Miksi myynti-ilmoituksiin ei omia tietoja... tässä yksi syy

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
JeeRock
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 25 Loka 2010, 17:30
Paikkakunta: Rovaniemi

Miksi myynti-ilmoituksiin ei omia tietoja... tässä yksi syy

Viesti Kirjoittaja JeeRock »

Täällä oli hirveä haloo siitä kun rompetorilla ei osa porukasta halunnut ilmoittaa puhelinnumeroitaan tai muita tarkempia tietojaan myyntiilmoituksissa ja jotkut ihmetteli mikä siinä on niin kamalaa niitä kertoa kaikille.Epäiltiin että myyjillä jotka eivät halua ilmoittaa tietojaan julkisesti olisi jotain piiloteltavaa tai että myyjät olisivat jopa epärehellisin aikein myymässä autojaan tai osia. No tässä on yksi syy miksi ei kaikkia kiinnosta ilmoitella tietojaan julkisesti, asia joka kyllä mainittiin tuossa ketjussa.Vaikka jutussa on kyse muualla kuin täällä ilmoitetuista osista tai autoista niin noiden omien tietojen ilmoittelu netissä on kyllä oikeasti kyseenalaista.

http://www.iltalehti.fi/autot/2011052013753133_au.shtml
Ex Omega V6 2,5 `98 caravan, Peugeot 407 SW `05
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi myynti-ilmoituksiin ei omia tietoja... tässä yksi syy

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jos joku nyt myy täällä vaikka jotain puskurinlirpaketta, niin saa rosmoilla olla liikaa vapaa-aikaa, jos sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron perusteella alkaa selvittelemään mihin tavara on varastoitu :roll:

Tietty jos johonkin nettiautoon laittaa mankkaa myöten kuvat ja tarkan listan kaikista mahdollisista viri yms erikoisosista, niin varmana hämärämiehillä kiinnostus herää.

Yleensä vaan ne yhteystiedot helpottaa helvetisti sitä tavaran myymistä ja ostamista...

E: ja jos niitä yhteystietoja ei halua laittaa, niin kai niitä muitakin myyntipaikkoja on kuin ocf:n rompetori?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7430
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Miksi myynti-ilmoituksiin ei omia tietoja... tässä yksi syy

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Tää keskustelu pyörii ympyrää siinä, että miten ostaja voi luottaa myyjään ja myyjä ostajaan.
Tähän ongelmaan haluaisin nähdäå ratkaisun, joka on turvallinen sekä myyjälle, että ostajalle samaan aikaan.

Kasvokkain myyminen/ostaminen ei aina onnistu välimatkojen takia, joten siinäpä OCF CSI:lle kehitettävää.
Tokihan kaikki on myyjänä tai ostajana valmis siirtämään riskin toiselle osapuolelle. :P
prööt
one
'Senator'
'Senator'
Viestit: 941
Liittynyt: 23 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Miksi myynti-ilmoituksiin ei omia tietoja... tässä yksi syy

Viesti Kirjoittaja one »

Varmasti lähtee tämäkin keskustelu junnaamaan paikallaan ja sit se lukotetaan. Mutta minkä takia ei vaan voi olla niin, että jokainen laittaa ilmotukseensa toivomansa yhteydenottomuodon. Eli jos siinä lukee, YV:llä tai maililla tavottaa niin eikö sen pitäis olla sillon myyjän asia ja sitä kautta ok? Jos myyjä noin haluaa niin varmasti käy tsekkailemassa mailinsa ym. sen mukaisesti. Tai näin ainaki minä teen.
Oon sanonu tän aiemminkin, mut sanon taas, et mun mielestä jokaisella palstalaisella (niin täällä ku muuallakin) pitäis olla oikeus pysyä "tuntemattomana" mikäli niin haluaa. Toisaalta on myös hupaisaa, et esim. mulla on ihan syystäkin salainen puhelinnumero, mut silti mun on pakko laittaa se tänne koko kansan nähtäväks. Ok, mulle se ei ole ongelma ja laittaisin sen vaikkei olis pakollinenkaan, mut silti se ei sais olla pakollinen.
Opel Astra Sport 1.6 Turbo AT6 -11
Avatar
A_Manta_1972
'Senator'
'Senator'
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Re: Miksi myynti-ilmoituksiin ei omia tietoja... tässä yksi syy

Viesti Kirjoittaja A_Manta_1972 »

Muistaakseni juuri vähän aikaa sitten kun asiasta väännettiin foorumilla, oli moderaattorien mielipide asiasta, että "yhteystiedot" = myyjän haluama yhteydenottomuoto, eli puhelinnumero ei olisi pakollinen. En jaksa tämän väännön takia etsiä sitä ketjua, mutta eiköhän se löydy tarpeen vaatiessa.
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
one
'Senator'
'Senator'
Viestit: 941
Liittynyt: 23 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Miksi myynti-ilmoituksiin ei omia tietoja... tässä yksi syy

Viesti Kirjoittaja one »

Joo tossahan se on heti alapuolella oleva lukotettu ketju. :)
Opel Astra Sport 1.6 Turbo AT6 -11
Vastaa Viestiin