Vaan siinähän se ongelma onkin kun ei oo lämmintä tilaa ja toi tila mitä pystyy vähän lämmittään missä viime talven vectraa laittelin niin sielä ei taas voi tulitöitä tehdä ja talvipakkasilla kun ei oikein hitsata voi. Että haaveissa vain on lämmin talli täälläkinFusion kirjoitti:ollappa itelläki oma talli missä toteuttaa itteänsä
VECTRA 4x4 TURBO
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Itekki tuon taka akseli remontin alotin viimetalven paukkupakasilla kylmässä tallissa jota ei voi lämmittää. Kunnon haalari vaan ylle ni menihän sekolkoti kirjoitti:Vaan siinähän se ongelma onkin kun ei oo lämmintä tilaa ja toi tila mitä pystyy vähän lämmittään missä viime talven vectraa laittelin niin sielä ei taas voi tulitöitä tehdä ja talvipakkasilla kun ei oikein hitsata voi. Että haaveissa vain on lämmin talli täälläkinFusion kirjoitti:ollappa itelläki oma talli missä toteuttaa itteänsä
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Näyttää olevan melko hias rosessi tuo iskareiden palautus joten vectra lähti seisontaan ja omega sai lainavanteet allensa rupes yhtäkkiä omega tarviin madallusta.. Hirviä rattori
Vectra puolestaan sai melko pappa luukin
Vectra puolestaan sai melko pappa luukin
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Nyt on saatu oikiat iskarit kotia. Riskillä tilasin vielä samasta paikkaa hyvine alennuksineen
Konehuoneen pelteihin ja lukopeltiin vähä maali. Etu kaariin pientä huoltoa
Sitte päivitettiin jarrut bremboihin
Kardaanin etunmaista suojakumia ei enää saanu mutta vetarin suojakumihan tuohon passas komiasti.. Vieläkö hakee uudet pultit kardaanin keulan kiinitykseen. Ni saa tiputtaa auton alas ni näkee minkälainen tuosta keulasta tulloo
Konehuoneen pelteihin ja lukopeltiin vähä maali. Etu kaariin pientä huoltoa
Sitte päivitettiin jarrut bremboihin
Kardaanin etunmaista suojakumia ei enää saanu mutta vetarin suojakumihan tuohon passas komiasti.. Vieläkö hakee uudet pultit kardaanin keulan kiinitykseen. Ni saa tiputtaa auton alas ni näkee minkälainen tuosta keulasta tulloo
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Tuli ruvettua taas puuhaileen auton parissa ni laitetaanpa tännekki jotain.
Kuskin takajalkatila
Vänkärinpuoli.. toistaseksi ei kovin pahalta näytä
Tilaa on.
Tarkotus ois kesän aikana värkkäillä koria sille mallille että sais ens talveksi maalaukseen. Moottorin käytän auki ja tarkastele miltä siellä näyttää. Samalla uudet laakerit ja veivit. Männäthän vissiin kesti ihan hyvin hevosia? Mitähän veivejä tuonne kannattas ajatella? Tehotavote varmaan ois siinä 450hp.
Kuskin takajalkatila
Vänkärinpuoli.. toistaseksi ei kovin pahalta näytä
Tilaa on.
Tarkotus ois kesän aikana värkkäillä koria sille mallille että sais ens talveksi maalaukseen. Moottorin käytän auki ja tarkastele miltä siellä näyttää. Samalla uudet laakerit ja veivit. Männäthän vissiin kesti ihan hyvin hevosia? Mitähän veivejä tuonne kannattas ajatella? Tehotavote varmaan ois siinä 450hp.
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Kyllä sitä ruostetta löytyypi aina kun kaivaa Itellä oli kans toisella puolen takalattiassa hapanta koriliimojen alla. Mukava että vielä jaksat laittaa tätä
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Tuo on kyllä niin totta!kolkoti kirjoitti:Kyllä sitä ruostetta löytyypi aina kun kaivaa Itellä oli kans toisella puolen takalattiassa hapanta koriliimojen alla. Mukava että vielä jaksat laittaa tätä
Voi veljet ku lähtee kaivelemaan noita opelin tupla ja tripla pellin kohtia Ei siinä tietysti paljon kannata oikoa jos hyvää haluaa tehdä.
Perus "kiina" veivellä otetaan muun merkkisissä yleisesti n.150hv/kanki...eli niillä halvoilla "eagle" ym.mitä ebay on täynnä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: VECTRA 4x4 TURBO
kolkoti kirjoitti:Kyllä sitä ruostetta löytyypi aina kun kaivaa Itellä oli kans toisella puolen takalattiassa hapanta koriliimojen alla. Mukava että vielä jaksat laittaa tätä
Joo ja hapantahan varmasti löytyy vielä lissääki Vähä taukoa tuli pidettyä ni jos sitä nyt taas jaksais
Joo no jos sitä semmosia uskaltas sitte kokeilla?! kirjoitti:Tuo on kyllä niin totta!kolkoti kirjoitti:Kyllä sitä ruostetta löytyypi aina kun kaivaa Itellä oli kans toisella puolen takalattiassa hapanta koriliimojen alla. Mukava että vielä jaksat laittaa tätä
Voi veljet ku lähtee kaivelemaan noita opelin tupla ja tripla pellin kohtia Ei siinä tietysti paljon kannata oikoa jos hyvää haluaa tehdä.
