Sivu 3/3

Re: Akun siirto takakonttiin...

Lähetetty: 24 Touko 2020, 02:30
Kirjoittaja Wesku79
Tämä selittää bemarin kahden kaapelin taktiikan ja paukahtavan napaliitoksen idean.
https://sites.google.com/site/lixinauto ... -and-cable

Jos startti/laturi piuha menee oikoseen ja navan nalli napsahtaa, niin auton akussa olevaa virtaa voi edelleen käyttää auton muissa sähköissä. Esimerkiksi hinaamalla käyntiin ja ajamalla pajalle. Ihan pätevä systeemi. Ehkäpä tuo myös häiriönpoistoon jossain määrin vaikuttaa, mutta siitä en mitään varmaa faktaa löytänyt.

Myös startti/latauskaapelin hurjalle paksuudelle selitys: se on alumiinia, joka johtaa sähköä kuparia huonommin.

Nyt on valaistunut olo.

Re: Akun siirto takakonttiin...

Lähetetty: 24 Touko 2020, 08:15
Kirjoittaja 1,2sorsa
Se alumiinihan palaa hapettuu komesti.
K astrassa on akkukaapeli vedetty 1 suojaputkessa akkukotelon sivusta pohjaa pitkin kuskinpuolelle rintapeltiin jossa +piste kytkentöjä en ole tarkemmin katsonut