Se on nyt Länkkärissä gm lisäaine bensiinijärj. 95599923 hintaan 26,40 / purkki.
Astra K
Re: Astra K
Tätähän merkkihuolto on laittanut täyteen tankkiin 240ml: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6003407 ... ner-120-ml
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Juu. Tuohan maksoi ennen jotain 8,90purkkiFUELJII kirjoitti: ↑15 Syys 2023, 13:11 Tätähän merkkihuolto on laittanut täyteen tankkiin 240ml: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6003407 ... ner-120-ml
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
eBay.de stä huoltopaketti : suodattimet ( ö-suodatin Mann ) orkkis tulpat ja Bosch hihna n.130€ kotiin kannettuna.
GSI-The Real Thing & ST wagon
Re: Astra K
Onko kellään kokemuksia miten tuossa 1.4T moottorissa sytytystulpat kestää?
Pitäisi huolto-ohjelman mukaan 4v / 60000 km tulpat uusia. Kilometrejä on kuitenkin vasta 35000. Käyntihäiriöitä ei ole ollut. Joten turhalta tuntuu jos toiset ajaa sen lähes 60000 ilman vikoja?
Rahaa se on 200:kin eläkeläiselle .
Pitäisi huolto-ohjelman mukaan 4v / 60000 km tulpat uusia. Kilometrejä on kuitenkin vasta 35000. Käyntihäiriöitä ei ole ollut. Joten turhalta tuntuu jos toiset ajaa sen lähes 60000 ilman vikoja?
Rahaa se on 200:kin eläkeläiselle .
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Helmi 2020, 19:29
Re: Astra K
Itse jätin tulppien vaihdon väliin 4 vuoden kohdalla, koska kilometrit vasta 40000. Ei kai ne tulpat siitä miksikään muutu, vaikka olisi 5 tai 6 vuotta. Viisaammat voi kertoa..
Opel Astra Sports Tourer 1,4 AT -18
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Oiskohan kerran puuttunut tulpasta kärki mutten muista ajomäärää tai ikää.
On noita jotkut jättäneet siihen viidenteen huoltoon eli öljynvaihtoon.
Suosittelisin että ainakin sen ekan kerran vaihtaa sen 4v/60tkm mukaan. Silloin auto on huollettu siltä osin huolto-ohjelman mukaan eikä tule ongelmia takuun kanssa. Eikä siinäkään tapauksessa että siitä 30tkm ajetusta autosta menisi vaikka kampiakseli poikki just takuun jälkeen ja goodwill kysely torppaisi huoltohistoriaan.
On noita jotkut jättäneet siihen viidenteen huoltoon eli öljynvaihtoon.
Suosittelisin että ainakin sen ekan kerran vaihtaa sen 4v/60tkm mukaan. Silloin auto on huollettu siltä osin huolto-ohjelman mukaan eikä tule ongelmia takuun kanssa. Eikä siinäkään tapauksessa että siitä 30tkm ajetusta autosta menisi vaikka kampiakseli poikki just takuun jälkeen ja goodwill kysely torppaisi huoltohistoriaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
Moi,
Jonkin verran kahlannut tätä ketjua ja ehkä parempi laittaa kysymys suoraan tänne.
Oma nykyinen auto on
2016 Opel Astra K Sports Tourer 1.0 ECOTEC (105 hv) ecoFLEX start&stop 156 tkm mittarissa ja nyt olisi auton vaihto mielessä.
Olen katsonut paria mallia:
Opel Astra K Sports Tourer (facelift 2019) 1.4 Turbo (145 hv) CVT 9/2019 automaatti.
OPEL ASTRA 1.3 SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 145 TURBO A 7/2020 automaatti.
Eli kumpaa itse lähtisit ostamaan?
Luotettavuus ja taloudellisuus on itselleni tärkeitä.
Jonkin verran kahlannut tätä ketjua ja ehkä parempi laittaa kysymys suoraan tänne.
Oma nykyinen auto on
2016 Opel Astra K Sports Tourer 1.0 ECOTEC (105 hv) ecoFLEX start&stop 156 tkm mittarissa ja nyt olisi auton vaihto mielessä.
Olen katsonut paria mallia:
Opel Astra K Sports Tourer (facelift 2019) 1.4 Turbo (145 hv) CVT 9/2019 automaatti.
OPEL ASTRA 1.3 SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 145 TURBO A 7/2020 automaatti.
