Helpompi ratkaisu käyttää noita Omegoiden ärrä-laatikoita. Ei tarvi kardaanikaan kanssa ihmeemmin kikkailla kun eikös Monzassakin ole se kumilimppu laatikon ja kardaanin välissä? Tuurilla käy suoraan paikalleen ja enimmilläänkin joutuu tekemään sopivan mittaisen jolloin siihen voi liittää sen Omegan kardaanin etuosan.ChiEf kirjoitti:Miten lie tuollainen X30XE tai X25XE istuu tuon 240 Getragin kanssa yhteen?
Opel Monza A2 2.2E -86
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Maalia ja kittiä. :)
Todennäköisesti väärässä.
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Maalia ja kittiä. :)
Jaa että kytkimen muuttaminen nestetomiseksi on helpompaa kuin välilaipan laitto... no miten vaan.
Toki jos käyttää A Omegan askia niin sitten,hyvän sellaisen löytämisessä voi kuitenkin olla hommaa.
Toki jos käyttää A Omegan askia niin sitten,hyvän sellaisen löytämisessä voi kuitenkin olla hommaa.
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Maalia ja kittiä. :)
Nyt en ymmärrä...mikäs siinä kytkimen muuttamisessa tulee ongelmaksi?telwin kirjoitti:Jaa että kytkimen muuttaminen nestetomiseksi on helpompaa kuin välilaipan laitto... no miten vaan.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Maalia ja kittiä. :)
Minusta on kuitenkin helpompaa pultata se välilaippa paikalleen ja siihen kone kuin ruveta rakentamaan nestesylinteriä polkimelle ja vetelemään nesteputkia laatikolle.omega16T kirjoitti:Nyt en ymmärrä...mikäs siinä kytkimen muuttamisessa tulee ongelmaksi?telwin kirjoitti:Jaa että kytkimen muuttaminen nestetomiseksi on helpompaa kuin välilaipan laitto... no miten vaan.
Ei se polkimen ja systeemien otto Omegasta kuitenkaan bolt on homma ole.
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Maalia ja kittiä. :)
Mikäs nyt mättää? Huono päiväkö? Sorry OT.telwin kirjoitti:
Todennäköisesti väärässä.
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Maalia ja kittiä. :)
Ihan helvetinhuono päivä.omega16T kirjoitti:Mikäs nyt mättää? Huono päiväkö? Sorry OT.telwin kirjoitti:
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Maalia ja kittiä. :)
Eilen saatiin vedettyä vimonen pinta tuohon takanurkkaan, omaan silmään tuli ihan hyvä lopputulos toki vielä vaatii fiksiä että istuu muuhun autoon tuo nurkka. Väriksi tuli yllättäen sama millä muukin auto on maalattu, sävykin näytti sattuvan jos ei täydellisesti niin todella lähelle. Helmasta keitti kiveniskusuoja maalin alta joten sen joutuu vielä uusimaan, myös pohjaan pitää massaa tyrkätä ennenkun nostaa putken paikalleen ja kipasee pesemään auton.
Teippausta
Tuommonen siitä sitten tuli.
Maalari ihan sumussa.
Teippausta
Tuommonen siitä sitten tuli.
Maalari ihan sumussa.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Nurkka väritetty
Tuommonen siitä nyt sitten tuli. Omaan silmään ihan hyvä, tarttee vielä tietysti hioa tuosta nuo sumut pois ja muutenkin ehkä pikkasen sipasta laikalla koko autoa.
Ekaa kertaa tallista ulkona pariin viikkoon
Siinä vielä pikkasen lähempää kuvatusta, tuon lähempää ei uskalla kuvata.
Ekaa kertaa tallista ulkona pariin viikkoon
Siinä vielä pikkasen lähempää kuvatusta, tuon lähempää ei uskalla kuvata.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: Opel Monza A2 2.2E -86
Monzaan tuli kuukausi sitten talvirenkaat alle vaikka kesäautona piti olla. Puhkesi toinen takarengas niin arvelin samalla vaihtaa jo nuo seisotusrenkaat alle, talven aikana on tarkoitus hiekkapuhaltaa, maalata ja kiillottaa nuo kesävanteet. Eilen vein auton talvisäilöön odottamaan kevättä, jotain pientä pitää talven aikana tuolle tehdä, lähinnä kosmeettista sipistelyä.
