Sivu 14/15

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 07 Maalis 2021, 14:25
Kirjoittaja ab^]
Janza1985 kirjoitti: 07 Maalis 2021, 09:15
ab^] kirjoitti: 06 Maalis 2021, 23:21 Ois postissa tulollaa eibachin jouset tuohon faceliftiin, onko tuossa etuveto insignian alustassa mitään erikoisuutta jousien vaihdon suhteen? Jäykkyys säätyvät iskarit löytyy.
Ei oikestaan muuta ku se et etuiskarien alapäässä on karmee nippu johtoja :lol: Ja helvetin tiukassa ne liittimet, kaikki ei lähteny suosiolla irti niin annoin olla, sopii tulemaan pyöränkotelosta pois ja saa vaihdettua helposti kuitenkin. Takana joutu kangella kääntämään ripustusta alas et sai jousen väliin.
Selvä. Kiitos tiedosta, täytyy siis noita johtoja varoa. Tarkoitus on ottaa tolpat irti ja käyttää läheisellä korjaamolla puristimessa jousien vaihdossa, kun itsellä ei ole jousipuristimia.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 07 Maalis 2021, 14:29
Kirjoittaja DEAD
Kannattaa ne yläpään kääntölaakerit samalla uusia. Tosin itellä kesti muutaman kk uudet mutta silti

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 07 Maalis 2021, 17:16
Kirjoittaja ab^]
Nuita olen yrittänyt etsiä tarvikkeena, ja motonetin lisäksi kaksi varaosaputkaa kyselleenä ei tähän faceliftiin kukaan uskalla myydä. Onkohan täällä tietoa onko nuo kääntölaakerit/yläpäät samat prefaceliftissä? Merkkiliikkeestä en oo kysynyt hintaa, täytyy maanantaina soittaa ja kysyä.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 28 Maalis 2021, 09:58
Kirjoittaja ab^]
Nyt ois viikon ollu tuossa facelift opc-line sedanissa tuo eibach pro kitti. Käytännössähän auto ei madaltunut yhtään vakiosta, mutta jämäkämpi ja vakaampi ajettava tuli. Asennus oli erittäin helppo, kun edessä huomasi miten se iskarin liitin hässäkkä toimii. Yläpäitä en vaihtanut, vanhat oli vielä hyvät. Vaihdetaan sitten kun vaihdellaan ilma alusta seuraavaksi, varmaan vuoden tai parin päästä..

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 28 Maalis 2021, 10:21
Kirjoittaja Janza1985
ab^] kirjoitti: 28 Maalis 2021, 09:58 Nyt ois viikon ollu tuossa facelift opc-line sedanissa tuo eibach pro kitti. Käytännössähän auto ei madaltunut yhtään vakiosta, mutta jämäkämpi ja vakaampi ajettava tuli. Asennus oli erittäin helppo, kun edessä huomasi miten se iskarin liitin hässäkkä toimii. Yläpäitä en vaihtanut, vanhat oli vielä hyvät. Vaihdetaan sitten kun vaihdellaan ilma alusta seuraavaksi, varmaan vuoden tai parin päästä..
Erikoista, oisko sitten sport alusta ollut jo vakiona, minulla sen 30mm putos kyllä...

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 28 Maalis 2021, 11:17
Kirjoittaja DEAD
Paljon siellä on nyt ne napakaarimitat?

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 30 Maalis 2021, 19:30
Kirjoittaja ab^]
DEAD kirjoitti: 28 Maalis 2021, 11:17 Paljon siellä on nyt ne napakaarimitat?
380 edessä ja 360 takana. Aikaisemmin tuli ulkomuistista väärää tietoa :bonk:

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 30 Maalis 2021, 20:25
Kirjoittaja DEAD
Itellä oli mitat omassani a1 farkussa hr -30 jousilla ja uusilla bilsteinin iskareilla edessä 375 mm takana 365 mm. Kippo on dieselillä ja automaatilla. Jousisarja tais olla siten että alko keulan kilot siitä mitä keulan massa ol otteella kun toinen vaihtoehto oli että samalla kilolle päätty kantavuus

