Sivu 1/27

Yli 500tkm opelilla topikki

Lähetetty: 19 Heinä 2010, 21:15
Kirjoittaja Juho M-P
Tänään pyörähti tuo lukema tauluun. Ite oon päästelly nyt 20tkm puolen vuoden aikana.

Piti oikein kirjoittaa sellanen ihmetyksen aihe, että mulla on eka auto joka ei vie öljyä.
Nyt on 15000km takana näillä öljyilla ja yhtään ei ole vähentynyt. :o Ei voi käsittää.

410

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 19 Heinä 2010, 22:31
Kirjoittaja jjvirtan
2.0 DTH En kans joudu lisäämään tuohon 586 000 ajettuun öljyä,on tainnut karkeimmat hoonijäljet jo kulua pytyistä pois.Vähän silti harmittää kun omistusaikanani tuli noi kaikki tyyppiviat korjattavaksi -Syöttöpumppu-EGR-Kampiakselin hihnapyörä :x ,nuo tuli siis 500 000 jälkeen aiemmat omistajat todennäköisesti päästelleet ilman suurempia remontteja.
Englannin foorumilla jollain Oli yli 800 tkm ajettu 2.0 DTH vectra.

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 19 Heinä 2010, 22:41
Kirjoittaja Rak
Kärsämäen 2 litran taksizafiralla oli kans päästelty 700-800 tkm ku viimeksi näin, on tainnu jo mennä vaihtoon se auto :)
Ja tais jopa olla alkuperäinen pumppu paikallaan.

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 19 Heinä 2010, 22:54
Kirjoittaja Juho M-P
Rak kirjoitti:Kärsämäen 2 litran taksizafiralla oli kans päästelty 700-800 tkm ku viimeksi näin, on tainnu jo mennä vaihtoon se auto :)
Ja tais jopa olla alkuperäinen pumppu paikallaan.
Legendaarinen Zafira.

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 20 Heinä 2010, 00:06
Kirjoittaja astramaani
Ihmettelin kans samaa ton 2,2sen kans ku ei syö öljyä ollenkaa.Autollaki on vasta 220tkm..eikä syöny ku ostin sen,sillo 180tkm. :roll: -(z)-

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 27 Heinä 2010, 09:08
Kirjoittaja snuggles
Samalla motilla ajetaan, tosin vasta 300tkm lasissa.
Tasaisesti on edelliset 230000km vienyt sitä reilua litraa/10tkm. :D

En ropaa, vasta jos yhtäkkiä kulutus lisääntyy...

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 27 Heinä 2010, 18:43
Kirjoittaja rgs1
Luultavasti sullakin öljynkulutus loppuu puolen miljoonan lähestyessä :peukku:

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 27 Heinä 2010, 19:49
Kirjoittaja lotuszafira
huolestuttavaa ellei ekotekki vie öljyä, kannattaa tsekata ne suuttimien o-renkaat (viimeistään silloin kun alkaa öljy kovin paljon lisääntymään -(z)- )

Juho M-P kirjoitti:Tänään pyörähti tuo lukema tauluun. Ite oon päästelly nyt 20tkm puolen vuoden aikana.

Piti oikein kirjoittaa sellanen ihmetyksen aihe, että mulla on eka auto joka ei vie öljyä.
Nyt on 15000km takana näillä öljyilla ja yhtään ei ole vähentynyt. :o Ei voi käsittää.

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 27 Heinä 2010, 19:52
Kirjoittaja Juho M-P
Ei oo laimentunu. Kokeilen ajaa 20tkm ja katon alkaako laskea.

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 27 Heinä 2010, 22:10
Kirjoittaja kepa80
mulla on 230tkm takana 2.2litrasella myllyllä ja tämä ei vie öljyä. Huolestuin asiasta talvella sen verran paljon kun pa-suodatin oli aivan musta ja öljy ei vähentyny että vaihdoin suuttimien o-renkaat. Eipä alkanu senkään jälkeen öljy vähenemään ni pakko kait se on uskoa että tätä yksilö ei öljyä syö. edellinen 2 litranen DTI vei tasasesti öljyä noin puoli litraa per 7500km

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 28 Heinä 2010, 14:34
Kirjoittaja Teuwo
Mulla menee 20DTL(ussu)'ssa ylärajalta alarajalle öljynvaihtovälissä.
O-renkaat on vaihdettu, mutta kone hikoilee jostain ulos, joten sinne menee osa ölpästä.
Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu, että kaipa se sitten viittaa öljypohjan- tai kampuran kaulatiivisteihin.
En kyllä jaksa erikseen tehdä niille mitään - vaihdan jos kytkin menee uusiksi jossain vaiheessa.

