Tuolla toisessa topicissa käsiteltiin tuon 2.2 koneen öljynkulutusta ja siellä ainakin kovasti liian löysiä öljyrenkaita mainostettiin.Simo kirjoitti:Eiköhän se sillä tokene. Öljynkulutus männänrenkaiden kautta on useimmiten suhteellisen pientä vaikka renkaat olisi palasina. Sensijaan kannen öljypinnan alapuolella olevat venttiilinvarrenkumit jos falskaa niin kulutus voi olla hurjaa.ttimonen kirjoitti:Ajattelin kyllä ensimmäisenä vaihdattaa venttiilivarren kumet, saas nähdä tuleeko siitä kalliskin lasku
Löpökylpy männille
Re: Löpökylpy männille
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Löpökylpy männille
Kuinka nopeasti on "aika äkkiä"? Itse kippasin desin X16XELin pyttyihin eikä se sieltä minnekään näytä tunninkaan jälkeen katoavan Nyt porukoilla käymässä ja kun ajattelin että kun se kerran "äkkiä" solahtaa läpi niin heittää engine flushit pyttyjen kautta öljyihin ennen öljynvaihtoa, mutta joutuuko ne prkl ny imeä sieltä jollain pois...Tuomas kirjoitti:Laittaisin sitä löpöä sinne niin paljon kuin sinne vaan sopii, se holahtaa kuitenkin aika äkkiä läpi. Vaikutusta niin kauan kuin se siellä pysyy ja vaikka muutaman kerran uusiksi.
Vai onko niin karstassa että on ummessa, eikös siellä öljyrenkaissa kuitenki jonkulaiset raot pitäisi olla?
Joskus tuli jonkun 260tkm ajetun Civicin pyttyyn kipattua ja sieltä se kyllä lorisi suoraan läpi, tuohon verrattunahan tää opelin kone on aivan supertiukka
Edit: Jaa no nyt oli yksi pytty lorahtanut kuivaksi , mutta muissa oli edelleen yhtä paljon, jospa ne siitä liukenisi...
Re: Löpökylpy männille
Tulpat irti kannesta ja starttaamaan, kyllä se löpö sieltä häviää.ilepohh kirjoitti:Kuinka nopeasti on "aika äkkiä"? Itse kippasin desin X16XELin pyttyihin eikä se sieltä minnekään näytä tunninkaan jälkeen katoavan Nyt porukoilla käymässä ja kun ajattelin että kun se kerran "äkkiä" solahtaa läpi niin heittää engine flushit pyttyjen kautta öljyihin ennen öljynvaihtoa, mutta joutuuko ne prkl ny imeä sieltä jollain pois...Tuomas kirjoitti:Laittaisin sitä löpöä sinne niin paljon kuin sinne vaan sopii, se holahtaa kuitenkin aika äkkiä läpi. Vaikutusta niin kauan kuin se siellä pysyy ja vaikka muutaman kerran uusiksi.
Vai onko niin karstassa että on ummessa, eikös siellä öljyrenkaissa kuitenki jonkulaiset raot pitäisi olla?
Joskus tuli jonkun 260tkm ajetun Civicin pyttyyn kipattua ja sieltä se kyllä lorisi suoraan läpi, tuohon verrattunahan tää opelin kone on aivan supertiukka
Edit: Jaa no nyt oli yksi pytty lorahtanut kuivaksi , mutta muissa oli edelleen yhtä paljon, jospa ne siitä liukenisi...
Ja vaikka öljynseassa on löpöä muutama desi, niin kyllä sitä uskaltaa käyttää toooooooooosi kauan ennenkuin mitään sattuu. Ja suosittelen käyttämäänkin korotettua tyhjäkäyntiä, niin löpö puhdistaa moottorin öljynkierron ja sisäosat.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Löpökylpy männille
Lopulta muut paitsi yksi pytty oli valunut tyhjäksi, kunnes aika ja kärsivällisyys loppui joten imaisin ruiskuletkuyhdistelmällä enimmät pois ja starttailin loput. Tiedä sitten olisiko se ollut hyvä antaa sen yhdenkin liueta senverran että aineet menee läpi, kaippa siellä jotain karstaa männänrenkaissa sitten oli kun noin tiivis oli. Nyt ei kai sitten muuta kuin mielenkiinnolla öljynkulutusta seuraten...
Re: Löpökylpy männille
Duoda duoda... oliskohan se katille ihan terveellistä puskee siitä löpöä läpitte?TimppaS kirjoitti:Juu löpöä vaan pytyn päälle, varmaan joku puoli desiä riittänee, sehän on aamuun mennessa valunut öljyn sekaan. Öljyt vaihtoon ja koneet käymään, tulee pikkasen sit savua putkesta, pakokaasut haisee ihmeelliselle hetken ennen kuin katalysaattori kuumenee...
Sit kaks ylintä männänrengastahan estää paineen (ja aineen) valumisen alaspäin jos ne on kunnossa.
Alin eli öljyrengas estää aineen, siis öljyn tulemisen ylöspäin. Se kaapii öljyn ja roiskasee sen takasin alas.
Sen takia se on kaksosanen.
Jos puristusrenkaat on kunnossa niin senhän ei pitäis edes valua alaspäin paitti niistä pienistä raoista renkaan katkoskohdassa.
