki mikään naftapihi sekään vs esim Skoda Superb. Suberbilla pääsin sentään välillä alle 5l lukamiin, mutta Inkulla taisi olla paras 5,2-5,3 luokkaa eli sen noin 0,5l/100km vei Inkku enemmän. Nämä mobiilisovelluksen kautta todellisia kulutuksia eikä ajotietokoneen.
5,7l/100km on Mondeon kulutukset parilla ekalla tankillisella seka-ajossa maantie painnoitteisesti,
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1242
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

ascona_c kirjoitti: 18 Loka 2022, 14:19

Tuollainen video tuli vastaan. GS-malliin saatavilla sähköinen takaluukun nosto/lasku jollakin jälkiasennuspaketilla.
Tämä kiinnostaisi nähdä, mutta jostain syystä ei toimi millään selaimella.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

"Katso Facebookissa" -linkki toimii. Toimii, vaikka en ole itse Facebookissa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1242
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

ascona_c kirjoitti: 30 Loka 2022, 17:52 "Katso Facebookissa" -linkki toimii. Toimii, vaikka en ole itse Facebookissa.
Puhelimella linkki toimi 👍
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

2.5 vuotta omistanut Insignian ja nyt sain viimein luettua ohjekirjaa. Flexride aktviinen alusta pitäisi ilmeisesti vaihtaa Sport moodiin, jos havaitaan urheilullista ajoa. Minulla on omasta mielestäni asetukset kunnossa kohdasta automaattinen ohjauksen tila (sport herkkä) ja lisäksi sport valikosta alusta ja ohjaus valittuna. Ohjekirjan mukaan tuon pitäisi vaihtaa mittariston tila myös Sportiksi. Laitoin ajelu tilaan mittarin, mutta mitään ei tapahdu, vaikka automaattisen ohjauksen tilana olisi mikä vain ja antaa kaasua kunnolla. Keskikonsolin painikkeista menee kyllä sport ja tour tilaan ihan oikein, mutta eikö autoni pitäisi havaita automaattisesti tuo tila? Tosin tour ja normaali tilan välillä en havainnut mitään eroa.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ei vika, vaan ominaisuus.

Sama oli aikanaan jo A-mallissa. Tour-tila ei tuonut mitään muutosta yhtään mihinkään. Varmaan se kuljettajan henkinen muutos oli suurempi..

Eikä myöskään automaattisesti vaihtanut Sport-tilaan, vaikka kanttaili mutkaan renkaat vinkuen.

No, onpahan saatu lisää tekstiä ja rivejä ohjekirjaan.

Yksi turhimmista varusteista tuo Flexride. Sport-tila on niin ryntäilevä ja alustaltaan kova, ettei sitä normaaliolosuhteissa jaksa käyttää.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

ascona_c kirjoitti: 07 Marras 2022, 21:24 Ei vika, vaan ominaisuus.

Sama oli aikanaan jo A-mallissa. Tour-tila ei tuonut mitään muutosta yhtään mihinkään. Varmaan se kuljettajan henkinen muutos oli suurempi..

Eikä myöskään automaattisesti vaihtanut Sport-tilaan, vaikka kanttaili mutkaan renkaat vinkuen.

No, onpahan saatu lisää tekstiä ja rivejä ohjekirjaan.

Yksi turhimmista varusteista tuo Flexride. Sport-tila on niin ryntäilevä ja alustaltaan kova, ettei sitä normaaliolosuhteissa jaksa käyttää.
Sport modesta saa alustan ja ohjauksen pois kytkettyä, jolloin jäljelle jää korkeammat kierrokset ja nopeammat vaihdot. Ihan käyttökelpoinen mäkisessä maantieajossa.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Onko muilla havaintoja flexriden toiminnasta?, toimiiko niinkuin ohjekirjassa sanotaan? Eli vaihtuuko automaattisesti sport tilaan? Parhaiten pitäisi huomata mittariston teemasta kai? Itse pidin tuota mittaristoa urheilu tilassa, mutta nyt kun vaihdoin pidemmäksi ajaksi ajelu tilaan niin ongelma selvisi.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Flexiride toimii omatoimisen valitsemisen osalta juuri kuten pitää (vm. 2019 ajoneuvo), eli tourissa ohjaus keventyy ja alusta pehmentyy; sport-modessa ohjaus ja alusta tiukkenevat, kierrokset nousevat 500:lla ja vaihdot nopeutuvat. Sport-tilaa voi muokata valikosta, kuten edellä mainittu. Mitään automaattista tilan muutosta en ole koskaan havainnut tapahtuneen, vaan kaikki valinnat on täytynyt tehdä itse. Itse ajan valtaosan ajoista tour-modessa, erityisesti kaupungissa hyvä töyssyissä yms.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Kaasujalka77 kirjoitti: 09 Marras 2022, 15:27 Flexiride toimii omatoimisen valitsemisen osalta juuri kuten pitää (vm. 2019 ajoneuvo), eli tourissa ohjaus keventyy ja alusta pehmentyy; sport-modessa ohjaus ja alusta tiukkenevat, kierrokset nousevat 500:lla ja vaihdot nopeutuvat. Sport-tilaa voi muokata valikosta, kuten edellä mainittu. Mitään automaattista tilan muutosta en ole koskaan havainnut tapahtuneen, vaan kaikki valinnat on täytynyt tehdä itse. Itse ajan valtaosan ajoista tour-modessa, erityisesti kaupungissa hyvä töyssyissä yms.
Auton mukautusvalikosta löytyy automaattisen tilan ohjaus ja valittavina on normaali, sport herkkä, mukavuusherkkä sekä ei tilaa tms. Ja ohjekirjan mukaan pitäisi haistella ajotapaa ja osata muuttaa alustaa sekä mittaristoa, mutta eipä toimi niin. Aktiivinen alusta on nimenomaan aktiivinen eikä manuaalisesti säädettävä. Hyvin tuollakin on pärjännyt ja on siitä hyötyä ollut. Hiljaisemmassa vauhdissa tour tilan ohjaus onkin kyllä kevyempi, nyt sen huomasin kun mainitsit.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Jos kysymys koski sitä, vaihtuuko mittariston teema samalla kun vaihtaa ajotilan konsolin napista sportiksi, niin sitä nyt ainakaan ei tee. Itse ajelen (ST 1.6T 200 hv AT) useimmiten flexiride confortilla. Paitsi kun vähän painavampaa perävaunua vedossa, taikka huono talven lumi/loskakeli, silloin sport, koska tanakoittaa alustan ja parantaa ohjaustuntuman. Jälkimmäinen siis nimenomaan liukkailla keleillä. Minulle flexiride on ollut hyvä varuste, mutta alusta-asiat aina makuasioita. Onhan Insignia B alustan perusvirityskin enempi mukavuuspainotteinen. Regaskoko 17-tuumainen 55-sarjan renkailla ja kesäisin paineet siinä 220-230 kPa vaikuttavat nekin mukavampaan suntaan. Toiset taas tykkäävät kovemmista.

