alipaineventtiili
Re: alipaineventtiili
Matalilla kierroksilla läpät on kiinni ja tietyssä vaiheessa aukeavat. Aukeamishetkeä en tiedä, mutta veikkaisin että silloin kuin ahtopaine saavuttaa raja-arvonsa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: alipaineventtiili
Joo näin ajattelinkin. Vielä jos jollain olis tietoa ett kumpi purkeista tosiaan ohjaa imusarjan läppiä. aina ollut Mun autossa tulipellin puoleisessa ja vasta viime remontissa huomasin ettei mitään toimintaa. Vaihdoin lampunpuoleiseen ja nyt ainaki sulkeutuu kun auton käynnistää. Epäilyttää vain ett miten olis ollu aina väärin. Tehoihin ei operaatiolla ollut parantavaa vaikutusta.
Vectra dti -98
Vectra dti -98
Re: alipaineventtiili
Kävin tarkistamassa omasta vecustani (-98 dth 74 kw) läppien ohjauspurkin ni lampun puoleisesta tulee valkoinen letku läpille. Koneen ollessa käynnissä tai seis ei ollu läppien asennossa eroa.
nyk Astra G 2,0 dth -00 ex Vectra b 2,0 dth -98
Re: alipaineventtiili
Kiitos kun viitsit käydä katsomassa ,mut ei toi kyllä tietysti asiaa valaissut:) Toimiiko sun auto muuten ok? Ajattelin ett kuuluisko niiden läppien kuitenki mennä kiinni käynnissä ollessa. Ettei ole alipainevuotoa tai jotai? Mut jospa löytys vielä lisää samanmoisen auton omistajia ett sais lisää vertailupohjaa. Ja mullaki tosiaa 2,0 dth versio.
Re: alipaineventtiili
Ei mene mullakaan läpät mihinkään suuntaan auton ollessa tyhjäkäynnillä. Liekkö tuo vaatii sitten vetoa päälle, että alipaine imaisee läpät kiinni...ascona-b kirjoitti:Kiitos kun viitsit käydä katsomassa ,mut ei toi kyllä tietysti asiaa valaissut:) Toimiiko sun auto muuten ok? Ajattelin ett kuuluisko niiden läppien kuitenki mennä kiinni käynnissä ollessa. Ettei ole alipainevuotoa tai jotai? Mut jospa löytys vielä lisää samanmoisen auton omistajia ett sais lisää vertailupohjaa. Ja mullaki tosiaa 2,0 dth versio.
-= elä käy pienemmilles vittuilemaan =-
Re: alipaineventtiili
Ei muuten osunut. Läpät on jousikuormitteisesti auki alkuasennossa, tämä on fackta!rgs1 kirjoitti:Minäkään tätä muista, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että Juhon ensimmäinen heitto osui Ei tuota nyt niin väärin ole aikoinaan järkeiltywoof kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Pystytko viela kertomaan miten se tapahtuu?Juho M-P kirjoitti:Imusarjan läppien se varmasti oli, kerta ei menny vikatilaan. Kannattaa jumittaa ne läpät auki, eli alipainekello veto asentoon.
Re: alipaineventtiili
Joo näinhän se on Mut edelleen olisi apua jos saisi varmaa tietoa kumpi purkeista ohjaa läppiä? ilmeisesti lampunpuoleinen mut voihan mulla olla liitimet vaihtaneet paikkoja kun, purkithan on samallanumerolla. Eli jos joku viitsisi vilkaista kumman värinen johto?musta vai harmaa tulee läppiä ohjaavan purkin pohjaan. Mystistä on myös se miksi mun autossa alipainekello vetää läpät heti kiinni kun käynnistää? Muilla ei kuulemma näin tee? Egr on vastuksella poistettu ett ei pitäs johtua siitäkään ett alipaineletku olisi väärässä purkissa?
Re: alipaineventtiili
Kyllä minullakin on tuolleen. Kävin vasiten kahtomassa. En pysty nyt kokeilemaan vaikuttaako käynnistys, kun 480 tuhannen määräaikaishuolto on kesken Minä oletan, että käynnistyessä kiinniveto olisi normaalia, koska pienillä kierroksilla vaikuttavaa etua tuolla satuiltiin aikoinaan saavutettavan. Kun sulla on egr poistettu niin kokeile tukkia akun luokse tuleva alipainepilli. Vikavalo ei syty ja läpät pysyy aina auki - vaikuttaako mihinkään persdynossa?fourwdman kirjoitti:Kävin tarkistamassa omasta vecustani (-98 dth 74 kw) läppien ohjauspurkin ni lampun puoleisesta tulee valkoinen letku läpille.
Re: alipaineventtiili
mikä tuo alipainekello on
Re: alipaineventtiili
Niin mikä niistä?
Yleensä alipainekello on rasia jossa on kalvo sisällä. Alipaine vetää kalvoa ja kalvossa kiinni oleva tanko siten liikuttaa jotain
Yleensä alipainekello on rasia jossa on kalvo sisällä. Alipaine vetää kalvoa ja kalvossa kiinni oleva tanko siten liikuttaa jotain
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: alipaineventtiili
minkä näkönen
Re: alipaineventtiili
mulla taitaa olla nuita 2