Auto 2.0 16v GSi:tä vastaavaksi, ni se on sit verrokki ja tehoraja 5kg/kW. Vastaavuustodistukset on sit vähän konttorikohtaisia. Periaatteessa tarvitsisi Opelilta lapun, mutta joillekin kelpaa ihan vaikka Motonetin sivuilta tehty osavertailu.
Saabin moottori Opeliin INFOA/Starttipaketti
Re: Saabin moottori Opeliin INFOA/Starttipaketti
Re: Saabin moottori Opeliin INFOA/Starttipaketti
Jarrut pitää olla sellaiset, että takanakin on levyt. Jos aihio 115hv c20ne, niin taitaa olla rummut. 1.8 16v versiossa ne saattaa olla levytkin. Ja periaatteessa absit pitäisi olla, mutta on noita vissiin leimattu ilmankin.
Toinen missä voi olla eroa sekä edessä että takana on kallistuksenvakaajat. Noista ei erkkikään ota selkoa, että missä tekniikassa ja varustetasossa on mitäkin käytetty. Mutta se on varma, että takana 15mm lisävakaaja on vain gsi:ssä ja sen tarvii. Takana akselipalkin sisällä olevaa vakaajaa on kahta mallia 16 mm pyöreä ja 16x18 "ovaali" joista tietysti jälkimmäinen on se oikea. Etuvakaaja taisi olla gsi:ssä 22 mm. Laiskemmissa malleissa 18 tai 20 mm muistaakseni.
E: f-astran saaminen tuohon tuohon 5kg/kw luokkaan voi olla nihkeää, kun on niin rajatapaus. Jos paino katsotaan saksankielisestä omistajan käsikirjasta niin se on 1100 kg ja onnistuu. Jos suomenkielisestä niin se on 1110 kg ja ei onnistu. Vissiin tuo katsotaan ensisijaisesti tyyppihyväksyntätiedoista ja siellä taitaa seistä 1120kg. Eli jäisi 7kg/kw luokkaan.
Toinen missä voi olla eroa sekä edessä että takana on kallistuksenvakaajat. Noista ei erkkikään ota selkoa, että missä tekniikassa ja varustetasossa on mitäkin käytetty. Mutta se on varma, että takana 15mm lisävakaaja on vain gsi:ssä ja sen tarvii. Takana akselipalkin sisällä olevaa vakaajaa on kahta mallia 16 mm pyöreä ja 16x18 "ovaali" joista tietysti jälkimmäinen on se oikea. Etuvakaaja taisi olla gsi:ssä 22 mm. Laiskemmissa malleissa 18 tai 20 mm muistaakseni.
E: f-astran saaminen tuohon tuohon 5kg/kw luokkaan voi olla nihkeää, kun on niin rajatapaus. Jos paino katsotaan saksankielisestä omistajan käsikirjasta niin se on 1100 kg ja onnistuu. Jos suomenkielisestä niin se on 1110 kg ja ei onnistu. Vissiin tuo katsotaan ensisijaisesti tyyppihyväksyntätiedoista ja siellä taitaa seistä 1120kg. Eli jäisi 7kg/kw luokkaan.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Saabin moottori Opeliin INFOA/Starttipaketti
C18XE 125hv löytyy levyjarrut takaa ainakin 5-ovisesta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Saabin moottori Opeliin INFOA/Starttipaketti
On perkule näköjään b204L moottori Astran keulilla (ainakin jos ecun numeroa on uskominen) Oliko niin että B204L ja B204E eroaa vain ohjelmallisesti? Ja onko sillä mitään väliä onko se 150hv B204E tai 185hv B204l? Oma Astra tosiaan 2.0 8V Gsi (115hv) -92. Ostin auton valmiiksi Saabin moottorilla, näyttäisi olevan valmiina levyllinen taka-akseli ja isommat jarrut edessä. Muuta ei ole vielä kerennyt katsomaan, muuta kuin tietysti välillä vähän ajellut ja nauttinut sihinästä ja puhinasta. Vielä pitää ratkoa tuo nopeusmittari toimintaan. Saabin laatikko koneen kyljessä. Jos oikein ymmärsin niin tarvitsen Opelin mittariston missä sähköinen nopeus tieto? Taas kauheasti kysyttävää :/
Astra F Turbo (B204)
Re: Saabin moottori Opeliin INFOA/Starttipaketti
Onko siihen abs-jarruja laitettu saabista? Sähköinen mittari ottaa niiltä signaalin. Mutta mistä niitä sähköisiä mittareita löytyy? Olisiko ollut niin, että vain malleista, joissa sekä abs, että tc. Eli V6 calibra ja Vectra-a varmuudella ja jotkut myöhemmät let-koneiset.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89