Sivu 11/12

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 23 Elo 2020, 14:28
Kirjoittaja PTT-56
Ei ainakaan bemarin vastaavasta motista saa kun 215-220hp ja vääntöjä 453Nm.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 28 Elo 2020, 18:45
Kirjoittaja vecculi92
Joo meinasinkin että kovia lukemia on.
Nyt on custom softa sisässä ja pikkusen enemmän pitäs olla kun valmiissa. Tarkkaa tiedä ennen kun käy penkissä jossain vaiheessa

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 18 Syys 2020, 18:52
Kirjoittaja Garlo
Olen ollut tyytyväinen tuohon noin 210 hp ja 430Nm optimointiin, jonka väsäsin itse.
Ei enempää voi ottaa irti vakio palikoilla.
Ai niin, automaatillakin liikkuu yllättävän kevyesti...

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 29 Tammi 2021, 22:50
Kirjoittaja vecculi92
lähteekö teillä kellään n.1500rpm vetämään? oma tuntuu heräävän vasta 2000prm tai päälle. mietin johtuuko ohjelmasta vai eikö alemmaksi saa enään. 2.8 veccu lähtee kumminki melkei tyhjäkäynniltä asti vetämään paremmin :D onhan nyt tietysti eri myllykin

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 06:42
Kirjoittaja Ahnuld

Kyllä tuo edellinen veti ihan kiukulla. Toki pieni viive siinä oli jos löi ilman kuormaa jalan suoraksi.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 10:06
Kirjoittaja Ahnuld
Entäs nyt?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 13:45
Kirjoittaja petrisa
Aika jännästi tuo vääntö lähtee rajuun nousuun alhaalta.

300Nm@1500 rpm -> 375Nm@1600rpm :o
Sitten max väännöt 450Nm@2000rpm on jo ihan normaalia.Lienee ihan tyypillistä tälle koneelle.

Vertailun vuoksi oma Z19DTR (tuplaturbo) kone lastutettuna: 360Nm@1500rpm ja 450Nm@2000rpm. Voimaa on rajusti jo ihan alhaalta eikä tule kovaa nousupiikkiä välillä 1500...1600rpm. Vaan tämä onkin kaksois ahdetun hyöty missä pikkuturbo puhaltaa jo alhaalta täysillä.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 22:07
Kirjoittaja Ahnuld
Oli kyllä melko iloinen tuo moottori softattuna. Suosittelen!
Jospa nyt keväällä saisi tämän nykyisen päivitettyä...

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 23:06
Kirjoittaja opelisti77
Ahnuld kirjoitti: 30 Tammi 2021, 22:07 Oli kyllä melko iloinen tuo moottori softattuna. Suosittelen!
Jospa nyt keväällä saisi tämän nykyisen päivitettyä...
Mitäs tuli hintaa penkityksen kanssa?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 13 Touko 2021, 17:41
Kirjoittaja ZeiEizh
Olisiko kellään ohjelmoidun 2.0 biturbon käytännön kokemuksia kertoa? Mitään ongelmia ollut?

Kiitos.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 13 Touko 2021, 21:06
Kirjoittaja Ahnuld
opelisti77 kirjoitti: 30 Tammi 2021, 23:06 Mitäs tuli hintaa penkityksen kanssa?
Tuosta on jo kohta seitsemän vuotta, joten en muista tarkkaan.
600€ paikkeilla se kuitenkin oli. Olisikohan ollut hieman enemmän...

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 15 Touko 2021, 15:44
Kirjoittaja Keskinen84
Hartsa__90 kirjoitti: 25 Heinä 2016, 12:14
Smigul kirjoitti:Jatketaa kysymyksillä kun täällä on mietitty automaattilootan (AF40-6 ?) kestämistä ni onko seuraava teksti ihan tuulesta temmattu et kestää max 440nm väännön kun täällä näyttäis menevän yli tuon lukeman.. itsellä varmaankin ajankohtasta jossakin vaiheessa niin täytyy vähän tiedustella asiaa että pysyykö osat paikoillaa lastutuksen jälkeen :D

" The Aisin AW TF-80 SC series is a 6 speed automatic transmission.... It is also called the TF-80SC (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21) .... It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. "
Tuo kiinnostais itelläki, ku tuli lauantaina haettua 160hp nelikko automaatil.. ja lastua miettiny kans :hammer:
Hyvin kestää automaatti 440-500nm vääntöä. Pitää vaan huolehtia, että öljyt vaihtaa mieluummin useammin, kuin harvemmin. Jos laatikko on ehjä softauksen yhteydessä, niin ei pitäisi ongelmia olla. Itselläni oli +450nm vääntöä ja 225hp 9-3 Ttid Saabissa ja siinä on sama laatikko. Auto lähti minulta 280tkm ajettuna ja laatikko pelasi edelleen aivan loistavasti. Volvo miehet on softaillut myös Dvitosiaan ja niilläkin ajellaan 500tkm ilman murheita ja sama Aisinin laatikko siellä on käytössä. Joskus 2010 paikkeilla Volvo siirtyi eri laatikkoon.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 26 Elo 2021, 13:27
Kirjoittaja Ahnuld
Tuli viimein softautettua tuo oma traktoriversio.
Kyllähän se ihan hyvää teki :)
Tuntui, että laatikonkin toimintaan tuli hieman muutoksia.

Pari päivää tästä vaihdatin vielä rasvat voimansiirtoon, niin jospa näillä rahanmenoilla saisi torjuttua orastavaa autokuumetta edes kesään saakka :hypocrite:

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 25 Tammi 2022, 21:50
Kirjoittaja ILVES-Joe
Näkeekö koodinlukulaitteella onko EGR-venttiili otettu pois käytöstä ja onko tehty muutoksia?

Pääseekö noilla varaosakaupoissa myytävillä laitteilla kuinka syvälle vai pitääkö olla merkkikorjaamon laite?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 31 Tammi 2022, 17:39
Kirjoittaja juzze
Ahnuld kirjoitti: 26 Elo 2021, 13:27 Tuli viimein softautettua tuo oma traktoriversio.
Kyllähän se ihan hyvää teki :)
Tuntui, että laatikonkin toimintaan tuli hieman muutoksia.

Pari päivää tästä vaihdatin vielä rasvat voimansiirtoon, niin jospa näillä rahanmenoilla saisi torjuttua orastavaa autokuumetta edes kesään saakka :hypocrite:
Vaikuttiko kulutukseen mitenkään?
Missä hinnoissa oli ohjelmointi, ku eiks tästä piä purkaa ecu pöyälle saakka ohjelmoidessa?