Perus "kiina" veivellä otetaan muun merkkisissä yleisesti n.150hv/kanki...eli niillä halvoilla "eagle" ym.mitä ebay on täynnä.
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Pitää vaan niistä halvoista veiveistä koneistaa yläsilmät kun on heittoa niissä
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: VECTRA 4x4 TURBO
blex84 kirjoitti:Pitää vaan niistä halvoista veiveistä koneistaa yläsilmät kun on heittoa niissä
Joo pidetäänpä mielessä
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Juu kannattaahan ne tarkistella,mutta oisko ollut spm merkkisissä tuota yläsilmän holkki ongelmaa jossain vaiheessa.blex84 kirjoitti:Pitää vaan niistä halvoista veiveistä koneistaa yläsilmät kun on heittoa niissä
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Itellä niissä ei ollut heittoa, mutta kannattaa silti holkittaa kun ovat yleensä liian pehmeää tavaraa ja väljät muutaman tonnin jälkeen.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Viikonlopun aikana sain neppailtua koneen auki
nelospytyn pakopuolella oli tiivisteessä vähä vuodon alkuja
Sielu
Kahen veivin liu-ussa oli vähä tuommosta kulumisen jälkeä?
Ykös ja kakos pytyssä näky tommoset läiskät..(ei tuntunu sormella) kakosessa oli ihan männän helman muotonen. Leikkö tuo pinttymä tullu seisonnan jäljiltä?
Öljyruiskut tuli tästä kuvasta mieleen. Missä vaiheessa ruiskuja kannattas alkaa suunnittelemaan? Minkälainen homma tuo mahtas olla..
Lohko puhistelun jälkeen
nelospytyn pakopuolella oli tiivisteessä vähä vuodon alkuja
Sielu
Kahen veivin liu-ussa oli vähä tuommosta kulumisen jälkeä?
Ykös ja kakos pytyssä näky tommoset läiskät..(ei tuntunu sormella) kakosessa oli ihan männän helman muotonen. Leikkö tuo pinttymä tullu seisonnan jäljiltä?
Öljyruiskut tuli tästä kuvasta mieleen. Missä vaiheessa ruiskuja kannattas alkaa suunnittelemaan? Minkälainen homma tuo mahtas olla..
Lohko puhistelun jälkeen
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Sama kai se ois laittaa ku on purettuna konekki. ei muistaakseni hirviästi ottanu koneistaja lisähintaa ku poraili öljyruutille paikat kun samalla muutaki teki lohkolle
Re: VECTRA 4x4 TURBO
Nyt on pyörän kotelot pesty ja massat raavittu pois, yllättävän tervettä oli pikku paikat alakulmiin ja hapot päälle.. sitte vielä ruostesuoja pohjamaalia ennen räikeähköä pintaväriä Käytin myös nuo tuki kotelot auki mut onnekseni siellä oli ihan tervettä peltiä.. messinkiharja porakoneeseen ja pellille jonka jälkeen happomaalit, pintaväri ja lakka sit luukut kiinni. Sauma nyt ois voinu parempiki olla mutta kelpanee minulle
Apurunko ja tolpat sai perusteellisen käsittelyn myös uusia laakereita myöten. Samalla jarrusatulat puhalsin, maalasin ja uudet liu-ut ja tiivisteet
Konehuone ois väriä vaille valmis.. joutunee tänään lähtä kahtelee maalarille värikarttoja
Kun saa konehuoneen maalattua ni asentelee pikaseen hammastangon ni saa pukata vekottimen takasi asfaltille ja pääsee pohjaa alottelemaan seuraavaksi
Vahvikelevy löyty foorumilaiselta ja eilen laitoin tilaukseen Eaglen tarvike veivit Öljyruiskut ja runkolaakereiden pinnapultit ku saapuu ni pääsis koneistajalle viemään osia
Apurunko ja tolpat sai perusteellisen käsittelyn myös uusia laakereita myöten. Samalla jarrusatulat puhalsin, maalasin ja uudet liu-ut ja tiivisteet
Konehuone ois väriä vaille valmis.. joutunee tänään lähtä kahtelee maalarille värikarttoja
Kun saa konehuoneen maalattua ni asentelee pikaseen hammastangon ni saa pukata vekottimen takasi asfaltille ja pääsee pohjaa alottelemaan seuraavaksi
Vahvikelevy löyty foorumilaiselta ja eilen laitoin tilaukseen Eaglen tarvike veivit Öljyruiskut ja runkolaakereiden pinnapultit ku saapuu ni pääsis koneistajalle viemään osia