Eli kumpaa itse lähtisit ostamaan?
Luotettavuus ja taloudellisuus on itselleni tärkeitä.
Re: Astra K
Lisätään vielä, arkisin ajoa kertyy päittäin noin 90 km, joista moottoritiellä 70 km ja 20 km seka-ajoa.petekkii kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 22:53 Moi,
Jonkin verran kahlannut tätä ketjua ja ehkä parempi laittaa kysymys suoraan tänne.
Oma nykyinen auto on
2016 Opel Astra K Sports Tourer 1.0 ECOTEC (105 hv) ecoFLEX start&stop 156 tkm mittarissa ja nyt olisi auton vaihto mielessä.
Olen katsonut paria mallia:
Opel Astra K Sports Tourer (facelift 2019) 1.4 Turbo (145 hv) CVT 9/2019 automaatti.
OPEL ASTRA 1.3 SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 145 TURBO A 7/2020 automaatti.
Eli kumpaa itse lähtisit ostamaan?
Luotettavuus ja taloudellisuus on itselleni tärkeitä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Onko tuo 1,3 myös CVT ?petekkii kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 22:53 Moi,
Jonkin verran kahlannut tätä ketjua ja ehkä parempi laittaa kysymys suoraan tänne.
Oma nykyinen auto on
2016 Opel Astra K Sports Tourer 1.0 ECOTEC (105 hv) ecoFLEX start&stop 156 tkm mittarissa ja nyt olisi auton vaihto mielessä.
Olen katsonut paria mallia:
Opel Astra K Sports Tourer (facelift 2019) 1.4 Turbo (145 hv) CVT 9/2019 automaatti.
OPEL ASTRA 1.3 SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 145 TURBO A 7/2020 automaatti.
Eli kumpaa itse lähtisit ostamaan?
Luotettavuus ja taloudellisuus on itselleni tärkeitä.
Moottorin suhteen ei ole eroa mutta CVT-tyyppiset vaihteistot ei ole ikuisia jos pidät autoa pidempään. Myöskään vetokoukku turha sillä siihen ei saa muutakuin vähän isomman pyörätelineen vedettäväksi (vetomassa 190kg)
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
On myös CVT, tosin tuo 190 kg on lievä pettymys. Satunnaisesti olisi tarvetta vuokrata peräkärry, tosin ilmankin pärjää.1,2sorsa kirjoitti: ↑17 Syys 2023, 10:47Onko tuo 1,3 myös CVT ?petekkii kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 22:53 Moi,
Jonkin verran kahlannut tätä ketjua ja ehkä parempi laittaa kysymys suoraan tänne.
Oma nykyinen auto on
2016 Opel Astra K Sports Tourer 1.0 ECOTEC (105 hv) ecoFLEX start&stop 156 tkm mittarissa ja nyt olisi auton vaihto mielessä.
Olen katsonut paria mallia:
Opel Astra K Sports Tourer (facelift 2019) 1.4 Turbo (145 hv) CVT 9/2019 automaatti.
OPEL ASTRA 1.3 SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 145 TURBO A 7/2020 automaatti.
Eli kumpaa itse lähtisit ostamaan?
Luotettavuus ja taloudellisuus on itselleni tärkeitä.
Moottorin suhteen ei ole eroa mutta CVT-tyyppiset vaihteistot ei ole ikuisia jos pidät autoa pidempään. Myöskään vetokoukku turha sillä siihen ei saa muutakuin vähän isomman pyörätelineen vedettäväksi (vetomassa 190kg)
Re: Astra K
Faceliftistä jos automaatin haluaa ja vetokykyä, niin sitten diesel. Taloudellisuus nyt sitten kiinni ihan paljonko niitä kilometriä tulee.petekkii kirjoitti: ↑17 Syys 2023, 18:09On myös CVT, tosin tuo 190 kg on lievä pettymys. Satunnaisesti olisi tarvetta vuokrata peräkärry, tosin ilmankin pärjää.1,2sorsa kirjoitti: ↑17 Syys 2023, 10:47Onko tuo 1,3 myös CVT ?petekkii kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 22:53 Moi,
Jonkin verran kahlannut tätä ketjua ja ehkä parempi laittaa kysymys suoraan tänne.
Oma nykyinen auto on
2016 Opel Astra K Sports Tourer 1.0 ECOTEC (105 hv) ecoFLEX start&stop 156 tkm mittarissa ja nyt olisi auton vaihto mielessä.
