Mitä muutoksia tekisitte?
Ajattelin kysyä teiltä muilta, että mitä muutoksia te mahdollisesti tekisitte seuraavanlaiseen autoon
Opel Kadett Frisco -91 1.8i (90hv)
Kyseinen auto on varustettu katalysaattorilla. Kannattaisiko mun ottaa tuo katalysaattori pois ja jos otan sen pois mitä hyötyjä/haittoja siitä minulle olisi?
Kannattaisiko minun madaltaa autoani tai laittaa siihen jonkinlainen imusarja ja minkälaisia (hintaisia) imusarjoja tuohon on ylipäättään saatavilla ja minkälaisia tehonlisäyksiä ne antaisivat?
Kiitoksia jo etukäteen kommenteistanne
Opel Kadett Frisco -91 1.8i (90hv)
Kyseinen auto on varustettu katalysaattorilla. Kannattaisiko mun ottaa tuo katalysaattori pois ja jos otan sen pois mitä hyötyjä/haittoja siitä minulle olisi?
Kannattaisiko minun madaltaa autoani tai laittaa siihen jonkinlainen imusarja ja minkälaisia (hintaisia) imusarjoja tuohon on ylipäättään saatavilla ja minkälaisia tehonlisäyksiä ne antaisivat?
Kiitoksia jo etukäteen kommenteistanne
jaa-a. tohon madaltamiseen sen verta, että kannattaa ehkä järkevissä puitteissa (40-60mm) madaltaa sitä ja hommata parempi alusta, nimittäin alusta on kaiken hyvän alku ja loppu...
kunnon alusta ei ehkä nopeuta merkittävästi ns. viivalähtöjä mut annas kun vastaan tulee mutkia, niin sillon tietää minkä takia autoon laitetaan kunnon alusta ja gummit alle...
kunnon alusta ei ehkä nopeuta merkittävästi ns. viivalähtöjä mut annas kun vastaan tulee mutkia, niin sillon tietää minkä takia autoon laitetaan kunnon alusta ja gummit alle...
Jos auto on merkattu vähäpäästöiseksi rekisteriin, niin silloin jos otat katin pois, niin se kannattaa laittaa katsastukseen takaisin kiinni. Eikä siitä pois ottamisesta saa kovin kummoista hyötyä, veikkaisin että 0-5 hepoa.On 2002-06-08 20:37, Opel Kadett Frisco -91 wrote:
Ajattelin kysyä teiltä muilta, että mitä muutoksia te mahdollisesti tekisitte seuraavanlaiseen autoon
Opel Kadett Frisco -91 1.8i (90hv)
Kyseinen auto on varustettu katalysaattorilla. Kannattaisiko mun ottaa tuo katalysaattori pois ja jos otan sen pois mitä hyötyjä/haittoja siitä minulle olisi?
Kannattaisiko minun madaltaa autoani tai laittaa siihen jonkinlainen imusarja ja minkälaisia (hintaisia) imusarjoja tuohon on ylipäättään saatavilla ja minkälaisia tehonlisäyksiä ne antaisivat?
Kiitoksia jo etukäteen kommenteistanne
Joo kyllä yleensä varmaan fiksuinta olisi laittaa ensin alusta ja jarrut kuntoon, ennen kun alkaa hankkimaan lisää heppoja.
Mutta helppoja, ja kohtuuhintaisia virityskeinoja olisi varmaankin laittaa siihen semmottinen green twister suodin alkuperäisen tilalle, ja sitten peltipakosarja, ja tehoputki. Noilla saa joitakin heposia lisää, ja kuulemma vääntö paranee joillain kierroksilla.
Kannattaa lueskella noita foorumin juttuja. Siellä on tosi paljon juttuja virittämisestä.
Myös ehkä kannattaa vilkaista pro streetin(www.prostreet.fi) sivut. Siellä myydään viriosaa, ja nyt siellä muistaakseni on laitettu näitä viritysohjeitakin.
