Opel Mokka

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
mijalo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 28 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja mijalo »

Me tilattiin meidän Mokka 13 tammikuuta ja luovutus olin 30 huhtikuuta.Tämän hetken toimitusajoista ei ole tietoa.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9283
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Mokka-kauppa käy kuumana, ja toimitusaika suomeen yli 6kk:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/opel ... ksen-rajan
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja otj »

Kävin tänään tuollaisen koeajamassa, ihan 1,6 bensa-vaparilla. Kyllähän tuolla ihan hyvin liikenteen rytmissä pysyi ja verrattuna nykyiseen Astra H:n samalla koneella, suorituskyky on aika samalla tasolla. Varustelu on tosi kattava jo perustasolla. Tavaratila on turhan pieni Astraankin verrattuna. Ostohimoja hillitsee mahdottoman pitkä toimitusaika, eli 6 kk. Haluaisin ihan perusvalkoisen, mutta jos musta kelpaisi, sellainen löytyisi heti toimitukseen.
Avatar
esu
OCF Member 2017
Viestit: 2281
Liittynyt: 22 Heinä 2009, 10:42
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja esu »

Mokka mallisto täydentyi bensa automaatilla

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014 ... 8_at.shtml
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Avatar
_artic_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 23 Elo 2011, 13:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja _artic_ »

Tilasin tuollaisen Opel Mokka 1.4T automaattilaatikolla lokakuun puolessä välissä. Arvio toimitukselle n. 4kk, joten kohta pääsee puikkoihin :D
Opel Grandland X 1.2T AT Innovation -18
Ford Mustang 5.0 GT -94
-ex Opel Mokka 1.4T AT Cosmo -14
-ex Opel Vectra 3.2 V6 Elegance Caravan -05
-ex Volvo V50 2.0D -04
-ex Opel Vectra 2.2 Ecotec -03
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9283
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Onko millaisia käyttäjäkokemuksia kertynyt Mokkasta?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
_artic_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 23 Elo 2011, 13:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja _artic_ »

ascona_c kirjoitti:Onko millaisia käyttäjäkokemuksia kertynyt Mokkasta?
Itse sain auton viime viikon perjantaina ja tällä hetkellä mittarissa 174km. Täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt laadusta,
ajettavuudesta ja sisätiloista, varsinkin business-paketin AGR-penkeistä. AFL-valot ovat erinomaiset ja toivottavasti aiemmin mainittuja vikoja ei niissä enää esiinny.

Kun ajettiin 2013 mallin Mokkaa ennen tilausta, ovet "rämähtelivät" suljettaessa, mutta ilmeisesti jotain laatuparannuksia tehty kun omassa
autossa ei rämähtele.

Automaattivaihteisto toimii hyvin ja 1.4T yhdistelmä liikuttaa Mokkaa mainiosti. Nastarenkaiden meteli kuuluu jonkin verran sisälle, mutta ei mitenkään häiritsevästi ja kohta voi vaihtaa alle kesärenkaat..

Omassa autossa on Bosen äänentoistojärjestelmä NAVI 950 radiolla. Sen verran mitä olen ehtinyt kuunnella niin ihan hyvä on, odotin jotenkin
Bosesta enemmän. Ehkä kyse on ennemmin säädöistä tai säätämättömyydestä.
Opel Grandland X 1.2T AT Innovation -18
Ford Mustang 5.0 GT -94
-ex Opel Mokka 1.4T AT Cosmo -14
-ex Opel Vectra 3.2 V6 Elegance Caravan -05
-ex Volvo V50 2.0D -04
-ex Opel Vectra 2.2 Ecotec -03
jaappa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Huhti 2008, 22:36
Paikkakunta: länsiraja

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja jaappa »

ascona_c kirjoitti:Onko millaisia käyttäjäkokemuksia kertynyt Mokkasta?
Joo on meidän taloudessa viime elokuusta lähtien n. 16500 km ja käytetty 6 kertaa korjaamolla. Auto on 1,4 turbo 4x4 businesspaketilla.

Neliveto teninyt alussa, lähinnä heti startin jälkeen. Pari kertaa laskenut sivuikkunat itsekseen, kerran yöllä jolloin oli tullut lunta. Onneksi vain pakkaslunta.
Neljä kertaa käytetty ajovalojärjestelmän vuoksi huollossa ja joka kerta tullut vika takaisin. Viimeksi perjantaina kävi korjuulla jolloin oli kuulemma vaihdettu johtoja ja toinen umpio. Nyt ilmoitti taas että huollata kaarreajovalot ja ajovalojärjestelmä eli kestihän se jopa neljä päivää...

Kaksi viikkoa sitten loppui veto totaalisesti. Katsoin itse ecoroute hd:lla ja vikoodit oli p1101 ja p0236. Nollasin ne pari kertaa ja päättelin että höylätty jäähile oli ehkä tukkinut suodattimen. Paine-erosta johtuen pudotti tehot, luulen??? Seuraavana päivänä oli ulkolämpötila plussalla ja samaa vikaa ei tullut takaisin.

Autoa on käytetty korjauksella ostopaikassaan Delta-auto Keminmaalla. Kyseisessä liikkeessä asiointi saa niskavillat nousemaan ja jo edellinen auto (Astra h opc line 1,6 vm. -08) käytettiin määräaikaishuollossa Aine:ella Kemissä koska huollon asiakaspalvelu oli jo silloin retuperällä Delta-autossa.

