2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
Joooo elikkäs ois tuollainen idea mielessä että vaihtaisin sen 100kg rautalimpun tilalle etuvetoisesta vauhtipyörän kun jotain 80kg kevyempi
Mutta muistaakseni se ei ollut plug and play-homma vaan sinne piti tehdä jokin holkki tai vastaava en muista kun kauan sitten oli foorumilla asiasta juttua mutta en haulla löytänyt.. niin että osaisko kukkaan sanoa millainen homma se olis laitella.. voishan tuosta omegan omasta vauhtipyörästäki kokkeilla ottaa siivua mutta jos sen etuvetoisen vauhtipyörän sais pienellä modifoinnilla sinne että se toimis kytkimen kanssa niinkuin pitääkin niin kertokaa tai pistäkää linkkiä jos joku muistaa tai tietää missä on juttua kyseisestä aiheesta..
Koitin minä selata tuota 1.6-2.0 OHC Koneiden viritys topiccia mutta ei sieltä löytynyt vaikka 15min sitä selasin...
Mutta muistaakseni se ei ollut plug and play-homma vaan sinne piti tehdä jokin holkki tai vastaava en muista kun kauan sitten oli foorumilla asiasta juttua mutta en haulla löytänyt.. niin että osaisko kukkaan sanoa millainen homma se olis laitella.. voishan tuosta omegan omasta vauhtipyörästäki kokkeilla ottaa siivua mutta jos sen etuvetoisen vauhtipyörän sais pienellä modifoinnilla sinne että se toimis kytkimen kanssa niinkuin pitääkin niin kertokaa tai pistäkää linkkiä jos joku muistaa tai tietää missä on juttua kyseisestä aiheesta..
Koitin minä selata tuota 1.6-2.0 OHC Koneiden viritys topiccia mutta ei sieltä löytynyt vaikka 15min sitä selasin...
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
holkkia holkkia
vaijeri kytkimelle http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... a&start=60
nestekytkimelle voi tehä myös niinku minä et sylinterin alle levyä..
vaijeri kytkimelle http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... a&start=60
nestekytkimelle voi tehä myös niinku minä et sylinterin alle levyä..
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
vaijeri kytkimelle ei muuta ku toine painelaakeri kemppiliimal toisen jatkoks.. kaikki muu toimii niinku pitääki ja sopii suoraa..
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
Itse olen vaijerivetoisissa vain jatkanut sitä kiinnitystappia johon käpälä tulee kiinni
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
Ja noita Spikeyn kuvan mukaisia holkkeja olisi kohta saatavilla. Tarvii muistaakseni etuvetoisesta painelaakerin, ellen väärin muista.
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
miten toi on toteutettu b omegaan jos joku on.
lähinnä kiinnostaa miten se muilla on tehty.
omaan vaihdan ens viikolla ja siitä sitten lisää
lähinnä kiinnostaa miten se muilla on tehty.
omaan vaihdan ens viikolla ja siitä sitten lisää
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
itse itseltäni kysyen. kaksoismassa vauhtipyörä lensi metalli lavalle. tilalle jostain b vectrasta napattu 20xev vauhtipyörä ,2.0 ohc a omegan kykinlevy, b omegan asetelma, painelaakerin rungon ja pohjan väliin x korkea alumiini käikäle jonka strategiset mitat on=¤%#%¤#¤#%.
tuntuma on nyt sellainen jonka sen pitäisi olla jo tehtaalta
tuntuma on nyt sellainen jonka sen pitäisi olla jo tehtaalta
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
Siis toi 20XEV:n ja A-Ompun vp:t meni ns. päällekkäin?putkikardaani kirjoitti:itse itseltäni kysyen. kaksoismassa vauhtipyörä lensi metalli lavalle. tilalle jostain b vectrasta napattu 20xev vauhtipyörä ,2.0 ohc a omegan vauhtipyörä, b omegan asetelma, painelaakerin rungon ja pohjan väliin x korkea alumiini käikäle jonka strategiset mitat on=¤%#%¤#¤#%.
tuntuma on nyt sellainen jonka sen pitäisi olla jo tehtaalta
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
Oliskos näitä saatavilla mihin hintaan?KWJ kirjoitti:Ja noita Spikeyn kuvan mukaisia holkkeja olisi kohta saatavilla. Tarvii muistaakseni etuvetoisesta painelaakerin, ellen väärin muista.
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
Täälläkin vois olla mielenkiintoa kyseiselle palikalle.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
Kyllä niittä näytti nippu olevan Rengossa mukana, eli eiköhän löydy. Pistäkää viestiä KWJ:lle, niin voi tavottaa paremmin.
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
Juu.. laitettu viestiä tarvitsijoille. Oon ollut vähän kesälomalla.. Ei ole pahemmin tullu täällä vierailtua..
Laittakaa vaikka viestiä nol44nol-596396, jos vielä tarvitaan.
Laittakaa vaikka viestiä nol44nol-596396, jos vielä tarvitaan.
KWJ "design" -making scrapyard wrecks driveable since 1993
Re: 2.0i A Omegaan etuvetoisen vauhtipyörä?
elikkä kiireellä tarttisin vastauksen kun mulla on ollu asconassa a omegan aski ja nyt tulee b.n aski nestekytkimellä ni riittääkö kun vaan laittaa pari mutteri kiinnityspultteihin sylinterin alle, vai pitääkö joku holkki sorvata (mittoja???) vai miten toteuttaa että liikerata riittää?
Ascona -79
Omega -89
Omega -89