Paljo lähtee?
- opeltuning
- 'Senator'
- Viestit: 588
- Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Savonlinna
1.8 GSi:ssä on 115hp ja kiihtyvyys noin 9 sek. 1.8 GT on tavallaan konttiperäinen GSi (arvot samat kuin tossa 1.8 GSi:ssä), GTi taas tällänen keltaisen pörssin myynti-ilmoitukseen keksitty mallimerkintä. Tarkoittaa siis GT:tä mutta on haluttu kertoa myös ruiskukoneesta. Munamallin GT on 1.6 kaasariversio ja sedan GT:stä on olemassa myös 2-litrainen 130hp versio.
1,8 GSi on 115 hv ja 1,8 GT on 112 hv koneella. Kone on melkein sama, ero taitaa olla pelkästään nokassa. Tuossa GT:n koneessa on vääntöhuippua siirretty hiukan alemmas, ja siitä tulee tuo 3 hv tehoero.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kyllä GT:ssä ruisku on, ei nää mitään Volkkareita ole... eli ruiskua ei ilmoiteta mallimerkinnässä, vaan moottorin merkinnässä jotka Opelissa ovat erikseen. Mallimerkintä (esim GL, GT, GSi ym.) on autoissa kyljessä ja moottorin merkit (esim 1.8i, 1.6S ym.) takaluukussa alunperin. GTi-mallimerkintää ei Opelissa ole ollut koskaan. GT:n korisarja oli vähän lievempi kuin GSi:n. Ihan viimeisissä Kadeteissa tuli vielä tuo Frisco jossa oli viistoperäisen GT:n korisarja, mutta koneeksi oli laitettu tehottomampi C18NZ-yksipisteruisku.On 2002-06-09 00:47, ---aNa wrote:
Ai siis onks gt:ssä vakiona ruisku vaik sitä ei siin ilmotetakkaa?