Kiitoksia jo tulleista kommenteistanne
Eli minun sitten varmaan kannattaisi pelkästään poistaa se vihreä katalysaattorin merkki sieltä auton perästä pois (olen kuullut, että niin monet muut tekevät)
Minkähintaisia muuten nuo peltipakosarjat ja tehoputket ovat ja mistä niitä saisi ostettua suhteellisen edullisesti? Minkä verran alustan kuntoon laittaminen tulisi suunnilleen maksamaan?
Eli minun sitten varmaan kannattaisi pelkästään poistaa se vihreä katalysaattorin merkki sieltä auton perästä pois (olen kuullut, että niin monet muut tekevät)
Minkähintaisia muuten nuo peltipakosarjat ja tehoputket ovat ja mistä niitä saisi ostettua suhteellisen edullisesti? Minkä verran alustan kuntoon laittaminen tulisi suunnilleen maksamaan?
Peltisarjan, tehoputken ja suodattimen vaihtamisella saa lisätehoa muutaman hevosvoiman. Melkein samalla rahalla saa kaksilitraisen koneen, jossa on oikeastikin enemmän tehoa, ja reilusti enemmän vääntöä. Kannattaisi ehkä harkita sitäkin vaihtoehtoa. Tehoton kone on tehoton vaikka sitä pikkuisen parantelisikin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
[quote]
On 2002-06-09 18:29, Tuomas wrote:
Peltisarjan, tehoputken ja suodattimen vaihtamisella saa lisätehoa muutaman hevosvoiman. Melkein samalla rahalla saa kaksilitraisen koneen, jossa on oikeastikin enemmän tehoa, ja reilusti enemmän vääntöä. Kannattaisi ehkä harkita sitäkin vaihtoehtoa. Tehoton kone on tehoton vaikka sitä pikkuisen parantelisikin.
En viitsisi kuitenkaan koko moottoria vaihtaa kun tuolla nykyisellä on kuitenkin ajettu suhteellisen (162 000 kilometriä) vähän.
Luultavasti laitan siihen vielä tämän kesän aikana tuon tehoputken ja peltisarjan.
On 2002-06-09 18:29, Tuomas wrote:
Peltisarjan, tehoputken ja suodattimen vaihtamisella saa lisätehoa muutaman hevosvoiman. Melkein samalla rahalla saa kaksilitraisen koneen, jossa on oikeastikin enemmän tehoa, ja reilusti enemmän vääntöä. Kannattaisi ehkä harkita sitäkin vaihtoehtoa. Tehoton kone on tehoton vaikka sitä pikkuisen parantelisikin.
En viitsisi kuitenkaan koko moottoria vaihtaa kun tuolla nykyisellä on kuitenkin ajettu suhteellisen (162 000 kilometriä) vähän.
Luultavasti laitan siihen vielä tämän kesän aikana tuon tehoputken ja peltisarjan.
Heh, hienot ja hienot äänet
Itse ainakin pidän kaikkein hienoimpana pakoäänenä autossa pääsääntöisesti sellaista joka ei kuulu
Neloskoneisen auton moottorin ääni on yleensä ruma tai erittäin ruma. Yksi ainoita hauskan kuuloisia neloskoneita on vanha Saab 900 turbo 16. Kaikki pörinäputket yleensä aiheuttavat vain päänsärkyä. Matkaa ajaessa pörinä käy matkustajien hermoille, ja kaupunkiajossa se pörinä käy kaikkien muiden hermoille.
Itse ainakin pidän kaikkein hienoimpana pakoäänenä autossa pääsääntöisesti sellaista joka ei kuulu
Neloskoneisen auton moottorin ääni on yleensä ruma tai erittäin ruma. Yksi ainoita hauskan kuuloisia neloskoneita on vanha Saab 900 turbo 16. Kaikki pörinäputket yleensä aiheuttavat vain päänsärkyä. Matkaa ajaessa pörinä käy matkustajien hermoille, ja kaupunkiajossa se pörinä käy kaikkien muiden hermoille.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"Eli minun sitten varmaan kannattaisi pelkästään poistaa se vihreä katalysaattorin merkki sieltä auton perästä pois (olen kuullut, että niin monet muut tekevät)"
Eipä se taida auttaa, kun se merkintä löytyy rekisteriotteesta, ja varmaankin myös sieltä katsastus konttorin koneiltakin.