Olen katsonut paria mallia:
Opel Astra K Sports Tourer (facelift 2019) 1.4 Turbo (145 hv) CVT 9/2019 automaatti.
OPEL ASTRA 1.3 SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 145 TURBO A 7/2020 automaatti.
Eli kumpaa itse lähtisit ostamaan?
Luotettavuus ja taloudellisuus on itselleni tärkeitä.
Moottorin suhteen ei ole eroa mutta CVT-tyyppiset vaihteistot ei ole ikuisia jos pidät autoa pidempään. Myöskään vetokoukku turha sillä siihen ei saa muutakuin vähän isomman pyörätelineen vedettäväksi (vetomassa 190kg)
Itsellä on tuon takia tällä hetkellä tuo Granlandin PHEV, kun ei tuo diesel olisi ollut mitenkään järkevä näillä kilometreillä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Astra K
Muutama diesel ollut taloudessa ja ei niissä mitään vikaa olle, paitsi silloin kun joutuu maksamaan sitä hiton dieselveroa. Noin 20 tkm tulee vuodessa. Olen myös katsellut erilaisia hybrid malleja ja C-HR löytyy taloudesta.Nible kirjoitti: ↑17 Syys 2023, 18:13Faceliftistä jos automaatin haluaa ja vetokykyä, niin sitten diesel. Taloudellisuus nyt sitten kiinni ihan paljonko niitä kilometriä tulee.petekkii kirjoitti: ↑17 Syys 2023, 18:09On myös CVT, tosin tuo 190 kg on lievä pettymys. Satunnaisesti olisi tarvetta vuokrata peräkärry, tosin ilmankin pärjää.1,2sorsa kirjoitti: ↑17 Syys 2023, 10:47petekkii kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 22:53 Moi,
Jonkin verran kahlannut tätä ketjua ja ehkä parempi laittaa kysymys suoraan tänne.
Oma nykyinen auto on
2016 Opel Astra K Sports Tourer 1.0 ECOTEC (105 hv) ecoFLEX start&stop 156 tkm mittarissa ja nyt olisi auton vaihto mielessä.
Olen katsonut paria mallia:
Opel Astra K Sports Tourer (facelift 2019) 1.4 Turbo (145 hv) CVT 9/2019 automaatti.
OPEL ASTRA 1.3 SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 145 TURBO A 7/2020 automaatti.
Eli kumpaa itse lähtisit ostamaan?
Luotettavuus ja taloudellisuus on itselleni tärkeitä.
Onko tuo 1,3 myös CVT ?
Moottorin suhteen ei ole eroa mutta CVT-tyyppiset vaihteistot ei ole ikuisia jos pidät autoa pidempään. Myöskään vetokoukku turha sillä siihen ei saa muutakuin vähän isomman pyörätelineen vedettäväksi (vetomassa 190kg)
Itsellä on tuon takia tällä hetkellä tuo Granlandin PHEV, kun ei tuo diesel olisi ollut mitenkään järkevä näillä kilometreillä.
Re: Astra K
Minua ihmetyttää tuollainen nuukailu huolloissa, että jätetään vaikka ne 150-200€ tulpat vaihtamatta. Saahan sillä vähän siirrettyä kustannuksia, mutta maksettavaksi ne tulee kuitenkin, ja pahimmillaan maksetaan kovaa hintaa huollon laiminlyönnistä, kun on unohtunut parista edellisestä huollosta se sitä edellisessä ollut parinsadan kulu. Ja seuraavalle omistajalle saattaa tulla yllätyksenä käyntivikoja selvitellessä, että vaikkapa niitä tulppia ole vaihdettu kertaakaan ja autolla on ajettu 100tkm.
Samalla tavalla hämmästelen dieselveron välttelyä, että paljonko se on autoilun kokonaiskustannuksista, jos 500€ (en tiedä Astran dieselveron suuruutta) maksaa veroa, kun auton käyttökulut on vähintään saman verran edullisemmat vuositasolla. Toisekseen jos on autoa vaihtamassa, niin ei sekään yleensä säästöä tuo vaan päinvastoin kuluja. Taloudessamme on uutena ostettu viimeisen lähdön prefacelift (2019) Astra K farmari 1.4T Exclusive automaatti, jolla on ajettu vain 55tkm ja sen jälleenmyyntiarvosta on aika lailla puolet sulanut, joten olisi varmaan jo pitänyt se vaihtaa pois, mutta kun se vaihtaminen ei säästöä tuo, niin on jää yt tekemättä. Toisekseen on ollut todella huoleton ja halpa auto pitää, ja ominaisuudetkin ovat riittäneet (puolisolle). Autosta löytyy myös kirjaimellisesti ja ajallaan tehdyt huollot samassa merkkiliikkeessä, mikä ainakin itselleni ostotilanteessa loisi luottamusta auton hyvästä pidosta. Myös edelleen paikoillaan olevat suojakalvot näytössä ja penkin agr-logossa vahvistaisivat tätä ajatusta.