Tuon muutaman kuukautta mitä kerkesin tuolla ajella niin pelasi ainankin moitteetta, loppuaikana alkoi pikkasen bensa tuoksumaan kabiinissa silloin tällöin, pitänee talven aikana uusia bensalinjat josko se siitä rauhoittuisi. Konepuolelle ei tule muutoksia ainakaan ensi talven aikaan, tahtoo aikaa viedä tuo Kadetti ja nuo kelkkahommat varsin kiitettävästi.
Sitten kysymyspuolta; onko kellään tietoa saako tuohon mistään valmiita madallusjousia vai pitääkö soveltaa esim. Senator/Omega - akselilta? Muutama sentti tuota pitäisi kesäksi pudottaa niin saisi tuota renkaan ja kaaren rakoa hieman kavennettua.
Kuvankin tähän olisi kai voinut laittaa mutta kamera oli yllättäen kotona.
EDIT: Löytyi näköjään yksi huono kuva talvirenkaat alla:
Tuon muutaman kuukautta mitä kerkesin tuolla ajella niin pelasi ainankin moitteetta, loppuaikana alkoi pikkasen bensa tuoksumaan kabiinissa silloin tällöin, pitänee talven aikana uusia bensalinjat josko se siitä rauhoittuisi. Konepuolelle ei tule muutoksia ainakaan ensi talven aikaan, tahtoo aikaa viedä tuo Kadetti ja nuo kelkkahommat varsin kiitettävästi.
Sitten kysymyspuolta; onko kellään tietoa saako tuohon mistään valmiita madallusjousia vai pitääkö soveltaa esim. Senator/Omega - akselilta? Muutama sentti tuota pitäisi kesäksi pudottaa niin saisi tuota renkaan ja kaaren rakoa hieman kavennettua.
Kuvankin tähän olisi kai voinut laittaa mutta kamera oli yllättäen kotona.
EDIT: Löytyi näköjään yksi huono kuva talvirenkaat alla:
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Valkea valas
tosta maalauksestahan tuli ihan siisti, eikä ton lähempää piä kattookaan joku 3 tai 4 litranen kone keulille vaan, laillisesti tietysti
Omega A
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Valkea valas
3000 Omegan etujouset ainakin käy heittämällä, madaltavat jonkin verran ja ovat sopivan jämäkät.
Mulla on ne Rekussa ja kun kummassakin suunnilleen saman painoinen nelosCIH niin pitäisi Monzan keulan laskea aika lailla saman verran. Kts. tuolta kuvatuksia: http://s92.photobucket.com/albums/l39/s ... ?start=all
Mulla on ne Rekussa ja kun kummassakin suunnilleen saman painoinen nelosCIH niin pitäisi Monzan keulan laskea aika lailla saman verran. Kts. tuolta kuvatuksia: http://s92.photobucket.com/albums/l39/s ... ?start=all
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Valkea valas
Kiitos tiedosta, täytynee noita sitten alkaa kattella. Mitenkä lie takajousien laita, eikös noissa pitäisi samanlainen akselisto olla?
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Valkea valas
Samantyylinen,ei samanlainen.ChiEf kirjoitti:Kiitos tiedosta, täytynee noita sitten alkaa kattella. Mitenkä lie takajousien laita, eikös noissa pitäisi samanlainen akselisto olla?
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Valkea valas
Ok, eli Omegan jousetko ei siis taaksen käy?telwin kirjoitti:Saman tyylinen,ei samanlainen.ChiEf kirjoitti:Kiitos tiedosta, täytynee noita sitten alkaa kattella. Mitenkä lie takajousien laita, eikös noissa pitäisi samanlainen akselisto olla?
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Valkea valas
Sitä en tiedä , mutta sen tiedän että samoja osia noissa ei paljoa ole vaikka molemmat on erillisjousitettuja.ChiEf kirjoitti:Ok, eli Omegan jousetko ei siis taaksen käy?telwin kirjoitti:Samantyylinen,ei samanlainen.ChiEf kirjoitti:Kiitos tiedosta, täytynee noita sitten alkaa kattella. Mitenkä lie takajousien laita, eikös noissa pitäisi samanlainen akselisto olla?