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 30 Maalis 2021, 21:47
Kirjoittaja ab^]
Okei. Eli autossa oli varmaankin sitten valmiiksi väsynyt sportti alusta alla ja siksi ei juurikaan madaltunut. Näkyy suurinpiirtein linjassa kuiten olevan napakaari mitat.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 09 Huhti 2021, 22:14
Kirjoittaja GTSV6TURBO
Moro! Onko kellään kokemusta insignia b grand sport 20mm spacerit?? Alkuperäisillä 245X35X20 renkailla ja vanteilla mahtuuko pyörii ettei ota kiinni? Myöhemmin vielä ajattelin laittaa eibach 30mm jouset.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 22 Joulu 2021, 23:01
Kirjoittaja Kilikkine
ab^] kirjoitti: 28 Maalis 2021, 09:58 Nyt ois viikon ollu tuossa facelift opc-line sedanissa tuo eibach pro kitti. Käytännössähän auto ei madaltunut yhtään vakiosta, mutta jämäkämpi ja vakaampi ajettava tuli. Asennus oli erittäin helppo, kun edessä huomasi miten se iskarin liitin hässäkkä toimii. Yläpäitä en vaihtanut, vanhat oli vielä hyvät. Vaihdetaan sitten kun vaihdellaan ilma alusta seuraavaksi, varmaan vuoden tai parin päästä..
Olisiko kuvia ennen jälkeen jousien vaihdon ja oliko mikä sarja mikä meni alle?linkkiä?
Itsellä samanlainen 16vuoden OPC line sedan facelift inkku ja mietinnässä reilumpi madallus kesäksi.kuvien perusteella osaisi vaan nähdä riittääkö pelkät jouset vai tarvitseeko säädettävän.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 25 Joulu 2021, 00:32
Kirjoittaja ab^]
Kilikkine kirjoitti: 22 Joulu 2021, 23:01
ab^] kirjoitti: 28 Maalis 2021, 09:58 Nyt ois viikon ollu tuossa facelift opc-line sedanissa tuo eibach pro kitti. Käytännössähän auto ei madaltunut yhtään vakiosta, mutta jämäkämpi ja vakaampi ajettava tuli. Asennus oli erittäin helppo, kun edessä huomasi miten se iskarin liitin hässäkkä toimii. Yläpäitä en vaihtanut, vanhat oli vielä hyvät. Vaihdetaan sitten kun vaihdellaan ilma alusta seuraavaksi, varmaan vuoden tai parin päästä..
Olisiko kuvia ennen jälkeen jousien vaihdon ja oliko mikä sarja mikä meni alle?linkkiä?
Itsellä samanlainen 16vuoden OPC line sedan facelift inkku ja mietinnässä reilumpi madallus kesäksi.kuvien perusteella osaisi vaan nähdä riittääkö pelkät jouset vai tarvitseeko säädettävän.
Ei oo kuvia, mutta jos sulla myös on tehtaan madallus niin kuvittele 10-15mm korkeammaksi se auto. Itse olisin jättäny vakio jouset kun oli niillä matalampi.

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 27 Joulu 2021, 12:29
Kirjoittaja Kilikkine
Okei,sitten se mulla taitaa olla ihan normi alusta 400/395 napakaari mitat. 40-50mm kun saisi alemmas niin olisi aika sopiva joten taitaa olla säädettävän alustan osto kesäksi

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 27 Joulu 2021, 20:29
Kirjoittaja imaC
Mulla oli farkku insigniassa vmaxx -45/40 ja se tipahti ihan mukavasti silloin... napakaari mittoja en muista mut kuvan saa tarvittaessa s-postiin...

Re: Insignian madallus

Lähetetty: 29 Joulu 2021, 15:23
Kirjoittaja Kilikkine
Mistäs sitä lähtisi etsimään facelift hatchback inkkuun alustaa.vaihtoehtona mitä itse löytänyt niin joko jouset tai säädettävää alustaa hintaan 1000€ ja siitä eteenpäin. A inkkuun kyllä löytyy hyvin alustoja mutta tuo facelift tuo oman lisänsä etsimiseen ja näihin en pikaisella googletuksella hirveästi löytänyt vaihtoehtoa. Eroaako A inkun ja faceliftin alusta toisistaan miten paljon kun noita 40mm madaltavia jousia kyllä löytyisi muttei faceliftin. 40-50mm tiputus alaspäin olisi oikein optimaalinen.