Ei. Tippa öljyä tai silikoonia tiivisteeseen.
Öljytulppa tarvii uuden tiivisteen.
öljyksi 0w-20 040VO1547 4-litraa.
Polttoaineen lisäainetta sitten tankkiin
Ei. Tippa öljyä tai silikoonia tiivisteeseen.
Ainakin 1,0T ja 1,4T
Nyt tuli kyllä paljon kysymyksiä. Eli siis tulppa on öljypohjassa ja korkki kannessa. Niinkö? Tulpan laitoin takaisin vanhalla tiivisteellä. Se näytti ihan hyvältä ja ainakin vielä pitää.
Korkista kaadetaan ja tulpasta tyhjennetään.JKAVS kirjoitti: ↑04 Syys 2022, 16:12Nyt tuli kyllä paljon kysymyksiä. Eli siis tulppa on öljypohjassa ja korkki kannessa. Niinkö? Tulpan laitoin takaisin vanhalla tiivisteellä. Se näytti ihan hyvältä ja ainakin vielä pitää.
Ainakin aiemmin ketjussa on sanottu Dexos 1 gen 2 olevan oikeaa öljyä, ja sitä myös laitoin.
Mikä on polttoaineen lisäaineelle oikea lisäysväli? Öljynvaihto tuli eteen n. 20 000 km edellisen huollon jälkeen. Sen teki merkkihuolto tuulilasin vaihdon yhteydessä, mutta tästä lähtien olen ajatellut huoltaa auton itse. Se on kuitenkin jo 6 vuotta vanha ja 170 000 km ajettu.
200tkm ajettuja dieseleitä on useampia.Askoik kirjoitti: ↑04 Syys 2022, 17:39 Onkos moni muukin jo rullannut Astralla yli 200 tkm? Onko kukaan päässyt jo yli 300 tkm?
Mitähän kaikkea on odotettavissa 200 - 300 tkm välillä? Turbon totaalinen hajoaminen, tai muita tyypillisiä oireita? Isompia moottorivikoja? Alusta, nivelet, yms?
Mulla nyt mittarissa 206 tkm ja helpolla olen tähän asti päässyt (1.4T autom). Jossain 180 tkm hujakoilla hajosi kaasuläppäkotelo ja auto vietiin lavetilla verstaalle. Sen jälkeen on taas ihan hyvin toiminut. Öljyä ei syö yhtään ja moottori&vaihteisto käyttäytyvät mielestäni uudenveroisesti.
Akun vois ehkä kohta vaihtaa, kun se täyttää 6 v ja talvi lähestyy.
Kyllä merkkihuollon lapussa oli merkitty juuri Dexos 1 gen 2 5W-30. Juuri sitä mitä Motonetistä saa.1,2sorsa kirjoitti: ↑04 Syys 2022, 17:45Korkista kaadetaan ja tulpasta tyhjennetään.JKAVS kirjoitti: ↑04 Syys 2022, 16:12Nyt tuli kyllä paljon kysymyksiä. Eli siis tulppa on öljypohjassa ja korkki kannessa. Niinkö? Tulpan laitoin takaisin vanhalla tiivisteellä. Se näytti ihan hyvältä ja ainakin vielä pitää.
Ainakin aiemmin ketjussa on sanottu Dexos 1 gen 2 olevan oikeaa öljyä, ja sitä myös laitoin.
Mikä on polttoaineen lisäaineelle oikea lisäysväli? Öljynvaihto tuli eteen n. 20 000 km edellisen huollon jälkeen. Sen teki merkkihuolto tuulilasin vaihdon yhteydessä, mutta tästä lähtien olen ajatellut huoltaa auton itse. Se on kuitenkin jo 6 vuotta vanha ja 170 000 km ajettu.
öljylaatu riippuu moottorista. Öljylaatuluokitus lukee
Autokohtaisessa huoltolapussa ja osasta autoja öljyluokitukset ovat vaihtuneet. Eli katso mitä viimeisimmässä huoltolapussa lukee eli siinä huollon tarkastuslistassa.
Dexos 1gen2 oli jossain facelift 3pyttyisissä bensoissa.
1,0T ja 1,4T ja 1,6cdti uusimmissa oli tuo 0v0401547
Dexos2 satto olla alkupään dieselissä.
Että vaikeaksi on asia tehty.
Tässä tuntuu olevan erinlaisia käytäntöjä riippuen missä päin autoa huolletaan. mun 1.4 -19 150hp kävi toukokuussa kolmannessa vuosihuollossa ja kysyin myös laitettiinko lisäainetta tankkiin??? ei laitettu joka kolmas huolto lisätään??? ensimmäisessä huollossa tuota kyllä laitettiin, ite lisännyt kerran. On hiukan outo tää lisä aine homma Mikähän tähän on oikea käytäntö?hauvavauva kirjoitti: ↑04 Syys 2022, 13:29 Tästä ketjusta olen kymmeniä kertoja lukenut tuosta polttoaineen lisäaineesta. Kävin juuri kolmannessa määräaikaishuollossa ja jälleen kysyin laitettiinko lisäainetta. Ei laitettu. Kuulemma ensi kerralla. Tosin samassa paikassa (Länsiauto) sanottiin samaa edelliselläkin huoltokerralla. Tankin olen aina tankannut täyteen huoltoa varten. Vähän meinaa ihmetyttää. Autossa 1,6 bensakone ja kilometrejä vasta n. 31tkm.
Sitten se on oikea öljy sun autoon jos ei lappunen kovin vanha ole. Saattoi olla niin että GPF pönttöä (gasolineparticlefilter) ei alkupään k astroissa ole.JKAVS kirjoitti: ↑04 Syys 2022, 21:03Kyllä merkkihuollon lapussa oli merkitty juuri Dexos 1 gen 2 5W-30. Juuri sitä mitä Motonetistä saa.1,2sorsa kirjoitti: ↑04 Syys 2022, 17:45Korkista kaadetaan ja tulpasta tyhjennetään.JKAVS kirjoitti: ↑04 Syys 2022, 16:12Nyt tuli kyllä paljon kysymyksiä. Eli siis tulppa on öljypohjassa ja korkki kannessa. Niinkö? Tulpan laitoin takaisin vanhalla tiivisteellä. Se näytti ihan hyvältä ja ainakin vielä pitää.
Ainakin aiemmin ketjussa on sanottu Dexos 1 gen 2 olevan oikeaa öljyä, ja sitä myös laitoin.
Mikä on polttoaineen lisäaineelle oikea lisäysväli? Öljynvaihto tuli eteen n. 20 000 km edellisen huollon jälkeen. Sen teki merkkihuolto tuulilasin vaihdon yhteydessä, mutta tästä lähtien olen ajatellut huoltaa auton itse. Se on kuitenkin jo 6 vuotta vanha ja 170 000 km ajettu.
öljylaatu riippuu moottorista. Öljylaatuluokitus lukee
Autokohtaisessa huoltolapussa ja osasta autoja öljyluokitukset ovat vaihtuneet. Eli katso mitä viimeisimmässä huoltolapussa lukee eli siinä huollon tarkastuslistassa.
Dexos 1gen2 oli jossain facelift 3pyttyisissä bensoissa.
1,0T ja 1,4T ja 1,6cdti uusimmissa oli tuo 0v0401547
Dexos2 satto olla alkupään dieselissä.
Että vaikeaksi on asia tehty.