"--------------------------------------------------------------------------------
Heh, hienot ja hienot äänet
Itse ainakin pidän kaikkein hienoimpana pakoäänenä autossa pääsääntöisesti sellaista joka ei kuulu
"Neloskoneisen auton moottorin ääni on yleensä ruma tai erittäin ruma. Yksi ainoita hauskan kuuloisia neloskoneita on vanha Saab 900 turbo 16. Kaikki pörinäputket yleensä aiheuttavat vain päänsärkyä. Matkaa ajaessa pörinä käy matkustajien hermoille, ja kaupunkiajossa se pörinä käy kaikkien muiden hermoille. "
En tiedä muista, mutta itse ainakin pidän eniten opelin koneiden äänestä.Jotenkin ne tavallaan "murisevat" matalata, toisin kuin esim jonkun fordin koneet, mitkä kilkattaa ja kalkattaa, ja kuulostaa siltä että voisi laueta koska tahansa.
Eipä se taida auttaa, kun se merkintä löytyy rekisteriotteesta, ja varmaankin myös sieltä katsastus konttorin koneiltakin.
"--------------------------------------------------------------------------------
Heh, hienot ja hienot äänet
Itse ainakin pidän kaikkein hienoimpana pakoäänenä autossa pääsääntöisesti sellaista joka ei kuulu
"Neloskoneisen auton moottorin ääni on yleensä ruma tai erittäin ruma. Yksi ainoita hauskan kuuloisia neloskoneita on vanha Saab 900 turbo 16. Kaikki pörinäputket yleensä aiheuttavat vain päänsärkyä. Matkaa ajaessa pörinä käy matkustajien hermoille, ja kaupunkiajossa se pörinä käy kaikkien muiden hermoille. "
En tiedä muista, mutta itse ainakin pidän eniten opelin koneiden äänestä.Jotenkin ne tavallaan "murisevat" matalata, toisin kuin esim jonkun fordin koneet, mitkä kilkattaa ja kalkattaa, ja kuulostaa siltä että voisi laueta koska tahansa.
A) jos et halua ryhtyä moottorinvaihtoon niin:
puuvillasuodatin omaan koteloon green tai jr tai koteloitu kartiosuodatin esim green twister
peltisarja + tehoputkisto esim martelius, simons, supersprint
valinnaisesti myös: teholastu omaan boxiin (ei tuo paljoa tehoa mutta jouheutta ajamiseen)
B) tai sitten vaihdat hakiessasi isompia tehonlisiä myös:
(ei tieliikennekäyttöön/salaa)
kansi portattu
mieto viritysnokka + jouset
+ sille sopiva teholastu + paineensäädin tai unichip säädettävä "välilastu"
tai tehokkaampi alkup. moottori + alustan ja jarrujen eroavaisuudet
sitä voi jatkovirittää laillisesti kohdan A) mukaan
jos alustaan vaaditaan tehokkaammat iskarit ja jäykemmät/matalammat jouset niin alustasarja Weitec Ultra GT tai KW tai Bilstein ratkaisee helposti katsatukseen tarvittavan muutoksen kunhan valitset sen isommat moottorin mukaan
puuvillasuodatin omaan koteloon green tai jr tai koteloitu kartiosuodatin esim green twister
peltisarja + tehoputkisto esim martelius, simons, supersprint
valinnaisesti myös: teholastu omaan boxiin (ei tuo paljoa tehoa mutta jouheutta ajamiseen)
B) tai sitten vaihdat hakiessasi isompia tehonlisiä myös:
(ei tieliikennekäyttöön/salaa)
kansi portattu
mieto viritysnokka + jouset
+ sille sopiva teholastu + paineensäädin tai unichip säädettävä "välilastu"
tai tehokkaampi alkup. moottori + alustan ja jarrujen eroavaisuudet
sitä voi jatkovirittää laillisesti kohdan A) mukaan
jos alustaan vaaditaan tehokkaammat iskarit ja jäykemmät/matalammat jouset niin alustasarja Weitec Ultra GT tai KW tai Bilstein ratkaisee helposti katsatukseen tarvittavan muutoksen kunhan valitset sen isommat moottorin mukaan