Samalla tavalla hämmästelen dieselveron välttelyä, että paljonko se on autoilun kokonaiskustannuksista, jos 500€ (en tiedä Astran dieselveron suuruutta) maksaa veroa, kun auton käyttökulut on vähintään saman verran edullisemmat vuositasolla. Toisekseen jos on autoa vaihtamassa, niin ei sekään yleensä säästöä tuo vaan päinvastoin kuluja. Taloudessamme on uutena ostettu viimeisen lähdön prefacelift (2019) Astra K farmari 1.4T Exclusive automaatti, jolla on ajettu vain 55tkm ja sen jälleenmyyntiarvosta on aika lailla puolet sulanut, joten olisi varmaan jo pitänyt se vaihtaa pois, mutta kun se vaihtaminen ei säästöä tuo, niin on jää yt tekemättä. Toisekseen on ollut todella huoleton ja halpa auto pitää, ja ominaisuudetkin ovat riittäneet (puolisolle). Autosta löytyy myös kirjaimellisesti ja ajallaan tehdyt huollot samassa merkkiliikkeessä, mikä ainakin itselleni ostotilanteessa loisi luottamusta auton hyvästä pidosta. Myös edelleen paikoillaan olevat suojakalvot näytössä ja penkin agr-logossa vahvistaisivat tätä ajatusta.
Re: Astra K
Itse pyrin huollot hoitamaan asian mukaisesti. Mitä tulee tuohon dieselveroon, niin se on aikansa elänyt ja ei palvele enää sillä tavalla mihin se luotiin. Silloin kun diesel maksoi sen 0,75€/L, ajoi vero asiansa. Tällähetkellä bensan ja dieselin hintaero on marginaalinen.Hoopi kirjoitti: ↑17 Syys 2023, 20:43 Minua ihmetyttää tuollainen nuukailu huolloissa, että jätetään vaikka ne 150-200€ tulpat vaihtamatta. Saahan sillä vähän siirrettyä kustannuksia, mutta maksettavaksi ne tulee kuitenkin, ja pahimmillaan maksetaan kovaa hintaa huollon laiminlyönnistä, kun on unohtunut parista edellisestä huollosta se sitä edellisessä ollut parinsadan kulu. Ja seuraavalle omistajalle saattaa tulla yllätyksenä käyntivikoja selvitellessä, että vaikkapa niitä tulppia ole vaihdettu kertaakaan ja autolla on ajettu 100tkm.
Samalla tavalla hämmästelen dieselveron välttelyä, että paljonko se on autoilun kokonaiskustannuksista, jos 500€ (en tiedä Astran dieselveron suuruutta) maksaa veroa, kun auton käyttökulut on vähintään saman verran edullisemmat vuositasolla. Toisekseen jos on autoa vaihtamassa, niin ei sekään yleensä säästöä tuo vaan päinvastoin kuluja. Taloudessamme on uutena ostettu viimeisen lähdön prefacelift (2019) Astra K farmari 1.4T Exclusive automaatti, jolla on ajettu vain 55tkm ja sen jälleenmyyntiarvosta on aika lailla puolet sulanut, joten olisi varmaan jo pitänyt se vaihtaa pois, mutta kun se vaihtaminen ei säästöä tuo, niin on jää yt tekemättä. Toisekseen on ollut todella huoleton ja halpa auto pitää, ja ominaisuudetkin ovat riittäneet (puolisolle). Autosta löytyy myös kirjaimellisesti ja ajallaan tehdyt huollot samassa merkkiliikkeessä, mikä ainakin itselleni ostotilanteessa loisi luottamusta auton hyvästä pidosta. Myös edelleen paikoillaan olevat suojakalvot näytössä ja penkin agr-logossa vahvistaisivat tätä ajatusta.