Automaattivaihteisto pelaa moottorin kanssa hyvin yhteen ainakin meikäläisen silleen liukuvan arvokkaalla ajotyylillä. Sen se siinä sitten vaihteisto "oppii" ...että kun pitäisi äkkiä johonkin väliin "survaista", ja länttää monon polkimelle, niin jää ooppeli miettimään toviksi ennenko kunnolla liikahtaa. Vaikka motarin rampilla ja vaikka silloin painaiskin ensin sportin napista päälle niin se vaikutus lähinnä just tuo vaihtokohtien nousu vähän korkeammille kierroksille. No, perheauto mikä perheauto; mukava "matkamiehen mandoliini" kuiteskin.
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Ei se reagoi ajotapaan millään muotoa, mutta mittariston teema nyt oli vain se mistä ainakin huomaa. Asia on selvityksessä maahantuojalla, kun ohjekirja aika selvästi muuta väittää.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
soap95
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Marras 2019, 12:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Itse olen kokeillut noita automaattisia asetuksia. Eli voi valita "Auto-tilan" herkkyydeksi "Normaali", "Mukavuuspainotus" tai "Urheilupainotus". Kun tila on valittu voi palata siihen auton kuva näyttöön. Siinä näkyy eri värein että mitkä asetukset on jousitukselle, ohjaukselle yms. voimassa. Eniten ihmetyttää se, että jos valitsen "Urheilupainotus"-asetuksen, niin ensin jousitus on "normaali" eli keltainen. Mutta hetken päästä vaihtaa sen siniseksi eli "Mukavuus"-tilaan ja alusta menee löysäksi. Jos tekee esim. tiukan jarrutuksen, se vaihtuu keltaiseksi hetkeksi ja palaa taas siniseksi. Raju kiihdytys saattaa vaihtaa sen hetkeksi punaiseksi eli niin kuin on toivottukin. Siitä taas keltaisen kautta siniseksi.
Samanlaiset ilmiöt tapahtuu kaikilla kolmella valinnalla, eli perus-jousitusasento on se löysin. Luulisi että jos valitsen tuon urheilullisen, niin jousitus olisi keltainen eli normaali ja siitä vaihtaisi sitten urheilullisemmaksi tilanteen mukaan. Ihmettelin pitkään tuota löysää alustaa, ennen kuin tajusin sen johtuvan tuosta "Auto-tilasta".
Nykyään käytän asetusta Automaatti-asetukset pois. Tällöin kaikki säädöt on keltaisena eli "Normaali". Tarvittaessa sitten napeista joko "Tour" tai "Sport" päälle. Nämäkin näkyy siellä auton kuvassa väreinä eli Sportilla kaikki on punaista, jousitus, ohjaus, neliveto. Ja Tourilla sinistä.
Eli jotain mätää on siinä "Auto-tilan" säädöissä, ne ei vaikuta muuten kuin alusta menee Tour-tilaan eli liian veteläksi normaali-ajossa.
Tuossa vielä kuva sivusta, josta näkee että mitä automatiikka on säätänyt.

Kuva
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Tässä uudemmassa on eri käyttöjärjestelmä niin ei tule tuollaista auton kuvaa. Mutta valikko automaattisen tilan ohjaus tosissaan sisältää nuo mainitsemasi tilat hieman eri termeillä ja viimeisenä on pois päältä. Kaikki on kokeiltu ja minkäänlaista eroa ei ole oli nopeus tai kallistus mikä tahansa. Pääasiahan tuossa varusteessa on kuitenkin se, että napin painalluksella saa sopivan ajotilan ja niin se toimiikin. Lähinnä periaatteen vuoksi rupesin asiaa huollosta kyselee ennen kuin takuu loppuu.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Vastaa Viestiin