Ooppeleista yleisesti: Meidän taloudessa on ollut jo kolme ooppelia ja niistä ei kovin pahaa sanottavaa ole. Tämä "uutuus" on kyllä semmoinen kapistus että omien kokemusten perusteella en voi suositella.
Kojak Jr.
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Loka 2012, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Kojak Jr. »

Vanhempani kävivät tänään hakemassa syksyllä tilaamansa Mokan (1.4T, etuveto, manuaali) Ylivieskan Rinta-Joupilta. Pitkään kesti toimitus ja myöhästyi monta kertaa, mutta kertonee vain notta suosittu peli on. Vaihdossa meni 09 Golf 1.4TSI farkku, sitä ennen ajelivat uutena ostetulla 94 Astra farkulla yli 300 000km. Sen verran oli tuossa Golfissa kaikenlaista pikkuvikaa (vakkari hajos, toisen takaoven lukko hajos, joku "mittariston osa" piti vaihtaa yms.), että vaihtoivat nyt takasin Opelin pariin.

Insigniaa olivat syksyllä lähteneet liikkeeseen ihmettelemään, mutta oli kuulemma "liian matala ja sporttinen" niin olivatkin päätyneet Mokkaan :lol: Ja onhan tuonne kyllä vanhempien ihmisten helppo nousta kyytiin ja pois. Mukava peli oli muutenkin ajella, mitä tuossa pikkulenkin kävin testaamassa. Yllättävän hyvät tilat myös kyytiläisille, takakontti toki pienehkö. En ole millään crossoverila tahi katumaasturilla ennen itse ajanutkaan, niin mukavahan se oli tuolta hitusen korkeammalta tietä katsella, kieltämättä semmonen pappafiilis tuli vähän, heh. Ratti tuntui jotenkin pirun pieneltä omaan H Astraani verrattuna, mutta keponenhan tuolla oli pyöritellä.

Varusteita on kiitettävästi, AFL-valot, parkkitutkat, sadetunnistimet yms. Moottori tuntui vähän laiskemmalta Golfin 1.4 TSI:hin verrattuna, mutta aivan riittävä tuohon kippoon. Kuljettajan penkki oli ainakin omalle perseelleni hemmetin hyvä, sai säädettyä tarkasti mieleisekseen. Oli siis semmonen AGR-jakkara.

Mittariin tuli päivän aikana jotain vajaat 100km sekalaista törryyttelyä (40/60 maantie/kaupunki), keskikulutus näytti 7.1l/100km eli ei paha aivan uunituoreelle autolle. Minkäslaisiin lukemiin keskikulutus on asettunut teillä, joilla on Mokka jo pitempään ollut?
Chefile
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Loka 2014, 08:39

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Moi!

Ensimmäinen viestini tänne.

Olen nyt arponut jo vähän aikaa Renault Capturin ja Mokan välillä. Olin jo kallistumassa Rellun puolelle parempien takakonttitilojen vuoksi, mutta nyt jotenkin vaan fiilis on viemässä kohti Mokkaa. Jotenkin siitä tuntuisi saavan auton pidemmäksi aikaa itselleen. Ja varusteet näyttävät olevan paremmat.

Kertokaas perheelliset, onko teillä ollut tilan puute matkoille lähtiessä? Meillä on minä, puoliso ja pieni lapsi, jonka rattaat menevät ehkä vielä Opelixin takakonttiin. Jos ostan tuon, niin liityn teihin kunnolla kasteen saatuani! :director: :lollis:
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

Meillä kolme kakaraa ja kolme koiraa, autona B mallin Zafira ja sitä tilaa ei silti ole vaikka koirat jätettäis hoitoon :lol: Ostat auton ja sitten kun perhe kasvaa niin vaihdat isompaan, niin se vaan menee. Edelleen jos auton ostaa järjellä, niin päätyy polkupyörään :bonk:
Chefile
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Loka 2014, 08:39

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Chefile »

No niin, nyt se Mokka tuli tilattua. Elämäni ensimmäinen Opel, joten kohta niitä kokemuksia saa, toivottavasti positiivisia sellaisia! -(z)-
Chefile
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Loka 2014, 08:39

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Olisi yksi kysymys: oletteko jälkeen päin asentaneet itse Mokkaan kyynärnojan? Onkohan miten easy itse asentaa?

http://www.woodcompany.com/opel_mokka_armrest.htm Tässä yksi. Tuo on vaan erilainen kuin orggis-kyynärnoja. Paljon leveämpi ja lyhyempi.
Chefile
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Loka 2014, 08:39

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Chefile kirjoitti:Olisi yksi kysymys: oletteko jälkeen päin asentaneet itse Mokkaan kyynärnojan? Onkohan miten easy itse asentaa?

http://www.woodcompany.com/opel_mokka_armrest.htm Tässä yksi. Tuo on vaan erilainen kuin orggis-kyynärnoja. Paljon leveämpi ja lyhyempi.
Auttakaa nyt joku miestä mäessä! Onko kellään kokemusta tai tietoa uusiin autoihin asennettavista kyynärnojista (tai muista osista)? Ei löytynyt Opelin sivuilta, eli kukahan noita valmistaa.
gooskine
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 114
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 13:00
Paikkakunta: Kaarina

Re: Opel Mokka

Viesti Kirjoittaja gooskine »

http://fi.rati-shop.com/?country Tuolla on ihan fiksun näköisiä nojia.
Corsa E OPC
Vastaa Viestiin