Onko stefan testaukseen olemassa jotakin helppoa menetelmää?jarkkis kirjoitti:Jos ei vuotoa mistään löydy ni kattokaa pumpun akselin stefa et onko siinä vuotoa ku auto sammuksis. Ja siis jakopäänpuolelta.
Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Ei oo. Pitää jakopään suojaa pumpun edestä ottaa sen verran pois tieltä et näkee pumpun rattaan tienoille et onko kuivaa vaiko märkää. Kyl se melko märkä on sieltä jos se stefa vähääkää vuotaa. Ja tarkoitan ny sitä pumpun ratasta jota jakoketju pyörittää.
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Tammikuun alkupäivinä hommasin käytetyn suodatinkotelon ja ennen paikalleen laittamista testasin alipainepumpulla ja piti 0,5 bar alipaineet yön yli hyvin. Tällä viikolla oli auto kolme vuorokautta seisomassa... lähti hyvin käyntiin eikä pysähtynyt muutaman sekunnin jälkeen.
Mielenkiinnosta vaihdoin vanhaan kanteen uudet polttoaineputkien o-renkaat, mutta alipaineella testatessa paineet hävisivät yön aikana melkein nollaan, eli todennäköisesti kannessa pieni hiushalkeama.
Paluuletkut menevät edelleen pulloon, mutta nyt kun muut vuotokohdat paikallistettu ja korjattu, niin pitää paluuputket muuttaa normaaliksi. Saa nähdä alkaako ongelmat taas...
Joku viisaampi voi oikaista teorian siitä, että jos ilmavuoto on suodattimen ja tankin välillä, polttoaine valuu tankkiin tältä matkalta, niin moottori lähtee käyntiin hyvin mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Mutta jos vuoto paluuletkuissa tai pumpussa tai pumpun lähellä, niin lähtee käyntiin pidemmän starttauksen jälkeen, jos lähtee.
Mielenkiinnosta vaihdoin vanhaan kanteen uudet polttoaineputkien o-renkaat, mutta alipaineella testatessa paineet hävisivät yön aikana melkein nollaan, eli todennäköisesti kannessa pieni hiushalkeama.
Paluuletkut menevät edelleen pulloon, mutta nyt kun muut vuotokohdat paikallistettu ja korjattu, niin pitää paluuputket muuttaa normaaliksi. Saa nähdä alkaako ongelmat taas...
Joku viisaampi voi oikaista teorian siitä, että jos ilmavuoto on suodattimen ja tankin välillä, polttoaine valuu tankkiin tältä matkalta, niin moottori lähtee käyntiin hyvin mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Mutta jos vuoto paluuletkuissa tai pumpussa tai pumpun lähellä, niin lähtee käyntiin pidemmän starttauksen jälkeen, jos lähtee.
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
No jos suodatinjalka vuotaa, tyhjenee pa linja siitä tankkiin päin. Eli pumppu on vielä täynnä naftaa. Eli käy sen kymmenen sekuntia.
Jos pumpulta vuotaa, niin käy vain sekunnin ku pumppu on tyhjä.
Jos pumpulta vuotaa, niin käy vain sekunnin ku pumppu on tyhjä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Tänään tutkin mielenkiinnosta vanhan suodatinkotelon n. yhden baarin paineella. Suodatinkotelon laitoin vesisankoon. Ilmakuplia alkoi tulemaan harvakseltaan pistorasian sisältä. En katsonut tarkemmin mutta melko varmasti vuoto on rasian sisällä olevien piikkien vierestä.Aimo kirjoitti:Tammikuun alkupäivinä hommasin käytetyn suodatinkotelon ja ennen paikalleen laittamista testasin alipainepumpulla ja piti 0,5 bar alipaineet yön yli hyvin. Tällä viikolla oli auto kolme vuorokautta seisomassa... lähti hyvin käyntiin eikä pysähtynyt muutaman sekunnin jälkeen.
Mielenkiinnosta vaihdoin vanhaan kanteen uudet polttoaineputkien o-renkaat, mutta alipaineella testatessa paineet hävisivät yön aikana melkein nollaan, eli todennäköisesti kannessa pieni hiushalkeama.
Paluuletkut menevät edelleen pulloon, mutta nyt kun muut vuotokohdat paikallistettu ja korjattu, niin pitää paluuputket muuttaa normaaliksi. Saa nähdä alkaako ongelmat taas...