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 28 Heinä 2010, 19:23
Kirjoittaja ascona_c
Juho M-P kirjoitti:
Rak kirjoitti:Kärsämäen 2 litran taksizafiralla oli kans päästelty 700-800 tkm ku viimeksi näin, on tainnu jo mennä vaihtoon se auto :)
Ja tais jopa olla alkuperäinen pumppu paikallaan.
Legendaarinen Zafira.
Ei ole vielä vaihtoon mennyt tuo auto, samalla omistajalla uudesta asti (1999), ja on vieläkin. Ei tosin enää taksikäytössä, taisi ostaa C-Vectran tilalle?

Ajettu nyt noin 730tkm, ja mittari pyörähti ympäri "jo" 700tkm kohdilla. Ensimmäinen pumppu kesti kolmisen vuotta ja 380tkm. Aikanaan keväällä 2006 satuttiin samaan aikaan huoltoon tämän auton kanssa, jonne Zafira oli tullut käynnistysongelmien takia (ilmavuoto). Mittarissa silloin 630tkm, ja toinen pumppu alkoi olla jo hieman väsynyt.

Ainakin tuolloin 630tkm kohdalla oli vielä alkuperäinen mylly nokalla, eikä tietääkseni ollut edes ketjua, nokkia, tai nostajia vaihdettu.

Tästä olisi vaikka hyvä juttuaihe kerholehteen, etteikö Opel muka kestä. :D

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 03 Elo 2010, 13:47
Kirjoittaja jryti
Teuwo kirjoitti:Mulla menee 20DTL(ussu)'ssa ylärajalta alarajalle öljynvaihtovälissä.
O-renkaat on vaihdettu, mutta kone hikoilee jostain ulos, joten sinne menee osa ölpästä.
Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu, että kaipa se sitten viittaa öljypohjan- tai kampuran kaulatiivisteihin.
En kyllä jaksa erikseen tehdä niille mitään - vaihdan jos kytkin menee uusiksi jossain vaiheessa.
Mulla ainakin edellinen 20DTH Zafira söi alipainepumpun tiivisteitä tasaisin väliajoin. Olikohan pari euroa tiiviste ja vaihtamiseen meni iteltä 15min. Helppo homma ja syönti loppu/väheni. Kunnes ko. tiiviste korkkasi uudelleen :bonk:

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 03 Elo 2010, 15:34
Kirjoittaja Juho M-P
16000km ja ylämerkissä. Öljyinä Teboil Diamond Diesel 5W-40(makso 65€/10L)

Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...

Lähetetty: 09 Elo 2010, 15:15
Kirjoittaja Teuwo
jryti kirjoitti:
Teuwo kirjoitti:Mulla menee 20DTL(ussu)'ssa ylärajalta alarajalle öljynvaihtovälissä.
O-renkaat on vaihdettu, mutta kone hikoilee jostain ulos, joten sinne menee osa ölpästä.
Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu, että kaipa se sitten viittaa öljypohjan- tai kampuran kaulatiivisteihin.
En kyllä jaksa erikseen tehdä niille mitään - vaihdan jos kytkin menee uusiksi jossain vaiheessa.
Mulla ainakin edellinen 20DTH Zafira söi alipainepumpun tiivisteitä tasaisin väliajoin. Olikohan pari euroa tiiviste ja vaihtamiseen meni iteltä 15min. Helppo homma ja syönti loppu/väheni. Kunnes ko. tiiviste korkkasi uudelleen :bonk:
Tämän kannustamana vaihdoin pumpun tiivisteen uudelleen.
Olihan tuo laskenut - osittain siksi että tiiviste oli edellisen kerran vaihdatettu merkkiliikkeessä ja "pätevä" asentaja oli sitten pyöräyttänyt yhden kiinnitysruuvin jengan kannesta paskaksi...
(Sain nimittäin vedettyä torxin sormineen kannesta ulos, mukana tuli oikein somasti spriraali alumiinia joka oli joskus ollut kierre.)
Opimme siis että kolmella ruuvilla ei pidä ainankaan.
No pistin kanteen Helicoilin ja ja uuden tiivisteen lisäksi Loctiten moottorisilikonia laippaosaan kannen ja pumpun väliin, tiivisteuran ulkopuolelle.
Pitänee hieman pestä moottoria ja seurata alkaako öljyn hikoilu uudelleen jollain aikavälillä.