Nostellaas topikkia kun pukkasi tuota kässäri remonttia. Täytyy sanoa että ompahan haastavaa saada kässäriä pitämään ja toimimaan kunnolla.
Taakse vaihdettu levyt ja palat molemmille puolille. Toinen satula 4v sitten ja toinen viime talvena eli hilut alkaisi oleen melko hyvät. Vaihdatin vielä liikkeessä kässärivaijerinkin jotta tulisi krrankin huippu hyvä käkkäri. No hain auton huollosta ja testasin kässäriä.....paskempi kuin vietäessä
Kahva nousee ääri ylös toppariin saakka eikä kumpikaan pyörä mene edes hiekalla lukkoon, kuitenkin hitusen hidastaa. Meinasin jo viedä auton takas liikkeeseen että mitä ne on tumpeloinut mutta aloin sitten kuitenkin ensin tutkiin asiaa. No 2 asiaa selvisi. ekana käsijarrun automaatti mekanismi paskana eli se kierretangon kierteen hajalla eli ei säädy automaattisesti

.
Toinen Erittäin outo asia jota en millään tajua miten se on mahdollista. Siinä 6kk vanhassa satulassa kässäri vipu menee ääri asentoon ja jarru ei silti juurikaan pidä. No ilmasin sen satulan eipä vaikutusta. sitten katoin lampulla niin mäntä kyllä liikkuu kun kässäri linkkua liikuttaa mutta jostain syystä palat on levystä irti liikaa ehkä noin 2mm? ja kässärin liikevara ei riitä. mitenkään jarrua pumppaamalla eikä ilmaamalla tuo välys poistu.
sitten irroitin koko satulan ja kiersin sitä mäntää ulospäin 1-2mm ja kasasin takaisin. Nyt kässäri linkku ei menny enäänkuin puoleenväliin kun palat otti kiinni. Joten tuo asia parani vaikkakin ton männän pitäis kai säätyä kohdilleen itsestään eikä missään nimessä tarvi mäntää alkaa pyöritteleen mutta näin jouduin tekeen, liekkö sit toi satulakin paskana
No kohta lähden jumppaamaan ton käsijarrukahvan automaatti säädön kanssa, hermot senverta menneet että poraan tohon lukitus tapin jolla säätö pysyy kohdallaan. Mitään ei menetä sillä autom säätö on jo paskana. Tämmöstä tarinaa, meneehän se kesäloma autonkin alla mukavasti