Joku viisaampi voi oikaista teorian siitä, että jos ilmavuoto on suodattimen ja tankin välillä, polttoaine valuu tankkiin tältä matkalta, niin moottori lähtee käyntiin hyvin mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Mutta jos vuoto paluuletkuissa tai pumpussa tai pumpun lähellä, niin lähtee käyntiin pidemmän starttauksen jälkeen, jos lähtee.
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Tuntuu täällä olevan hyvästi tietotaitoa ja kokemust näihin diisseleihin niin lainaampa topiccia ettei tarvitse uutta tehdä....eli lainapeli alla jolla nyt oon talven päästelly (vectra b dti) ja parin viikon ajan tehnyt niin että aamulla kun starttaa niin lähtee heti hyvin käyntiin niinku normaalistikin, mutta käy vain sen 1-2sec ja sammuu, ei saa ryntäytettyä tms....sen jälkeen kestää startata arviolta 20-30 sec ja pikkukaasulla yskien lähtee käymään mutta kun lähtee käymään niin käy hyvin eikä ongelmaa enää ole kun taas kun auto on seisonut yön yli tai kauemmin. Luin täältä puolen tusinaa ilmavaiva-topiccia aiheeseen liittyen mutta osaisko joku sanoa mistä ensimmäisenä lähtisin juuri näillä oireilla vikaa metsästään? Autolla ajettu 325tkm mutta tehdasuudella pumpulla vain 100tkm. Löpösuodatin vaihdettu n. 2v(/10-20tkm?) sitten. Omat kulkineet aina ollu bensavehkeitä joten ei ole kokemusta kertynyt diisseleistä.
Ajattelin vikakoodit nyt ensimmäiseks lukee ja sit kiristeleen kaikki polttoainelinjasta löytyvät klemmarit...olisko suodatin sit hyvä kans vaihtaa? Pumpun akselin stefan tarkistus? Takaiskuventtili? Any ideas?
Kiitos jo etukäteen asiantuntevista neuvoista !
Ajattelin vikakoodit nyt ensimmäiseks lukee ja sit kiristeleen kaikki polttoainelinjasta löytyvät klemmarit...olisko suodatin sit hyvä kans vaihtaa? Pumpun akselin stefan tarkistus? Takaiskuventtili? Any ideas?
Kiitos jo etukäteen asiantuntevista neuvoista !
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Suuttimien ylivuotoletkut ekana vaihtoon. Se on yleisin vikapaikka.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Voiko tuosta varmistua mitenkään? Esim uusi letku erilliseen astiaan ja pumpulle menevän sulkeminen?Juho M-P kirjoitti:Suuttimien ylivuotoletkut ekana vaihtoon. Se on yleisin vikapaikka.
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Vaihat ne letkut. 3,2mm polttoainneen kestävää letkua. Tarvii noin metrin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Tarviiko ilmata mitään ton jälkeen?Juho M-P kirjoitti:Vaihat ne letkut. 3,2mm polttoainneen kestävää letkua. Tarvii noin metrin.
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Ihan kuin nytkin joka aamu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Eli ei tarvi?Juho M-P kirjoitti:Ihan kuin nytkin joka aamu.
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Pitkällä startilla lähtee. Starttaa max. 5sekunttia ja sit taukoa ja niinkauan jaksottaisia startteja kunnes käynnistyy.
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Ok kiitti! Hyvä tietää.jarkkis kirjoitti:Pitkällä startilla lähtee. Starttaa max. 5sekunttia ja sit taukoa ja niinkauan jaksottaisia startteja kunnes käynnistyy.
Tänään lähti jo paremmin sammunisen jälkeen ei tarvinu varmaan ku 5-10sec starttaa pikkukaasulla niin yskähteli käyntiin...
Re: Astra 2.0 DTL suutinsiltojen tiivisteiden vaihto?
Nuosta paluuletkuistahan se ilmeisesti veti ilmaa...tulppasin pumpulle menevän letkun ja vedin paluuletkun erilliseen pulloon ja toiminut sen jälkeen moitteettaJuho M-P kirjoitti:Vaihat ne letkut. 3,2mm polttoainneen kestävää letkua. Tarvii noin metrin.
Onko tuo 4mm letku tosiaan liian isoa? Nyt siinä oli sellanen musta 4mm (liekkö alipaineletku? Olikohan punosta ollenkaan...) ainaki viimeseltä T-kappaleelta pumpulle...suuttimien ja T-kappaleiden väleissä kangaspunoksella päällystettyä letkua, liekkö orggista...