Eikö olis viisainta kuitenkin pistää koneöljyn joukkoon forte tai muuta pesuainetta, se kun tulee oikeesta suunnasta jos kerran
öljyrenkaat on jumissa.
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Re: Löpökylpy männille
Öljyrenkaassa ei yleensä ole rakoa, se falskaa aina sen takia et se jumittuu pikeentymisen takia männän uran pohjaan kiinni.ilepohh kirjoitti:Tuomas kirjoitti:Vai onko niin karstassa että on ummessa, eikös siellä öljyrenkaissa kuitenki jonkulaiset raot pitäisi olla?
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Re: Löpökylpy männille
Ja puristusrenkaathan ei jumiudu, ne korkeintaan katkee.Lurttinen kirjoitti:Jos ajatellaan tilannetta, että pitäs jumiutuneita männänrenkaita irrotella löpökylvyllä.
Kuinka paljon diisseliä laitetaan / sylinteri? Ruokalusikallinen?
Kuinka kauan annetaan vaikuttaa?
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Re: Löpökylpy männille
No onko mulla nyt sitten harvinaisen vähän kulunut kone kun ei aine lurahtanut läpi? Sillonhan jos syö öljyä ja löpötkin valuu hetkessä läpi niin täytyy olla aika horot sylinterit, niinku mun ex-japseissa.
Re: Löpökylpy männille
No jos se aine ei mene läpitte niin melkosen tiivis kone täytyy olla.
Onnittelut. yleensä se kyllä melko äkkiä lorahtaa vaikka puristusrenkaiden tarkotus onkin nimenomaan
estää paineiden pääseminen alaspäin.
Puristusrenkaat ei tosin estä öljyn tunkeutumista ylöspäin koska ne on v-muotoset.
Se on öljyrenkaan tehtävä.
Edittiä: ei välttämättä horot sylinterit, Halvat tarvikerenkaat riittää.
Onnittelut. yleensä se kyllä melko äkkiä lorahtaa vaikka puristusrenkaiden tarkotus onkin nimenomaan
estää paineiden pääseminen alaspäin.
Puristusrenkaat ei tosin estä öljyn tunkeutumista ylöspäin koska ne on v-muotoset.
Se on öljyrenkaan tehtävä.
Edittiä: ei välttämättä horot sylinterit, Halvat tarvikerenkaat riittää.
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: Löpökylpy männille
Ennemminkin huono sisäänajo, ja sen johdosta renkaat ja sylinterit ei ole kuluneet samanmuotoisiksi. Hyvä syyttää tarvikerenkaita vaikka itse ei olisi hoonannut sylintereitä karkeiksi ja tehnyt kunnon sisäänajoa että uudet renkaat muotoutuisi sylintereihin sopiviksi. Ja kuluneet sylinterit voi olla menettäneet muotonsa niin ettei sinne uusi rengas enää sovitu vaikka mitä tekisi ja vaikka olisi miten kalliit ja laadukkaat renkaat.spiidi10 kirjoitti:Edittiä: ei välttämättä horot sylinterit, Halvat tarvikerenkaat riittää.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4473
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Löpökylpy männille
Tulipa tuosa mieleen ku oli löpöt noin vuorokauden pytyisä (puoli desiä per pytty), että uskaltaako tolla ajaa ilman öljynvaihtoa? Kahdesta sylinteristä ne oli menny läpi ja kahdesta joutu imeen pois. Pitäs huomena töissä käydä tolla eikä ehi öljyjä vaihtaa...
Oletettavasti siis pari desiä dieseliä öljyn seassa ja öljymäärä tikun mukaan tapisa eli n. 4,3 litraa.
Oletettavasti siis pari desiä dieseliä öljyn seassa ja öljymäärä tikun mukaan tapisa eli n. 4,3 litraa.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Löpökylpy männille
Anna mennä vain
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Löpökylpy männille
vaihde päälle ja vähän työntää autoa edestakas niin menee löpöt läpitte jos ei muuten meinaa laskea.|777| kirjoitti: ↑08 Loka 2020, 18:40 Tulipa tuosa mieleen ku oli löpöt noin vuorokauden pytyisä (puoli desiä per pytty), että uskaltaako tolla ajaa ilman öljynvaihtoa? Kahdesta sylinteristä ne oli menny läpi ja kahdesta joutu imeen pois. Pitäs huomena töissä käydä tolla eikä ehi öljyjä vaihtaa...
Oletettavasti siis pari desiä dieseliä öljyn seassa ja öljymäärä tikun mukaan tapisa eli n. 4,3 litraa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4473
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Löpökylpy männille
Juu imasin ne ilmausvehkeellä vekeen. Ja näköjään ajatuskatkos tullu, eihän sitä riisseliä menny oletettavasti ku desi öljyjen joukkoon. hyvin rokkas. Aika näyttää vaikuttaako öljyn kulutukseen mitenkään....
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: Löpökylpy männille
Tuli tossa konetta uitettua löpöllä mäntien päälle sitä kaadoin aika reippaasti yön yli lepäs koneessa. Tänää pyöräyti konetta muutaman kerran päästin löpöt ulos kaadoin uutta öljyä hieman pyöräytin pari kertaa annoin valua ja uudet öljyt sisään. Savuttaa nii maan perkuleesti vartin sitä ny tossa pihalla käyttelin ei kehannut enempää:D
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe