eberistä taas

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'
Viestit: 394
Liittynyt: 23 Maalis 2005, 12:29

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

-Antsa kirjoitti:vastatakseni itselleni, siitä on aivot sökönä. oulun alueella liike joka asentaa ebereitä niin sano että aivot sökönä kun noin tekee. saatana :banghead:

pakasta vedetty eberi ois 400. samallainen ku alkuperäinen mutta uusi :D

tieten jos jollain ei ole toimivia aivoja niin voisi ostaakki, sen verran tuli puunattua TUOTA eberiä että haluaisin toimimaan sen :D
Sercap muistaakseni tekee aivoremontteja noihin ->
http://www.sercap.fi/hinnasto.html Preheatilla tais olla vuosi sitten erittäin edukas tarjous Opelin ja Vw :n alkuperäisistä ebereistä. http://preheat.eu/
-Antsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 11 Syys 2009, 00:57
Paikkakunta: Oulu

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

AkseliTakaveto kirjoitti:
-Antsa kirjoitti:vastatakseni itselleni, siitä on aivot sökönä. oulun alueella liike joka asentaa ebereitä niin sano että aivot sökönä kun noin tekee. saatana :banghead:

pakasta vedetty eberi ois 400. samallainen ku alkuperäinen mutta uusi :D

tieten jos jollain ei ole toimivia aivoja niin voisi ostaakki, sen verran tuli puunattua TUOTA eberiä että haluaisin toimimaan sen :D
Sercap muistaakseni tekee aivoremontteja noihin ->
http://www.sercap.fi/hinnasto.html Preheatilla tais olla vuosi sitten erittäin edukas tarjous Opelin ja Vw :n alkuperäisistä ebereistä. http://preheat.eu/
joo mää kävin tuolla powerflashillä kyselemässä tuon asian ja siellä tarjosivat 400€ uuden :D

pitäs melkein laittaa eeemailia tuonne sercapille että paljonko tulisi kustantamaan kyseinen homma
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
Avatar
AnaC
OCF Member 2015
Viestit: 75
Liittynyt: 23 Elo 2011, 09:59
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja AnaC »

Mikäs perkele tuota eperiä D3W Z vaivaa kun laittelin sen autoon ja väkertelin johtosarjat mutta se ei vaan toimi. Kun kellosta laittaa päälle kiertovesipumppu ja sisäpuhallin lähtevät pyöriin. PA saattaa käynnistyä tai sit ei. Paloilmapuhallin ei ainakaan pyöri mitä muovikopan alle katselin.
3000 24v Omega
Opel Vectra 2000 4x4 talvipulkka
Kuvia! http://s1063.photobucket.com/user/AnaC93/library/?sort=3&page=0
-Antsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 11 Syys 2009, 00:57
Paikkakunta: Oulu

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

AnaC kirjoitti:Mikäs perkele tuota eperiä D3W Z vaivaa kun laittelin sen autoon ja väkertelin johtosarjat mutta se ei vaan toimi. Kun kellosta laittaa päälle kiertovesipumppu ja sisäpuhallin lähtevät pyöriin. PA saattaa käynnistyä tai sit ei. Paloilmapuhallin ei ainakaan pyöri mitä muovikopan alle katselin.
minkälaisen johtosarjan väkertelit?

palopuhaltimen kyllä kuulee jos lähtee päälle. hehku voi olla mykkä jos ei tee edes tuuletus puhallusta. Bosch:in testerillä kyllä pääsee kattomaan, ainaki ite pääsin.

ei kellää ois ohjainlaitetta tai kokonaista eberiä? siihen tulokseen oon tullu että se ohjainlaite on sökönä :banghead:
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
Dirty Harry
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 142
Liittynyt: 13 Syys 2011, 19:06
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja Dirty Harry »

Mahtaakos jossain jo onnistua eberin aivojen korjaus? ja onko niiden testaamiseen mitään maallikko keinoa?

Itselläni on "pienenpieni" epäilys, että omistamissani neljässä eberissä kaikissa on aivovika. Kun tekee pöydällä pakkokytkennän, niin paloilmapuhallin vain hieman liikahtaa ja mitään muuta ei sitten tapahdukaan.
Jos korjaajia on tai halukkaita sen yrittämiseen, niin yhteyttä voi ottaa YV.llä.
En minä, mutta pojat....
-Antsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 11 Syys 2009, 00:57
Paikkakunta: Oulu

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

Dirty Harry kirjoitti:Mahtaakos jossain jo onnistua eberin aivojen korjaus? ja onko niiden testaamiseen mitään maallikko keinoa?

Itselläni on "pienenpieni" epäilys, että omistamissani neljässä eberissä kaikissa on aivovika. Kun tekee pöydällä pakkokytkennän, niin paloilmapuhallin vain hieman liikahtaa ja mitään muuta ei sitten tapahdukaan.
Jos korjaajia on tai halukkaita sen yrittämiseen, niin yhteyttä voi ottaa YV.llä.
Muuten kyllä olis halua mutta on niin kaukana. Aivojen korjaajaa ei tahdo löyty kun ne aivot on sielä massassa.

Ite kyllä aattelin kokeilla korjata tuon oman eberi aivot, kunhan keksis millä keinoin sais sen keleen massa pois haitosta :D
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 834
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja seero »

Onnea vaan korjausyritykseen !

Dirtyharrylla:han taitaa olla se minun vanha eberi jos en ihan väärin muista. Massan kaivelu aivoista onnistui kohtuudella (2h) kun kuumailmapuhaltimella lämmitti sitä. Menee semmoseksi hauraaksi ja sitten varovasti kaivelee jollain muovisella taltalla. Se on täynnä pintaliitoskomponentteja, joten varovaisuutta.. Itellä lähti vaan yks vastus irti. Juottelin sinne piirille uusiksi kaikki konkat ja transistorit mihin löysin korvaavat osat mutta ei tilanne muuttunu mihinkään suuntaan.. Kuulemma näistä pääsee vikakoodit lukemaan eberin omalla kellolla (vilkuttaa valoilla vikakoodin) tai sitten auton diagnostiikkatöpselin kautta testerillä. Laite menee vikatilaan usean virheellisen käynnistysyrityksen jälkeen ja ei ilmeisesti toimimaan muuten kuin testerillä resetoimalla. Tätä en saanu omaan eberiin tehtyä koska ei ollut sopivia laitteita. Jos vaan vehkeet löytyy niin tuota kannattaa testata..
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Avatar
RV
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1193
Liittynyt: 08 Elo 2005, 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja RV »

Dirty Harry kirjoitti:Mahtaakos jossain jo onnistua eberin aivojen korjaus? ja onko niiden testaamiseen mitään maallikko keinoa?

Itselläni on "pienenpieni" epäilys, että omistamissani neljässä eberissä kaikissa on aivovika. Kun tekee pöydällä pakkokytkennän, niin paloilmapuhallin vain hieman liikahtaa ja mitään muuta ei sitten tapahdukaan.
Jos korjaajia on tai halukkaita sen yrittämiseen, niin yhteyttä voi ottaa YV.llä.
Et suostuisi luopumaan yhdestä eberistä? omasta autosta on joku ottanut sen parempaan talteen.
Honda Civic 1,6 vtec -01
Mercedes-Benz W210 -01
Dirty Harry
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 142
Liittynyt: 13 Syys 2011, 19:06
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja Dirty Harry »

RV kirjoitti:
Dirty Harry kirjoitti:Mahtaakos jossain jo onnistua eberin aivojen korjaus? ja onko niiden testaamiseen mitään maallikko keinoa?

Itselläni on "pienenpieni" epäilys, että omistamissani neljässä eberissä kaikissa on aivovika. Kun tekee pöydällä pakkokytkennän, niin paloilmapuhallin vain hieman liikahtaa ja mitään muuta ei sitten tapahdukaan.
Jos korjaajia on tai halukkaita sen yrittämiseen, niin yhteyttä voi ottaa YV.llä.
Et suostuisi luopumaan yhdestä eberistä? omasta autosta on joku ottanut sen parempaan talteen.

Voin luopua sitten kun saan noista kasattua yhden toimivan tai löydän edullisesti toimivan. pari kyllä jätän itselleni varaosien takia. Ihmettelen vain että mihin tarvitset aivovikaista eberiä???

seero muistaa ihan oikein :) yksi noista on sun entinen.
En minä, mutta pojat....
-Antsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 11 Syys 2009, 00:57
Paikkakunta: Oulu

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

seero kirjoitti:Onnea vaan korjausyritykseen !

Dirtyharrylla:han taitaa olla se minun vanha eberi jos en ihan väärin muista. Massan kaivelu aivoista onnistui kohtuudella (2h) kun kuumailmapuhaltimella lämmitti sitä. Menee semmoseksi hauraaksi ja sitten varovasti kaivelee jollain muovisella taltalla. Se on täynnä pintaliitoskomponentteja, joten varovaisuutta.. Itellä lähti vaan yks vastus irti. Juottelin sinne piirille uusiksi kaikki konkat ja transistorit mihin löysin korvaavat osat mutta ei tilanne muuttunu mihinkään suuntaan.. Kuulemma näistä pääsee vikakoodit lukemaan eberin omalla kellolla (vilkuttaa valoilla vikakoodin) tai sitten auton diagnostiikkatöpselin kautta testerillä. Laite menee vikatilaan usean virheellisen käynnistysyrityksen jälkeen ja ei ilmeisesti toimimaan muuten kuin testerillä resetoimalla. Tätä en saanu omaan eberiin tehtyä koska ei ollut sopivia laitteita. Jos vaan vehkeet löytyy niin tuota kannattaa testata..
Joo itellä on tuo mahdollisuus että nollata vikakoodit mistä vain.

Mutta miten ne johtojen värit menee noissa missä on kv-pumppu ja sisäpuhallin ohjaus? Tuli hommattua semmoinen :D
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Mullakin edelleen ylimääräinen eberi josta kuva edellä juttuketjussa.Toki jo MYYTY.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-Antsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 11 Syys 2009, 00:57
Paikkakunta: Oulu

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

jjvirtan kirjoitti:Mullakin edelleen ylimääräinen eberi josta kuva edellä juttuketjussa.
ei sulla ylimääräistä kelloa ole?
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
mantamane
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 214
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 15:55
Paikkakunta: T.saari

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Misatä saisi tuohon b omegan eberiin uuden kiertovesipumpun.?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Siellä on ihan tavallinen bosch kiertov.pumppu. Niitä saa autotarvikeliikkeestä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Summit
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 23:47
Paikkakunta: Oulun alue

Re: eberistä taas

Viesti Kirjoittaja Summit »

Dodii. Se Eberi teki sitte lakon..
Toimi ennen joulua mainiosti. Parina päivänä oli apaut 35 pakkasta ja sen jälkeen ei ole tohissu.
Tehdas asenteinen kapine vm -11 diesel Inssissä. Kaukoohjauksesta lähtee "joku" päälle ja surisee jonkun aikaa ja sammuu.
Pakoputki auki normaalisti.Akku on uusi.

"Normia" polttoainepumpun "lunkutus" ääntä ei kuulu. Olisko pa putket jäätyneet kovilla pakkasilla, ku ei ollu arktista tankissa ?
Kaukosäätäjästä katseltuna vikakoodi olisi 51. Liekkivahti ?

Kiitos.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Vastaa Viestiin